تصمیم مرکل به اجرایی شدن "مهاجرت ثانویه" در آلمان
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152306 منبع: پرینت

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، در نشست سران اتحادیه اروپا از ۱۴ کشور قول مساعد برای واکنش سریع در ارتباط با "مهاجرت ثانویه" گرفته است. به نظر می‌آید که دستاورد او در این زمینه بیش از آن است که تا کنون تصور می‌شد.

در صورت اجرایی شدن موازین "مهاجرت ثانویه" پناهجویانی که مشخصات‌شان در بدو ورود به اتحادیه اروپا در کشوری ثبت شده باشد، در صورتی که راهی کشور دیگری شوند، می توان آنها را به سرعت به کشور نخست بازگرداند.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، روز شنبه (۳۰ ژوئن) موافقت بسیاری از کشورهای اتحادیه اروپا را با این موضوع در نامه‌ای به روسای فراکسیون‌های حزب سوسیال دمکرات و سوسیال مسیحی آلمان یادآور شده است.

گفته می شود کشورهایی چون مجارستان، لهستان و جمهوری چک نیز که در ابتدا با نظر مرکل مخالف بودند، برنامه "مهاجرت ثانویه" پیشنهادی او را پذیرفته‌اند. کشورهای دیگری چون بلجیم، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، لیتوانی، لتونی، لوکزامبورگ، هلند، پرتغال و سویدن نیز در فهرست موافقان اجرایی کردن برنامه "مهاجرت ثانویه" هستند.

آلمان همچنین تعهد کرده که بخشی از نیروی پولیس مرزی خود را در مرزهای بلغارستان متمرکز کند تا جلوی ورود غیرقانونی مهاجرانی گرفته شود که می خواهند از راه این کشور به کشورهای شنگن وارد شوند.

گرچه برمبنای قوانین موجود در اتحادیه اروپا در محدوده کشورهای شنگن هیچ کنترل مرزی نباید وجود داشته باشد، اما چندی‌ست بعضی کشورهای عضو اتحادیه اروپا با ایجاد قوانین استثنایی مرزهای خود را کنترل می‌کنند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
المان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است