حکومت در حمایت اختطافچی ها دست دارد
اگر یک اختطافچی پیدا شود و یک نفر که اختطاف می کند حتما و صد درصد پشت سر آن یا وکیل است، یا قوماندان زورمند آن منطقه است، یا وزیر است، یا قوماندان ولایت است 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۷    ۱۳۹۷/۴/۱۲ کد خبر: 152354 منبع: پرینت

هر روز که می گذرد اختطاف ها بیشتر می شود. تا کنون چندین بار تاجران به دولت هشدار داده اند که اگر به مسایل و شکایات آنها رسیدگی نشود، آنها سرمایه های خود را از افغانستان بیرون می کنند. اما حکومت وحدت ملی تا اکنون هیچگونه پرونده ای از مظنونان قتل تاجران و بستگان شان را تا هنوز بازگشایی نکرده است. ناامنی اختطاف و قتل سرمایه گذاران از موارد اصلی نگرانی برای سرمایه گذاری در افغانستان خوانده شده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، احمدشاه رمضان عضو مجلس نمایندگان در برنامه رسانه ای درمورد اوضاع اسف بار تجارت و تاجران در افغانستان گفت: هر تاجر ما که در افغانستان شهید شدند، زخمی شدند، مالباخته شدند هیچ حمایتی پیدا نمی کنیم که در این مورد به تجار کمک کرده باشد. نود درصد کارخانه هایی که ابتدای نظام جدید در افغانستان ساخته شده شدند سقوط کرد. دولت یک زمین را در پارکهای صنعتی ده بار بر سر تجار فروخت. در اینجا فقط دولت وحدت ملی یا اشرف غنی یا داکتر عبدالله شعارها می داند که ما چنین و چنان برنامه هایی داریم. حالا مشخص شد که اینها هیچ برنامه ای ندارند.

وی ادامه داد: فقط این داغ نیست که روزانه بر دل مردم ما گذاشته می شود بلکه روزانه در کابل، در بلخ و در ولایت هایی که بزرگ است گذاشته می شود و برملا نشده است. چند روز پیشتر یکی از تجار خوب ما را در مزار شریف شهید کردند. اگر دولت دولت باشد چنان جان این تجار را مصون نگاه دارد. اما دولت ما دولتی نیست که هیچ اهمیتی برای کسی جز خود و خویشان خود قایل باشد. در حالیکه این دزدان هستند که همیشه مصونیت دارند. دزدهایی هستند که چندین بار لو رفته اند و دربند شده اند و هر باز آزاد شده اند.

رمضان، با اعتراض از بی تفاوتی حکومت نسبت به اختطاف چی ها می گوید: رییس جمهور اگر کر نباشد و داکتر عبدالله اگر کور نباشد می توانند یک تصمیم بگیرند و اختطاف چی ها را اعدام کنند. همین اختطاف چی هایی که پسر فلان تاجر را و فلان کس را می برند و به قتل می رسانند نام هایشان مشخص در اداره پولیس ما وجود دارد و کامل مشخص است که چه کسانی هستند. دولت به چشمان خود این موضوع ها را می بیند و گوش هم می کند و می شنود اما متاسفانه آنقدر ضعیف است که حتی جلو آنها را گرفته نمی تواند. باید به دولت گفت که نمی توانی امنیت افغانستان را تامین کنی و روزبروز نارضایتی مردم افغانستان بیشتر می شود.

نماینده مجلس معتقد است حفظ جان تاجران از نکته های بسیار حیاتی برای هر کشوری بخصوص کشور فقیر ما است و افزود: این دو نفر اشرف غنی و عبدالله در افغانستان مکمل و آشکار خیانت می کنند. حفظ جان مردم هیچ اهمیتی ندارد. حالا این تاجر که شهید شد دولت هیچ عکس العملی نشان نداد و هیچ کاری نکرد. در حالیکه وقتی یک تاجر در کشور وجود داشته باشد و باعث شود یک هزار خانواده کار داشته باشند و نان بخورند ده هزار نفر نان دارند. ما به این حکومت گویا اصلا امیدی نباید داشته باشیم. حتی گفته می شود دولت در حمایت اختطاف چیان نقش دارند. اگر دولت افغانستان صادق باشد، اگر دولت افغانستان واقعا بخواهد که دزد و اختطاف چی را گم بسازد، همین روزها رییس جمهور داد و بیداد مردم را شنیده است و صدای ما را هم می شنود حداقل پنجاه تا از صد تا اختتاف چی را اعدام کند بسیاری از مشکلات مردم حل می شود و مردم بسیار خوشحال خواهند شد.

