جنبش ملی: آتش زدن ساختمان ولایت کار ما نبود
 
تاریخ انتشار:   ۱۵:۵۰    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152382 منبع: پرینت

جنبش ملي به رهبري جنرال دوستم كه در اعتراض به بازداشت نظام قومندان در شهر ميمنه مظاهره كردند از پايان اين تظاهرات سخن مي گويند و به آتس كشيدن ساختمان ولايت فارياب را كار طرفداران خود نميدانند.

در اين تظاهرات به اثر آتش نيروهاي امنيتي يك نفر كشته و بيش از ده تن زخمي شدند. نيروهاي كماندوي ارتش معترضين را از ساختمان ولايت بيرون كردند و قواي امنيتي و نظامي بيشتري وارد شهر ميمنه شده است.

نظام قومندان(نظام الدين قيصاري) نماينده عبدالرشيد دوستم در فارياب كه ديروز پس از دستگيري به زندان امنيت ملي به كابل انتقال يافت به اتهامات مختلف روبرو است و به نظر ميرسد كه مورد محاكمه قرار بگيرد.

تا هنوز اعلاميه جنرال دوستم از تركيه و اعلاميه جبهه نجات ملي متشكل از او، حاجي محمد محقق و عطامحمد نور براي رهايي نظام قومندان از بند دولت در كابل تاثيري نداشته است.

محمد اکرام اندیشمند


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اندیشمند
جنبش ملی
نظرات بینندگان:

>>>   تاکنون که تاثیرینداشته منبعد هم ندارد

>>>   دولت و دار و دسته شان میخاد، بر نامه جدید را و علیه سمت شمال به دستو این و آن بگنجاند و اینجوری آنون مردم رو متهم به آتش زدن ساختمان والی بکند حتمن این همه برنامه‌ریزی دولت بود تا باشد اینجوری شروع بشه که از چنین درهم بودن متهم کردن مردم دراین حول و حوش جنابان داعش وارد محل و بشه پلان و وارد عمل بکند.

>>>   Maihanwal
تفنگچه را که جنرال دوستم به کمر بسته است آیا برای روز مبادا نگهداشته است ؟

>>>   Abdullahi
این همه مشکلات و مصایبی که مردم بدان دست و پنجه نرم کرده و رفته رفته گره عقده گذشته ها بدان گشوده میشود زیر سر دوستم است که با سر سپردگی بی قید شرط جهت به قدرت رسانیدن تیم فاشیستی و تمامیت خواه از خطاب کردن همتبارانش در صورت عدم ریختن رای به نفع اشرف غنی از خاین خطاب کردن شان ابا نکرو

>>>   هر چه ميكنيد زودتر نمائيد، تا زمينه آمدن طالب فراهم شود، لا اقل يك حكومت اسلامي خواهد آمد، و گليم همه أجنت هاي غرب جمع خواهد شد.

>>>   رحت دانش
نیکی از حد بگذرد نادان خیلی بد کند
صبر هم از خود اندازه دارد این شیر مردان سالها خون ریختتند نادیده گرفته شد باز هم صبر کردن تا با فریب کارانه اولاد این خاک را دستگیر کردن و به هیچ ساکن این خاک قابل تحمل نخواهد بود .

