چرا پشتون ها صدای خود را نمی کشید؟
نگذارید که نوکران اجنبی های از غرب برگشته بر شما حکم برانند و شما را بنام قوم واحد پشتون تحریک کنند که از آنان و اهداف غربی (که همانا چپاول کشور است)، حمایت و پشتیبانی کنید 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۳۳    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152377 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) هر روز که می گذرد مراحل نقشه های شوم آمریکایی ها یکی پس از دیگری، از آستین فاشیست هایی بنام پشتون (بعضی از اینها شاید پشتون نباشند اما نام قوم پشتون را بد کرده اند) به مرحله اجرا در می آید.

یک قوم بیچاره مظلوم را بزرگ کردند و حالا از بهره بزرگی اش فاشیست گرایی براه انداخته اند و حتی به خود این قوم مظلوم هم رحمی نمی کنند.

تا مدتی قبل اکثر کشته و زخمی ها و دربدری ها از قوم پشتون بود، در دوطرف جنگ پشتون کشته می شد تا اینکه صدای دیگر اقوام درآمد و برای اینکه اوضاع تحت کنترول باشد، قسمت دیگری از نقشه آمریکایی ها به اجرا درآمد و آن کشیدن جنگ به مرزهای آسیای میانه و ایران بود.

با انتقال تروریست ها و برخی فریب خوردگان قومی، جنگ به مناطق دیگر نیز کشیده شده و تقریبا تمامی مناطق امن کشور به خصوص مرزهای آسیای میانه و ایران به ناامن ترین مکان ها مبدل گردید.

استفاده از قوم مظلوم و بی خبر پشتون همچنان از آنان قربانی می گرفت در کنار اینکه دیگر اقوام نیز به وسیله پشتون ها به جنگ کشیده شدند و جان باختن مردان و جوانان و زنان دیگر اقوام نیز آغاز گردید.

خارجی ها و در راس آنان آمریکایی، عرب ها را تحریک کردند تا به بهانه انتقام از ایران، پای عربستان و امارات را نیز به جنگ افغانستان باز کنند که بخوبی در این طرح موفق بودند.
برخی از سران و ملاهای قوم پشتون که اکثرا از نظر اعتقادی به سعودی ها وابسته بودند، فریب عرب ها را خورده مردم بیچاره قوم پشتون را تشویق کردند به (اصطلاح) جهاد بروند و به خیال خودشان در مقابل کفار بجنگند. در حالیکه خود آلت دست کفار شده دیگر اقوام را بخاک و خون کشیدند و امروز جنگ را به تمام افغانستان گسترش دادند.

ملاها و رهبران قوم پشتون بجای اینکه با کفار جهاد کنند، در هردوطرف دولت و مخالفین، به جنگ با دیگر اقوام پرداختند و ناامنی را بر اقوام غیر پشتون نیز تحمیل نمودند.
آنان بجای اینکه با کفار و اشغالگران خارجی و مظاهر فساد از جمله تلویزیون هایی که از جانب غربی ها تامین می شود و خانه های فساد و رقص در کابل و چند ولایت دیگر مبارزه کنند و آنان را مورد حمله و تهاجم خود قرار دهند، به مساجد اقوام و مذاهب دیگر مسلمانان حمله ور شدند و بندگان خوب خدا را به خاک و خون کشیدند و انتظار داشتند که با این جنایات شان به بهشت نیز بروند.

خارجی ها در کنار تامین و تجهیز و پوشش کامل مخالفان مسلح به دولتمردان افغانستان نیز توجه خاص داشته و آنان را از قشری بر مردم حاکم کردند که قبلا در کشورهای شان نوکری خودشان را می کردند و اینک در افغانستان به وظیفه نوکری برای خارجی ها ادامه می دهند.
به وضوح می توان دید که اکثر سرسپردگانی که بنام دولتمردان امروز معرفی شده اند، کسانی هستند که در درجه اول، تابعیت کشورهای غربی را دارند و از آنجا برای خدمت به غربی ها و اهتمام در راه پیاده شدن اهداف آنان در منطقه به افغانستان اعزام شده اند و فردا که اهداف غربی ها محقق شد، دوباره به اوطان غربی شان بازخواهند گشت.

