نمایندۀ ارشد جنرال دوستم در فاریاب بازداشت شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۳    ۱۳۹۷/۴/۱۲ کد خبر: 152357 منبع: پرینت

نیروهای کماندو، نظام‌الدین قیصاری، نمایندۀ ارشد جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری برای ولایت فاریاب را بازداشت و به کابل انتقال دادند.

محمد حنیف رضایی، سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین در شمال کشور در صحبت با خامه‌پرس، امروز (سه‌شنبه، ۱۲ سرطان) گفت که روز گذشته دو تن از نمایندگان وزارت داخله و شورای امنیت ملی ملی به‌خاطر بحث روی تامین امنیت شاهراه‌ فاریاب به آن ولایت آمده بوده‌اند.
آقای رضایی گفت که جلسۀ امنیتی محرم بود و در آن نظام‌الدین قیصاری، نماینده جنرال دوستم نیز دعوت شده بود که در میان جلسۀ، گفتگوی لفظی میان نمایندگان دولت‌ مرکزی و آقای قیصاری صورت می‌گیرد.

سخنگوی قول اردوی ۲۰۹ شاهین ادامه داد که نماینده جنرال دوستم، نمایندگان دولت‌مرکزی را خائین خطاب کرد و آنان را نیز توهین کرد.
آقای رضایی گفت که افراد نمایندۀ جنرال دوستم نیز در داخل قرارگاه لوای اول قول اردوی ۲۰۹ شاهین در فاریاب حضور داشتند و یکی از آنان قصد داشتند که با استفاده از پرتاب راکت، ساختمان لوا را از بین ببرد.
او گفت که فرد آقای قیصاری با هشدارهای زیاد، دست از تصمیم خود نبرداشت و درگیری که میان نیروهای امنیتی با او صورت گرفت، وی از بین رفت.

آقای رضایی همچنان یاد کرد که در نهایت، نیروهای ویژۀ ارتش که برای عملیات در لوای اول حضور داشتند، نظام‌الدین قیصاری را با ۲۵ تن از هم‌کارش بازداشت کردند.
منبع علاوه کرد که نظام‌الدین قیصاری، نماینده جنرال عبدال‌رشید دوستم، معاون ریاست جمهوری با افرادش به کابل انتقال داده شده‌است.
او گفت که نظام‌الدین قیصاری، نمایندۀ جنرال دوستم برای ولایت فاریاب قبل از این نیز، مقام‌های امنیتی را در آن ولایت تهدید کرده بود.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
فاریاب
نظرات بینندگان:

>>>   هههههههههههه چرا حکومت آنقدر ضعیف است که دشمن را اصلا دیده هم نمیتوانه دستگیر که دور است
ولی کسی که حرف حق گفت زندان و به محکمه کشیده میشه
تا حال دیدی که دشمنان ملت فغانستان دستگیر شده باشه البته که نه
فقط کسی دستگیر میشه برای حقیقت گفتن دستگیر میشه
پشتون ها لحظه شمار کنین گمی تان آمده

>>>   بازداشت همچو قلدر های ....کار نیک است اما خدا کند هدف اصلی برداشتن موانع برای تسلط طالب در منطقه نباشد.
عاقل

>>>   کسانیکه ملت را به کشتن میدهد ایجاب تهدید را نه بلکه ایجاب مردارشدن ویرا مینماید

>>>   افسوس بحال شما چرا دروغ میگویید من که سرباز در لوای اول هستم از نزدیک جلسه نمایشی جهت دستگیری نطام را شاهدم این شما بودید که (300) نفر کوماندو را جهت دستکیری نظام که نماینده دوستم ومخالف سرسخت طالب وداعش برادران غنی بوددر جا های که دیده نشوند در داخل لوا که قبلاء بنام غند 35 یاد میشد جابجا نکرده بودید وهمزمان با امدن نظام در شعبه قوماندان همله دستجمعی نکردیدوماپرسونل غند 35 را در اتاق چند دقیقه از ترس اینکه مبادا از نظام دفاع کنیم حبس نکردید شما جانیان پلان های امریکایی ها و عبدالرحمن خانی هارا تطبیق میکنید واین را هم آگاه باشید که فردا همین پلان بالای شما شیر های داخل خانه وروباه های بیرونی هم هم اجراشدنی است .

>>>   اگر قصه واقعی باشه. پس باید یک لعنت دور و دراز بریش نثار کرد چون همین افراد مسلح خود سر سالهاست که خواب را از چشمان مردم ما ربوده و نه تنها کدام موثریت در پی نداشته بلکه مانند خار چشم و غده سرطانی باعث آشوب و خود سری شده اند. وقتی در یک کشور نظام واقعی بخاطر تطبیق عدالت اجتماعی وجود نداشته باشد و هر کس برای خود تشکیل خود سر و دور از قانون را در اختیاز داشته باشد پس هرگز لحظه آرامش نصیب مردم ما نخواهد شد.
وسلام

>>>   اصول طوریست که هرکس برضد دولت مرکزی قیام مسلحانه میکند باید ازبین برده شود. حالا هم که نظام الدین قیصاری برضد حکومت مرکزی قیام و هیت امنیتی را تهدید به مرگ نموده وفرد آن که تعمیرلوارا به راکت نشانه گرفته باید اعدام شود . این است اصول حکومت داری خوب.
کابلی

>>>   آفرین اشرف غنی - یک بدماش ورهزن را که گم میکنی غنیمت است تنها نیستی ما درپلویت هستیم مردانه واردرمقابل جنایتگاران ودزدان برزم

>>>   باید که دستگیر و بکابل انتقال داده میشد هرکسی که در برابر طالبان ترورست مخالفت شدید کند و مانع برنامه های انها گردد جزای انها همین است قوماندان قیصار بدون هیچ نوع کمک از جانب دولت مرکزی جلو پیشروی طالبان را در انجا گرفته بود و یگانه مانع پیشروی ترورستان طالبان همین قوماندان قیصار بود مانند حبیب الله کلکانی که بروی قران نادر خان مهر کرده بود با همین فریب انرا و همراهان اش را در داخل ارگ تیر باران کردند حال عین موضوع هیت مرکزی برای گرفتاری قوماندان قیصار به قول اردوی ۲۰۹ شاهین از مرکز فرستاده شده بود و قوماندان قیصاربنام جلسه در داخل قول اردوی شاهین خواسته شد وقتیکه در مقابل گرفتاری ان همراهان شان از خود مقاومت نشان داند تعداد انها را کشتند و تعداد دیگر شانرا با قوماندان قیصار بکابل انتقال دادند ملکی های غیر اقوام پشتون را بیک شکال و نظامیان انها را با این شکل قومگرایان انها از بین میبرند.

>>>   قیام قیام قیام بر علیه حکومت فاشیست افغان ملت . مردم فاریاب مسلح شوید حکومت محلی را اعلام دارید قیصاری یه نیرنگ و فریب دستگیر شده . مطلب ما بالاتر است ما کمتر به فیدرالی راضی نیستیم

>>>   به نظر دهنده هفتم ..
فرض کنیم قیصار یگ قلدر بود
ایا قلدر تر از وحشی ها ومزدور های پاکستانی است..
تا هنوز یگ نفر ازین قلدر های وحشی خود فروخته راه گم کرده را دستگیر کرده؟:؟ ن تنها دستگیر نمیکنه بلکه همین وحشی های قلدر را که بوی از انسانیت نبرده هر روز از زندان کابل ازاد میکنه
مصطفی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است