عطامحمد نور: حکومت موقت تشکیل می‌دهیم
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۳۴    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152327 منبع: پرینت

عطامحمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و والی پیشین بلخ پس از بازگشت از ترکیه می‌گوید که به زودی با حضور یک مجموعه بزرگ در کابل، ایتلاف ملی برای نجات افغانستان، رسما اعلام موجودیت خواهد کرد. آقای نور هشدار می‌دهد که اگر انتخابات به گونه شفاف برگزار نشود، حکومت موقت تشکیل می‌دهد.

به گزارش آوا، عطامحمد نور که پس از بازگشت از ترکیه در مزارشریف سخن می‌گفت، خاطرنشان کرد که در جریان سفر به ترکیه، با شرکای بین‌المللی، چهره‌های تأثیرگذار کشور و نامزدان انتخابات روی موارد سرنوشت‌ساز افغانستان دیدار و گفتگو کرده است.

وی از عدم شفافیت در انتخابات آینده ابراز نگرانی کرد و تأکید نمود که به زودی از توزیع تذکره و استیکر به دست فرد مشخصی و انتقال آن توسط چرخبال‌ها به ولسوالی‌های کشور پرده برمی‌دارد.

رییس اجرایی جمعیت اسلامی هشدار داد که اگر انتخابات بگونه شفاف برگزار نشود، با همپیمانان‌ اش حکومت موقت را اعلام می‌کنند.
وی با توجه به وضعیت افغانستان گفت که یا خودش نامزد انتخابات ریاست جمهوری می‌شود و یا از فردی پشتیبانی می‌کند که حمایت کشورهای منطقه و آمریکا را با خود داشته باشد.

آقای نور در جریان سخنرانی‌اش، به رییس اجرایی حکومت وحدت ملی نیز اشاره کرد.
وی گفت: "امسال وقتی که من حمایت نکنم، قصر سپیدار دیگر تاج‌گذاری را نمی‌بیند. آن هم توان ملت با غرور و با عزت ما بود که به قصر سپیدار نشست و تاج‌گذاری کرد. این‌بار آن تاج را ما می‌گیریم. یا خود ما میدان را می‌بریم یا یکی از یارهای صادق خود را به میدان می‌آوریم".

از سوی دیگر، افزایش جرم‌های جنایی و ناامنی‌های اخیر در ولایت بلخ عطامحمد نور را نیز نگران کرده است. آقای نور خطاب به نیروهای امنیتی تاکید کرد که به عمل زشت هر فرد، پاسخ قانونی داده شود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نور
مزار
نظرات بینندگان:

>>>   این چندمین بار است که ائتلاف تشکیل میدهد ؟ حاصل ائتلاف های قبلی چی شد ؟
با این کارها حسابهایش را به منجمد شدن گرفتار خواهد کرد

>>>   در دولت اینده باید سرود ملی با دمبوره بامیان این ګیتار قرن ۱۰۰ قبل از میلاد انتخاب میکنیم! اتن ملی ما را باید سرودهای تاجیکی کمپوز شده در مسکو(بالت) میکنیم!

>>>   علت اصلی عقب ماندگی افغانستان ، حاکمیت ۳۰۰ ساله رهبران قبیله ی پشتون تبار جمع دین زدگی مردم افغانستان است ؛ دیگردلایل بسیارکوچک و برامده از دوعلت اصلی اند .

