وحیدی: پس از 21 ماه چرا امروز؟ (عکس)
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152345 منبع: پرینت

عبدالرزاق وحیدی وزیر سابق مخابرات که امروز به دادگاه احضار شده بود در صفحه اش نوشته است: امروز در جايگاهي كه مربوط به اكليل حكيمي بود قرار گرفتم.

وی افزوده است: برخلاف انتظار همه دوسيه ريل تايم از صورت دعوي حذف گرديد تا به گفته اقاي حميدي (دادستان) اكليل حكيمي برائت گيرد.

وحیدی اضافه کرد: با انكه منحيث يك تكنوكرات به اصل حسابدهي و پاسخگويي در پيشگاه مردم بزرگ افغانستان باور دارم اما سوال اساسي اين است كه چرا
پس از ٢١ ماه از اغاز تحقيق و پس از پيگيري هاي فراوان، درست زماني كه اقاي اكليل حكيمي از وظيفه استعفا مي دهد و همان روزي كه به امريكا سفر مي كند جلسه محاكمه برگزار مي گردد.

کد (4)


وحیدی

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وحیدی
دادگاه
نظرات بینندگان:

>>>   نوش جان پاروک وردک با صد ها ملیون دالر مکلاتب ومعلمین خیالی ، امیر زی سنگین با دزدی ها وجرایم سنگینش ، زاغ خیل وال با درامد های ملیاردی گمرک ها

>>>   جعفر عطايى
هیچ‌کس نمی‌گوید که شیرخان فرنود و یا عبدالرزاق وحیدی در یک دادگاه مستقل محاکمه نشوند. محاکمه شوند. اما به شرطی که این محاکمه کردن‌ها مختص هزاره نباشد. چرا شرکای فرنود مثل محمود کرزی محاکمه و مجازات نشدند؟ چرا از میان این همه وزیر فاسد در یک و نیم دهه اخیر فقط یک وزیر هزاره محاکمه می‌شود؟ واقعا هیچ وزیر دیگری به این حد فاسد نبوده است؟ امرخیل و نورستانی در کمیسیون انتخابات فساد نکردند؟ فعلا چه جایگاه دارند؟ فاروق وردک و زاخیلوال چرا محاکمه نشدند؟
هزاره‌ها باید دنبال یک راه‌حل اساسی باشند. این وطن برای ما وطن نبوده است و وطن نمی‌شود.

>>>   هیچ کس طرف دار فساد نیست چون لطمه اش فقد برای مردم عوام و بیچاره است، ولی اگر واقعا فساد پیشگان را میخواهید محکمه کنید از شاه دزدان شروع شود!
۱- فاروق وردک برای مکاتب خیالی اش
۲- زاخیلوال که اختلاص های ملیون دالر یش به کسی پوشیده نیست
۳- اختلاس کننده گان کابل بانک کرزی ها وغیره...
۴-و ده ها و ده فاشیستان که در حکومت قبلی و حالا در این حکومت در چوکی ها تکیه زده و آب از آب تکان نخورد و به راحتی براحت گرفتند..

>>>   برای هزاره ها و ازبیک ها اصلآ باید از ماموریت درجه 6 به و در عسکری از تورن به بالا وظیفه و رتبه داده نشود چه رسد به وزارت ومقام عالی دیگر.از اوزبیک که کله اش خام است چیزی ساخته نمی شود اگر می شد دوستم می کرد که نتوانست ،اگر هزاره ها وزیر و وکیل شوند کار خمالی مردم را کی انجام خواهد داد این یک مشکل کلان دیگر است.

>>>   اكر در افغانستان واقعا عدالت مى بود بايد از الف تا به ياى اين دولت مزدور ووطنفروش كه متشكل از دزدان غارتكران وقاتلان اند محاكمه مى شدند .