>>>   Kalakani
نیروهای امنیتی نیروهای ملی است
نه پاسداران و نگهداران چند غلام بیگانه چون اشرف غنی !
لطفا نیروهای امنیتی ملی را
نگذارید بخاطر به هدفرسیدن و و مقاصد
یک شخص مریض و غلام چون اشرف غنی احمدزی بر علیه مردم خود افغانستان استفاده شود.
وظایف این نیرو ها مطابق به قانون اساسی و قوانین عسکری مشخص ساخته شده است.
هیچ مقام بلند رتبه و پاین رتبه دولتی و یا هم امنیتی صلاحیت سوی استفاده از این نیرو ها را به مقاصد شخصی و قومی خود بخصوص سرکوب تظاهرات کننده گان را ندارد.
نیرو های دفاعی و امنیتی غیور ما که پاک ترین و صادق ترین فرزندان این کشور اند و در طول تاریخ بدون در نظر گرفتن قوم قبیله و ملیت خود در هرگوشه کشور از وجب وجب خاک مادر وطن دفاع نموده اند و هنوز هم شجاعانه دفاع دارند
و خودشان خوب میدانند که وظیفه ایشان سرکوب مخالفان مسلح دولت ، طالبان تروریست و امسال شان است
آنها فرزندان مردم غیور همه مردم و همه اقوام عزیز افغانستان هستند و نباید به دستور یک حلقه خبیثه که در ارک پشت دیوار های کانکریتی خودرا پت پنهان نموده اند
علیه مردمان خود دست بر سلاح ببرند و تظاهرات کننده گان مظلوم را به رگبار ببندند.
مردم مظلوم افغانستان مردمان صلح دوست و دشمن ستیز هستند
و این دولت را نیز حمایت نموده اند و از قوانین مشروع نافذه آن پیروی صادقانه نموده
بر علیه دشمنان بیگانه این خاک در کنار قهرمانان خود در هر نبرد و ستیز ایستاده بودن و هستن.
امنیت بعضی از ولایت که کودکان افغانستان تحت لواح صلح و امینت و بیرق سه رنگ افغانستان به مکتب رفته علم میاموزند و تمامی ادارات دولتی فعال بوده است و قوانین دولت افغانستان نافذ میباشد در آنجا ها مردم تمام افغانستان هستند بخصوص مردمان شمال کشور.
مردمان ما این نظام را ثمره مبارزات خود میدانند
وبیشترین سربازان که در نگهداری نظام مرکزی جان باخته اند فرزندان همین خطه بودن و میباشند
وقتی صد ها تروریست وحشی که جان صد های نفر از مردم افغانستان و نیروهای امنیتی را گرفته است بدون محاکمه به دستور یک شخص مریض چون غنی از زندان رها میگردند باید
حکومت و سران غلام اش بدانند که پیش عامه مردم مشروعیت خودرا از دست داده اند
درصورت دوام چنین سیاستهای غیر انسانی سران حکومت عمل کرد های خلاف قانون و تبعیض آمیز و استفاده از نیروی های امنیت علیه تظاهرات کننده گان
بر سربازان عزیز فرزندان وطن نیروهای شجاع امنیتی فرض است که در کنار مردمان مظلوم خود ایستاده شوند و سرکشی از قومنده و فرمان های غیر انسانی سران حکومت نمایند .
زنده باد نبروهای امنیتی شجاع کشورمان مرگ به سران غلام حکومت وحشت ملی

>>>   Mutaref
ازین‌که شهرها و ولایات به‌دست طالبان سقوط کند (سقوط داده شود) ترجیح می‌دهم به‌دست «مردم» سقوط کند.

>>>   اوج تظاهرات مدنی توسط تطاهرات گننده گان
بدترین سرکوب وحشی گری توسط تیم اشرف غنی و ستانکزی با فشار آوردن بالای سربازان

>>>   Mustafa Omid
منبع یکبار دیگر تائید میکند که #فرمانده_قیصاری در اثر شکنجه بی حد در کابل شهید شده است.
امیدوارم این خبر راست نباشد. اگر این خبر راست باشد، مسله موجودیت کشوری بنام «افغانستان» ختم است و دلیل بزرگی برای باشنده گان شمال برای اعلان خودمختاری مناطق شان را خواهد بود.
سوال اینجاست که #فرمانده_قیصاری، طالب و داعش را در فاریاب و دیگر مناطق سرکوب میکرد و باید برایش پاداش داده میشد ولی او دستگیر و شکنجه شد. آیا حلقه #فاشیستی_شوونیستی حکومت در تلاش سقوط شمال به نفع طالب و داعش خیالی است؟

>>>   Habib Kohistani.
هرکسی که به رهبران قبیله گرا و شونست پشتون اعتمادکندحالش از این سه نفر هم بدتر و حق دارد که به دار فاشییزم کشیده شود.
کسی که از تاریخ و گذشته های این سرزمین چیزی نیاموخته باشد و اوراق تاریخ را دقیق مطالعه نکرده باشد ، ارزش دلسوزی و حمایت هیچ کسی را ندارد.
بگذارید غنی بابا با اینها هرچه که خواست بکند تا نسلهای بعدی شان بیدار شوند و درس خوبی بگیرند، ؛ این در دراز مدت به نفع مردم افغانستان است.

