آیا نظام الدین قیصاری زنده، زخمی یا کشته شده است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۹:۲۹    ۱۳۹۷/۴/۱۳ کد خبر: 152394 منبع: پرینت

نظام الدین قیصاری قربانی توطئه محمد اشرف غنی احمدزی شده است. هفته پیش سرکار رژیم ع و غ به ننگرهار رفت و جاسوسان ریاست امنیت ملی عمداً گذاشتند که دهشت افگنان اهل هنود و سیک های آن ولایت را نسل کشی کنند. این جنایت رهبری شده توسط ستون پنجم نظام همه بیشتر افغانستان را تکان داد. دولت هند از این رو از رژیم موجود در کابل ناراحت است که محمد اشرف غنی احمدزی کوشش دارد با پاکستان در همه عرصه ها کنار آید. حامد کرزی هم با دولت هند به تماس شده و انزجار خود را از توافق بین کابل و اسلام آیاد اعلان کرده است.

اما رژیم جهت تغییر افکار عامه طرح پاک سازی شمال و غرب کشور را روی دست گرفته و قرار است فاریاب توسط محمد اشرف غنی احمدزی به صورت کامل مدیریت شود تا زمینه مدیریت دیگر ولایت های تحت برنامه فراهم گردد. یکی از مشاوران جوان سرکار رژیم به این قلم چنین گزارش داد: "مرحله اول اعتماد سازی بین مردم و طالبان تحت نام آتش بس به صورت بسیار موفقانه پایان یافت. حالا جناب رییس مطمئن است که اگر ایئلاف دوستم و نور و محقق بخواهد مزاحمتی برای نظام ایجاد کند، با یک دستور دیگر رییس جمهور به همه قوت های نظامی و کشفی هدایت می دهد که دروازه ها و راه های ورودی طالبان را به شهر ها و ولسوالی ها باز کنند. تطبیق این مرحله از اعتماد سازی می تواند هم برای طالبان و هم برای نظام ما مفید واقع شود. اما شاید جنگکی رخ دهد. ما باز می توانیم با حمایت جامعه جهانی همه باغیان و یاغیان را یا سر جای آن بشانیم یا از بین ببریم."

منبع گفت: اینکه سر قیصاری چه آمده فعلاً محرمانه است. فرمانده کل قوای مسلح باید در باره نشر هر قسم خبر در باره او تصمیم بگیرد. ما حق ابراز نظر در باره قیصاری نداریم. اما همین قدر می توانم بگویم که وضع فاریاب شاید وخیم شود. قوت ها همین اکنون آماده حرکت به سمت فاریاب هستند. اگر تا سه روز دیگر وضع امنیتی فاریاب مدیریت نشود شاید با مشکلات بسیار شدید سردچار شویم."

برندگان حذف نظام الدین قیصاری عبارتند از دهشت افگنان داخلی و خارجی، محمد هاشم اورتاق و احمد ایشچی.

هم اکنون یک گزارش تازه دیگر از یک مقام وزارت امور داخله رژیم ع و غ از کابل حاکی از آن است که گویا تکاوران رژیم پس از کشته شدن نظام الدین قیصاری همه یاوران و همراهان او را هم کشتند تا آثار جنایت های خود را با صحنه سازی، دروغ پردازی و جعل پرونده علیه مقتولین برحق و موجه جلوه دهند. منبع گفت که نظام الدین قیصاری به نقل قول از مقام ریاست امنیت ملی افغانستان خنثی شده است. معنی خنثی شدن در اصطلاحات استخباراتی یعنی حذف شده است. منبع همچنین گفت که محمد اشرف غنی احمدزی می خواهد عمداً چنان صحنه سازی کند که مردم فاریاب قیام کند تا به این بهانه بتواند امریکا را وادار به قبول ورود طالبان به شهر میمنه سازد. اگر مردم در ولایت های شمال کشور متحد نشوند طالبان با نیرو های اردوی ملی شهر ها و شهرستان های شمال را گام به کام تسخیر می کنند.

سید حبیب مصلح


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حبیب مصلح
قیصاری
نظرات بینندگان:

>>>   او توبه بر سر این مردم چه آمده است باید این حکومت سرنګون شود

>>>   اشرف غنی انقدر جرهت ندارد که وی را زخمی و یا بکشد

>>>   در دولت وحشت ملی شعارها مردمی وعمل کردها قومی
است‌.

