سخنان امروز رییس جمهور در ننگرهار
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۳۷    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152305 منبع: پرینت

شرف غنی رییس جمهور در سفرش به جلال آباد، ظهر امروز در مراسمی که با حضور اقشار و اقوام مختلف، علما و نمایندگان جوانان در تالار جلسات ولایت ننگرهار برگزار گردیده بود، اشتراک و سخنرانی کرد.

ابتدا، حیات الله حیات والی ننگرهار به رییس جمهور خوش آمدید گفت و از سفر وی به جلال آباد به منظور افتتاح پروژه های مهم و ارزیابی وضعیت امنیتی، ابراز خرسندی کرد. وی اضافه کرد که مردم ننگرهار از نظام و شما حمایت همه جانبه می‌نمایند.
والی ننگرهار گفت، برعلاوه اینکه مردم ننگرهار صلح می‌خواهند، اما این مردم در ناامنی زندگی می‌کنند. وی افزود که تهدید طالبان و داعش از یک‌سو، تهدید مافیا و زورمندان از جانب دیگر برای مردم مشکلات جدی امنیتی را به وجود آورده است، به منظور جلوگیری از اختطاف، ترور و فعالیت‌های مافیایی، گام‌های برداشته شده است و مردم ننگرهار از هدایات تان در این خصوص قویاً حمایت می کنند.

سپس، حاجی مجیب شینواری به نمایندگی از قوم شینوار، عبدالعلی به نمایندگی از مردم خوگیانی و حصارک، ملک اول دادخان به نمایندگی از قوم مومندها، حاجی گل‌میران به نمایندگی از اقوام متحد و همچنان لعل آغا کاکر رئیس شورای وحدت و هماهنگی اقوام صحبت کردند و مشکلات و پیشنهادات خویش را در عرصۀ امنیت، صحت، معارف، مالداری، اسکان کوچی ها، عدم تطبیق پروژه های زراعتی و انکشافی، با رییس جمهور شریک ساختند.

آنان خواهان اقدامات جدی حکومت در راستای مبارزه با غاصبین زمین، مخالفین مسلح، زورمندان، مافیا، مفسدین، استخراج غیر قانونی معادن و جلوگیری از قطع جنگلات شدند. آنها در صحبت های شان گفتند که مردم ننگرهار از طرح صلح حکومت و اقدامات در مقابل زورمندان و روند اصلاحات در این ولایت قاطعانه حمایت می‌نمایند. سخنرانان پیشنهادات مشخص خویش را نیز در بخش اعمار کلینیک‌ها و مکاتب نیز شریک ساختند.

بعداً محمد اشرف غنی رییس جمهور در صحبتی، از قربانی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور به ویژه جوانان ولایت ننگرهار ستایش کرده، گفت که حکومت در رسیدگی و مواظبت از خانواده های شهدا متعهد است.
رییس جمهور در مورد آتش‌بس و صلح با طالبان گفت، همه فرضیه‌ها در مورد صلح در زمان آتش‌بس، غلط ثابت شد و واضح گردید که صلح آرمان مشترک همه مردم افغانستان و اولین خواست آنان می‌باشد، از همین جهت، در صلح نظر منفی و ویتوی هیچ کس را قبول ندارم.

رییس جمهور گفت که من رییس جمهور مردم افغانستان هستم، من از صحبت‌های مردم و علمای کرام قدردانی می‌کنم، صلح آواز مردم است و جنگ۴۰ سالأ کنونی برایم به میراث مانده و وظیفۀ من است که این جنگ را ختم کنم و در هرکجا برای مذاکره با طالبان آماده هستم.

رییس جمهور کشور نگرانی مردم ننگرهار را درخصوص امنیت بجا دانست و از نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نیز تشکرکرد که در سرکوب داعش تلاش ورزیده اند و اما او از کارکرد پولیس انتقاد نمود. وی اضافه کرد که مقامات امنیتی جدید را به این منظور به ننگرهار فرستادم که اصلاحات را عملی نموده و اختطاف و زورگویی را ریشه کن کنند.
رییس جمهور از جوانان خواست که صدای شان‌را علیه غاصبین و زورمندان بلند کنند، شواهد، اسناد و عرایض را جمع‌آوری و ارائه نمایند تا اقدام صورت گیرد.

رییس جمهور به والی ننگرهار هدایت‌داد تا ادارات حکومتی در آن ولایت را بررسی همه جانبه نماید، در صورتی‌که هر مسوول حکومتی که کار درست نمی‌کند، شناسایی و از وظیفه برکنار گردد.
رییس جمهور ابراز خرسندی کرده، گفت که میان مردم ننگرهار دو نوع اجماع موجود است، اول اینکه همه صلح می‌خواهند و دوم خواهان حاکمیت قانون می باشند.