پس ای قوم پشتون! نگذارید از شما استفاده سوء شود. فرصت ندهید که نوکران اجنبی های از غرب برگشته بر شما حکم برانند و شما را بنام قوم واحد پشتون تحریک کنند که از آنان و اهداف غربی (که همانا چپاول کشور است)، حمایت و پشتیبانی کنید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون ها
حکومت
آمریکا
نظرات بینندگان:

>>>   سران معترض و واقع بین پشتون را نابود کردند و اینها کاسه لیسان غربی ها هستند بنام قوم پشتون مردم را نابود کردند.
شیما کابل

>>>   این شعارها مشگلی از مردم افغانستان را حل نخواهد کرد زیرا اگر آمریکا نباشد، چین و اگر چین نباشد روسیه و ووو کشور افغانستان در داخل هیچگونه ثبات سیاسی و صنایع و تکنولوژی مستقل و قوی ندارد تا معادن خود را استخراج و منابع ملی کشور را در جهت توسعهً اقتصادی کشور بکار گیرد و لذا همیشه در جنگهای مذهبی و نژادی و قومی و فقر و عقبماندگی خواهد ماند. بطور خلاصه هر کشور و جایئکه ثبات و امنیت سیاسی نداشته باشد، در آنجا اقتصادی نیز در کار نخواهد بود. پیش شرط ثبات و امنیت سیاسی فقط استقرار دموکراسی و قوانین حقوق بشر جهان و حاکمیت قوانین دموکراتیک هست و نه دیکتاتوری ورقابتهای قومی و مذهبی و باند بازی.

>>>   یما از بدخشان
واقعا همین قسم است

>>>   کسیکه در حالت برد است هیچگاه صدای خودرا نمیکشد.باختگی ها باید صدا بکشند گر چه فایده هم ندارد.زیرا پاکستانی ها بالای امریکایی ها قبولانده اند که پشتون ها باید رهبرباشندودیگران بلی گو.

>>>   محمد تورانیان
امیدوار هستم تمام غیر افغان ها علیه افغان ها بسیج شوند

>>>   رحت دانش
نیکی از حد بگذرد نادان خیلی بد کند
صبر هم از خود اندازه دارد این شیر مردان سالها خون ریختتند نادیده گرفته شد باز هم صبر کردن تا با فریب کارانه اولاد این خاک را دستگیر کردن و به هیچ ساکن این خاک قابل تحمل نخواهد بود .

>>>   Abdulsabur
این معما نیست
بلکه حکومت قبیله گرای فاشیزم خود طالب وداعش است
وهرکسی بخاطر منافع ملی علیه طالب وداعش استاده گی کند اشرف غنی وشرکایش انهارا خلع سلاح وبه زندان میفرستد

>>>   Mutaref
ازین‌که شهرها و ولایات به‌دست طالبان سقوط کند (سقوط داده شود) ترجیح می‌دهم به‌دست «مردم» سقوط کند.

>>>   Raheel heeft een bericht gedeeld.
این چه حال است؟
۱- آیا این کارها (توزیع تذکره) از سوی افراد عادی میشود؟
۲- گردانندگان اصلی این پروسه دزدانه و غیرقانونی کیها اند؟ مواد و فورمه و وسایلخود را از کجا به دست می آورند؟
۳- هدف اصلی این کارها چیست؟ چه چیزی را میخواهند به دست بیاورند؟
درین کشور چیزی به نام قانون وجود ندارد. سرتاپا دزدان حاکم شده اند.

