آخرین ضربه بالای پایگاه و جایگاه آقای دوستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152381 منبع: پرینت

ضرب المثل است که می گویند (سیاست پدر و مادر را نمی شناسد) این ضرب المثل بالای آقای دوستم و ترکتباران افغانستان خوب صدق میکند ، اگر از انصاف نگذریم یک بخش عمده حکومت وحدت ملی حق بلامنازعه ترک تباران در بدل رأی سوچه آن ها است ، اما از قضا و قدر ترک تباران افغانستان از جانب کسانی مجازات می شوند که از طریق رأی آن ها به قدرت رسیده اند.

من آقای دوستم را از گذشته ها آدم سیاسی نمی بینم ، ولی در بعد نظامی ایشان را در سطح افغانستان بی بدیل می پیندارم ، اکنون که آقای دوستم به تبعید جبری مجبور گردیده است ، عضو ایتلاف نجات برای افغانستان است که در حالت کوماه به سر می برد ، نه زنده است و نه مرده ، زنده به خاطر نیست که در عمل کدام چیزی را نتوانستند پیاده کنند و مرده به این سبب نیست که تا هنوز نفس می کشند و گاه گاهی اعلامیه می دهند که همین اعلامیه ها باعث بی اعتبار شدن ایتلاف نجات ملی برای افغانستان گردیده است که دیگر مردم افغانستان این اعلامیه ها را جدی نمی گیرند و به اندازه یک شوخی هم برای این اعلامیه ها ارزش قایل نیستند.

حالا که ارگ نشینان نظام الدین قیصاری بازوی نظامی آقای دوستم را دستگیر کرده اند ، بازهم آقای دوستم با ایتلاف نجات ملی برای افغانستان به سر زبان ها افتاده است که چه می توانند بکنند ، اعلامیه آقای دوستم و ایتلاف نجات ملی برای افغانستان در این زمینه بیشتر جنبه موعظه را به خود دارد که بعید به نظر می رسد کسی به آن گوش فرا دهد.

اگر ارگ نشینان بتوانند بازوی نظامی آقای دوستم را از صحنه بردارند ، در حقیقت باید منتظر تحولات عمده نظامی و سیاسی در سمت شمال کشور بود ، و در حال حاضر مشکل است که پیش بینی گردد که اوضاع در ولایات شمال کشور چگونه انکشاف خواهد کرد.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حسن علی
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   سیات با قلدوری و کله شخی نمیشود باید سازماندهی کرد و با فاشیسم با قوت عقل و داهش و سازماندهی مبارزه کرد. ترکتباران باید سازمان قوی خود را بنیروی و دانش جوانان ترک تشکیل دهند

>>>   از قدیم ضرب المثل دارند که مارا اوزبک خام کله میخوانند البته این امر عمومیت ندارد اما علی الاقل بالای چیز فهم های این قوم صدق مینماید تشویش نکنید نویسنده ای این سطور نیز از همین قوم است وباز خود را درزمره ای چیز فهم تر ها هم میگیرد باخت ما وقتی شروع شده بود که میان معاون صاحب اول ومسعود اختلاف انداختند اگر ان اتحاد باقی میماند امروزه حالت بسیار بهتر از ین داشتیم عیب دیگر ما اینست که زود مغرور میشویم وبه جان همدیگر می افتیم وتحصیل کرده های ما مانند شاکر کارگر و... اجنت وغلام میشوند حال که فرصت ها از دست رفته وهر بار مارا استعمال نمودند وبار بار معامله شدیم دیگر خانه سوزی فایده ندارد چرا عقل ما کار نمی کند که خانه ای خود وتعمیر ولایت خودرا به اتش میکشیم ووسایط نقلیه ای ولایت خودرا بسوزانیم وتخریب نمایم شاید این کار را اجنت های اتمر وغنی وعبدالله کرده باشد باید با دیدن این وضع اسف بار ما به خاموش نمودن اتش مبادرت می ورزیدیم حال دیگر ولایت ما تعمیر ندارد ووسایل نقلیه تا بسیار وقت نخواهیم داشت دشمن همین را میخواست که شد
حال که همه غلطی ها صورت گرفت ومخالفین از احساسات مردم استفاده نمود بایداگاهان امور ابتکار را در دست گرفته به اعتراضات خود ادامه دهند ویکبار دیگر ان تهمت را راست نسازند که ما خام کله هستیم اینبار تسلیمی به اتمر وعبد الله وغنی نابودی مطلق است از پیش شما جنبش روشنای میسازند وباید این حرکت را انکشاف داده وباید هرچه زودتر معاون صاحب خودرا به منطقه رسانیده این حرکت انقلابی ومردمی را رهبری نمایند
زید الله بیگ