>>>   Omid
آیا #فرمانده_قیصاری جنایتکار تر از فرماندهان طالب است که گروه گروه از زندان ها رها میشوند؟ یا اینکه تبارش فرق میکند؟

>>>   Abdulsalim
فاریاب را در یابید !
در فاریاب چه میگذرد ، احزاب ، سازمانها ، جامعهٔ مدنی ، رسانه ها ، متنفذین ، شخصیت های مطرح مردمی کجائید ، چرا نمی جنبید مگر فاریابی ها را تنها میگذارید ؟
مردم نظر شما چیست شریک سازید فاریابی ها را چگونه حمایت و پشتیبانی باید کرد ؟

>>>   Arwand
"هر جنايتكار" رها نميشود تنها جنايتكارانى كه از تبار ارگ نشينان اند پس از دستگيرى واسكت انتحارى شان دراورده ميشود، در ميهمانخانه هاى امنيت ملى پذيرايى ميشوند و بعدن با جيب هاى پر از دالر به نواحى شان برميگردند (يگان تاى شان براى تحصيل بخارج از كشور نيز اعزام ميشوند)

>>>   آريايى
خبر هاى ضد و نقيض از شمال به گوش مى رسد. آخرين اخبار حاكى است كه ميدان هوايى و لوا نيز به دست نيروهاى مردمى معترض افتاده است. اگر اين خبر درست باشد فارياب نخستين ولايتى است كه از كنترول دولت وحدت ملى خارج ميشود. در اين حال گفته ميشود در ولايات بلخ، جوزجان و سرپل وضعيت ابهام آميز و آبستن تحولات است. گزارش هاى ضد و نقيض از تحركات در بدخشان و تخار نيزنشر شده است. هرچند گرفتارى نظام الدين قيصارى دليل شروع اعتراضات است اما در مجموع اعتراض گسترده خاموش نسبت به سياست هاى دولت ، تعهد شكنى، برخورد دوگانه ، تقلب و جعل و در مجموع نا اميدى از تامين ثبات و عدالت دليل اعتراضات مردمى خوانده شده و احتمال گسترش آن به شدت وجود دارد .

>>>   این روایت که فرمانده قیصاری در دم ودر فاریاب به شهادت رسیده محتمل تر به نظر می رسد وگرنه چرا بعد از دستگیری به این زودی اورا به کابل انتقال دهند حد اقل نماینده ای جنبش وطرفداران جنرال دوستم این حق را داشته باشند که با نماینده ای خاص شان ملا قات نمایند وبه او کالا وغذا ببرند وجناب معاون صاحب اول هم که از انقره نشسته فرمان میدهند وحدت شمال باید موضوع را جدی پیگیری نمایند واز زنده بودن ویا شهادت جناب قیصاری اطمینان خاصل نمایند واقای باطور دوستم که همه وقته سلفی های خودرا از ارگ پخش مینمود در انظار عام ظاهر گردیده در مورد قیصاری موقف اشکار اتخاذ نماید
گوسفندی برد ان گرگ مزور همه روز
گوسفندان دیگر خیره در او می نگرند
وملت فاریاب که قربانی توطیه ای بزرگ اند از پادرنیامده ارام ننشینند
مولانا غوث محمد قیصاری

>>>   ظهير آريايى
نمى دانم چرا مردم زود فراموش ميكنند كه جنرال دوستم حاميان خود را هشدار داد تا به پيشواى ايشان اقاى غنى راى دهند ورنه خيانت كرده اند. همين چند روز قبل پسر ارشد جنرال دوستم با افتخار دست به سينه در حضور ريس جمهور ايستاده و پروسه توزيع كارت شناسايى را اغاز كردند. و همچنان همين چند روز قبل بود كه جنرال دوستم احترامات و تمنيات نيك خود را از طريق اقاى ذكى به ريس جمهور تقديم كرد كه اين همه معنى ان را مى دهد كه صرف نظر از اينكه چى بر سر من امده من خدمتگار سرسپرده هستم و يك نگاه و تبسم تان ما را بس است كه به وجه بياييم. مگر بازداشت نظام الدين قيصارى مهم تر از حمله بر دوستم و تبعيد شان به خارج است. دنباله روى از لمپن هاى بيسواد ، بى برنامه ، معامله گر، بزدل و فريب كار در واقع دليل اصلى وضعيت جارى و سرگردانى مردم عام كه با هم هيچ اختلافى ندارند، در همه اقوام است .
مثلاً اگر ريس جمهور با جنرال دوستم دو دقيقه با تلفن حرف بزند از ديد جنرال دوباره پدر خوانده خود را يافته و مشكلات همه حل است. اين مسله به همه سياسيون اقوام ديگر نيز صدق ميكند چون آنها منافع خود را در واقع منافع مردم مى دانند، مگر چنين نيست؟
مگر أزادى قيصارى منافع ازبيك ها را تامين ميكند؟
چرا به خود نمى اييد و براى اينده و همه نمى انديشيد؟