>>>   Lalzad
چه وقت هوشیار خواهیم شد؟
* در فاریاب چه می گذرد؟
* در غزنی چه جریان دارد؟
* آیا بزرگان تاجیک، هزاره و ازبیک از اشتباهات خود خواهند آموخت؟

>>>   Ahmadi
چرا همیشه من و شما تماشاچی باشیم؟
اگر مرد هستید و واقعا دنبال تغیر این وضعیت خفت بار هستید. اگر واقعا میخواهید فرزندان تان تا ابد زیر بار ذلت زندگی نکند پس حالا وقتش هست تاجیک و هزاره با هم برادران ازبک را یاری رسانید.
در جنبش تبسم و روشنایی تاجیکان و ازبک ها تماشاچی بودند به کجا رسید و شاهد فجایع دردناک بودیم که تا تاریخ هست یادمان نخواهد رفت.
در جنبش رستاخیز هزاره ها و ازبک ها تماشاچی بودند به کجا رسید؟
این بار تماشاچی نباشید و الا تک تک تان را در هر گوشه خفه خواهند کرد.

>>>   ملت نباید ارام نشست باید بفکر یک تحول اساسی بود. مگر در گذشته پشتون و هزاره و ازبک و غیره کنار هم نبود مگر پیشرفت و ترقی نبود چه شده که این .....دارند قوم پشتون که که از اقوام عزیز افغانستان بر علیه دیگر اقوام تحریک می کنند.ملت بفکر باشید.....

>>>   دا محمد تورانیان
دوستان درود
اگر قرار باشد که انتخابات حوزه ی در ولایت غزنی نظر به ترکیب اقوام مشخص شود در ولایات پشتون نشین ترکیب اقوام تاجیک قرار ذیل است
در ولایت پکتیکا ۲۱ ℅
در ولایت پکتیا ۲۵℅
در ولایت لوگر ۴۵℅
در جلال آباد۲۲℅
در لغمان ۲۵℅
در کنر ۱۰℅
در زابل ۷℅
در قندهار 28℅
در هلمند 19℅
در فراه ۵۱℅ تاجیکها زندگی میکنند آیا حکومت قبیله حاضر خواهد شد تا سهم اقوام را در این ولایات متذکره نیز در نظر بگیرد و از حقوق و حضور این اقوام چشم پوشی ننماید و یا حس تمامیت خواهی آنها را کور ساخته و از موجودیت اقوام غیر اوغان و اعاده حقوق آنها و مشارکت شان در ساختار نظام چشم پوشی میکند همین اکنون در ولسوالی ارگون که زادگاه من است اکثریت باشندگان آن تاجیک تباران اند بنا نظر به احکام قانون اساسی راه یافتن به مجلس نمایندگان تنها از طریق کسب آرای مردم میتواند ره گشای مشکل کنونی باشد در غیر آن قبیله گراهای تمامیت خوا باید حقوق و جایگاه همه اقوام را در ولایات متذکره نیز تامین و به آن احترام بگذارند

>>>   آفرین پشتون ها که همرای اقوام شریر و غلامان حلقه بگوش دنیا که تاجکها هزاره هاو ازبک ها استند میسازند پشتون به صبرو حوصله وغیرتت سلام وهزار سلام

>>>   صمیم داشتم در فیسبک هیچگاه ننویسم و‌گوشه یی خلوت خوب فراهم کنم و‌درس بخوانم که دو گپ مهم اتفاق افتاد.
۱-کشته شدن دختری توسط محافظان رییس جمهور
۲- فیر کردن نیروهای دولتی بالای مظاهره کننده گان
چگونه آرام بنشینم و بر علیه آنانی که انسان میکشند و قتل عام میکنند تا دو روز بیشتر در قدرت بمانند ننویسم؟
واقعا برای جوانان فاریاب اندوهگین و‌متاسفم

>>>   آريايى
آيا گرفتارى نظام الدين قيصارى ميتواند يك حركت تحريك آميز براى فريب و منحرف سازى اذهان عمومى از انتقال يك موتر مواد انتخاباتى شامل كتاب راجستر يا ثبت راى دهندگان، تذكره و ستيكر به جلال إباد توسط ريس كميسيون انتخابات باشد؟
اين موتر پر از مواد انتخاباتى ميتواند سرنوشت كشور را در انتخابات رياست جمهورى اينده تعيين كند.
در حاليكه گرفتارى نظام الدين قيصارى منحيث يك فرمانده در خط دفاع از مردم بود پرسش برانگيز است ، چرا مردم دستگيرى يك فرمانده را بيشتر از جعل و تقلب انتخاباتى كه عامل و مادر همه مشكلات است ، جدى مى گيرند؟

>>>   هيچ فايده ندارد حكومت جور كرده خود تان است كه از دست تان رفت فعلا كه از قدرت بركنار شديد غالمغال تان برامده.

