محقق: محکمه وزیر پیشین مخابرات مسخره است
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۲    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152329 منبع: پرینت

حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی با اشاره به محکمه شدن عبدالرزاق وحیدی وزیر پیشین مخابرات می‌گوید که آقای وحیدی به جرم هزاره بودن محکمه می‌شود.
به گزارش جمهور؛ قرار است که محکمه علنی آقای وحیدی امروز دوشنبه (11 سرطان) برگزار شود. وی یک و نیم سال پیش متهم به فساد اداری شده بود اما یک سال قبل به گفته ریاست اجرایی، دادستانی کل پس از بررسی اتهامات حکم برائت وی را صادر کرد.

محکمه شدن آقای وحیدی با واکنش تند حاجی محمد محقق معاون دوم ریاست اجرایی روبرو شده و آقای محقق این محکمه را نمایش مسخره خوانده است.
آقای محقق در یادداشتی گفته است،‌ جمع آورى ده فيصد ماليات مخابرات وظيفه وزير ماليه آقاى اكليل حكيمى بود كه انجام نداد ، چون وزير ماليه در حلقه خبيثه فساد سياسى و مالى ارگ شامل بود نه تنها محاكمه نشد كه مدال امان الله خان غازى دريافت كرد و گفته مي‌شود عازم بلاد فخيمه امريكا هست.

وی بیان داشته،‌ رزاق وحيدى وزير مخابرات به محاكمه سوق داده شد بدون اينكه جرمى را مرتكب شده باشد چون مربوط به تيم رقيب انتخاباتى آقاى اشرف غنى بود و نيز يك هزاره بود و جناب آقاى غنى احساس مي‌كند كه هزاره‌ها در اين كشور هيج پناه‌گاه سياسى، امنيتى، حقوقى و قضايى ندارد و نيز انگيزه اصلى اين نمايش مسخره فقط مي‌تواند از حس عقده‌مندى وانتقام‌جويى شخص آقاى غنى از راى يك پارچه مردم هزاره در انتخابات رياست جمهورى 2014 كه بمنزله سيلى محكم سياسى بصورت شان بود، سرچشمه گرفته باشد.

آقای محقق تاکید کرده که اينجانب اين محاكمه را كه در آستانه انتخابات نمايشى پيش روى پارلمانى قرار است انجام شود صرفاً يك حركت سياسى ونمايش مضحك انتخاباتى عليه مردم هزاره خصوصاً مردم شريف غزنى و جاغورى مي‌دانم و هيج اعتبار قضايى براى آن قايل نيستم، از اداره عزت بر انداز و فاسد ارگ مي‌خواهم كه اين نمايش اهانت آميز را متوقف و از تعرض به آبرو وحيثيت هزاره‌ها وشخصيت‌هاى شان احتياط كنند.

معاون دوم ریاست خطاب به آقای غنی گفته: جناب آقاى دكتر غنى متوجه باشيد كه ما تاهنوز صبر وشكيبايى پيشه كرده ايم نه بخاطر وضعيت مطلوب حكومت بلكه بخاطر مصالح علياى كشور و جلوگيرى از نفاق ملى بوده حالا كه شما كمر به نفاق ملى بسته ايد و حملات‌تان را عليه مردم هزاره متوقف نمي‌كنيد يك روز در جبهه سياسى و روزى ديگر در صحنه حقوقى تهاجم مي‌كنيد بدانيد كه آن طورى كه شما فكر می‌كنيد نيست ، نه هزاره‌ها مرده اند ونه غيرت‌شان از بين رفته است و اين حركت‌ها سر آغاز رويارويى با هزاره‌ها است و ما هم تدابير لازم سياسى و مدنى را خوهيم گرفت و براى شما و اداره عقده‌مند و انتقامجوى شما سنگين تمام خواهد شد.

