عثمانی، قربانی سیاست خودکامگی، لجاجت و تبعیض
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۰۴    ۱۳۹۷/۴/۱۱ کد خبر: 152351 منبع: پرینت

سیاست های موسیلینی، کشور را بشدت بی ثبات ساخته‌است؛ آقای عثمانی، قربانی سیاست خودکامگی، لجاجت و تبعیض؛

رهبر فاشیزم ایتالیا که پس از سه سال، حکومت ظاهراً قانونی خود را برای هژده سال دیگر به یک دیکتاتوری فاشیستی تمدید نمود، در شیوهٔ سیاست فاشیستی خود می‌گوید “. وقتی پر های مرغ را یک یک پر برکنید، مردم متوجه نمیشوند”.

موسیلینی با آمدن به قدرت ادعای احیای عظمت روم باستان را نمود، وفا داری خویش را به پادشاه و مسیحیت مبنی بر حفظ قانون، قدرت دولت و نظام شعار داد، در حالیکه چند سال قبل دشمن سرسخت شاهی و روحانیون بود.
وقتی بقدرت رسید به خود لقب پیشوأ گرفت، در عرض چند سال پارلمان ایتالیا را به موجود بی خاصیت بدل ساخت، انتخابات را تحت نظارت گرفت، به سانسور مطبوعات پرداخت، مردم را از حق اعتصاب محروم نمود، احزاب سیاسی را منسوخ، استخبارات مخفی ایجاد کرد و دادگاه های مخصوص برای محاکمۀ مخالفین رژیم تأسیس نمود.

کنار زدن آقای علی احمد عثمانی شخصیت نیکنام، وزیر موفق و پرآوازهٔ هرات متمدن، پس از مجبور نمودن آقای صبأ یکی دیگر از وزرای کاردان چند سال قبل، برنامه ریزی دوامدار در حذف رئیس پر تلاش معارف هرات آقای احمدی و تصفیهٔ بسیاری از نخبه ترین ها از همهٔ سکتور های درون نظام طی چهار سال اخیر در ادامهٔ همان سیاست های موسلینی آقای غنی می‌باشد.

با سیاست حذف غیر خودی و جابجاسازی وفادارن خودی بنام قوم در سطوح مختلف دولت، آقای غنی با امکانات باد آوردۀ دولتی و حمایت خارجی، کمپاین وسیع انتخاباتی را در جهت استقرار حاکمیت مطلقه آغاز کرده است.

موسیلینی افغانستان شاید بنابر دلایل متعدد هیچگاهی به هدف خود نرسد، اما در مقام مسوول اول، کشور را برای چندین دهه در موج تلاطم و بی ثباتی و جنگ و هرج و مرج و خونریزی قرار خواهد داد چنانچه از وضعیت امروز کشور آشکاراست.
وقت آن رسیده است که دوستان خارجی همصدا و همگام با مردم افغانستان در مورد تجدید نظر نمایند.

احمد ولی مسعود


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مسعود
غنی
عثمانی
نظرات بینندگان:

>>>   Omar Ahmad Parwani
راستی که اشرف غنی احمدزی قوم پرست نیست.
وحیدی هزاره باید محکمه شود.
عثمانی تاجیک با بی حرمتی برکنار گردد.
زاخیلوال و وردک پشتون دزدان متعلق به قبیله حاکم ارگ می بایست بجای محاکمه سفیر و وزیر باشند.
اکلیل حکیمی پشتون تبار بعد از استعفا با عزت به چکر آمریکا برود.
عدالت و برابری یعنی همین ...

>>>   Salam
غنى و اتاق فكرى او تا فرق غرق برترى طابى قومى اند, روزى خودش در گنداب اين تعصب غرق خواهد شد .

>>>   موسو لینی سرانجام مانند یک گوسفند با معشوقه اش توسط مردم بدار آویخته شد

>>>   Faizy
حکومت کاملا و به سرعت طرف دیکتاتوری قومی در حرکت است اگ عاجل مردم نشورند پی آمد آن زندگی ننگین برای اقوام غیر پشتون است

>>>   Raheel
....به وجدان و شرف این طایفه بی حیای فاشیست!
فاروق وردک متهم به تشکیل صدها مکتب خیالی و حیف و میل بودجه آن است. تمام پستهای وزارت معارف را از وردکی و لغمانی خود پرکرده است. تمامی مقرریهای ریاست جمهوری مبتنی بر قومیت است....اینها هیچ اما یک وزیر هزاره باید محاکمه می شود.

>>>   بسیار خوب وبجا گفتید.واقعن صدق میکند.

>>>   قدرت خواهی های مطلقه قومی و گروهی از چندین دهه بدینسو ادامه دارد. ما شاهد حوادث دلخراش از همچو حوادث استیم که تاریخ هرگز آنرا فراموش نمیکند. هر کسی بالای قدرت تکیه زد فقط یاران و دوستان و خویشاوندان و نزدیکان خود را بالای مسند قدرت شریک ساخت. تا هنوز در کشور ما کدام حکومت فراگیر و مردمی بوجود نیامده و دور از امکان است که بیاید چون همان گروه ها و دسته های قدرت زده و قدرت باخته در فکر تصاحب قدرت اند وقتی بر مسند قدرت نشستن بعداً به محاکمه مردم عام میپردازند چنانچه همچو محاکمه مردمی جریان دارد و مردم را انتحار چور چپاول نا امنی روزانه بلع میکند ولی به قدرتمندان صاحب همه چیز کوچکترین آسیب و ضرری نرسیده و محال است که برسد.
وسلام


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است