>>>   Salam
وقتى مردم بخواهند هر خواست و هر آرمانِ تحقق پذير است ، اين مردم اند كه خود براى خود سد مى شوند و يا سد ها را مى شكنند . اگر مردم صادقانه به ميدان آيند همان گونه كه شوروى شكست و دها كشور مستقل شكل گرفت ، همان گونه كه يوگوسالاويا فروريخت، همان گونه كه چك و سلواك كشور هاى جدا گانه شدند ،همان گونه سودان جنوبى كشور شد و دها نمونه يى ديگر ، حغرافياى كنونى هم مى تواند به نام اصلى غير تبارى اش خراسان برگردد و يا هر دو نام رسمى شود . دها كشور چند نامه وجود دارد ، آلمان ، جرمنى و دُچلند يك كشور اند اما با اين نام ها در جهان شناخته مى شود ، مثال هاى ديگرى هم موجود اند . بحث تغيرو يا دونامه كردن كشور براى پايان دادن به ادعاى بزترى طلبى قومى در كشورى است كه متعلق به اقليت هاى متشكل آن است ، اسم و نام يك قوم نمى تواند محور وحدت براى همه شود .

>>>   دادفر اویانی
عطا محمد نور تا زمانیکه با پدرام نباشد و نگوید زنده باد آزدیخواهان و آزادی از چنگ فاشیزم، او راست نیست و ع دوم باشد!!!
نور برای دستگاه اهریمن نقش دارد، هممیهن گرامی!
نور را رسمن ۱۵۰ نیروی امنیتی (اتمری) نگهبانی دارد.
فرمان رسمی ی اشرفغنی احمدزی را درین باره، مگر فراموش داریم؟
نور در آغوش فاشیرم است (بندیی خانگی).

در نبود کوتاه زمان عطا محمد نور در کشور؛
پرچم مقاومت در برابر فاشیزم، به رهبریی دوکتور پدرام، در استان های شمالی و در کابل به اهتزاز در آمد.
فریاد آزادیخواهی و سرود مقاومت «شاد زی آزاد زی آباد زی» در استان های شمال و هتا در کابل به سدا در آمد.

فاشست ها را به لرزه انداخت این جهش های آزادیخواهی و این جهش مردمی به دور نام پدرام آزادیخواه راستین.
آن مکتب «تفرقه بینداز و حکومت کن» فرمانروا، نور را از تبعید رها ساخته و با این ساز و برگ مردم فریبانه، آورده است بخانه برای مصروف ساختن مردم؛ برای به بیراهه بردن نیروی های مقاومت مردمی.

عطا محمد نور برنامه سیاسی در برابر رژیم فاشستی ندارد.
نور برای ایجاد کشمکش های ویرانگر میان جبهه مقاومت است.
نور در برابر بربریت خواهی پشتونیست های فاشست نبوده است، نیست و نباشد هیچگاهی.
نور از همبستگی با کرزی سخن دارد.
نور تنها یک دشمن (ساختگی) بخود بیند، که عبدالله خودش باشد.
نور در برابر رژیم نیست.
نور برای فرو نشاندن و پاشاندن نشانه های خیزش مردمی در برابر فاشیزم است.
نور آزادیخواهان ما را تاپه «ما هم یون های داریم» می زند.
نور برای پارچه سازیی ها بفرمایش فاشست های فرمانروا ست.
راستی باد و ایستادگی در برابر فاشیزم افغان ملتی!

>>>   Raheel
در بادغیس جنگ تمام عیار فاشیزم برای اشغال مناطق تاجیکان توسط طالبان جریان دارد. جلوگیری از انتخابات در مناطق تاجیک نشین از برنامه های عاجل و کوتاه مدت شان است. در دراز مدت اشغال مناطق تاجیکان توسط نیروهایی که از هلمند و سایر مناطق به بادغیس انتقال داده می شوند می باشد.
فاشیزم در کشور ما یک حقیقت تلخ و یک تراژیدی ویرانگر است. باید جلو آن گرفته شود.
طبق گزارشات ولسوالیهای قادس و جوند از اهداف نظامی اصلی طالبان است که دولت فاشیستی هیچگونه حرکتی برای واپس زدن طالبان به سر نمی رساند....

