آمریکا در حال آموزش هزاران داعشی در سوریه است
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۰    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152331 منبع: پرینت

امریکا درحال آموزش هشت هزار نفر از عناصر گروه تروریستی داعش در سوریه به منظور اجرای عملیات تروریستی در عراق است.
به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه، فردوس العوادی نماینده ایتلاف دولت قانون در پارلمان عراق گفت: امریکا نقشه ای برای بازگرداندن گروه داعش و کمک به آن برای اشغال برخی مناطق شمالی و غربی کشور و غرق کردن عراق در جنگی جدید و فرسودن اقتصادی این کشور را دارد. امریکا از سرگرم بودن فراکسیون ها برای تشکیل دولت به منظور اجرای این نقشه بهره برداری می کند.

وی افزود: همه تحرکات امریکا به طور کامل منجسم با اطلاعاتی است که الحشد الشعبی آن را اعلام کرد. براساس این اطلاعات، طیارات امریکایی در مناطق و قریه هایی که گروه تروریستی داعش در آنجا حضور دارند، فرود می آیند. مهمترین هم قرارداد امریکا ، ترکیه است که حزب حاکم آن اذعان کرد که دلایل و مدارک پشتیبانی هوایی امریکا از گروه جنایتکار داعش را در اختیار دارد و امریکا درحال آموزش هشت هزار داعشی در شمال سوریه من‌حیث مقدمه ای برای اجرای عملیات تروریستی در عراق و سوریه است.

العوادی گفت: خبرهای در دست است که نیروی هوایی امریکا منطقوی امن را برای این عناصر داعش در سرحد عراق و سوریه ایجاد می کند و در حال آموزش آنها است.

وی از سکوت دولت عراق و نپرداختن به این موضوع و ناتوانی در حتی درخواست توضیح از امریکا درباره این خبرها و علت اقدام امریکا در بمباردمان الحشد الشعبی و تلاش برای تضعیف کردن آن برای تسهیل بخشیدن به تردد داعش بین عراق و سوریه ابراز تعجب کرد.

العوادی از دولت عراق خواست تا با شجاعت با این نقشه مقابله کرده و به حضور امریکا که از داعش حمایت و آزادگان الحشد الشعبی را هدف قرار می دهد، پایان دهد زیرا تداوم حضور امریکا به معنای وارد کردن عراق در توطیه ای طراحی شده است که جان هزاران عراقی را در مناطق هدف قرار گرفته می گیرد. عراق با فتنه بزرگی روبرو است که بزرگتر از فتنه سال 214 عیسوی است که نتیجه آن سقوط ولایات غربی در دستان داعش بود. اگر دولت اقدامات پیشگیرانه اتخاذ نکند، عراق با همان مشکل روبرو خواهد شد که سبب سقوط این مناطق شد.

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
سوریه
داعش
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است