نامه سرگشاده وزیر سابق مخابرات به رییس جمهور
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152344 منبع: پرینت

رییس صاحب جمهور٬ داکتر محمد اشرف غنی!

تا همین لحظه که این نامه سرگشاده را می‌نویسم٬ به شما باور دارم که قضاوت یکسان و عادلانه‌ای درباره همه همکاران پیشین خود داشته‌ و در مجموع نسبت به همه شهروندان افغانستان تبعیض نداشته باشید.

در دو سال اخیر٬ چندین وزیر خانه‌نشین و برخی‌ها نیز به فساد متهم شدند ولی هیچ دوسیه ای نهایی نگردید تا اعتماد از دست رفته مردم به دستگاه قضایی و استقلالیت آن برگردد. این در حالی است که مشاور شما آقای ملکزی فراتر از صلاحیت ماده ۱۳۴ قانون اساسی به تحقیق پرداخت. حتی بدون حضور پولیس و حارنوالی دروازه‌های دفتر دو وزیر توسط قطعه محافظ ریاست جمهوری -که به پی پی اس معروف است- لاک و مهر شد و در یک مورد حتی دهلیزها نیز با تخته‌های بزرگ مسدود گردید.

اینها همه بماند به جای خودش٬ چون باور دارم که تاریخ عادلانه‌تر قضاوت خواهد کرد.
اما مردم بزرگ افغانستان شگفت‌زده شدند٬ وقتی شنیدند که چگونه به یک وزیر دیگر دو مدال با ارزش اعطا شد. آن هم وقتی که او یعنی آقای اکلیل حکیمی٬ منحیث تنها فرد در کابینه٬ مسئولیت شفاف جمع‌آوری محصول خدمات مخابراتی را بر عهده داشته و تا این لحظه در برابر قانون و در پیشگاه ملت بزرگ افغانستان متهم به حیف و میل مالیه کرِدیت کارت‌های‌شان است.

اگر این مدال تشریفاتی است و محدود به دیوارهای ارگ ریاست جمهوری بدور از منظر ملت و افکار عامه می‌باشد٬ حرفی نیست. اما اگر این مدال به نمایندگی از ملت بزرگ افغانستان به آقای اکلیل حکیمی اعطا شده٬ مردم قبل از آن می‌خواهند تا وزیر پیشین مالیه٬ در مورد اتهام وسیع حیف و میل محصول مخابراتی به آنها توضیح دهد.

به روز چهارشنبه هفته گذشته٬ آقای اکلیل حکیمی در مصاحبه‌ای که از تلویزیون طلوع نشر گردید٬ متأسفانه ابهامات تازه‌ای را در مورد شفافیت محصول مخابراتی در ذهن مخاطبین خود ایجاد کرد.
در جهت رفع این ابهامات٬ اینجانب منحیث یکی از جوانب دعوی٬ در ایمیلی که شما نیز در آن کاپی می‌باشید٬ به اقای اکلیل حکیمی پیشنهاد اشتراک در یک مناظره تلویزیونی را در پیشگاه ملت بزرگ افغانستان داده‌ام. همزمان موضوع را در فضای مجازی نشر کردم که مورد استقبال گسترده مخاطبین نیز قرار گرفت. اما آقای حکیمی همانگونه که متکبرانه خود را در مقابل شورای وزیران و سایر نهادهای قانونی (حتی دادستانی کل) پاسخگو نمی‌دانست٬ به این خواست مردم شریف و بزرگ افغانستان نیز بی‌اعتنایی می‌کند.

از سوی دیگر در چهارمین نشست سالانه اتحادیه اروپا برای مبارزه با فساد، بدون ذکر نام٬ شما از برگزاری اولین محکمه خاص و نهایی شدن دوسیه‌های فساد اداری دو تن از وزیران اطمینان دادید. نخست امیدوارم که آن دوسیه همین قضیه «حیف و میل محصول مخابراتی و عدم ایجاد سیستم ریل‌تایم باشد» باشد و دوم آنکه آن دو وزیر من و آقای اکلیل حکیمی باشیم. در این صورت انتظار دارم تا جریان محکمه ما (دو نفر وزیران پیشین کابینه شما) به صورت علنی برگزار گردد و حتی برخی از رسانه‌های تصویری آن را به صورت زنده پوشش دهند.

