اتمام حُجت محمد محقق با داکتر عبدالله
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۰۱    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152341 منبع: پرینت

حرفى هم دارم به دوست و برادر گرامى ام داكتر عبدالله عبدالله رييس تيم اصلاحات و رييس اجرایی كشور كه مردم ما بشما راى مليونى دادند و توقع داشتند كه رييس جمهور كشور شوى و عدالت بر پاكنى و امّا اين امر بدليل تقلب هاى گسترده و راى گوسفندى، تحقق نيافت و با توافق طرفين به يك حكومت ٥٠ - ٥٠ منجر شد باز هم به آن اكتفا نشد، وزرا و معينان مردم ما يكى پى ديگرى پس از توهين ها و تحقيرها بركنار شدند و مورد حمات قرار نگرفتند.

وزارت دفاع و داخله از هرچى جنرال و افسر هزاره بود پاكسازى شد كه آخرين هاى آن اهانت به جنرال مراد على خان جنرال حيدر بصير، جنرال جوهرى و جنرال مرتضى بود و حمايت نشديم، حالا نوبت آن رسيده كه كادر هاى هزاره همه شان يكى پس از ديگرى محاكمه و بى آبرو شوند كه در آينده هزاره ها كادر هاى تحصيل كرده براى پستهاى كليدى نداشته باشند، بناءً از شما براى آخرين بار ميخواهم كه با ايستادن در كنار كسانيكه بشما اعتماد كردن جلو جنون قدرت و تهاجم قوم گرايانه ارگ عليه مردم ما را بگيريد چون شما رييس تيم شريك قدرت هستيد، وزير هزاره وزير شما هست در غير آن توكل ماه به خداوند و در مقابل فاشيزم ارگ به تنهايى خواهيم ايستاد.

از همه دو ستانم در حكومت كه اهل عقل و منطق اند و لى تاهنوز در تيم ارگ هستند نيز مي خواهم كه از رفتن كشور به وادى تقابل قومى جلوگيرى نمايند.

از جامعه جهانى و نمايندگى هايشان در كابل نيز مي خواهم كه شما حكومت وحدت ملى را ضمانت كرده بوديد و بايد توافقنامه حكومت وحدت ملى عملى ميشد و امّا آقاى غنى همه اى اين توافقات را زير پا كرده و تصفیه هاى سياسى و قومى و تبعيض هاى سيستماتيك را به اوج رسانيده است و اگر بر اثر اين اقدامات زورگويانه كشور بسوى بحران ميرود مسووليت ناشى از اين بحران بدوش شما و اداره ارگ ميباشد.

و من الله التوفيق و عليه التوكل والتكلان
حاجى محمد محقق معاون رياست اجرایی
و رهبر حزب وحدت اسلامى مردم افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
داکتر عبدالله
محقق
نظرات بینندگان:

>>>   محقق باز می خواهد هزاره ها را فریب بدهد و رأی آنها را برای بچه های خود در کابل و مزار جمع آوری کند. اما مردم هزاره جنبش تبسم را فراموش نکرده اند.

>>>   هرچه میگه راست وحقیقت است
مثلا امیرزی سنگین درزمان وزارتش سنگین ترین جرم هارا انجام داد چرا محاکمه نشد؟؟

>>>   محقق صاحب! گرچه تعصب ذاتا پلید است ولی وقت بار ها عملا متوجه میشوی اشخاص میخواهندتورا ملیت ٬ زبان وفرهنگت را پامال کنند مجبور میشوی قلم وقدم برداری وازخودومردم خوددفاع کنی.حق با شماست.
عاقل

>>>   مدافع یک قوم نباش اگرمرد هستی مدافع افغانستان باش ملک قریه نیستی درارگ وظیفه داری ومعاش میخوری

