متن اطلاعیه ایتلاف نجات در رابطه با بازداشت قیصاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۸:۵۴    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152389 منبع: پرینت

موقف رهبری ایتلاف برای نجات افغانستان در مورد باز داشت عقده مندانه و تحریک آمیز نظام الدین قیصاری نماینده معاون اول ریاست جمهوری در امور خیزش های مردمی و قوماندان امنيه بر حال اولسوالي قیصار _ فاریاب :

به همه آشكار است که وضعیت نا گوار کشور نسبت بهر وقت دیگر حساس و حیاتی بوده توطئه و دسیسه پردازی بر علیه شخصیت های سیاسی و نظامی کشور بجز خرابی اوضاع و ایجاد تنش و بی اعتمادی سود دیگری ندارد .

فارياب يكي از ولايات كشور است كه از ناأمني هاي روزافزون شاهد قوت گرفتن دشمنان مردم و نظام بوده و چندي پيش شهادت جنرال غلام فاروق قاطع روحيه قواي امنيتي نسبت به گذشته تضيعف ساخته و مناطق بيشتر در اختيار طالبان قرار گرفته است.

با در نظر داشت موارد فوق رهبری ائتلاف نجات برای افغانستان توجه حکومت را برای احساس مسوولیت بیشتر در مورد سر نوشت آينده مردم و کشور معطوف داشته مراتب آتی را به مسولین حکومتی و اعضا و هوا داران خویش ابلاغ میدارد:

۱ - گرفتاري يكي از قوماندان فعال بر عليه طالبان در جلسه رسمي نهايت غير اصولي و حركت ناسنجيده بوده كه اعتماد و انگيزهء مسولين و فرماندهان به را شدت كاهش ميدهد.

از دولت مركزى هرچه عاجل و بدون ضياع وقت خواستار روشن شدن سرنوشت نظام الدين قيصارى نماینده معاون اول ریاست جمهوری در امور خيزشهاى مردمى و رهايي موصوف استيم، در غير صورت ما اعضاى ائتلاف نجات در تمام ولايات تحت نفوذ خويش تظاهرات مدنى تشكيل داده و انتخابات پيشرو را که همین اکنون با دهها مشکل فرا قانونی مواجه است تحريم خواهیم نمود.
در صورت بى اعتنایى به اين خواسته ها و اقدامات برحق، مردم ما اعتماد خویش را به حکومت کنونی حاصل آرای ملیونی هر دو تيم انتخاباتي ایجاد شده است، سبب فاصله بیشتر و مورد انزجار شان قرار خواهند گرفت که در این صورت جبران این خطاء برای حکومت شکننده فعلی غیر ممکن خواهد بود.

۲ _ نظام جدید نتیجه رشادتهای رهبران ملی و حاصل مساعدتهای مالی و جانی همکاران بین المللی بویژه امریکا از سال ۲۰۰۱ تا حال میباشد بنا زعمای کشور در حالیکه ارزش این مبارزات پیهم را دانسته و پالسی خود را برای بسیج و اخوت مردمی و احترام به شخصیت های ملی متمرکز نموده و از نفاق و پراگنده گی اجتناب نماید.

٣ - ما راى خودرا براى ايجاد حكومت وحدت ملى، اقتدار و آرامش افعانستان به صندوقها ريخته بوديم و توقع ما ثبات و استقرار در کشور بوده و در صورت بی تفاوتی و ادامه عملکرد های غیر مسئولانه، مردم ما اعتماد ملی خویش را پس خواهند گرفت و در نتیجه حركت های مدنى بيشتر و گسترده مردمي محتمل و متصور است و سركوب اعتراضات مردم عواقب خيلي خطرناك رقم خواهد زد که مسئوليت بعدى آن مستقيماً بدوش حكومت وحدت ملى و و جامعه جهانى خواهد بود.