آقای محقق از داکتر عبدالله عبدالله رییس اجرایی به عنوان شریک 50 درصدی قدرت خواسته تا در قبال تبعیض ارگ علیه هزاره‌ها خاموش ننشیند.
وی گفته: در پايان حرفى هم دارم به دوست و برادر گرامى ام داكتر عبدالله رييس تيم اصلاحات و رييس اجرائی كشور كه مردم ما بشما راى میليونى دادند و توقع داشتند كه رييس جمهور كشور شوى وعدالت بر پاكنى و امّا اين امر بدليل تقلب‌هاى گسترده و راى گوسفندى، تحقق نيافت و با توافق طرفين به يك حكومت 50-50 منجر شد باز هم به آن اكتفاء نشد ، وزراء ومعينان مردم ما يكى پى ديگرى پس از توهين‌ها و تحقيرها بركنار شدند و مورد حمات قرار نگرفتند، وزارت دفاع و داخله از هرچى جنرال و افسر هزاره بود پاكسازى شد كه آخرين‌هاى آن اهانت به جنرال مراد على خان، جنرال حيدر بصير، جنرال جوهرى و جنرال مرتضى بود و حمايت نشديم، حالا نوبت آن رسيده كه كادرهاى هزاره همه‌شان يكى پس از ديگرى محاكمه وبى آبرو شوند كه در آينده هزاره‌ها كادرهاى تحصيل كرده براى پست‌هاى كليدى نداشته باشند ، بناءً از شما براى آخرين بار می‌خواهم كه با ايستادن در كنار كسانيكه بشما اعتماد كردن جلو جنون قدرت و تهاجم قوم گرايانه ارگ عليه مردم ما را بگيريد چون شما رييس تيم شريك قدرت هستيد، وزير هزاره وزير شما هست در غير آن توكل ماه به خداوند و در مقابل فاشيزم ارگ به تنهايى خواهيم ايستاد.
وی افزوده که از همه دوستانم در حكومت كه اهل عقل ومنطق اند ولى تاهنوز در تيم ارگ هستند نيز می‌خواهم كه از رفتن كشور به وادى تقابل قومى جلو گيرى نمايند.

معاون دوم ریاست اجرایی با اشاره به این که جامعه جهانی ضمانت کننده اجرایی شدن توافقنامه تشکیل حکومت وحدت ملی می‌باشد گفته از جامعه جهانى ونمايندگى‌های‌شان در كابل نيز مي‌خواهم كه شما حكومت وحدت ملى را ضمانت كرده بوديد و بايد توافقنامه حكومت وحدت ملى عملى می‌شد وامّا آغاى غنى همه اى اين توافقات را زير پا كرده وتصيفه هاى سياسى و قومى و تبعيض‌هاى سيستماتيك رابه اوج رسانيده است و اگر بر اثر اين اقدامات زور گويانه كشور بسوى بحران می‌رود مسووليت ناشى از اين بحران بدوش شما و اداره ارگ می‌باشد.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
محقق
وزیر مخابرات
نظرات بینندگان:

>>>   جناب محقق! شما و خلیلی و دانش باید تقاص شوید به دلیلی که در حق همه مجاهدین و احزاب سیاسی شیعه جفا کردید و ستم کردسد کار تان به جایی رسیده است که دست به دامان عبدالله شوید و التماس کنید. حق احزاب تشکیل دهنده وحدت را غاصبانه خوردید و یک جام آب هم روی آن مگر بقیه احزاب شیعی قوماندان نداشتند؟ مجاهد نداشتند؟ شهید نداشتند؟ جانباز نداشتند؟ محصل نداشتند؟ چرا همه حقوق سیاسی را در انحصار قرار دادید؟ اصولا به چنین روزی فکر کرده بودید؟ هرگز. فرماندهان جهادی از شمال تا مرکز از قوماندان اختری و سروری و مصباح و کاشفی و افکاری و صادقی نیلی و ... توسط چه کسانی ترور شدند؟ به جای همه این کارها از خدا بخواهید تا از تقصیرات شما و هم قطاران شما بگذرند. خد ار شکر که این فرصت فراهم آمد تا روزگار سخت شما و خلیلی را همه مردم دیدند و می بینند. هنوز دیر نشده از لاک سازمان منحله نصر بیرون آمده و فراتر بیاندیشید.

>>>   جـرایم سنگین که امیرزی سنگین درمخابرات انجام داد هیچ وزیر درتاریخ مخابرات انجام نداده است

>>>   ایا هزاره بودن بمعنی ګریز از عدالت است؟

>>>   محقق باز می خواهد موج سواری کند یک بچه اش در کابل کاندید است و بچه دوم اش در مزار و می خواهد با اینگونه رفتار و گفتار مردم هزاره را باز فریب دهد و رأی جمع کند. اما کور خوانده است مردم هزاره جنبش تبسم را فراموش نکرده ان.

