واکنش جنرال دوستم به بازداشت نماینده ارشدش
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۵    ۱۳۹۷/۴/۱۲ کد خبر: 152358 منبع: پرینت

جنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول ریاست جمهوری افغانستان در پیوند به بازداشت نمایندۀ ارشدش برای ولایت فاریاب و فرمانده امنیه ولسوالی قیصار واکنش تند نشان داده‌است.
دفتر مطبوعاتی معاونیت اول ریاست جمهوری با نشر خبرنامه‌ای به نقل از آقای دوستم گفته که از ابتداى حکومت وحدت ملى، ولایت فاریاب به عنوان سدّ آهنین شمال کشور مورد حملات و تهاجم‌هاى گوناگون بوده‌است.

آقای دوستم افزوده که در کنار نیروهاى دفاعى و امنیتى کشور، نیروهاى خیزش مردمى و پولیس محلى با محوریت حزب جنبش ملى و جمعیت اسلامى مدافعین اصلى این خط دفاعى بوده که در بعضى مواقع خودم منحیث معاون اول ریاست جمهورى حضور داشتم و در این عرصه طى دو سه سال گذشته خیزش‌هاى مردمى صدها نفر شهید و زخمى داده‌اند.

معاون اول کشور تاکید کرده که نقش نظام الدین قیصارى نماینده این‌جانب در امور خیزش‌هاى مردمى در ولایت فاریاب و شهید جنرال غلام فاروق قاطع فرمانده جمعیت اسلامى برجسته بوده و فداکاری‌هاى بی‌شمارى انجام داده اند.

آقای دوستم گفته اکنون که به اثر دسیسه دشمنان ملت جنرال غلام فاروق شهید شده و روى بعضى گزارش‌هاى غلط و دسیسه‌هاى ناجوان مردانه قوماندان نظام الدین قیصارى توسط حکومت دستگیر و به کابل انتقال داده شده که خطر فروپاشى و هرج و مرج در صفوف مدافعین فاریاب وجود دارد.

معاون اول کشور از رهبری حکومت وحدت ملی خواسته تا هرچه‌ زودتر نظام الدین قیصارى که نماینده‌ او در خطوط دفاعى فاریاب می‌باشد را به آن ولایت برگردانند و موجب‌های خاطر جمعى مردم را فراهم نماید، در غیر اینصورت ممکن در شمال کشور نارضایتى مردمى اوج گیرد و تمام پروگرام‌هاى دولت از جمله پروسه انتخابات دچار سکته‌گى و چالش جدّى شود و مسؤلیت آن بدوش کسانى خواهد بود که زمینه‌ساز این بحران شده‌اند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنرال دوستم
فاریاب
نظرات بینندگان:

>>>   بوس به پیغام نمیشود.

>>>   قوای مسلح بادیسپلین جمهوری افغانستان اقدام نیک وبجا کرده واین افراد غیرمسول راباید درفاریاب خاتمه دهد.

>>>   طوری معلوم میشود که عمر حکومت غنی به آخر رسیده جرقه های سقوط نظام که دوستم همیشه طلایه دار بوده درحال زدن است غنی باید از سقوط حکومت نجیب درس میگرفت
جمشید یکی از مجاهدین سمت شمال

>>>   زنده باد ملت بیدار ....بر اراکین طالب پرور و وطن فروش/// ما آزادی این شخص طالب کش را از دولت غنی می خواهیم

>>>   دستم کله خام چرا در انتخابات از یک فاشیست قومگرا حمایت کردی؟

>>>   میچ گپ نمشه چرا سروصدا بلند میکنین نظام الدین قیصاری وقتی اراکین دولتی را اخطار و تهدید به مرگ میکند باید کشته شود. وقتی دشمن دولت در داخل دولت برضد دولت باشد این چه معنی دارد. او باید عدام شود.

>>>   برخیز که صبح شده

>>>   دوستم ....این را باید بدانید که این وطن دیگر .... کار ضرورت ندارد‌ همه این.... کار باید جواب اعمال خود را بگوید و باید در محکمه بین الملی به دار اویخته شوند اینها قاتلین هزاران افغانها هستند
دوستم این را باید از یاد نبرید که چقدر جنایت نموده اید آن روز ازیاد مردم نرفته که کانتینر ها را از مردم بیگناه پر نموده و تیر باران میکردید جوابگویی این ....و قتل مردم را خواهید داد.

>>>   جنرال صاحب در اخر عمر قرار داری فرصت های زیاد را از دست دادی بر خیز یکبار دیگر اعلان قیام کن اگر کشته شدی هم شهید میشوی و خداوند همه اشتباهایت را خواهد بخشید بیا بر علیه اوغان ملت اعلان قیام کن و فرمان صادر کن که همه مردم سمت شمال مخصوصا مردم فاریاب تا حین بر گرداندن قیصاری که به فریب گرفتار شده میمنه را تحت کنترل خود در اورند و حکومت محلی را تشکیل دهند . اشرف غنی چیزی ندارد در یک حرکت مردمی سقوط میکند

>>>   خوب بود جناب معاون صاحب درین مورد سکوت میکردند اول این که دستگیری واعزام محترم نظام الدین از صلاحیت دولت دست نشانده نیست او برای تطبیق نقشه های از قبل تعیین شده ای متجاوزین تحت نظر گرفته شده وباز تهدید ها والتوماتم های معاون صاحب اول دیگر کهنه شده وجنبه ای عملی ندارد انهای که این جنایت را انجام داده اند تمام ابعاد مسله رابررسی نموده وبعد داخل اقدام شده اند وباز خوب است که معاون صاحب نگفته اند که خود چه میکنند وتنها از بد شدن اوضاع واحوال ولایت فاریات از روی دلسوزی وتلطف غلام های حلقه بگوش امپریالیزم را توصیه نموده اند که به همچو کار های خطرناک دست نز نند ولی انها به زبان حال میگویند جناب معاون صاحب حال واحوال ما هم بهتر از شما نیست شما درانجا تحت نظر وتبعید هستید ما در تبعید داخلی وفاقد صلاحیت هستیم نه شما به کارهای کلان دست بزنید ونه مارا مورد عتاب وسرزنش قرار دهید وشما خود میدانید که ما انچه از فرسنگ ها دور هدایت میشود اجرا مینمایم واین که شما اوزبک ها وتاجک ها حلقه غلامی را از سر دور نموده اید ما نمیتوانیم چون با این غول وزنجیر عادت کرده وخو گرفته ایم
مولانا غوث محمد قیصاری

>>>   دوستم تو زمانی ارزش داشتی.برای سقوط طالبان با آمریکا هی ها همکاری کردی.آن زمان همه چیز دست تو بود آمریکاهي ها هم به حرف های تو گوش ميدادن همان کرزي شیطان صفت تورا بکابل احضار کرد مثلی اعطا محمد مقامت میکردی.این باختن باختن ها همگی از خام کله بودند است.دومین باخت کله خامی این بود که با اشرف متحد شدی هم رایی مردم ازبک و هوا داران که در سطح افغانستان داشتی به نفع غنی انجامید.حالا هم اگر آن مغز کله خامی خود را بکار بی اندازی .چون مردم پشت شما هستند دوباره موفق میشوید

>>>   ما اقوام غیر اوغان خراسان را زنده میکنیم او مردم حواستان کجاست اگر غیرت نکنید شما را از تاریخ حذف میکنندبر علیه جنایتکاران قوم پرست اتحاد کنید تا کی میخواهید ذلت را تحمل کنید؟!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است