آمریکا دهمین کشور خطرناک جهان برای زنان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۵    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152311 منبع: پرینت

طبق تحقیقات بنیاد "تامسون رویترز" آمریکا جزو ده کشور خطرناک جهان برای زنان به شمار می‌رود. به گفته کارشناسان پیامدهای جنبش #Metoo باعث شکسته شدن سکوت زنان در آمریکا در مورد آزارهای جنسی شده است.

به گزارش صدای المان، بنیاد "تامسون رویترز" مستقر در انگلستان روز سه‌شنبه (۲۶ ژوئن) نتیجه تحقیقات ۵۵۰ کارشناس بین‌المللی مسائل زنان را منتشر کرد که بر اساس آن آمریکا در میان ده کشور خطرناک جهان برای زنان قرار گرفته است.

در این تحقیق کشور هند در رده نخست، افغانستان در رده دوم و سوریه در جایگاه سوم قرار دارند.

کشورهای سومالی، عربستان سعودی، پاکستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، یمن، نیجریه و آمریکا به ترتیب مکان‌های چهارم تا دهم این فهرست را به خود اختصاص داده‌اند.

بیشتر کشورهایی که در ده ردیف نخست این فهرست جای گرفته‌اند، دستخوش درگیری‌های طولانی مدت نظامی یا تنش‌های سیاسی و مذهبی بوده‌اند. آمریکا تنها کشور غربی است که جزو ده کشور خطرناک جهان برای زنان معرفی شده است. ۹ کشور دیگر این فهرست از آسیا، آفریقا و خاورمیانه هستند.

به گفته بنیاد "تامسون رویترز" حضور آمریکا در رده دهم این فهرست در نتیجه پیامدهای جنبش مقابله با آزار‌های جنسی زنان بوده که با نام "من هم همینطور" (#Metoo) شهرت یافت.

به گفته نویسندگان این تحقیق، این جنبش موجب شده تا آگاهی عمومی در آمریکا نسبت به خشونت جنسی، آزار و اذیت و اعمال زور علیه زنان بالا برود. اتهامات سوءاستفاده جنسی که علیه هاروی واینستین، تهیه‌کننده پرنفوذ هالیوود مطرح شدند، شمار زیادی از زنان آمریکایی را ترغیب کرد که پس از سال‌ها سکوت خود را نسبت به آزار و اذیت‌های جنسی که علیه آنان روا شده، بشکنند و رسما به دادگاه شکایت ببرند.

کارزار "Metoo" اکتبر سال گذشته پس از آنکه چندین ستاره هالیوود واینستین را متهم به آزار جنسی کردند، به راه افتاد. این کارزار سبب شد تا موضوع آزار و اذیت جنسی زنان در سطح بین‌‌المللی مطرح شود. تا کنون صدها زن در جهان رسما از مردان پرنفوذ در عرصه‌ تجارت، مناصب دولتی یا در صنعت سرگرمی به اتهام آزار جنسی به دادگاه شکایت برده‌اند.

در همین حال هزاران زن نیز در شبکه‌های اجتماعی با شرح آزارهای جنسی‌ای که متحمل شده‌اند به این کارزار پیوسته و از آن حمایت کردند.

به گزارش بنیاد تامسون رویترز، طبق آماری که مرکز کنترل و پیشگیری از بیمار‌ی‌ها در آمریکا در سال ۲۰۱۰ منتشر کرده، تقریبا از هر پنج زن، یک نفر مورد تجاوز قرار گرفته است. طبق همین آمار از هر سه زن، تقریبا بیش از یک نفر مورد تجاوز، خشونت یا مزاحمت توسط یک دوست مرد قرار گرفته است.

بنیاد تامسون رویترز در سال ۲۰۱۱ نیز نتایج تحقیق مشابهی را منتشر کرده بود که در آن افغانستان، جمهوری دموکراتیک کنگو، پاکستان، هند و سومالی به عنوان خطرناک‌ترین کشورهای جهان برای زنان معرفی شده بودند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
امریکا
زنان
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است