رهبري ایتلاف براي نجات افغانستان


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
ایتلاف نجات
قیصاری
نظرات بینندگان:

>>>   سیک ها میگویند ما از طرف تیم ریاست جمهوری دعوت شده بودیم اما تیم این ادعارا رد میکند:
احمدعلی حضرت، رییس شورای ولایتی ننگرهار، گفت: «ما حیران استیم که رییس جمهور کجا نشسته بود، چون از آنجا تا محل انفجار تا شش صد متری داشت و بیش از هفده تن کشته شدند. این نشان دهنده ناتوانی اداره محلی، به ویژه نهادهای امنیتی و کشفی است. این اولین بار نیست، بلکه در عید گذشته نیز ننگرهار شاهد چنین حمله‌های خونین بوده است. ما این مشکلات را به تکرار با رییس جمهور و مقام‌های بلند پایه در میان گذاشته‌ایم.»
والی ننگرهار می‌پذیرد که نیروهای دولتی در جلوگیری از این رویداد ناکام بوده‌اند و تأکید می‌کند با کسانی‌که در تأمنیت امنیت بی‌پروایی کرده‌اند، برخورد قانونی خواهد شد.
با آن‌که این شهروندان سیکهـ می‌گویند که آنان از سوی گروه ریاست جمهوری دعوت شده بودند، اما ارگ ریاست جمهوری و مقام ولایت ننگرهار دعوت شدن این شهروندان را نمی‌پذیرند

>>>   شما برابر به یک زردکِ وردک هم نزد حکومت ارزش ندارید دست تان خلاص ، نوبت خود شما هم میرسد ، تا میتوانید لاف بزنید ، بحران میشود ، سونامی میشود تجزیه میشود،سرنگون میشود ، بلی میشود اما همه برای شما میشود نه بر ای حکومت ، عمر شما بپیان نزدیک است ،
دوستم هزاران ازبک بیسواد را به کشتن داد اما خودش از ترس جان خودرا درترکیه پنهان کرده واز دور سیل بین است ،از دیگران بادنجان لایتا ازتو جان است ، زیر لحاف پنهان شو که نکند آسیبلی برسد تاحال جوان هستی آینده داری !!!!

>>>   Omid
آیا #فرمانده_قیصاری جنایتکار تر از فرماندهان طالب است که گروه گروه از زندان ها رها میشوند؟ یا اینکه تبارش فرق میکند؟

>>>   جنرال دوستم بايد حالا به مردم خودش بايد پاسخ دهد نتيجه تصاميم و عملكرد ها و جبهه عِوَض كردن هاى فصلى، غير دور انديشانه، در محور منافع كوتاه مدت و شخصى، ناسنجيده شده و كارشناسى ناشده ايشان منحيث يك رهبر كه ميليون ها تن چشم و اميد براى تصاميم ايشان داشته و اعتماد نموده بودند ، براى مردم ازبيك و حاميان فرا قومى جنبش چى بوده است؟

>>>   آريايى
خبر هاى ضد و نقيض از شمال به گوش مى رسد. آخرين اخبار حاكى است كه ميدان هوايى و لوا نيز به دست نيروهاى مردمى معترض افتاده است. اگر اين خبر درست باشد فارياب نخستين ولايتى است كه از كنترول دولت وحدت ملى خارج ميشود. در اين حال گفته ميشود در ولايات بلخ، جوزجان و سرپل وضعيت ابهام آميز و آبستن تحولات است. گزارش هاى ضد و نقيض از تحركات در بدخشان و تخار نيزنشر شده است. هرچند گرفتارى نظام الدين قيصارى دليل شروع اعتراضات است اما در مجموع اعتراض گسترده خاموش نسبت به سياست هاى دولت ، تعهد شكنى، برخورد دوگانه ، تقلب و جعل و در مجموع نا اميدى از تامين ثبات و عدالت دليل اعتراضات مردمى خوانده شده و احتمال گسترش آن به شدت وجود دارد .

>>>   ظهير آريايى
نمى دانم چرا مردم زود فراموش ميكنند كه جنرال دوستم حاميان خود را هشدار داد تا به پيشواى ايشان اقاى غنى راى دهند ورنه خيانت كرده اند. همين چند روز قبل پسر ارشد جنرال دوستم با افتخار دست به سينه در حضور ريس جمهور ايستاده و پروسه توزيع كارت شناسايى را اغاز كردند. و همچنان همين چند روز قبل بود كه جنرال دوستم احترامات و تمنيات نيك خود را از طريق اقاى ذكى به ريس جمهور تقديم كرد كه اين همه معنى ان را مى دهد كه صرف نظر از اينكه چى بر سر من امده من خدمتگار سرسپرده هستم و يك نگاه و تبسم تان ما را بس است كه به وجه بياييم. مگر بازداشت نظام الدين قيصارى مهم تر از حمله بر دوستم و تبعيد شان به خارج است. دنباله روى از لمپن هاى بيسواد ، بى برنامه ، معامله گر، بزدل و فريب كار در واقع دليل اصلى وضعيت جارى و سرگردانى مردم عام كه با هم هيچ اختلافى ندارند، در همه اقوام است .
مثلاً اگر ريس جمهور با جنرال دوستم دو دقيقه با تلفن حرف بزند از ديد جنرال دوباره پدر خوانده خود را يافته و مشكلات همه حل است. اين مسله به همه سياسيون اقوام ديگر نيز صدق ميكند چون آنها منافع خود را در واقع منافع مردم مى دانند، مگر چنين نيست؟
مگر أزادى قيصارى منافع ازبيك ها را تامين ميكند؟
چرا به خود نمى اييد و براى اينده و همه نمى انديشيد؟