>>>   جنرال دوستم بايد حالا به مردم خودش بايد پاسخ دهد نتيجه تصاميم و عملكرد ها و جبهه عِوَض كردن هاى فصلى، غير دور انديشانه، در محور منافع كوتاه مدت و شخصى، ناسنجيده شده و كارشناسى ناشده ايشان منحيث يك رهبر كه ميليون ها تن چشم و اميد براى تصاميم ايشان داشته و اعتماد نموده بودند ، براى مردم ازبيك و حاميان فرا قومى جنبش چى بوده است؟

>>>   ظهير آريايى
نمى دانم چرا مردم زود فراموش ميكنند كه جنرال دوستم حاميان خود را هشدار داد تا به پيشواى ايشان اقاى غنى راى دهند ورنه خيانت كرده اند. همين چند روز قبل پسر ارشد جنرال دوستم با افتخار دست به سينه در حضور ريس جمهور ايستاده و پروسه توزيع كارت شناسايى را اغاز كردند. و همچنان همين چند روز قبل بود كه جنرال دوستم احترامات و تمنيات نيك خود را از طريق اقاى ذكى به ريس جمهور تقديم كرد كه اين همه معنى ان را مى دهد كه صرف نظر از اينكه چى بر سر من امده من خدمتگار سرسپرده هستم و يك نگاه و تبسم تان ما را بس است كه به وجه بياييم. مگر بازداشت نظام الدين قيصارى مهم تر از حمله بر دوستم و تبعيد شان به خارج است. دنباله روى از لمپن هاى بيسواد ، بى برنامه ، معامله گر، بزدل و فريب كار در واقع دليل اصلى وضعيت جارى و سرگردانى مردم عام كه با هم هيچ اختلافى ندارند، در همه اقوام است .
مثلاً اگر ريس جمهور با جنرال دوستم دو دقيقه با تلفن حرف بزند از ديد جنرال دوباره پدر خوانده خود را يافته و مشكلات همه حل است. اين مسله به همه سياسيون اقوام ديگر نيز صدق ميكند چون آنها منافع خود را در واقع منافع مردم مى دانند، مگر چنين نيست؟
مگر أزادى قيصارى منافع ازبيك ها را تامين ميكند؟
چرا به خود نمى اييد و براى اينده و همه نمى انديشيد؟

>>>   همه می‌گویند: اعتراض «مدنی» و تظاهرات «مسالمت‌آمیز» حق مردم است! بر منکر این حق و این سخن،....

>>>   Omid
کومتی که امر شلیک بالای اطفال و مردم ملکی را میدهد، نه تنها که ساختمان ولایت بلکه اگر کاخ ریاست جمهوری اش هم آتش زده شود، تاسف نباید کرد.

>>>   تاثیرشه پسان می فهمی بی عقل شما اوغان ها پسان می فهمید.
ههههههههههههههههه

>>>   کبوترباکبوترزاغ با زاغ
کنندهم جنس باهم جنس پرواز
اری خائنین با خائینین باهم یکجا شده اند وهمه باهم یکی ازدیگر دفاع میکند

>>>   از بد بدترش صلواة بکشید روزی ! اگر خاموش نشسته و مسنله را سطحی بگیرید یقینداشته باشید که فاشیژم قبیله لجوج یک یک نیست ونابود تان میکند عنقریب روزی فرا خواهد رسید که اگر کلمه نان یا آب از دهنت خارج زبانت را از حلقت خواهند برید. بیقیرت ترین نامرد ترین و ترسو ترین وبزدل ترین اقوام غیر پشتون هستند که یکنفر مرد دربین شان پیدا نشد که زعمای این طانفه یهود حمله انتحاری آنجام بدهد که مانند کاتب هزاره نام اش ثبت تاریخ شود.