>>>   چرا پشتون ها صدای خود را نمی کشید؟
به خاطریکه شما ها این قوم را آنقدر توهین و تحقیر کردید که دیگر جبران کرده نمی توانید.
تمام اقوام پشتون را متهم به طالب بودن کردید.
تمام اقوام پشتون را فاشیست نامیدید.
خانواده های پشتون را از شمال کشور یا بیرون راندید یا به بهانۀ طالب کشتید.
به نیرو های امریکائی معلومات دروغی دادید تا خانه های پشتون ها را بمباردمان کنند.
خلاصه هر کار غلط که دولت می کند، مقصر تمام اقوام پشتون را خواندید.
حالا تعجب می کنید که چرا پشتون ها صدای خود را بلند نمی کنند"

>>>   ازبین چند ملیون پشتون فقط چند. نفر. لنگشت شمار است یک ایوبی نماینده قندهار در پارلمان و چندتای دیگر کهصدای عدالت خواهی را بلند میکند اینها هم احتمالا از دید گاه چند ملیون پشتون متعصب خاین باشد چون عدالت میخواهد
وطن دوست

>>>   پشتونها باید صدای خودرا بکشد ودست از غلامی عربستان وپاکستان بکشد من از پشتون بودن خود ننگ وعار میکنم زیرا هر چه ویرانی است از طالب پشتون است
احمدزی

>>>   زنده باد پښتون یعنی مرد شیر مسلمان غیرتی

>>>   امار دقیق از تاجک ها در ولایت متذکره
در ولایت پکتیکا ۲ ℅
در ولایت پکتیا ۲℅
در ولایت لوگر ۳℅
در جلال آباد۲℅
در لغمان ۱℅
در کنر ۰℅
در زابل ۰℅
در قندهار ۱℅
در هلمند ۱℅
در فراه ۳℅ تاجیکها زندگی میکنند
حالی شما چی ادعا دارین که حکومت کنین

>>>   به انکه فیصدی پشتون ها را اورده:
من حیرانم که فیصدی پشتون بر اساس نظر شما ۲۰-۲۵ است پس چرا پدراموف پدرامویچ
بر اقوام دیګر کچکول را پش کرده تا در پهلوی انها خودرا نګهدارد!
بزودی چلوصافتان را از او می کشیم و معلوم می کنیم که کی از از روس ګریخته و کی را سامیانیان به وطن ما اورده!

>>>   واقعیت انکار ناپذیرتر دراین مقاله اشاره نموده اید

>>>   پشتون بيچاره حيران مانده كه كه طرفداري اشرفك رواني خود را بكند يا از ما و ترا. اگر من هم پشتون ميبودم نصميم گرفته نميتوانستم.

>>>   کی را سامیانیان به وطن ما اورده!؟
عاقل خان پشتو خوب است بدانی در زمان حکومت سامانیان که پشتو ها در هندوستان زندگی میکردند یا هنوز در تاریخ موجود نشده بودند روس ها هم در حوالی کوه های اورال و مسکو مسکون بودند و قلمرو شمال آسیای مرکزی در فرارود آمو یعنی قزاقستان و اویغورستان فعلی در دست خانات ترک و تاتار بود پس آن روز نه شما در خراسان موجود بودید و نه روس ها موجود بودند.

>>>   اگر واقعن در صدی تاجیکان در ولایاتی پشتون نشین چنین باشد فس درود بر برد و باری پشتون چونکی شما تمامی میلک واملاکی پشتونها در شمال چور کردی کی تمامی سازمانهای بینل مللی تاید کردند اما از پشتونها در این ولایات هیچ شکایات نشوده زنده باد