>>>   بسیار ناوقت است جناب محقق شما چارسال ناوقت متوجه شدید کاش از سیاست دور میبودید و ما می گفتیم بی چاره ( مٌهر میکرد سواد نداشت ) به لحاظ خدا سر به گریبان تان ببرید چه میگويید تو معاون صدراعظم یک کشور بودی و استی ، هرچیز میتوانستی بکنی همان وقت اول که بی بندوباری را دیده بودی اعتراض میکردی چه عامل بود که خاموش بودی و حالا ازخواب بیدار شدی شاید هم برای گرفتن آرا برای انتخابات آینده در تلاش استی این به روایت میماند که رندی کاردی در بغل داشت و در وقت ضرورت بسیار مهم ناموسی از آن استفاده کند ولی مصروف شد و کار خراب شد و از کارد بغل استفاده کرده نتوانست و میدان را باخته بود و سرافگنده ، متاسفانه سیاست مداران ما در هر مقطع تاریخ وقتی میبازند چرندیات گفته میروند تا مردم را اغوا کنند ، جناب آزرده نشوی شرایط همین است ، بازنده ها باید دست و پا بزنند و گوش مردم را کر کنند که فلان فلان . کثافت سیاست و خودفروخته گی را میتوان به وضاحت و بسیار جالب دراوغانستان مشاهده کرد که از همه اساسات سیاست خارج است . سیاست مدار جلاد و رمه گوسپندی که بنام دین ، نژاد، قوم وزبان قربانی میشوند.
خارکش

>>>   چهار جنرال از قوم هزاره ، هنوز هم داد شان در همه جای بلند بود. جنرال مراد على خان جنرال حيدر بصير، جنرال جوهرى و جنرال مرتضى.
از بس که مانند بچه چوپان به دروغ چیغ زدید که های مردم گرگ آمد به من کمک کنید، حالا که به راستی گرگ رمه را درید، کسی به صدای تان گوش نمیدهد.

>>>   غنی و عبدالله و محقق از یک آبخور ک.. میخورند!!!!!

>>>   ما پشتو ن ها در طول تاریخ بالای شما هزاره ها و غیره قو م ها جکو مت کرده و در اینده هم ما بالای شما حکو مت می کنیم دست تان تا لندن خلاص باشد همرای ما غربیها ایستاده اند قصه شما در کلپزی مفت است

>>>   Saboor Raheel
جناب والی پروان!‌
مگر "زبانگویی" ات را کدام طمع و کدام دهن پرآبی گرفته است که یخن مقامات کابل را نمی گیرید و نمی گویید که چرا باید کوچه اوغان را اینهمه از پروان تذکره بدهند؟
چرا نمی پرسید که شمار کوچیهای بی تذکره چقدر است و سهم هر ولایت چقدر است؟ چرا برای پروان اینقدر کوچی می فرستید؟
غیرت تان را چه شده است؟
آهاااای وکیل و وزیر و کلانکار پروانی که با سلاح بادیگاردهای جنایتکارتان مردم مظلوم پروان را می ترسانید، شما شیرهای خانه و روباههای بیرون چه کار می کنید!؟

>>>   هرکه در هر فرصت از حقیقت و از منافع مردمش دفاع کند قابل تقدیر و پشتیبانی است ، این کشور هیچگاه ملت نبوده و این پشتون ها = افغانها تنها ملت اند دیگران در جمع ملت نیستند اگر هر کس غم قوم خود را نخورد و با دیگر اقوام تحت ستم متحد نشود روزګارش بد تر ازین است . مردم بیچاره پشتون گناهی ندارند این نوکر های انگلیس و امریکا اند که چنین شرایط نفاق و بی اعتمادی را در میان مردم براه انداخته اند .

>>>   Salam
عجب جامعه يى تسليم شده يى است ، فاسد ها غير فاسد ها را ، جنايت كاران و حاميان تروريزم ، مخالفين تروريزم را به محاكمه مى كشانند. طالب و حكمتيار گل هاى سر سبد ، اما دوستم و فرماندهان ضد طالب بد . اين جامعه بايد به حال ترس و بز دلى اش بگريد .

>>>   احمد بهزاد
آیا ما « ما » خواهیم شد؟
ممکن است اشتباه کرده باشیم؛ احساسات مردم خود را جریحه دار کرده باشیم؛ خود خواسته از مردم فاصله گرفته و تسلیم خواست حاکمان ستمگر شده باشیم؛ مطالبات تاریخی یک جامعه را به ثمن بخس فروخته باشیم؛ «فرصتی» را که می تواند یک جامعه را از محرومیت اقتصادی خارج سازد به «بدیلی» بی اهمیت معامله کرده باشیم؛ بر دوستان، ظالمانه نهیب زده، تهمت بسته باشیم و سر بر آستان ستم سالاران ساییده، انتظار ملاطفت از تبعیض پیشگان کشیده باشیم؛ اینک پشیمان از آن همه خطا، گوشه چشمی به حمایت و همراهی مردمان داشته باشیم؛ و فرصتی را آرزو کنیم تاگذشته ها را جبران کنیم.
آری، هنوز هم دیر نیست؛ اما مشروط بر اینکه «عدالت خواهی» ما جامه ای برای «حفظ منافع» نباشد. اگر چنین است، صاف، ساده، صمیمانه و بی ریا، درفش مطالبات برحق جامعه خود را به اهتزاز درآوریم. دیگر دعوای ما رنگ وزارت، سفارت، ولایت، معاونت و هزار کوفت و زهرمار شخصی و خانوادگی نگیرد و در بدل بدیل های کاذبانه و موذیانه، مطالبات اساسی و تحول آفرین مردم خود را نفروشیم.
آیا چنین تحولی در ما بوجود آمده است؟
آیا دوباره مطالبات مردم خود را پی خواهیم گرفت؟
آیا گذشته های تلخ را جبران خواهیم کرد؟
آیا ما «ما» خواهیم شد؟
خدایا !
چنین همتی به ما ارزانی دار که یک جامعه خسته از ما است؛ دلشکسته از ما است؛ دلبریده از ما است؛ اما همچنان با خشم و بغض و اندوه به ما می نگرد. .....
خدایا !
رحمتی کن و همتی بخش.