>>>   خوب شد كه هزاره بفهمد كه هيچ كاره نيستند، و بزودي شاهد بندي شدن و كشتن رهبران خود از طرف حكومت خواهند شد،

>>>   Raheel
لعنت به وجدان و شرف این طایفه بی حیای فاشیست!
فاروق وردک متهم به تشکیل صدها مکتب خیالی و حیف و میل بودجه آن است. تمام پستهای وزارت معارف را از وردکی و لغمانی خود پرکرده است. تمامی مقرریهای ریاست جمهوری مبتنی بر قومیت است....اینها هیچ اما یک وزیر هزاره باید محاکمه می شود.

>>>   Kalakani
وزیر هزاره را ناحق محکمه می کند
وکیل تاجک ناحق در پارلمان بخاطر عدالتخواهی اش تهدید به مرگ می کنند
فرمانده دلیر اوزبیک را ناجوانمردانه گرفتار می کنند
اقلیت کوچک اهل هنود را پشتر درب آنقدر انتظار می گذارند تا انتحاری بیاید و همه اش بکشد
ولی گلبدین قاتل کهپدر لیست سیاه سازمان ملل بود میاورد قصر میدهد دپزان ملیارد دالری چون فاروق وردک زاخیلوال را وزیر مشاوران می سازد
این اگر استبداد یک نفر نیست پس چیست حالا اشرف غنی چون نادرشاه غدار بر یک عبدالخالق هزاره کار دارد

>>>   نباید ارزن میکاشتی.
ولی حالا که کاشتی باید جوابگو باشی.

>>>   شعاردهید که دزدان چهان متحد شوید

>>>   چرا فاروق وردک باوجود هزاران مکتب ومعلم خیالی ویا زاخیلوال دوزد احمق محاکمه نمیشود آغای وحیدی قربانی سیاست شده است نه محکوم وظیفوی

>>>   به آقای رئیس جمهور بگوئید آیا از زاخیل وال ، فاروق وردک ، یوسف نورستانی ، امرخیل گوسفند چران ، محمود کرزی قاتل مصطفی کاظمی و دیگر هم تبارانش کدام خبری دارد؟
آیا انان هیچ فساد نکرده اند ؟
من هم پشتیبان اصل مجازات و مکافات هستن .. نه اینکه مجازات مختص به یک قوم خاص و مکافات هم مختص یک قوم خاص دیگر باشد ... باید بین ملت تفاوت قایل نباشیم و همه را از یک منظر ببینم .
محمدی
کابل

>>>   هزاره ها هم باید به تاجیکان بپیوندند و خراسان آبایی و اجدادی شان را با هم زنده کنند. از زمانی که پشتونها در کشور حاکم شده اند این کشور پیوسته از هر جهت به سوی خرابی به پیش می رود. افتخارات ما را از بین برده و زیر خاک کردند. فرهنگ خراسانی را به فرهنگ پشتونیزم تبدیل کردند. محبت را به نفرت علم را به جهل، تمدن را به تخریب، برادری را به قوم گرایی، اقتدار را به مزدوری بیگانگان، استقلال را به بندگی تبدیل کردند. امروز اشرف غنی از شدت بی شخصیتی خود را به اشکال مختلف نشان می دهد به امید اینکه در میان اقوام دارای شخصیت گردد. داشتن چنین رئیس جمهوری برای ملت پر افتخار کشور شرم آور است. او مانند یک دلقک از خود حرکاتی نشان می دهد که باعث مضحکه و تمسخر ملت می شود.خودش به خاطر قانون شکنی ها سزاوارتر برای محاکمه است. اشرف غنی در حوزه های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و نظامی منشاء فساد و خیانت است که باید در محمکه ملت جواب پس بدهد. دادستانی و امثال اینها از عهده محاکمه او بر نمی آیند.او هر که را دلش خواست محاکمه می کند و هر جنایت کاری را که دلش خواست آزاد نموده و مورد تقدیر خود قرار می دهد. گلبدین که قاتل هزاران انسان بی گناه است و حتی بعد از رویکار آمدن حکومت غربی دست به انتحار و آدم کشی زده و از سوی سازمانهای بین المللی تحت پیگرد قرار داشت مستق محاکمه است اما به جای محاکمه عزیز دردانه اشرف غنی شده و با او به گونه ای رفتار می کند که گویا رهبر کشور و ملت ما است. او جنایت کاران طالب و گلبدین را گروه گروه از زندان آزاد کرده و به آنان چپن و یا جوایز دیگری می کند اما به جایش وحیدی و آمثال آنان را محاکمه می کند. او از ملا عمر و حکمتیار ملا هیبت و حقانی و خلقی هایی که کشور را به باد فنا داد تقدیر و تجلیل می کند اما عطا محمد ، دوستم و داود داود، کاروان، برهان الدین، احمدشاه مقصود و... که از تبار او نیستند پیوسته حتی بعد از مرگ شان در آتش کین و نفرت او دست و پا می زنند. او که می خواهد به زور همه مردم را به پشتون تبدیل کند و تذکره های پشتونیستی را بر دیگر اقوام تحمیل کند چرا اقوام غیر پشتون به گذشته اش برنگردد و خراسان پر افتخار را دوباره زنده نکند. اقوام غیر پشتون در تحت جهل و نادانی پشتونیزم دارند خفه می شوند و باید برای نجات شان راه حل را بیابند. ما باید به تمام کسانی که خود را خراسانی می دانند افتخار کنیم و از این ننگ و ذلتی که که بر ما تحمیل کرده خود را نجات دهیم. تنها راه نجات مردم تغییر اسم کشور به خراسان است.