>>>   Abdul Hai Khurasani
احمد شاه درانی، آخرین فرمانروای خراسان بود نه مؤسس افغانستان.
جعل بزرگ فاشیسم در باره مؤسسی هویت سیاسی افغانستان.
آیا احمد شاه ابدالی نخستین مؤسس افغانستان بود؟
نه، نبود و این جعل بزرگ تاریخ و اهانت سترگ به آخرین فرمانروای خراسان است.
چرا؟
هیچ سند و مدرک معتبر تاریخی که ثابت نماید، احمد شاه ابدالی در زمان حیات خود مدعی تأسیس کشور افغانستان شده باشد، به طور قطع وجود ندارد.
تاریخ احمد(نوشتهٔ منشی عبدالکریم)،
تاریخ احمدشاهی(نبشته‌ی محمود الحسینی) و تاریخ حسین شاهی(تالیف
امام الدین حسینی)
شاهد این مدعاست.
از هر سه تاریخ معتبر که یکی در عصر خود احمد شاه ، شاه زمان و دیگری در دوران درانیان نگاشته شده است، این را ثابت می سازد که احمد شاه خود را جانشین نادر افشار، شاه ایران و سلطان خراسان می دانست.
او هر گز تصور نمی کرد روزی چنین اتهام بزرگی را به او وارد کنند و او را بنیانگذار هویت سیاسی افغانستان بنامند.
در مقدمه تاریخ احمد نوشته‌ی منشی عبدالکریم که بالقاب ذیل آغاز گردیده ؛
احمدشاه درانی، پادشاه جم جا
گردون وقار
خورشید اشتهار
عالی نصب
فرخنده حسب ، خاقان زمان ، قاآن دوران ، ....
هر گز نامی و سخنی از کشور افغانستان نیست .
جلوس او را به عنوان پادشاه خراسان گرامی می دارد.
از متن نوشته شده بر سکه طلا و نقره ضرب شده در زمان احمدشاه پیداست، که او از نظر فرهنگی و هویتی یک فرمانروای کاملاً خراسانی است.
سکه طلا دوران احمد شاه :
حکم شد از قادر بیچون به احمد پادشاه
سکه زن بر سیم و زر از اوج ماهی تا به
ماه
سکه نقره :
احمد شاه پادشاه درانی

>>>   Mohaiuddin Mahdi
موافقت نامه‌ی استراتژیک افغانستان با امريكا، حکمِ معاهده‌ی دو فقره‌ا‌ی انگلیس با عبدالرحمن خان را دارد:
«بدون اذن شما با هیچ کشوری رابطه قایم نمی کنم؛ شما هم مرا در امور داخلی آزاد بگذارید».
افغانستان با هیچ کدام از کشورهایِ همسايه- و حتا منطقه-مناسبات دوستانه ندارد، يا نمى تواند داشته باشد. در حاليكه با استفاده از موافقت نامه‌ی مذکور، حقِ طرد، حذف و محو رقبا و مخالفين سياسى خويش را دارد.
امریکا هر بدی را که از سوی ارگ صادر می شود، بلا فاصله مهر تایید می گذارد.

>>>   من به حیث پشتون ازین عمل فاشستی غنی و اطرفیان فاشستش او می شرمم ما که مسلمان هستیم ما انسان هستیم ما که افغان هستیم ماکه تعلیم کردیم تحصیل کردیم چرا با ادعای حقوق انسانی مخالفت می کنیم چرا غنی بنام نمایده قوم پشتون این قوم را با اقوام دیگر به مخالفت کشانیده است چرا با سو استفاده از نام قوم پشتون به دوام پاچاهی خود ادمه میدهد چرا او با نشت های علمی و منطقی تاریخی به عدالت اچتماعی نم پردازد و چرا با تشرح اهداف انسانی و اجتماعی اعمال خود نمی خواهد به قناعت مردم ناراضی ازین وضعیت نمی پردازد. باید ما بانی سوئ استفادههای گروپی بنام قوم پشتون که عاقبتش فقط دشمنی هائی است که افغانستان را به جنگ و بالاخره به تجزیه می کشاند بیائئد او برادر ها شمارا به حیث یک پشتون واقعی به پختو صدا می زنم تا چلو ای ن سو استفاده ها از نام قوم پشتون بگیرم و نکزاریم مملکت در بحران فرو رود.
بابکر خیل از کابل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است