رییس جمهور به منسوبین امنیتی و دفاعی هدایت‌داد که در تأمین امنیت انتخابات توجه نمایند، اگر خبر شوم که کدام مقام دولتی در امور انتخابات مداخله کرده است، ضمن برکناری از وظیفه، او را طرد خواهم کرد.
رییس جمهور گفت که کار سرک دوم کابل- جلال آباد که از سال‌ها بدین‌سو متوقف می‌باشد، اکنون به ۵ بخش تقسیم گردیده و به منظور تسریع روند کار آن، هربخش جداگانه به قرارداد سپرده می شود.

رییس جمهور غنی از مردم ننگرهار خواست که به‌خاطر تأمین امنیت بهتر، قوت‌های منطقه‌یی ایجاد می‌گردد و کسانی را پیشنهاد کنند که در بخش حفاظت از گمرکات و جلوگیری از غصب استخدام شوند و دراین قوا از اردوی ملی سربازانی جذب خواهند شد که ترخیص گرفته باشند.
رییس جمهور کشور گفت برای سرمایه‌گذاران ننگرهار که از برکت سرمایه‌های آنان ولایت دیگر آباد شده اند، زمینه سرمایه‌گذاری را فراهم خواهم‌ساخت تا در بخش انرژی برق و سایر بخش‌ها سرمایه گذاری کنند.

رییس جمهور به والی ننگرهار هدایت‌داد که برای پس‌گرفتن زمین‌های غصب‌شده کمیسیونی را ایجاد کند، اسناد و شواهد را دراین زمینه جمع‌آوری نموده و جهت اقدامات برای جلوگیری از غصب زمین پیشنهاد نماید.
رییس جمهور همچنان به رییس ادارۀ ارگان‌های محلی و والی ننگرهار هدایت‌داد که بزرگان آن ولایت را به کابل دعوت نمایند تا در مورد مشکلات، پیشنهادات و راه‌های حل، با آنها بحث تفصیلی صورت گیرد.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات تطبیق پروژه‌های انکشافی گفت، پروژه های انکشافی بگونۀ جدی مورد بررسی قرار خواهد گرفت و به والی ننگرهار هدایت‌داد که لیست مشخصات پروژه‌ها را ترتیب نماید تا در مشوره با وزرای کابینه، راه های حل مشکلات جستجو گردد.

در جریان این دیدار، ویدیوی عملی‌شدن برنامۀ توزیع سند ملکیت‌های شرعی نشر گردید و رییس جمهور به برخی شهروندان آن‌ولایت، سندهای ملکیت را توزیع کرد، همچنان وکلای گذر شهر به پاس خدمات موصوف به وی تقدیرنامه اعطا نمودند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رییس جمهور
ننگرهار
نظرات بینندگان:

>>>   مگر سربازان ترخیص هم میشوند؟
غنی هنوز درخواب است.
عملن کمپاین انتخاباتی را آغاز کرد.

>>>   Ali Mazari
فهرست برخی از خیانت های ملی کرزی و احمدزی که بخاطر پشتون بودن شان پیگیری نشد:

۱. غصب ۲۰ هزار جریب زمین وزارت دفاع توسط حامد کرزی در قندهار.

۲. نصب ماشین های چاپ اوراق انتخاباتی در وزیر اکبرخان کابل توسط کرزی و احمدزی.

۳. انتقال و مصرف میلیون ها دالر بانک نوت دالر جعلی توسط کرزی و احمدزی.

۴. طرح ترور جنرال دوستم توسط اشرف غنی احمدزی

۵. فروش زمین های هوانوردی به دوستان شخصی اشرف غنی احمدزی به نرخ بسیار ناچیز.

۶.حمله بر جنبش روشنایی.

۷. حمله بر مراسم نماز جنازه سالم ازدیاد.

۸. حمله بر جنبش رستاخیز.

۹. توطئه علیه وزیر خارجه

۱۰. توطئه علیه وزیر اسبق معادن

۱۱. توطئه علیه وزیر اسبق مخابرات

۱۲. توطئه علیه وزیر اسبق اقتصاد

۱۳. توطئه علیه وزیر اسبق معارف

۱۴. توطئه علیه وزیر اسبق انرژی و آب

۱۵. توطئه علیه وزیر صحت عامه

۱۶. توطئه علیه والی اسبق بلخ

۱۷. به ادعای فاروق وردک معامله بر سر خاک افافغانستان با استخبارات پاکستان

و موارد زیاد دیگر.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است