>>>   دزدی که فاروق وردک و زاخیلوال کرد هیچ کسی مرتکب نشده است اما از قبیله خاص است بازهم مدال میگیرند. اما وحیدی هم کاش کنگره علمی آیت اله وحیدی پدر کلانش را یا پیش از وزارت میگیرفت یا حالا.

>>>   انچه اقای عطایی نوشته ۱۰۰ در۱۰۰ درست است.اگر این محاکمه از یک ..زی شروع میشد طبعا مورد تایید همه میبود.
عاقل

>>>   بخاطر این که خودت هزاره هستی و هزاره ها مخالف تشکیل حوزه های انتخاباتی به اساس ملیت در عزنی هستند.
یعنی در حساب یک کم سی و نه برابر شدی.

>>>   این محکمه نبود مسخره بود قضات محترم ندانستند که این سارنوال بی خبر از دنیا و ساختگی چه مواردی را بیان و وحیدی را به چه جرم متهم کرده است. خیلی شرم آور است از نام ارگان های عدلی و قضایی سو استفاده کردن خجالت آور است . مردم به یاد دارند که در استضاح وزیران در سال ۱۳۹۵ پای ستره محکه را کشاندن و گفتند موضوع به قضا ارتباط میگیرد باید ستره محکمه در مورد فیصله نمایند اما ستره محکمه تا یکسال جوابی نداد وگفت قانون در مورد استضاح وضاحت دارد باید مطابق آن عمل شود و باالاخره ارگ تسلیم و کسانی دیگری را منحیث کاندید وزیر به پارلمان معرفی کرد. غنی فکر میکند هر کسی را که من مقرر کرده ام باید همان طور و به خواست من خلاف قانون و خلاف حیثیت و وجدان خود عمل کنند در صورتیکه آنطور نیست اعضای ستره محکمه افغانستان شخصیت های با وقار و صالح هستند به دو روز چوکی دولت آبرو و شرف خود را به معامله نمیگیرند. و عادلانه قضاوت می کنند.
گر محکی تجربه آید به میان
تا سیه روی شود هر کی در او غش باشد

