یکه‌تازی حکومت قبیله، تا کجا؟!
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۱۵    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152392 منبع: پرینت

زندانیان طالب را آزاد می‌کنند اما فرمانده خیزش مردمی فاریاب را دستگیر.
به دزدان صدها میلیون دالری وزارت و سفارت می‌دهند اما رزاق وحیدی را محاکمه می‌کنند.
برای اعتراض چند نفر دروازه دفتر کمیسیون انتخابات غزنی ماه‌ها بسته می‌ماند اما پولیس به خیمه تحصن عدالتخواهان هجوم برده و آنان را پراکنده می‌کنند.
هیچ افغانی از افغان دیگر برتر یا کمتر نیست؛ مگر پشتون‌ها که برابرتراند.

رهبران سیاسی هزاره، ازبک و تاجیک در درون حکومت خاموش‌اند و در بیرون از آن تمام توان شان به مانورهای رسانه‌ای خلاصه می‌شود. آنان دیگر توان تحول‌آفرینی را ندارند؛ زیرا آنقدر به مردم دروغ گفته و به نام آنان معامله کرده‌اند که دیگر مثل چوپان دروغگو، مردم سخن راست شان را نیز باور نمی‌کنند.

به باور من غنی اگر زور هیتلر را می‌داشت، آشویتس خلق می‌کرد و بار دیگر دوره عبدالرحمان را احیاء می‌نمود. او از کشتار نیروهای مدنی و تحصیلکرده ما شروع کرد و امروز کار را به محاکمه وزرای هزاره رسانده است. فردا باید منتظر زندانی کردن و تبعید رهبران سیاسی باشیم که بخاطر قدرت، غنی را همراهی و مردم را رها کردند.
اما هنوز فرصت است. راه چاره اتحاد و همبستگی و مقاومت در برابر فاشیزم است.

محمد امین جوادی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جوادی
قبیله
نظرات بینندگان:

>>>   Omid
آیا #فرمانده_قیصاری جنایتکار تر از فرماندهان طالب است که گروه گروه از زندان ها رها میشوند؟ یا اینکه تبارش فرق میکند؟

>>>   ببین اگر این جرعت و مردانگی را تاجک هزاره اوزبک بکنه که یک شبه دست به پاک سازی بزنه با پشتی بانی روس ها فکر نکم پشتونها در تورخم هم بدون اجازه ما قدم زده بتوانه
مگر کجاست آن رهبری که اقدام کنه و دیگری چشم بگویه نه چشم بکشه
احمد از کابل

>>>   سزای نظام قیصاری، چرا به غنی کمپاین کرد و مردم مظلوم ازبک ره تهدید به رای دادن نمود و امروز رئیس جمهور غنی گفت :
« در طول یک هفته، دست سه زومند را بسته به کابل آوردم. مسلح غیر مسوول را دیگر قبول ندارم.»
پانوشت:
نفر مسلح غیر مسول ره نمی پذیرد لیکن برادران انتحاری و تروریست زاده خود را ره به اوربند دعوت میکند.
غنی باقی اقوام را نمی خواهد، و حس برتری خواهی قومی و نفاق و جنگ و بحران کشور را دامن می زند.
هیت اعزامی هم فریب شدن داد و شرح بیشتر در تصویر مشاهده و قضاوت نمایید.

هارون میرسعیدی

>>>   آريايى
آيا گرفتارى نظام الدين قيصارى ميتواند يك حركت تحريك آميز براى فريب و منحرف سازى اذهان عمومى از انتقال يك موتر مواد انتخاباتى شامل كتاب راجستر يا ثبت راى دهندگان، تذكره و ستيكر به جلال إباد توسط ريس كميسيون انتخابات باشد؟
اين موتر پر از مواد انتخاباتى ميتواند سرنوشت كشور را در انتخابات رياست جمهورى اينده تعيين كند.
در حاليكه گرفتارى نظام الدين قيصارى منحيث يك فرمانده در خط دفاع از مردم بود پرسش برانگيز است ، چرا مردم دستگيرى يك فرمانده را بيشتر از جعل و تقلب انتخاباتى كه عامل و مادر همه مشكلات است ، جدى مى گيرند؟

>>>   دیکتاتوری فاشیزم تا حدیکه تمام اقوام ازبک تاجنک و هزاره و ترکمن بلوچ پشه ای ووووووو را قتل عام کنند و تبعید کنند و زندانی کنند و در گورهای دسته جمعی دفن کنند سران اقوام بفکر جیبها و چوکیهای خود اند مردم قتل عام میشوند و فاشیزم خون مردم مظلوم را میخورد غنی مریض است و خون میخورد. برای غنی ازبک تاجیک هندو سیک هزاره ندارد خون میخورد و اگر خون نخورد میمیرد این خصلت هیولا و فاشیست است

>>>   غنی به با سیاست تدریجی به پیش می رود. کم کمک غیر پشتونها را از میان بر می دارند وقتی بزرگان این اقوان را از بین برد آنگه نوبت مردم است که به بهانه های مختلف در تضعیف و از بین بردن آنان همت خواهد گذاشت.

>>>   تا وقتی مردم بیدار نشود فایده ندارد ای مردم میک متل معروف است میگوید مرگ یک بار شیون یک بار یک بار برای همیشه اتحاد کنید قیام کنید و شر این جنایتکاران فاشیست و متقلب را کم کنید یا این که حق اعتراض ندارید چون خود کرده را تدبیر نیست شما خودتان اگر بر علیه ظلم قیام نکردید و ساکت شدید نظام دیکتاتوری فکر میکند جرم و جنایت طبیعی است

>>>   غنی اوغان و اجداد فاشیستش دو صد سال است که میخواهند مثل هیتلر دیگر اقوام را از این سرزمین دور کند اما تا به حال نتوانستند ، چون که این کار در جهان معاصر دیگر غیر ممکن است .آلمان نازی که با آن همه قدرتش نتوانست یهودی های اروپا را کاملاً از بین ببرد این چهار تا اوغان تکنوکرات و اون هزاران طالب و داعش جاهلش چطور خواهد تنوانست ؟ یهودیها حتی در وقت سلیمان به این اندازه قوی نبودند که امروز استند این را باید غنی از همه بهتر میدانست با زن یهودیش . اگر اوغانها واقعاً میخواهند دیگر اقوام بومی این سرزمین را از بین ببرند توسیه من برایشان این خواهد بود که فرهنگ خود را بالا ببرند سطح دانش و انسانیت خود را بالا ببرند زیرا فرهنگ پست مغلوب فرهنگ بلند است . اگر چنین شود بعد هر غیراوغان هم کوشش میکند که اوغان باشد حتی امریکایی ها کوشش میکنند که اوغان باشند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است