>>>   افسوس به سیاست مداران ما انها را به ارگ روان کردیم که ا ز منافع ملی افغانستان دفاع کند برعکس همه مصروف به تا مین منافع شخصی میباشد مردم عزیز افغانستان در انتخابات اینده هوشیار باشید از هزاره های که شخصیت های ملی میباشند حمایت کنید .

>>>   کاش شما کدام کدو میبودید یک خر دوان آدم هستید عبدالله فهمیده که در قصه شما خردوان نیست در بودن و نبودن شما هیچ اثری وارد نخواهد شد

>>>   اتی باقیر تو دیگه برای هزاره ها مردی. مگر تو نبودی در ارگ فاشیستی در کنار احمدزی فاشیست بچه هتلر مردم عدالت خواه هزاره را ولگرد خیابانی خطاب کردی؟ شرم کن ای بیحیا ای فروخته شده. ای نمک نشناس. مردم هزاره تو را حلقه اویز خواهد کرد.
احمد

>>>   بسم الله الرحمن الرحیم
موضع گیری اقای محقق را میستاییم .اقای محقق و تمامی نسل با مسئولیت کشور بدانیم که افغانستان در حساس ترین شرائط خود قرار گرفته و مسئول اول و اخیر شرائط ان اقای رئیسجمهور میباشد که شخصا غیر معتقد به اسلام و معتقد به فاشسیزم و عضو اصیل افغان ملت است و امتداد گل محمد مومند است . اقای غنی شارلتانی بیش نیست . بنا بر این اگر اقدامی بر علیه غنی کرده نشود هریک دانه دانه محاکمه خواهید شد و تصفیه نژادی در کشوری که هیچ احترامی به انسانیت ندارد و در جهانی که هیچ اعتنایی به قوانین ندارد بسیار ممکن است . پس چه باید کرد؟ باید اقای محقق فی الفور دو معاون فهمیده برای خود انتخاب کنی برای حزب وحدت و اعلان کنی که در صورتیکه از بین رفتید انان جای را بگیرند و انگاه رسما سفارت های خارجی را از ادرس قوم هزاره و از ادرس قوم تاجک اعلام دارید که در تقابل قومی قرار نگیرند . به هزاره جان بروید با متنفذین بشینید و پولیس محلی خود را تشکیل دهید که کاملا مسلح باشند ولی پولیس دولتی را نیز متعرض نشوند. با پدرام ارتباط را وثیق کنید طرح فیدرالی یگانه گزینه است که انرا رسما اعلام دارید . نقشهء افغانستان چنین خواهد بود. شمالی بشمول پروان کاپیسا پنجشیر یک فیدرالی. تخار بدخشان یک فیدرالی . بغلان و قندز نظر به پیچیذگی وضع به مردم خود ان تعلق دارد بلخ زمین نیز چنین خواهد کرد و موجی از تغییر رو نما خواهد شد . خلاصه دست به ماشه ی سلاح اگر نبرید کارتان خلاص است در بهترین چانس به ایران فرار خواهید کرد و انجا شاهد مرگ تدریجی ملت مذهب خود خواهید بود . یقین کنید نسل تاجک با شما اند مخصوصا تاجک های تخار بدخشان .