>>>   عمر راوی
فاشیستهای اوغان چنان فشرده و منظم و برنامه ریزی شده حرکت میکنند، چنان ذره ذره می سنجند و دانه دانه می چینند و فرد فرد می کشند که همه حریفان را به حیرت افگنده اند. شتاب شان به حدی است که گویی میخواهند برنامه سه صد ساله را در سه سال به انجام رسانند. همه پشتونهای خود را، ازهرگروه و جناحی که بودند، جمع کردند، مسلح ساختند، امکانات در اختیارشان قراردادند و در سراسر خراسان رخنه و لانه کردند. خیلی به سرعت و سماجت پیش میروند. هرگونه مخالفت و اعتراض را به بسیار شدت و بیرحمی و بیباکی سرکوب می کنند. در مقابل این گروه مصمم و هدفمند و بیباک، مثل خود شان کسانی باید باشند که با قاطعیت، با جدیت، با بی پروایی مردم خود را بسیج کنند و جواب مشت را با مشت بدهند و از زور کار بگیرند. به عذر و زاری و ناله و گریه و مرده باد و زنده باد و تنها و فقط با حرکت های مدنی، قطعا و اصلا ممکن نیست که کسی جلو پیشروی فاشیستهای پشتون را بگیرد.

>>>   اشرف غنی فراموش کرده است که پوز طالبان تررویست و با قوت پاکستان وپول امریکارا مردم شمال به خاک مالید اینبار پوز تو هم شامل آن حال خواهد بود

>>>   Omid
اطلاعاتی وجود دارد که #فرمانده_قیصاری در اثر لت و کوب بی حد در کابل، #شهید شده است.

>>>   تاجک هزاره و ازبک را قرار است سیل ببره
و آنها هم منتظر سیل استن
حتا بزرگان این سه قوم مصروف مهمانی استن

>>>   وطندار در باغ بالا و کاراته پروان هم اشرف غنی اهل هنود را چور و چپاول کرد یا چطور ؟

>>>   Latif Pedram III.
احساسات و خیزش و خروش مردم، جنبش خود جوش مردم، وقتی میتواند دشمن را به زانو درآورد و به نتیجه دلخواه برسد و به سود مردم بیانجامد که درست رهبری شود. جنبش انقلابی و مردمی ، به یک نیروی رهبری کننده انقلابی و مردمی نیاز دارد. هرگاه آدمهای ارتجاعی، آدمهای معامله گر، آدمهای بی اندیشه و تسلیم طلب، رهبری یک جنبش مردمی را بدست داشته باشند، همه جوش وخروش و جانبازی مردم در پای معامله های ننگین قربانی میگردد. داشتن رهبری سالم ، یک عنصر بسیار لازمی و یک شرط اساسی پیروزی واقعی جنبش های مردمی میباشد. تجربه چهل سال پسین در خراسان این را کاملن ثابت ساخت .

>>>   Omid
حکومتی که امر شلیک بالای اطفال و مردم ملکی را میدهد، نه تنها که ساختمان ولایت بلکه اگر کاخ ریاست جمهوری اش هم آتش زده شود، تاسف نباید کرد.

>>>   صمیم داشتم در فیسبک هیچگاه ننویسم و‌گوشه یی خلوت خوب فراهم کنم و‌درس بخوانم که دو گپ مهم اتفاق افتاد.
۱-کشته شدن دختری توسط محافظان رییس جمهور
۲- فیر کردن نیروهای دولتی بالای مظاهره کننده گان
چگونه آرام بنشینم و بر علیه آنانی که انسان میکشند و قتل عام میکنند تا دو روز بیشتر در قدرت بمانند ننویسم؟
واقعا برای جوانان فاریاب اندوهگین و‌متاسفم