اینجاست که مردم بزرگ افغانستان و میلیون‌ها شهروندی که مشترکین شرکت‌های مخابرتی هستند٬ انتظار دارند تا شما منحیث زعیم ملی٬ مداخله نموده و به آقای اکلیل حکیمی هدایت دهید تا در این مناظره اشتراک نماید و یا در محکمه خاص حاضر شود. تا هر دو وزیر پیشین کابینه‌تان کارکردهای خویش را در مقابل مردم بزرگ افغانستان و ترازوی عدالت به قضاوت بسپارند.

در صورتی‌که وزیر پیشین مالیه در مورد اتهام‌های وسیع «حیف و میل محصول مخابراتی» سکوت نماید و یا در محکمه خاص حضور نیابد٬ آنگاه مردم بزرگ افغانستان در مورد تقدیرها و اعطای مدال‌های افتخار از سوی ارگ ریاست جمهوری طور دیگری قضاوت خواهند نمود و ارزش آن مدال‌های با افتخار تنها در حد یک نمایش تشریفاتی برای دفاع از دزدان بیت‌المال سقوط خواهند کرد.

امیدوارم تا ارگ ریاست جمهوری به این نامه سرگشاده پاسخی در خور شایستگی مردم بزرگ افغانستان بدهد.

با عرض حرمت و احترام
عبدالرزاق وحیدی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   هیچ وزیر درطول تاریخ مخابرات بیشتر از سورخلقی رفیق شیرین گل خان بعدا ملقب به امیرزی سنگین جرایم سنگین دروزارت مخابرات انجام نداده است ، هرچه توانست خیانت کرد وکگرزی را بنام فایبرنوری مصروف ساخته بود وفریب میداد ،
ر

>>>   باید گفت این صدای قریب اکثریت مردم افغانستان است که از باند کوچی زی و اعمال ناشایستشان شاکی اند.
در حین حال این یک لکه ننگ است بر پیشانی عبدالله (ایزک)که از اعتماد مردم دو بار بر کرسی فیشن تکیه نموده و منتظر ختم وظیفه خود بوده و مردم را کاملا به باد فراموشی سپرد.
وزیر سابق مخابرات باید نامه سر گشاده و یا سر بسته فرق نمی کند چون مردانگی و حیثیت وجود ندارد برای عبدالله ایزک بفرستد که جواب گوی ۵۰ فی صد ، ویا بیشتر مردم است.که کوچی زی در برابر چشمان ایزک خان تمام وزارت خانه ها را در رده های بالا پاکسازی قومی کرده است.و دست برادران ناراضی خود را به القاب مختلف باز گذاشته تا سایر اقوام را قتل عام کند.
به امید روزی که خدای روی زمین شان (آمریکا) بعد از انقضا تاریخ مصرف شان ، رو گشتانده. رو سیاه در آخرت گردنند.
(غفور)

>>>   تا وقتی که مرتضوی اتجا است جواب شما چنین است!
اقای وزیر وقت وزیر بودید وعواید مخابرات را با اکلیل حکیمی یکجا حیف ومیل نمودید هیچ صحبتی از حیانت های وزیر مالیه بمیان نبود حال که دانسته اید حکیمی فرار نموده دیگر اینگونه نامه ها را می نویسید خاموش باش که ریس ارگ بالایت چیغ خواهد زد وتورا به دار می اویزد کسی که از گروپ ما نیست باید کشته شود
مرتضوی

