گرگ ها ما را به كدام كشتار گاه مي برند؟
عطا وارد كشور شده تا فاشیست های پشتوني از آن استفاده كنند. عطا را غير مستقيم وارد ميدان كردند تا كشمكش ها ميان عبدالله و عطا مردم را از اصل موضوع حاكميت پشتونها دور سازد 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۷    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152333 منبع: پرینت

عطا محمد نور: به عبدالله اجازه كار را نمي دهم!
با كرزي و سياف و ساير رهبران در مورد انتخابات صحبت مي كنيم كه موضوع واحدي اتخاذ كنيم!
شوراي عالي ایتلاف نجات شكست نخواهد خورد...

برهمه روشن است عبدالله فعلاً هيچ صلاحيتي ندارد نيازي نيست كه ديگر اجازه كار به آن داده شود يا نشود!
در قصر سپيدار هم دستورات آن قابل اجرا نيست.

حامد كرزي شخصي است که تقلب گسترده را انجام داد تا غني را روی كار بياورد، چطور شما به آن اعتماد و ایتلاف مي كنيد؟!
شوراي عالي ایتلاف نجات كه شما فرموديد اعضای رسمي و دفتر آن كجا است؟
بنظر من عطا وارد كشور شده تا پشتونيست ها از آن استفاده كنند!

آهسته آهسته پيروان ضد شناسنامه افغاني و انديشه خراساني در ولايات گسترش مي يافت، نظرات لطيف پدرام داشت در ميان نسل ديروز و امروز جا مي اُفتاد.
در تخار، پروان، كاپيسا، پنجشير، بدخشان، كابل و ... پرچم مقاومت بلند شد، سرود مجاهدين خوانده شد، پشتونيست ها احساس خطر كردند، چونكه مي دانستند شعر هاي حماسي مجاهدان را دور هم جمع مي كند و پدرام هم مرد دانا و شجاع است و در صورت حمايت جامعه از پدرام وي مي تواند حكومت ما را سرنگون كند، از اين رو عطا را غير مستقيم وارد ميدان كردند تا كشمكش ها ميان عبدالله و عطا مردم را از اصل موضوع حاكميت پشتونها دور سازد!
عطا بيشتر از آنكه وقت خود را صرف مبارزه با دشمن خود و مردم ما غني كند با دوست ديروز خود عبدالله و بخشي از مردم خود مي كند!

سخنان عطا نشان مي دهد جامعه غير پشتون در انتخابات به چند دسته تقسيم مي شوند.
گروه اولي عطا، دوستم، محقق و... به سر پرستي كرزي وارد انتخابات مي شوند!
گروه دومي عبدالله، خليلي، دانش، امرالله صالح و... به سر پرستي غني وارد انتخابات مي شوند!
گروه سومي احمد ضيا، حفيظ منصور، جوانان، روشنفكران، ملي گرايان اقوام تاجيك، ازبيك، هزاره و... هستند كه از نحوه حكومتداري تك قومي كرزي و غني ناراضي هستند سر پرستي اين گروه را احتمالاً لطيف پدرام به دست بگيرد.
اما به دليل داشتن ثروت در گروه اولي و دومي، گروه سومي چندان نقشي نخواهد داشت مگر اينكه بتواند سران ديگر حزب جمعيت را با خود همراه كند.

حقيقت تلخ سرنوشت ما اين است، گرگ ها بنام كرزي و غني پيش هستند، عبدالله، عطا، دوستم، محقق، صالح، دانش، خليلي و... از پشت آنها و مردم هم از پشت آنها! اما معلوم نيست غني و كرزي دو گرگ گرسنه مردم ما را به كدام كشتارگاه مي برند؟!

اميدوارم نسل جديد منافع مردم خود را درنظر بگيرد كه كدام راه درست است،آن را انتخاب كنند.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
گل امیری
پشتون
عطا
نظرات بینندگان:

>>>   گرگهاي اصلي از يادت رفته. كسانيكه غني را پيش انداخته اند واورا امثل گديگك ميچرخانند. اتمر و حكمتيار. اين دو نَفَر همراه باستانكزي، يون ، رحيمي و چند تاي ديگر باعث اينهمه شقاق در جامعه اند.

>>>   دهگان
چراغ ظلم ظالم تا دم محشر نمی سوزد
اگر سوزد شبی سوزد؛ شب دیگر نمی سوزد

استبداد ۲۷۰ ساله فاشیسم؛ دیگر قوس صعودی خود را پیموده است و در حال پیمودن قوس نزولی خود می باشد. این جفنگ سرایی ها، غریدن ها و تاختن های فاشیست ها همه نشانه های دست پارچگی و بیچارگی آنهاست که با وصف در دست داشتن همه ابزار های سرکوب، جعل و تقلب دیگر نمیتوانند صدا های رسای عدالتخواهی و آزادی خواهی را خفه سازند.