>>>   خوب چرا پريشان هستيد اگه گناهي نكرده باشه براحت ميگبره اگه گناهي كوده باشه خو بگذاريد كه جزاي خوده بيينيه مه حيران به شماها هستم .
غمخوار

>>>   وقتی شنیدم یک وزیر کابینه محاکمه می‌شود، بی‌درنگ حدس زدم که این محاکمه نه، بلکه یک عقده‌گشایی سیاسی و قومی خواهد بود. در میان این‌همه خاینِ ملی و دزدانِ با پشتاره و چراغ به‌دست، یک وزیر خوش‌نام، رزاق وحیدی، وزیر پیشین مخابرات که «جرمش» هزاره بودن است محاکمه می‌شود. برعکس آن‌های که خیانت ملی را انجام دادند و انتخابات‌ها را مهندسی کردند، آن‌های که کابل بانک را تاراج کردند، آن‌های که میلیاردها پول را به نام «مکتب‌های خیالی» از بیت‌المال سرقت کردند، آن‌های که در ۱۸ سال طالبان را بسیج کردند و انتحاری‌هارا در مهمان‌خانه‌ها جا‌به‌جا کردند و آن‌های که وزارت مالیه و گمرک‌ها را مرکز فساد سیتماتیک دولتی و رهنمای معاملات قومی ساختند و صدها جنایات دیگر را انجام دادند، پاداش گرفتند، سمت‌های مهم دولتی برای‌شان اهدا گردید؛ اما وزیر تاجیک‌تبار (علی احمد عثمانی) تحقیر و منفک شود، وزیر خوش‌نام دیگر، چون از تیم سیاسی مقابل «تداومی‌ها» آن‌هم یک «هزاره» است، باید تازیانه فاشیستی بخورد، مورد محاکمه و تصفیه قومی قرار گیرد.
این شد عدالت «عمری» اشرف‌غنی احمدزی!
#هارون_معترف

>>>   Mohebi
هرکه به این وطن خدمت کند جزا می بیند و هرکه خیانت کند تقدیر میشود. آب از اول خراب هست چون از یک آدم روانی، فاشیست و احمق ( باور کنید احمق هست ) چه انتظار دارید.
2

>>>   زبان اینها را فقط فاطمیون میفهمد .محقق اگر راست می گوید فاطمیون را سازمان دهی کند.

>>>   نجیب بارور
زاخیل‌وال با دزدی‌های میلیونی محاکمه نمی‌شود، فاروق وردک با مکاتب خیالی محاکمه نمی‌شود، صدها وزیر دیگر که دوسیه‌های بسیار بسیار سنگین دارند محاکمه نمی‌شوند، کسانی که بحران‌آفرینی کردند و آشکارا دست به تقلب زدند، محاکمه نمی‌شوند. آنانی که صداهای شان بیرون آمد که امر شلیک به روی شهروندان این سرزمین را خلاف مواضات قانون اساسی داده بودند، مجازات نشدند. ملیاردها دالر در افغانستان حیف و میل شد، هیچ‌کسی محاکمه نشد و... اما یک هزاره، به خاطر این‌که افشاگری می‌کند و از استبداد غنی با آن‌که پوشیده نیست، پرده برمی‌دارد، عقده‌مندانه محاکمه می‌شود. این دیگر اوج تعصب و استبداد آشکار قومی است، خاموشی در این خصوص، ننگ دیگری‌ست که بر پیشانی سیاه سیاسیون ما چسبانده می‌شود

>>>   Mardanyar
وحیدی وزیر سابق مخابرات در یک محکمه علنی
فساد اداری و اختلاس حاضر شد .
رو به مخاطبان کرد و گفت اینجا که من نشسته ام جای اکلیل وزیر مالیه است نه جای من .
چون بنده در ده روز اول جمع آوری مالیات سیم کارت ها ۸۳ ملیون افغانی را به خزانه دولت تحویل داده ام .
حال اکلیل حکیمی بگو ید که این پولها را چه کرده.
دزد ی از حق شخصی ملت افتخار برای حکومت

>>>   AhanGar
تمام اقوام غیر اوغان یا غیر پشتون اگر امروز همه بر ضد این اوغانهای شئونیست، متقلب، و تمامیتخواه یکدست و متحد نشوید واه بر حال تان.
تمام اختلافات و گله شکوه های گذشته را کنار بگذارید و متحد و همدست بر ضد فاشیزم و ظلم اوغان مبارزه کنید ورنه همه یکی یکی نابود و زبون میشوید.

>>>   فهرست برخی از خیانت های ملی کرزی و احمدزی که بخاطر پشتون بودن شان پیگیری نشد:

۱. غصب ۲۰ هزار جریب زمین وزارت دفاع توسط حامد کرزی در قندهار.

۲. نصب ماشین های چاپ اوراق انتخاباتی در وزیر اکبرخان کابل توسط کرزی و احمدزی.