>>>   مزاق نکو او بچه این گپت هم مانند حرکت های نارجی قبلی تو خواهد بود که اگربه یادت باشد

>>>   درود بر استاد بزرگ عطا محمد نور
ما از شما انتظار نداریم و نداشتیم که خود را درگیر حاشیه ها کنید و هنوز که هنوز است علیه کاخ سپیدار عقده گشایی کنید.
دغدغه ی اصلی و بنیادی ما حل عادلانه‌ای مسئله‌ی ملی است. ما دیگر نه وزارت می‌خواهیم و نه معاونیت ریاست جمهوری و ما دگر فریب نخواهیم خورد.
ما عدالت اجتماعی می‌خواهیم که عدالت اجتماعی بدون یک طرح روشن و آشکار برای حل مسایل قومی ممکن نیست.
تاختن به کاخ سپیدار راه حل نیست, کاخ سپیدار دگر ارزش آنچنانی ندارد که شما, خود را مصروف آن کنید.
بحران کشور فراتر از مسائلی ست که دیروز از شما شنیدیم, بحران کشور قومی ست و این در حالیست که دسیسه های ارگ و حلقات فاشیسم علیه شما, جنجال دوستم و همفکران تان, ریشه در همان مسایل داشت و دارد.
پ.ن: ما برای فعلن خواهان توزیع شناسنامه های الکترونیکی بر اساس قانون مصوب 93 خورشیدی هستیم که هرچه زودتر شما در این مورد موقف تان را روشن بسازید.

>>>   اگر مردم شهامت اين را پيدا كنند كه موتر هاي شيشه سياه را سنگ باران كنند، شايد ديگر هيچ فاسد و دزدي در درون و بيرون اين حاكميت به دزدي و فساد ادامه ندهد. هيچ وزير و صاحب مقام اين دولت به شمول رييس جمهور اشرف غني كه مانند آنها در درون موتر هاي شيشه سياه از ديد مردم پنهان مي شوند، ديگر از ديد مردم پنهان نشوند و پنهان باقي نمانند.
سنگ باران موترهاي شيشه سياه تا حد زياد جلو حملات تروريستان طالب و داعش را مي گيرد.
سنگباران موتر هاي شيشه سياه جلو مافياي قاچاق مواد مخدر و مافياي تجارت غير قانوني را مي گيرد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از ميزان جرم و جنايات سازمان يافته مانند: دزدي، اختطاف، قتل و غيره مي كاهد.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه از راه بندان آزار دهنده و درد ناك داخل شهر كابل جلو گيري مي كند.
سنگ باران موتر هاي شيشه سياه جامعه و مردم را بسوي عدالت نزديك مي سازدو مانع ظلم و بي عدالتي مي شود، اگر شهامت ظلم ناپذيري در مردم شكل بگيرد.

>>>   آقای عطا محمد نور !
فاشیژم لجوج و بیخرد طوری زنجیر پیچ و چهار میخ تان کر ده که نه خودت و نه شرکایت کاری آنجام داده میتوانید. چند شخص مخلص میهن دوست و ملت پرور که بماینده گی اقوام دیگر علیه قبیله فاشیست مبارزه میکنند بد بختانه که شما با آنها هم سر مخالفت و کشیده گی را اختیار کرده اید.

>>>   وقتش رسیده که فارسی زبان هم به قدرت سیاسی بالا
واداره حکومت اقدام کنندکاری راکه باید سالهای بسیار
پیش میکردندتاقوم متعصب پشتون اینقدرگستاخ نمیشدند
همین که گفتیم پرواندارد ودرهمه مواردگذشت راپیشه کرویم ولی انهاازگذشتهای مااستفاده کرده وهمه چیزرابه
نفع خودتغیردادند وتای جایکه حالا اوغان درافغانستان شدهااکثریت ودیگراقوام فیصدی اوغانهاشده اندمالک اصلی کشور ودیگران همه مهاجر حالابایدهمه پستهای مهم سیاسی حکومتی درچنگال اوغان باشد ولو این شخص کوچی باشد یا رمه چران باشد یامغزمتعفن جهان
باشد باید دراداره مملکت سهم داشته باشدبالاخره باید اقوام دیگری که درافغانستان ساکن هستند باید یک روزی
به حق خواهی اقدام کنند پس چرا ازهمین حالا که به طورکامل نابودنشده ایم اقدام نکنیم بیاید کاری کنیم که فردا فرزندان ونسل بعداز فرزندان ما ازدست فاشیستها زجر نکشندپدران مااگر درگذشته هاچنین ذلتی راپذیرفتن
سواد وتحصیل وجودنداشت وفهم ودرک سیاسی شان بالا
نبود ولی حالا الحمدالله درهمه عرصه ها فارسی زبانان
ازقوم فاشیست کرده دست بالا داردباید حق خود ومردم خودرا چنگال وزورگویان ونافهمان تاریخ بگیریم باید زنجیراسارت رااز پای وگردن خود دورکنیم .
بریالی