>>>   اشرف غني گوش خود را به كري زده قهرمانان ازبك تاجك هزاره = اته ، را كه من مختصرا اته مينامم ميكشد ولي دزدان و راهزمان حزب اسلامي را تقدير ميكند. ورنه در همين زمان حال از قوماندان ميرويس بغلاني كرده دزد و راهزن پيدا نميشود كه صد ها نفر را از موتر پياده كرده كشته و اختطاف نموده و صدها دزد مسلح دارد كه از طرف غني سلاح بيشتر برايش داده شده تا مردم شمال را بيشتر بكشد.
وحشت و بربريت اين قوماندان بد تر از وحشت و بربريت زردا قوماندان حزب اسلامي دهه نود است . كجاست عدالت كه وي را اعدام كند؟
تمام عملكرد اشرف غني به اساس فاشيستي و قوم گرايي است . اگر پشتون باشي هر جنايت كني قهرمان استي ولي اگر پشتون نباشي فرزند صادق ميهن هم باشي مجازات ميشوي.
رييس جمهوري كه به اساس تقلب قدرت را كسب كند همين است .
وي خودش بايد مجازات شود چون ناقض قانون اساسي افغانستان است نظر به دلايل ذيل:
١- نظر به مواد قانون اساسي كسي كه زن خارجي دارد كانديد رياست جمهوري افغانستان شده نميتواند ولي وي اين را در جريان كانديداتوري اش پنهان كرده بود كه زن خارجي ان هم يهودي دارد.
٢- كسي كه مريض باشد نميتواند رييس جمهور شود يا كانديد كند . وي معده و روده پلاستيكي داشته و از نظر رواني مشكل عمده دارد.
٣ - كسي تابعت خارجي داشته باشد حق كانديد شدن ندارد وي تابعيت انگليس را دارد.
با وجود نقض صريح قانون اساسي كشور وي با تقلب در انتخابات قدرت را قبضه كرده كه خودش خيانت ملي محسوب ميشود و مجازات سنگين دارد ولي با اين همه قانون شكني هايش سر گرده هاي مردم سوار شده و مردم را بنام قانون مجازات نموده حكم ميراند. به اميد روزي كه كسي پيدا شود حساب خيانت هاي اين خايين بزرگ ملي را ازش بپرسد.

>>>   اشرف غني گوش خود را به كري زده قهرمانان ازبك تاجك هزاره = اته ، را كه من مختصرا اته مينامم ميكشد ولي دزدان و راهزمان حزب اسلامي را تقدير ميكند. ورنه در همين زمان حال از قوماندان ميرويس بغلاني كرده دزد و راهزن پيدا نميشود كه صد ها نفر را از موتر پياده كرده كشته و اختطاف نموده و صدها دزد مسلح دارد كه از طرف غني سلاح بيشتر برايش داده شده تا مردم شمال را بيشتر بكشد.
وحشت و بربريت اين قوماندان بد تر از وحشت و بربريت زرداد قوماندان حزب اسلامي دهه نود است . كجاست عدالت كه وي را اعدام كند؟
تمام عملكرد اشرف غني به اساس فاشيستي و قوم گرايي است . اگر پشتون باشي هر جنايت كني قهرمان استي ولي اگر پشتون نباشي فرزند صادق ميهن هم باشي مجازات ميشوي.
رييس جمهوري كه به اساس تقلب قدرت را كسب كند همين است .
وي خودش بايد مجازات شود چون ناقض قانون اساسي افغانستان است نظر به دلايل ذيل:
١- نظر به مواد قانون اساسي كسي كه زن خارجي دارد كانديد رياست جمهوري افغانستان شده نميتواند . ولي وي اين را در جريان كانديداتوري اش پنهان كرده بود كه زن خارجي ان هم يهودي دارد.
٢- كسي كه مريض باشد نميتواند رييس جمهور شود يا كانديد كند . وي معده و روده پلاستيكي داشته و از نظر رواني مشكل عمده دارد.
٣ - كسي تابعت خارجي داشته باشد حق كانديد شدن ندارد وي تابعيت انگليس را دارد.
با وجود نقض صريح قانون اساسي كشور وي با تقلب در انتخابات قدرت را قبضه كرده كه خودش خيانت ملي محسوب ميشود و مجازات سنگين دارد ولي با اين همه قانون شكني هايش سر گرده هاي مردم سوار شده و مردم را بنام قانون مجازات نموده حكم ميراند. به اميد روزي كه كسي پيدا شود حساب خيانت هاي اين خايين بزرگ ملي را ازش بپرسد.