>>>   این شروع برنامه ریزی سمت شمال است، تا پلان طرح شده که ماه ها روی دست بود جامه عمل بپوشاند و شروع در گیری سمت شمال آغاز بشه و داعشیان که ماشالا حدود به گفته بی بی سی ده هزار بیشتر شده باید یه جوری برنامه رو شروع کرد بدون مزه حلوه را نمیتوان چشید ، باید آقای قیصاری تحریک و توسط خانه مخفی لب به اعتراض و بعدش به زور وارد هواپیما و به کابل انتقال و... و این هم سناریو شمال.

>>>   Maihanwal
تفنگچه را که جنرال دوستم به کمر بسته است آیا برای روز مبادا نگهداشته است ؟

>>>   Abdullahi
این همه مشکلات و مصایبی که مردم بدان دست و پنجه نرم کرده و رفته رفته گره عقده گذشته ها بدان گشوده میشود زیر سر دوستم است که با سر سپردگی بی قید شرط جهت به قدرت رسانیدن تیم فاشیستی و تمامیت خواه از خطاب کردن همتبارانش در صورت عدم ریختن رای به نفع اشرف غنی از خاین خطاب کردن شان ابا نکرو

>>>   جنرال دوستم بايد حالا به مردم خودش بايد پاسخ دهد نتيجه تصاميم و عملكرد ها و جبهه عِوَض كردن هاى فصلى، غير دور انديشانه، در محور منافع كوتاه مدت و شخصى، ناسنجيده شده و كارشناسى ناشده ايشان منحيث يك رهبر كه ميليون ها تن چشم و اميد براى تصاميم ايشان داشته و اعتماد نموده بودند ، براى مردم ازبيك و حاميان فرا قومى جنبش چى بوده است؟

>>>   ظهير آريايى
نمى دانم چرا مردم زود فراموش ميكنند كه جنرال دوستم حاميان خود را هشدار داد تا به پيشواى ايشان اقاى غنى راى دهند ورنه خيانت كرده اند. همين چند روز قبل پسر ارشد جنرال دوستم با افتخار دست به سينه در حضور ريس جمهور ايستاده و پروسه توزيع كارت شناسايى را اغاز كردند. و همچنان همين چند روز قبل بود كه جنرال دوستم احترامات و تمنيات نيك خود را از طريق اقاى ذكى به ريس جمهور تقديم كرد كه اين همه معنى ان را مى دهد كه صرف نظر از اينكه چى بر سر من امده من خدمتگار سرسپرده هستم و يك نگاه و تبسم تان ما را بس است كه به وجه بياييم. مگر بازداشت نظام الدين قيصارى مهم تر از حمله بر دوستم و تبعيد شان به خارج است. دنباله روى از لمپن هاى بيسواد ، بى برنامه ، معامله گر، بزدل و فريب كار در واقع دليل اصلى وضعيت جارى و سرگردانى مردم عام كه با هم هيچ اختلافى ندارند، در همه اقوام است .
مثلاً اگر ريس جمهور با جنرال دوستم دو دقيقه با تلفن حرف بزند از ديد جنرال دوباره پدر خوانده خود را يافته و مشكلات همه حل است. اين مسله به همه سياسيون اقوام ديگر نيز صدق ميكند چون آنها منافع خود را در واقع منافع مردم مى دانند، مگر چنين نيست؟
مگر أزادى قيصارى منافع ازبيك ها را تامين ميكند؟
چرا به خود نمى اييد و براى اينده و همه نمى انديشيد؟

>>>   خود کرده را نه درد است نه درمان خدا کند برادران ازبک ما ازتاریخ درس بگیرند
قابل ذکر است درهر جنایت ازطریق حکومت وحد ملی جنبش نیز مقصر است چون حکومت بدون جنبش نمی توانست بپا باشد شما بودید که اشرف غنی را کامیاب ساختید.
حسن کله خام

>>>   اقای حسن علی! به خاطر فهم الفبای مسایل نظامی سواد ضرورت است. چطور امکان دارد یک بیسواد شخصیت بیبدیل نظامی شود؟ خدا انصافت بدهد .تصادف من هم چند دقیقه ای با دوستم بودم.
عاقل


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است