>>>   بدالمنان شیوای شرق
در انتخابات ریاست جمهوری اینده نباید به معامله گران، انانی که ما را در بن فروختند،به تسلیم شدگان انتخابات های گذشته، به مزدوران فاشیم حاکم به کسانی که از همین اکنون چشم به معاون شدن دوخته اند رای بدهیم!
برای آزموده های خایین: جام زهر نوش کن، قطعه قطعه شونده ها، دلقکان دربار کرزی و غنی، رای پاک مردم با عزت مان حرام بادا!
بیایید ! از همین اکنون به کمپاین ضد این مهره های یکجا شوید! اینها عامل شکست و ترور تاریخ اند. این چهره ها قاتلان غرور و سربلندی مردم اند.
اینها وجدان پاسداری رای و ارزش های ما را ندارند... خلاصه در برابر وجدانم سکوت نمی کنم و من با صراحت کلام علیه این عناصر مزدور و فرصت سوز مبارزه می کنم. بیایید رای زنی کنیم و از حوزه خود یک نامزد سربالا و متعهد بیرون بدهیم!!
ورنه برایند حمایت از معامله گر و مزدور، مزدوری ابدی است.

>>>   Dehzad
حال چهره ای واقعی شما نزد ملیت بزرگ تاجیک برجسته و علنی شده شما سرسپرده سیاست افغانیت واسلامیت قبیله‌ای افگانا درمیان تاجیکان خراسانی هستید وتاجیکان دیگر درکنار شما معلم عطامحمد نور نخواهند بود

>>>   یم فتیان
یعنی پست ریاست اجرایه برای دایم است؟ ما فکر می کردیم طرح تشکل این ریاست فقط برای برون آمدن از بحران انتخابات گذشته باشد. آیا عطا محمد نور می خواهد این سیستم را درج قانونی اساسی کند؟ و خودش تصمیم دارد در انتخابات پیش روی رئیس اجرایه شود؟ یعنی همین گونه غنی باید یک دور دیگر هم آرگ را در اشغال خودش قرار دهد؟

>>>   هرچه غاصب مختلس جنگ سالار قاچاقبر هست همه یکدست شوید ویک ائتلاف برضد مخالفین خود تشکیل دهید آنزمان زور امریکا هم بشما نمیرسد قدرت را غصب وهرچه خواستید انجام دهید!
به عطا !
تو رهبر نیستی ، رهبر باید با تقوا باسابقه پاک وبا دانش باشد تو ازین کته گوری شمرده نمیشوی ، اگر کسی بنام قوم رهبر انتخاب میکند برای تاجکان پدرام کافی است
ر

>>>   این بار اول نیست که از همایش ایجاد ایتلاف بزرگ در شهر کابل حرف زده میشود اما تا کنون از عملی ان چیزی وجود ندارد اینبار هم مانند گذشته خواهد بود و اگر راست است تاریخ دقیق انرا بیان کنید و انرا عملی سازید در غیر ان عنقریب ریس جمهور بخودت رسیده تا مانند ان مردم را به امیدواری بگذارید ام جنبه عملی ان که هرگز دیده نشده و نمیشود .