۳. انتقال و مصرف میلیون ها دالر بانک نوت دالر جعلی توسط کرزی و احمدزی.

۴. طرح ترور جنرال دوستم توسط اشرف غنی احمدزی

۵. فروش زمین های هوانوردی به دوستان شخصی اشرف غنی احمدزی به نرخ بسیار ناچیز.

۶.حمله بر جنبش روشنایی.

۷. حمله بر مراسم نماز جنازه سالم ازدیاد.

۸. حمله بر جنبش رستاخیز.

۹. توطئه علیه وزیر خارجه

۱۰. توطئه علیه وزیر اسبق معادن

۱۱. توطئه علیه وزیر اسبق مخابرات

۱۲. توطئه علیه وزیر اسبق اقتصاد

۱۳. توطئه علیه وزیر اسبق معارف

۱۴. توطئه علیه وزیر اسبق انرژی و آب

۱۵. توطئه علیه وزیر صحت عامه

۱۶. توطئه علیه والی اسبق بلخ

۱۷. به ادعای فاروق وردک معامله بر سر خاک افافغانستان با استخبارات پاکستان

و موارد زیاد دیگر.

>>>   Omid
فاروق وردک و عمر زاخیلوال فساد 700 میلیون دالری کردند ولی وحیدی محاکمه میشود؟
بدزديد در شام آهنگرى
به بغداد زد گردن مسگرى

>>>   Khurasani
در این کشور هر جنایتی میکنی بکن‌ و فقط اوغان باشی همه چیز حل است!
1

>>>   اگر کسی به هزاره بودن وی محاکمه میشد باید اول از آقای محقق آغاز میشد ولی کاملاً آقای محقق به گمراهی رفته.
هزاره بودن نه جرم هست و نه هم جرم بوده میتواند، پس چرا از یک فاسد دفاع باید کرد؟ معلوم هست که حلقات ..... مانند آقای محقق و امثالهم مانع هر نوع شفافیت، پیشرفت، ترقی، تمدن و اعمال انسانی در کشور شده چون خود یکی از خبائث دهه هفتادم کشور هست.
نگذارید که اذهان مردم هزاره را مغشوش ساخته و در مقابل فعالیتهای موثر حکومت سد واقع شوند.

>>>   جناب محقق شریک عبدالرزاق وحیدی و عنایت الله نظری است ناگفته نماند آقای محقق از هردو وزیر پیشن ماهانه 300000دالر کمیشن میگرفته گویا که ایشان به هدایت محمد محقق تعین شده است و باید ماهانه برایش کمیشن میداد. پس بدروغ محقق فریاد نمیزند آقای محقق ترس ازاین دارد که پای خودش کش نشود.
آقای محقق بسیار دزد ماهیری است. ....که باعث بدنامی انسان های پاک مانند نظری و وحیدی میشود.
اسماعیل رضائی

>>>   برو بچیم محمد محقق!
شما بیغیرت ترین قوم در افغانستان هستیند شما فراموش کردید که همه تان نفر خدمت قبیله بیشتر نبودید همان تاثیر برده گی حکومت قبیله علیه شما بود که یوغ استعمار و برده گی آبدی را بگردن بزرگان تان خلیلی و هزاره دیگر تان گزاشتند. حالا این لاف وپتاق دردی را علاج نمیکند بزرگان شما ، سند برده گی آبدی نسل تان را با فاشیزم مهر و امضاء کردن.

>>>   امروز در جايگاهي كه مربوط به اكليل حكيمي بود قرار گرفتم. برخلاف انتظار همه دوسيه ريل تايم از صورت دعوي حذف گرديد تا به گفته اقاي حميدي (لوي حارنوال) اكليل حكيمي برائت گيرد.
با انكه منحيث يك تكنوكرات به اصل حسابدهي و پاسخگويي در پيشگاه مردم بزرگ افغانستان باور دارم اما سوال اساسي اين است كه چرا
پس از ٢١ ماه از اغاز تحقيق و پس از پيگيري هاي فراوان، درست زماني كه اقاي اكليل حكيمي از وظيفه استعفا مي دهد و همان روزي كه به امريكا سفر (!?) مي كند جلسه محاكمه برگزار مي گردد.
ع ر وحيدى

>>>   زنده باد محقق.مرد اندیشه ٬تفکر٬ دانش وشهامت.
عاقل

>>>   اگر قانون باشد بايد منير منگل معين قبلي امنيتي وزارت داخله بايد محاكمه شود كه بيش از هزار مليون دالر را اختلاس نموده. زنده باد اته = ازبك تاجك هزاره


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است