>>>   وحیدی با این نامه به غنی حیثیت بخشیده واورا ریس قانونی افغانستان خوانده است چون او وحامیانش وشورای اجراءیه ومعاونینش همه تابع وفرمانبردار خارجی ها اند ازینرو اوراق را خلط نموده اذهان عامه را مغشوش مینمایند وقتی موضوع به محاکمه وان هم محاکمه ای علنی کشید باید وحید ی از طرف ملت صحبت میکرد وان ده درصد مالیات را بالای ملت ظالمانه میخواند و ضعیفی محقق از همان اوان اول معلوم بود که معاون یک سیاسر شده بود سیاسری که وقتی جان کیری در بیانه ای خود در امریکا میگفت اقای غنی رای اکثریت را داشت عبد الله را از روی احسان سهم داد دران مجلس عبدالله به حرف های کیری کف میزدوحیدی دستبردها وخیانت های اکلیل حکیمی را یکایک بیان میداشت ومحقق هم که ازدور لاف وپتاق میزند ونزدیک نمی اید مانند تفنگداران تاجک همدیگر خودرا میگفتند که{نپران که می پرانمت}یعنی فیر مکن که من هم بالایت فیر مینمایم بهترین راه برای محقق ترک قصر سپیدار وصف عبدالله است هرچند دیر تر در پهلوی او باشد بیشتر ابرو ریزی وذلت نصیبش میگردد عبدالله حیثیت وابرو وشرف و همه چیز خودرا در گرو استخبارات خارجی گذاشته چون پایگاه ملی ومردمی نداردناچار خودرا به دامان استخبارات انداخته هرچه بادا باد شاید دراینده وظیفه ای خانه سامانی سازمان ملل ویا بانک جهانی را برایش وعده داده اند اما محقق را ملت نمی بخشد اگر به این روند ادامه دهد از صف خود میرانند
صوفی اسماعیل سانچارکی

>>>   اکنون باید اغای رئیس جمهور دستور محاکمه علنی آغای اکلیل حکیمی را نیز صادر نماید تا حقیقت به مردم روشن گردیده و سیه روی شود هرکه در او غش باشد و از بری الذمه که هر کدام این دو نفر باشد باید اعاده حیثیت گردد در غیر آن صداقت رئیس جمهور در ادعای شان یعنی همه مردم صرف نظر از تعلقات قومی در مقابل قانون یکسان میباشد مورد سوال قرار خواهد گرفت .

>>>   بسیار وزیر های خایین داشتیم و داریم اول انها را محکمه کن باز به نوبت دیگران را چرا اوغان های خود تان محکمه نمیشه اول که درین وطن چی خیانت ها شده چی شدند اختلاس گران وزارت دفاه که صاحب میلیارد ها دالر هستند همه شان اذاد در عیش نوش زنده گی دارند اگر میکنید یکسان قانون مجازات را عملی کنید اگر نی یکی را نام بد نکنید.

>>>   اگر مسله محکمه وزرای مفسد کابینه و خیانتکاران به دارایی های عامه واقعی و دور از بغض و کینه وتعصب قومی و زبانی است مردم خواهان بدادگاه کشاندن علنی فاروق وردک وزیر معارف سابق و معین مالی ان اصف ننگ است که سیگار انرا افشا کرد و جناب ریس جمهور به ان صحه گذاشت که هردوی این خاین به اولاد وطن یکی اش وزیر و دیگر اش که مردم از فرا راندند فعلن والی لغمان است و اقای عمر زاخیل وال را محکمه علنی کنید که باساس خیانت اش در زمان صمت وزارت مالیه اش کابل بانک را به نابودی کشاند و منحیث ریس قرارداد کننده خرید تیل وزارت دفاع ملی ملیون ها دالر را مرتکب خیانت شده و جالبتر اینکه وزیر عدلیه وقت که یکی از اعضای ان در خرید تیل وزارت دفاع بود پس از شش ماه وفات ان امضای انرا جعلی کرده و توسط هیات با صلاحیت تعین شده از جناب ریس جمهور غنی حیف ومیل ملیون ها دالر در خرید تیل قرارداد کرده شده بوزارت دفاع توسط زاخیل وال و جعل امضای وزیر وفات شده عدلیه طی گذارش با تثبیت از خیانت انجام شده و جعل امضا در ان انعکاس داده شده طی گذارش مفصل به جناب ریس جمهور غنی سپرده شده و جناب عالی انرا تایید هم کرده که در شبکه های اطلاع رسانی و مردمی انعکاس داده شده بود چرا این دو وزیر خاین رشوتخور دزد که ملیون ها دالر را دزدیده اند با شرکای جرمی شان بدادگاه کشانده نمیشود بخاطریکه همزبان و هم تیم ارگ است مردم ارزوی هم کسانی از خاینین را به محکمه و گرفتن پول دزدی شده شانرا دارد البته که بدون تعصب و دور از سیاست نه اینکه عقده مندانه و کینه توزانه و تعصب گرانه و فرمایشی .

>>>   نوشتن این نامه تجلیل از یک یهودی و در حقیقت اعلام شکست وحیدی است.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است