>>>   فکر کنم اطفال افغانستان نیز این موضوع را میدانند که دزدان و چپاولگران اصلی هیچ صدمه ای در افغانستان نمیبینند بخصوص دزدان و فاسدان سمت مشرقی باید در قدم نخست اکلیل حکیمی که فسادهای ده ها میلون دالری با شریک جرمی اش زاخیلوال دارد محاکمه گردد.اکلیل مجرم در زمان تصدی اش در سفارت خانه ها به ده ها میلیون دالر را تحت این ان از کشورهای دوست کشیده است در یک شراکت با وزیرمالیه سابق دزدی نموده است. باید زاخیلوال و فاروق وردگ اول محاکمه می شد. بهر حال این مغز متفکر نه مغز متعفن خود را اله دست قومیت ساخته است و بربادی افغانستان کمر بسته است.مرگ بر مرتجعین خاینین و دزدان.
نجرابی

>>>   در قدم اول باید که فاروق وردک سابق وزیر معارف و اصف ننگ معاون مالی ان و عمر زاخیل وال وزیر مالیه سابق و ریس خریداری تیل وزارت دفاع و اکلیل حکیمی دزد چوتار وزیر کنار شده وزارت مالیه که ملیون ها دالر را از پول بیت المال را دزدیده اند انها قبل از اقای وحیدی به دادگاه کشانده شوند تا مردم بدانند که تعصب قومی و زبانی و کینه و دشمنی شخصی و سیاسی در مورد اقای وحیدی هزاره کار گرفته نشده مفسدین و خاینین از هر قوم و زبان و سمت و تیمی که باشند در صورت خیانت شان محکمه و مجازات میگردند در غیر ان کسی که یکبار از جانب دادستانی کل کشور سند برایت میگیرد و پس از مدت زمانی طولانی و نزدیک به انتخابات پارالمانی و ریاست جمهوری همان شخص بیگناه شناخته شده دادستانی کل به محکمه جرایم سنگین اورده میشود و اما مجرمین ی که ملیون ها دالر رادر زمان وظیفه داری شان بحیث وزیر و معاون دزدیده اند و ثابت هم است نسبت تعلقات قومی و زبانی به وظایف دیگر و دوام دزدی های شان از جانب ارگ بکار گماشته شده واضح است که تعصب قومی و زبانی و سمتی و سیاسی به کشاندن محکمه بکار گرفته شده وانهم که یکبار از جانب دادستانی کل بری الذمه شناخته شده و ریس اجرایی معذرت خواهی کرده است .

>>>   این میلیونها دالر فقط بخاطر مکاتب و درس و .تحصیل فرزندان این مملکت فلاکت زده.که با لطف و مهربانی ودلسوزی جامعه جهانی به افغانستان داده شده بود .خارجی ها فکر می کردند که مردم افغانستان.صاف و صادق هستند وبرای فرزندان شان جان فداکاری میکنند.اما نميدانستن.که کثیف ترین .فاسد ترین واحيوان صفت ترین .حرامخوری‌ ترین انسان ها که حتی به فرزندان خودشان هم رحم نکردن در کمین پول های مدرسه نشسته اند.فرزندان ومعصومان.و نهال های بهشت این مملکت فلاکت زده باپاي برهنه فقر بدبختی.با نداشتن کتابچه و قلم درزیر درخت و در زمستان اش بدبختر از تابستان اش.حتی دل هر کافری را به لرزه میاورد .واقعا ما چقدر انسان های خدا ناترس وبی رحم هستیم .فقط بخاطر چند روز در این دنیا زودگذر دست به سرمایه که به همه مردم رنج دیده این سرزمین تعلق دارد ببریم مثلی مال خود حیف و میل نماییم وبه جمعی حرامخوريي وکار های رزيلاانه خودی ما قرار دهیم بدون اینکه به عواقب آن فکر کنيم.چطوری از حلقوم این شخص کثیف و خدا ناترس وشرکایش میگذرد.خداوند هزار بار لعنتتان کند به خشم و غضب خداوند گرفتار شوید رنج و عذاب که این اطفال معصوم درزیر درخت ها و زمین های نمناک ميکشيدن گناهان این ها دامنگیر شما اشخاص کثیف و فاسد گردد انشاالله


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است