>>>   آريايى
آيا گرفتارى نظام الدين قيصارى ميتواند يك حركت تحريك آميز براى فريب و منحرف سازى اذهان عمومى از انتقال يك موتر مواد انتخاباتى شامل كتاب راجستر يا ثبت راى دهندگان، تذكره و ستيكر به جلال إباد توسط ريس كميسيون انتخابات باشد؟
اين موتر پر از مواد انتخاباتى ميتواند سرنوشت كشور را در انتخابات رياست جمهورى اينده تعيين كند.
در حاليكه گرفتارى نظام الدين قيصارى منحيث يك فرمانده در خط دفاع از مردم بود پرسش برانگيز است ، چرا مردم دستگيرى يك فرمانده را بيشتر از جعل و تقلب انتخاباتى كه عامل و مادر همه مشكلات است ، جدى مى گيرند؟

>>>   شرم كنيد أين جناب كه شما از ان ببو جوركرده ايد خنده آور است آقاى قيصارى. صاحب خو اقلا در يكى از جزتام هاى نظامى مصروف وظيفه بود و نوكر حكومت بود وزمانه كه مقرر ميشد قبول كرده بود و تحليف بجا أورده بود كه من قيصارى بى سواد و يا به فرض باسواد تمام قوانين ، مقررات ، أصول نامه هاى عسكري خدمات داخله عسكري ، أصول نامه دسپلين عسكري را قبول دارم مگر به أساس قرائن. و شواهيد أين اقا نهايت سر كش وخودخواه شده بود كه حتى رتبه اش به ذره بين ديده نميشد مگر والى ، وكيلان ، افسران عالى رتبه جنرالان و تاسويه ريس جمهور را تهديد ، توهين و تحقير ميكرد أين ديگر ديموكراسى نيست كه از نامش سهو استفاده شود مردم عوام بايد قانون را در نظر بگيرند أين سمت و سمت پرستى ، أين قوم و قوم پرستى ، أين پارت و پارت بازى درد أين ملت را دوا نميكند. بنظر من اگر ميخواهيد كه إصلاحات در اين وطن رونما گردد ضرورت است كه همه وهمه از قانون دفاع كنيم بگزاريد كه اين آقاى قيصارى متمرد اگر گناه كرده بود جزا ببيند و اگر نكرده بود براءت گرفته كمافى السابق بتوظيفه اش دوام دهد.

>>>   دبشب ساعت هشت چهار شنبه به وقت کابل عکس های از قیصاری در شبکه های اجتماعی رد و بدل شد که گویا وی را کشته اند اما منبع موثق که تاید کند چیزی از کشته شدن و یا زنده بودنش چیری نگفته هنوز معلوم نیست آبا حقیقت دارد؟

>>>   پاکستان توسط امینت ملی اشرف غنی احمدزی مردم مظلوم هندو را در جلال آباد قتل عام کردند و اشرف غنی با این دسیه خود پاکستان را شاد و مردم هندوستان را به عزادار کرد. به فاشیسم اعتماد نمیشود.

>>>   برادرا فریب این ها رانخورید جنبش و اشرف غنی هیج وقت ازهم جدانیستند پدرشبانه به پسرش میگوید برو با اشرف غنی باش وبرای مردم ما شناسنامه افغانی بگیرگ....
ولی مردم عادی باشه که جنگ کنند یکی کمی فکرکنید. این کارها کاملا باهماهنگی دوستم است
حسن کله پوک

>>>   ای کاش امریکا دخالت کند که اینبار همه مردم شمال هم بر علیه امریکایی ها قیام کنند و فقط پنجشیری ها بمانند با امریکایی

>>>   Raheel
گیرم که نظام الدی قیصری مجرم. آیا جرم قیصری حتی یک فیصد جرایمی افراد جنایتکار حزب و اسلامی و طالبان است که دولت آنها را خلعت اوغانی از زندان رها کرده است؟ آیا فاشیستها همه را مثل خود فکر کرده اند که معنی عدالت را نمی دارند؟
وقیحتر از غنی هرگز تاریخ این وطن به خود ندیده است.

>>>   ظهير آريايى
ازبيك ها بهتر است براى حق و عدالت و تغير دايمى مبارزه كنند نه براى جنرال دوستم، قيصارى، فرهمند، ذكى و غيره...
همينگونه همه اقوام براى ايجاد يك نظام متكى به قانون ، عدالت محور و دموكراتيك مبارزه نموده از شخصى محورى دورى جسته كسانى را پيش اهنگ مبارزه خود تعيين نمايند كه با تامين منافع شخصى خود مردم را فراموش نكنند!

>>>   وقتی مالم‌عطا‌هیچ‌غلطی نتوانست این‌کله خام‌گلیم جم هم گویی نیست بسیار خوب شد

>>>   من اخرش نفهمیدم این قیصاری کشته شده یا زنده این ....


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است