بازداشت ۶۰۰ نفر در تظاهرات سیاست مهاجرتی ترامپ
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۷    ۱۳۹۷/۴/۱۰ کد خبر: 152312 منبع: پرینت

در تظاهراتی که در آمریکا در اعتراض به جداسازی خانواده‌ها در چارچوب سیاست مهاجرتی ترامپ برگزار شد، نزدیک به ۶۰۰ نفر به طور موقت بازداشت شدند. یک نماینده دمکرات کنگره آمریکا نیز جزو تظاهرکنندگان بود.

پولیس آمریکا نزدیک به ۶۰۰ نفر را به طور موقت بازداشت کرده که در یکی از ساختمان‌های سنای آمریکا در واشنگتن به تظاهرات علیه سیاست مهاجرتی دولت دونالد ترامپ پرداخته بودند.

بیشتر شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را زنان تشکیل می‌دادند و در میان آنان چهره‌های شناخته شده‌ای چون پرامیلا جایاپال، نماینده دمکرات کنگره آمریکا، و سوزان ساراندون، هنرپیشه هالیوود، دیده می‌شدند.

اعتراض تظاهرکنندگان به جدا کردن اعضای خانواده‌های مهاجر از هم و دستگیری پدران و مادران مهاجر در پی اجرای سیاست مهاجرتی ترامپ بود.

تحصن نشسته:
مخالفان ترامپ در بخشی از یکی از ساختمان‌های متعلق به مجلس سنای آمریکا تحصن کرده و از جمله بنری را بالا گرفته و نشان می‌دادند که بر آن نوشته شده بود: «خانواده‌ها باید با هم در آزادی به سر برند».

پولیس کاپیتول (کاخ کنگره آمریکا) اعلام کرد که ۵۷۵ نفر را به دلیل "تظاهرات غیرقانونی" به طور موقت بازداشت کرده است. برای بازداشت‌شدگان احتمالا مجازات مالی تعیین خواهد شد.

انتقاد به سیاست "تحمل صفر" و نارواداری:
دولت ترامپ در چارچوب سیاست "تحمل صفر" در برابر مهاجرانی که به طور غیرقانونی وارد آمریکا می‌شوند، کودکان را از پدر و مادرشان جدا و به مراکزی برای نگهداری منتقل کرده بود.

اما دونالد ترامپ هفته گذشته پس از افزایش اعتراضات و واکنش‌های خشمگینانه افکار عمومی فرمان توقف جداسازی کودکان از خانواده‌ها را امضا کرد.

با این حال طبق اعلام دولت آمریکا هنوز حدود دو هزار کودک مهاجر از پدر و مادرشان جدا به سر می‌برند. با والدین این کودکان همانند بزهکاران رفتار می‌شود و آنان را زندانی کرده‌اند.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ترامپ
بازداشت
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است