>>>   من به عنوان یک انسان ازادیخواه تاخون دررگ داشته باشم انشاالله ازحق خوددفاع خواهم کردوهیچ گاه حکومت ظلم وستبدادرانمیپذیرم وبایدهمه مردم ماحق رای وانتخاب داشته باشن نه اینکه گروهی بنام طالب وسواستفاده ازدین به زوربه ماحکومت کنن وافراد جاهل ندان ونزادپرست بایدنابودشودهرکسی وازهرقوم باشد افراد مضرووطن فروش باید ازبین برود ومردم بایدخودشان سرنوشتشان رابه دست بگیرن نه اینکه چندطالب بیسواد ونادان به زورتفنگ به ماحکومت کنن دنیاخیلی وقت هست ازاین حکومتهای قرون وسطای نجات پیداکرده نمتوانیدمارابه عقب برگردانید مرگ باعزت شرف دارد به زندگی پرذلت
جمشیدی

>>>   اگر عطا نور خودش كانديد كند و حمايت دوستم و محقق و حاجي قدير را داشته باشد 95 فيصد راي ميبرد ولي اگر كسي ديگر را حمايت كند و خودش معاون باشد نه هزاره نه ازبك و نه تاجك برايش راي ميدهند. و اين موقف رهبري و مردمي خود را هم از دست ميدهد.

>>>   مردم با عزت افغا نستان حال همه فهمیدید که شمارا فقط 400 نفر به این شرنوشت بد گرفتار نموده سوگند یاد کنید که بدون تبعیض انهارا درانتخابات اینده به حاشیه برانید که نه پول بدرد شان بخورند ونه تفنگ شما ملت عزیز قدرت دارید ا ز ان به درستی استفاده نمایید
بااحترام علی

>>>   عطا گك از تو هم كاري ساخته نيست همين پدرام سر كل شما دلقك هاي معاون صفت برتري دارد. مثل شير مثل ابو مسلم مثل كاوه اهنگر مثل رستم مثل سهراب مثل يما و جمشيد و غيره بزرگمردان تاجك از حق مظلومين دفاع ميكند و تو لوده عوض كه سربازش شوي غيبتش را ميكني؟

>>>   نوکرهای بیگانه برضد پشتونها مبارزه نکنید تا ابد به هدف شوم تان نمیرسید

>>>   معلم عطا خوب خو دیدی برخیز که صبح شده

>>>   فاشست ها به لرزه نیامده غالمغالک زیاد نمایانګرلرزه های شما است
زدیګ پختگان ناید صدائی
خروش ازمردمان خام خیزد

>>>   باز عطا را کدام مرجع از حلقات خبیثه وعده چوکی های زیاد داده ،بتتر خواهد بود که تو چندی صباعی آرام باشی و جاروجنجال را کنار گزاری که در موضوعات مهم بدرد نمیخوری عبدالله عبدالله یک جهره شناخته شده است در سطع داخلی ودر سطع خارجی ،وانسان متعصب و متعرض هم نیست ،کوشش نکن یار خود. را بدنام سازی .
عبدالله ریحان

>>>   معلم عطا بسیار بیشرمی نکو هیچ کاری ازدستت پوره نیست
این لاف هایت نیز مانند تظاهرات ملیونی ، حرکت های نارنجی ، دورانداختن اشرف غنی ازارگ وغیره وغیره میباشد زود یادیر حسابی پول های دزدی تانرا به مردم میدهید این حتمی است منتظرباش
مردم ازشما حسابی میخواهد
دخلکوزور دخدای زور
توتعین کننده سرنوشت مردم نیستی
اول خدا دوم بادار تان تعین کننده است

>>>   از تو شك نيست حكومت موقت تشكيل بدهي و رييس ان هم كرزي خواهد بود تا دوباره تقلب نموده يگان ديوانه غني مانند ديگر را كامياب كند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است