>>>   اشرف غني گوش خود را به كري زده قهرمانان ازبك تاجك هزاره = اته ، را كه من مختصرا اته مينامم ميكشد ولي دزدان و راهزمان حزب اسلامي را تقدير ميكند. ورنه در همين زمان حال از قوماندان ميرويس بغلاني كرده دزد و راهزن پيدا نميشود كه صد ها نفر را از موتر پياده كرده كشته و اختطاف نموده و صدها دزد مسلح دارد كه از طرف غني سلاح بيشتر برايش داده شده تا مردم شمال را بيشتر بكشد.
وحشت و بربريت اين قوماندان بد تر از وحشت و بربريت زرداد قوماندان حزب اسلامي دهه نود است . كجاست عدالت كه وي را اعدام كند؟
تمام عملكرد اشرف غني به اساس فاشيستي و قوم گرايي است . اگر پشتون باشي هر جنايت كني قهرمان استي ولي اگر پشتون نباشي فرزند صادق ميهن هم باشي مجازات ميشوي.
رييس جمهوري كه به اساس تقلب قدرت را كسب كند همين است .
وي خودش بايد مجازات شود چون ناقض قانون اساسي افغانستان است نظر به دلايل ذيل:
١- نظر به مواد قانون اساسي كسي كه زن خارجي دارد كانديد رياست جمهوري افغانستان شده نميتواند . ولي وي اين را در جريان كانديداتوري اش پنهان كرده بود كه زن خارجي ان هم يهودي دارد.
٢- كسي كه مريض باشد نميتواند رييس جمهور شود يا كانديد كند . وي معده و روده پلاستيكي داشته و از نظر رواني مشكل عمده دارد.
٣ - كسي تابعت خارجي داشته باشد حق كانديد شدن ندارد وي تابعيت انگليس را دارد.
با وجود نقض صريح قانون اساسي كشور وي با تقلب در انتخابات قدرت را قبضه كرده كه خودش خيانت ملي محسوب ميشود و مجازات سنگين دارد ولي با اين همه قانون شكني هايش سر گرده هاي مردم سوار شده و مردم را بنام قانون مجازات نموده حكم ميراند. به اميد روزي كه كسي پيدا شود حساب خيانت هاي اين خايين بزرگ ملي را ازش بپرسد.

>>>   هیچ وقت نیروهای ارتشی بالای مردم شيلک نمیکند. شاید دستورات ریس جمهور فاسد در مرحله اول انجام شود اما بعدا ارتش از مردم پشتیبانی میکند تجربه ها اتفاقات .تظاهراتهاي خونین که در کشور های همسایه بوقوع پيوست شاهيد آن بودیم.مثلا در سال57 انقلاب خونین که در ایران انجام شد درابتدا ارتش وپوليس به حمایت از شاه مردم را به رگ بار بستن خیلی ها کشته شدن .اما بعدها فهمیدن که حق با مردم است. دیگر آنهای که در خیابان ها کشته ولنگ ولاش به زمین می افتن.همه این ها برادر کاکا .خواهر واقوام خود ما هستند. دیگر از دستورات شاه سرکشی کردن وبه حمایت از مردم پرداختن حتی نیروهای هوای هم به مردم پیوست... زور مردم زور خدا است هیچ قدرتی بجز خداوند نميتواند ساقط شان کند. حالا ریس جمهور غنی هم فریب چهار تا سرباز خارجی را نخورهد آن ها در چنین رویداد ها فقط مشاوري میکنند.وبعد اش تماشا چی میشوند.
داکتر مومن

>>>   در تظاهرات همچون اتفاقات ناگوار می افتد .این طبیعی است که وقتی خشم و نفرت مردم بلند می شود .درداخل شهر مغازه رستوران بانک دفتر پوليس.به آتش کيشدهی‌ میشه.حتی کشته و زخمی شدن دارد..حالا بنده خدا ها مردم ميمنه فقط تایر موتر کارتن خالی این چیز ها را آتش این اصلا رسم و فرهنگ تظاهرات است

>>>   عجب قضاوت کور کورانه شما هم گفتید و ما هم باور کردیم. وقتی تمام سرک ها توسط نفرات شما محاصره شده بود پس کدام کسی از آسمان پایین شد و آتش زد. اصلاً همین عمل شما یک عمل غیر انسانی و دور از کرامت بشری است که کشور تانرا بدست خود میسوازنید تعمیر چه گناه کرده و یا میز و چوکی و یاهم موتر. افسوس بحال تان شما وقتی ارزش مال بیت المال را نمیدانید پس دعوای حقوق و حق را هم نکنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است