>>>   حرف های آقای محقق بمثابه خینه بعد از عید است. رفتن در عقب همچو رهبران خواب برده بمعنی بازی به عقل و منطق و جان خود است. اینها وقتی کیسه های پولی شان رو به زوال میرود در آنصورت داد و وایلا میکنند ورنه خوب میدانستند که این ماجرا از روز اول در جریان بود ولی ازینکه خرد و منطق کار را نمیدانستند خود را در کوچه حسن چپ میزدند. حال چه باید کرد و از کدام راه و روشی استفاده کرد. کشیدن کشور به بحران به نفع محقق و هیچکدام نیست و طمع بدتر ازین حالت را خواهی چشید بناً بیائید از منطق و استدلال انسانی دور از منافع گروهی و شخصی و ملیتی اندیشید کشور را از بحران حتمی نجات داد. ما دو نوع دشمن داریم یکی دشمن خارج از نظام و دیگر داخل نظام ولی مبارزه کردن با هر نوع دشمن از خود استقامت و قوت منطقی میخواهد.
وسلام

>>>   روباه به کفتار میگه سهم مرا نخور!". چونگ چونگ و تضرع روباه فقط با حمله بعدی کفتار پاسخ داده میشود .
راستی من سوالی داشتم: آیا این محقق خان با سود هست؟ در نوشته بالا بخوا نید . او می نویسد "پناه ماه هم به خدا " در حالیکه میخواهد بگوید "پناه ما هم به خدا ". محقق جان ! ماه و ما از هم فرق دارند ,
کریم

>>>   هزاره وقتی خودش حاضر است در حق خود خیانت کند کسی کمکی نمیتواند
بعد از این‌که همه چیز هزاره را بدست خود از بین بردی حال آمدی صدایت را بلند میکنی تو‌میتوانستی زودتر صدایت را بلند کنی نه حال

>>>   کرزی ، غنی، عبدالله، فاروق وردک، احدی، داودزی، حکمتیار، سیاف ، خلیلی، زاخیلوال ، محقق ، عطامحمد و چند فاسد دیگر همه از یک قوطی نسوار می کشند و در تمامی فساد، دزدی ها و بد بختی های شریک اند فقط برای فریب مردم سروصدا راه می اندازند. تا مردم بیدار نشوند و دست از حمایت اینها بر ندارند وضعیت از این بهتر نخواهد شد.

>>>   جواب نظر دهنده چهارم
مدافع یک قوم نیستم مدافع عدالت و برابری اقوام وطن هستم و بازگشت به تمدن پرافتخار برای همین مدافع خراسانم که مانند چتری همه اقوام را گرد هم می آورد اما مدافع نام اوغان+ستان نیستم چون این نام به نفع قوم خاص است و یک نام جعلی صد و پنجاه ساله برای جرم و جنایت و تقلب بر علیه غیر پشتونها بوده است.
تاجک شمالی

>>>   اقای محقق جز سلاح و اعلام فیدرالی و تشکیل مجدد نیروهای مردمی در هزاره جات کاری دیگری فایده ندارد در شرایطی قرار دارید که یا در اینده نزدیک راه فرار به ایران را بگیرید و سر نوشت تلخ ملت خود را تماشا کنید یا که در تاریخ ماندگار مانید و فاشیزم را دندان بشکنید .

>>>   اگر قانون با شد با ید تمام سران نا جهادی با ید محاکمه شوند به شمول محقق
حسین هزاره از غزنی

>>>   رهبر اگر هوشبار می بود بعد نبود
مردم اگر بیدار می بود بعد نبود
گر بجای این گروه رهبران
چند تن خر کار می بود بعد نبود
این چند دلقکهای سرکس کشور های همسایه و زر خرید شده های امر یکا وانکلیس به حکم بادارانشان وظیفه دارند تا مردم این مرز وبوم را به نامهای این وان به جان هم بی اندازند ...واز این کار هم بادار شان وهم خود شان نفع ببرند اما اینهاباید بدانند که مردم افغانستان دیگر فریب ابن کاسه لیسانرا نخورده وانشاالله که سال های 1372و مابعد ان تکرار نخواهد شد...عقل این ها از خر کار کرده هم کم است...خرکاری دریا ی علم است و رهبرانیکه به خاطر زر اندوزی خود وملت خود رافروخته اندبدانند که نمی توانند..با تبدیل نمودن لباسهای خود خود را خادم ملت بتراشند...ازموده را ازمودن خطا است..
یکجا شوید مشتی زنید بر فرق دشمن
هزاره..تاجک..ازبک..ترکمن..پشتون....
بلوچ..یماق..پشه یی....نورستانی...بیدار شوید خواب بس است
بااحترام نصیر ف


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است