آرشیو افغان‌فیلم به ارگ ریاست‌جمهوری منتقل شد
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۱۲    ۱۳۹۷/۴/۱۲ کد خبر: 152360 منبع: پرینت

آرشیو افغان‌فیلم به ارگ ریاست‌جمهوری منتقل شد.
سخنگوی ریاست‌جمهوری تأیید می‌کند که آرشیو افغان‌‎فیلم به ارگ ریاست‌جمهوری منتقل شده است.

شاه حسین مرتضوی، معاون سخنگوی رییس جمهور به اطلاعات روز گفت که این آرشیو به دلیل مصونیت و امنیت بیشتر و بهتر به ارگ ریاست‌جمهوری منتقل شده است.
مرتضوی افزود که دسترسی به این آرشیو هیچگونه محدودیت ندارد و مطابق طرزالعمل برای همگان قابل دسترس است.

همچنان یک منبع در ریاست افغان فیلم نیز تأیید کرد که آنها امروز (سه‌شنبه، ۱۲سرطان) در حال انتقال مواد آرشیو ملی افغان‌فیلم به ارگ ریاست‌جمهوری هستند.

پیش از این بیش از ۱۳۰ تن از هنرمندان و فرهنگیان در اعتراض به انتقال آرشیو ملی افغان فیلم به ارگ ریاست‌جمهوری با نگارش نامه سرگشاده از ریاست جمهوری، سفارت بریتانیا در کابل و سازمان فرهنگی یونسکو خواسته بودند که جلوی انتقال این آرشیو را بگیرند.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آرشیو
افغان فیلم
نظرات بینندگان:

>>>   ....به احمدزی هتلر که میخواهد تمام امکانات را قبضه کند و پشتونی بسازد

>>>   اقای مرتضوی خودش عینک دارد ولی دروغش شاخ. مگر ممکن است در حالیکه ارشیف درداخل ارگ باشد همه به ان دسترسی داشته باشند.
عاقل

>>>   غنی کار که پلان کرده بود تا زمین افغانفلم را به انگلیس باداران اتمر بدهند داد و ارشیف آن موسسه را به ارگ انتقال داد . هرگاه تهاجمی علیه ارگ صورت گیرد که میگیرد چون تاریخ در حال تکرار شدن است و غنی هم مانند گذشتان اوغان تنها به فکر تعصب و قوم گرایی خود است چون همین دلیل به فروپاشی نظامهای گذشته و سرنگونی شان شده بود امروز غنی بدتر از نادغدار و دیگر فاشیستان اوغان عمل میکند که عاقب بدتر از آنها را نصیب خواهد شد بنآ آرشیف افغانلم نابود خواهد شد . در زمان تروریستان هیچ تروریست به طرف افغانفلم نرفت تا به آرشیف آن دست درازی کند در حالیکه پاکستانی ها در صدر حکومت قرار داشتند

>>>   تمام آرشیف رادیو تلویزیون باید به شکل دیجیتال تبدیل شود و چند نسخه از آن وجود داشته باشد،منجمله یک نسخه آن در ملل متحد باشد که اگر احیانأ طالبان و یا کدام گروپ دیگر دوباره کابل را تصرف میکنند و این آرشیف از بین میرود،کاپی آن موجود باشد.
همچنان دیجیتال سازی این اسناد باید در حضور یک هیات مشترک از ملل و دست اندر کاران افغان فلم صورت گیرد تا روی مسایل قومی و زبانی و تنظیمی و غیره ،اسناد مشخص به یک قوم و یا تنظیم از بین برده نشود.
زیرا این اسناد جز تاریخ افغانستان است و باید به صورت دقیق نگهداری شود و چه اسناد خوب باشد و یا بد و یا به ذوق یک تنظیم و با ملیت باشد و یا نباشد،باید همه آن حفظ شوند.
زیرا نسل آینده این وطن برای آموزش خویش به این اسناد ضرورت دارند.

>>>   غنی به خاطر این اعمالش باید محاکمه شود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است