به پیش بسوی عدالت؛ وحدت و یکپارچگی اقوام ستمدیده خراسان.

>>>   فهیم فتیان
یعنی پست ریاست اجرایه برای دایم است؟ ما فکر می کردیم طرح تشکل این ریاست فقط برای برون آمدن از بحران انتخابات گذشته باشد. آیا عطا محمد نور می خواهد این سیستم را درج قانونی اساسی کند؟ و خودش تصمیم دارد در انتخابات پیش روی رئیس اجرایه شود؟ یعنی همین گونه غنی باید یک دور دیگر هم آرگ را در اشغال خودش قرار دهد؟

>>>   اگر عطا، عبدالله و تمام دار و دسته جمیعت و شورای نظار اینقدر .....است که مورد استفاده ارگ قرار میگیرند، نبودن شان بهتر است از بودن شان.

>>>   همانطوریکه مردم سبب بلند پروازی ها و ایستادگی ها عطامحمد نور والی بلخ شدند و کرزی و غنی احمدزی در مقابل عطا محمد نور از خود نرمش نشان دادند نه بخاطر کدام زور اقای عطا بود بلکه ترس انها از مردم بود که پشت عطا ایستاده شدند اکنون که عطا اگر جلو بردار غنی احمدزی و یا حامدکرزی این دو دشمن مکار فریبکار مردم غیر پشتون قوم تاجیک و هزاره و ازبیک و ترکمن گردد صد در صد و به یقین گفته میتوانم که دیگر از عطا حمایت و پشتبانی نمیکنند عطا یکه وتنها باقی خواهند ماند بهتر است طبق نظر مردمش و بخواست مردمش و با مردمش همراه و همگام باشد در غیر ان ...

>>>   حفيظ منصور يا منفور !
اين همان شخص نيست كه خودش حزب سياسي مستقل دارد ولي در امورات جمعيت اسلامي مداخله ميكند؟ در حاليكه يك روز در جمعييت نبوده و عضو ان هم نميباشد. اين ..... بايد از حزب خود گپ بزند نه از جمعيت. امرال.... ناصالح هم حزب خود را دارد. اين ها را به جمعيت چه؟

>>>   Badry
به گمان اغلب به دو باره آمدن آقای نور در بلخ ۳ هدف ارگ نهفته است :
۱- مدیریت انتخابات پارلمانی و گزینش نماینده ها برابر خواست و میل حکومت ،
۲- کمرنگ ساختن جنبش عدالت خواهی مردم به رهبری پدرام ،
۳- انتخاب شخص دو رگه از طرف غیر اواغنه در انتخابات ریاست جمهوری .

>>>   ادفر اویانی
مردم ما را به دور «های عطا محمد نور رهبر آمد» می چرانند و در بادغیس کشتار تاجیکان دارند.
در شهرستان های قدس و جوند بادغیس، نسل کشی روان است همیندم.
فاشیزم نسل کشی دارد و ترور های تباری، هر روز شبگون و و هر شب تاریک و هر دم بی دم ما.
بگذاریم چرندیات عطا و عبدالله و صالح را که از رگ های فرمانداریی فاشیزم اند و بفرمایش دستگاه اهریمن، بازی دارند و گله سازی.
از فاشیزم باید ‌گفت و در برابر فاشیزم باید برخاست، هممیهن ابزار شده دست ستمگران فرمانروا.

>>>   Saboor Raheel
جناب والی پروان!‌
مگر "زبانگویی" ات را کدام طمع و کدام دهن پرآبی گرفته است که یخن مقامات کابل را نمی گیرید و نمی گویید که چرا باید کوچه اوغان را اینهمه از پروان تذکره بدهند؟
چرا نمی پرسید که شمار کوچیهای بی تذکره چقدر است و سهم هر ولایت چقدر است؟ چرا برای پروان اینقدر کوچی می فرستید؟
غیرت تان را چه شده است؟
آهاااای وکیل و وزیر و کلانکار پروانی که با سلاح بادیگاردهای جنایتکارتان مردم مظلوم پروان را می ترسانید، شما شیرهای خانه و روباههای بیرون چه کار می کنید!؟

>>>   گل امیری زورفاشست را درماه نهم ببین بیغم باش بیجا دنبوره نزن


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است