>>>   عطاء نور ذلیلانه در اتلاف که به آن می بالید . . . شکست .
نورالدین جوره

>>>   عطايى
یک سردار اوزبیک تحقیر‌شده و با ضرب‌وشتم به کابل منتقل شده است. این رفتارها یادآور سال‌های حکومت گل‌محمد‌خان مومند بر ترکستان است. در افغانستان جنگ قومی جریان دارد. آنچه در حق فرمانده قیصاری انجام شده، عقده‌گشایی قومی به آدرس یک قوم است.
اوزبیگ‌ها امروز بر سر حیثیت خود مبارزه می‌کنند. اگر این میدان را ببازند، تحقیرشده، مطیع و تابع ارگ اوغانی خواهند شد. مثل همان دورانی که گل‌محمدخان مومند حاکم ترکستان بود.
من به عنوان یک هم‌تبار که احساساتم جریحه‌دار شده است، به این فکر می‌کنم که پهلوان‌های اوزبیگ کجایند؟ چه شده است بر مردمی که روزی نام فرزندان‌ش چون دوستم، رسول پهلوان، غفار پهلوان و غیره لرزه به اندام دشمن می‌انداخت.
نباید مانع ابراز غضب و خشم ترکی اوزبیگ‌ها شد. مردم اوزبیگ حق دارند که در برابر تحقیر، توهین و تجاوز زمین و زمان را به آتش بکشند.

>>>   Salam
چرا از غنى مى ترسيد چرا او را سقوط نمى دهيد ، شرم آور است كه يك ديوانه يى فاشيست همه را توهين و تحقير مى كند ، منتظر چه هستيد ، مگر دستى از قضا آيد و شما را نجات دهد !

>>>   رهبري ایتلاف براي نجات افغانستان درمورد گرفتاری قاچاق بر بزرگ مواد مخدر اقای نادرشاه کوفی چی نظردارند آیا کارخوب شده یا بد !

>>>   ههههههه
ما مردم را غریبی و بیچاره گی کشت
ائتلاف نجات خصوصآ معلم صاحب را پف و لاف و پتاق بیجای کشت

>>>   سهك هاي بيچاره را اشرف غني به دم مرگ داد چون هرجا كه غني ميرود بايد دم پايش نفر قرباني كنند. در لغمان هم يك دخترك نوجوان فقير هردم شهيد را كه ماست فروشي ميكرد زير تاير موتر خود كرده كشت . كي مجازات كند اين ظالم از خدا ناترس را. دعا ميكنيم خداوند ج خودش جزاي اين فرعون زمان را بدهد.

>>>   سهك هاي بيچاره را اشرف غني به دم مرگ داد چون هرجا كه غني ميرود بايد دم پايش نفر قرباني كنند. در لغمان هم يك دخترك نوجوان فقير هردم شهيد را كه ماست فروشي ميكرد زير تاير موتر خود كرده كشت . كي مجازات كند اين ظالم از خدا ناترس را. دعا ميكنيم خداوند ج خودش جزاي اين فرعون زمان را بدهد.

>>>   ائتلاف نجات اگرباشی ماراازچنگ دزدان نجات بتی طرفداردزدان وبدماشان نباش

>>>   سی سال است که فقط همی گروه از قوماندان و قوماندان بازی دفاع میکنند ولی هرگز کسی نگفت که همی مردم عام بیچاره هم خدا داره یا نی؟

>>>   ائیتلاف نجات ههههههههههه شرم است برای تان شما هرکدام تان قبلا یک خرلنگ هم نداشتید پس ازکجا کردید این همه دارائی ها را دعا میکنم که خداوند ازشر شما ائیتلافی ها مردم بیچاره مارا نجات دهد
شما کوشش کنید بعد ازین جود رانجات دهید اگربتوانید درغیرآن روبه زوال دیده میشوید لاکن شما کورشدید وخود را نمی بینید


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است