وی در خصوص خیانتی که حکومت در این مورد در حق مردم می کند بیان داشت: اگر یک اختطاف چی پیدا شود و یک نفر که اختطاف می کند حتما و صد درصد پشت سر آن یا وکیل است، یا قوماندان زورمند آن منطقه است، یا وزیر است، یا قوماندان منطقه است، یا قوماندان ولایت است. آدم عادی با سلاحش و موتر سیاهش اگر در مرکز کابل بیاید نمی تواندیک نفر را اختطاف کند. در حالیکه کابل چنان امنیتی است که درهرجا بروی موتر سیاه را و کسانی را که سلاح دارند بسیار بررسی می کنند. پس در این قضایا حتی همین حکومت نیز دست دارد. به اندازه هزار درصد در این قضایا دست دارد. در حال حاضر حکومت در دست چهار نفر است. مالی و اقتصادی اش اکلیل حکیمی،امنیت آن به صورت صد درصد به دست وزارت داخله شاگرد اتمز، وزارت دفاع شاگرد اتمر و استانکزی است. دولت در دست همین چهار نفر اداره می شود. اتمر، اشرف غنی، استانکزی، اکلیل حکیمی. هر کسی هر کاری می کند فقط برای خودشان مشخص است. داکتر عبدالله را هم فقط در جایی می فرستد که به طور مثال یک جای تازه تاسیس را افتتاح کند.

وی در اخیر گفت: تاجرهای که در افغانستان هستند در اینجا می مانند و فرزندشان شهید می شوند در حالیکه اگر همین پول را به ازبکستان ببرند چه استقبالی از آنها می شود. در حالیکه در این مملکت نه برای مردم عادی ارزشی قایل می شوند و نه برای تاجر و نه برای تحصیلکرده.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
رمضان
اختطاف
نظرات بینندگان:

>>>   خداوند لعنت کند این دولت بزدل وبي احيا.را که آرامش وزندگی را از مردم گرفته

>>>   در هرات یکی از اختطاف کننده ها رءیس حقوق ولایت هرات (البته ازقوم ناقلین اسبق) بود وبه مدت بیش از دوازده سال ونسبت به پولیکه بدست می آورد ‌و سهم کابل را پرداخت می کرد در آن چوکی قرار داشت؛ که برادرانش هرکدام به پانزده سال حبس محکوم گردیدند. دیگرش رءیس اتاق تجارت بنام آقای اکبر بی سواد ولی حراف که مدت مدیدی در این چوکی فرار داشت که بادی گارد های او هرکدام به مدت چند سال به قطعیت اختطاف در بند قرار دارند. شخص دیگر بنام وکیل صالح از قوم پشتون که از طریق برادرش(برادرش به مدت سه سال دربند امریکایی ها بوده) ارتباط داشت ‌بیش از صد نفر ازقبیل تاجر دوکانداران مردم شیعه را اختطاف می نمود تا اینکه افشاه شده خانم اوشان و ‌فرزندانش دربند ‌و خودش فراریست. و و و دیگر اختطاف چی هاءیکه از قوم پشتون ‌مستقیما با امریکایی ها در ارتباط بودند و هستند.
سهیل از مشهد.

>>>   Omar Ahmad Parwani
حکومت قاتل
تنها عنوانی که به این حکومت مردم ستیز میتوان داد عنوان "حکومت قاتل" است. حکومتی که با تکرار فاجعه رستاخیز تغییر و جنبش روشنایی امروز یک بار دیگر بر روی شهروندان بی دفاع و عدالت شلیک نموده و ده ها شهروند معترض را به شهادت رسانیده است.
کار نامه سیاه رهبری حکومت مردم ستیز:
شهید ساختن حدود ۱۰۰ شهروندان عدالت طلب جنش روشنایی
شلیک بر معترضان جنبش رستاخیز تغییر و شهید ساختن ۷ جوان معترض
حمله بر نماز گزاران جنازه سالم شهید و به شهادت رسانیدن بیش از ۱۶ نماز گذار
شهید ساختن عمدی دخترک فقیر توسط کاروان موتر های حاکم ارگ در لغمان
شلیک بر مردم بی دفاع فاریاب و شهید ساختن ده ها شهروند معترض.

>>>   Ziai
هم میهنان عزیزن، جوانان اگاه و فرهنگیان پرشور ، شما خوب میدانید که استبداد غنی با گروه مزدور در ارگ آنهم به قوت مالی استکبار جهانی به اندازه زیاد شد که بلاخره مردم شزیف فاریاب با پیروی از انقلاب کبیر فرانسه زن ومرد با بیل ، تبر ، کلند و چوب در دست گرفته به جاده ها و خیابان ها ریختند. از همه ملت شریف تاجیک وهزاره التماس مینمایم تا مردم شریف ومظلوم فاریاب را تنها نگاشته در این عدالت خواهی و حق خواستن مردم را که قیام نموده اند لطف کمک نمایید. در غیر آن چند روز بعد این جلپه سیل استبداد خانه های تاجیک و هزاره را نیز ویران وبه خاک یکسان خواهد نمود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است