چه کسانی از آلمان اخراج می‌شوند؟
 
تاریخ انتشار:   ۰۸:۰۶    ۱۳۹۷/۴/۱۴ کد خبر: 152397 منبع: پرینت

تعداد ۶۹ تن از پناهجویان افغانستان که درخواست پناهندگی آنان در آلمان رد شده است، از آلمان اخراج شده‌اند. این نخستین‌بار است که پناهجویان افغانستانی در یک گروه بزرگ از آلمان اخراج می‌شوند.

مسوولان دفتر سازمان بین المللی مهاجرت یا «آی او ام» به دویچه وله گفتند که این پناهجویان افغانستانی صبح روز چهارشنبه وارد میدان هوایی کابل شدند و قرار است مصارف اخراج‌ شده‌ها تا زمانی که به خانه‌های شان می‌رسند از سوی این سازمان تمویل شود.

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان می‌گوید که ۶۹ تن از پناهجویان صبح روز چهارشنبه از آلمان به افغانستان اخراج شده‌اند. حفیظ الله میاخیل مشاور مطبوعاتی وزارت مهاجرین به دویچه وله گفت:‌ «صبح ساعت ۸ بجه ۶۹ تن از پناهجویان افغانستانی که درخواست‌های پناهندگی شان در آلمان رد شده به کابل رسیدند.»

براساس تفاهمنامه بین آلمان و سازمان بین المللی مهاجرت، حکومت آلمان برای هر پناهجویی که داوطلبانه از آن کشور به افغانستان عودت می‌کند از ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو کمک می‌کند، ولی برای پناهجویانی که به صورت اجباری اخراج می‌شوند، تنها مصرف رسیدن آن‌ها به مقصد اصلی شان در داخل افغانستان پرداخته می‌شود. پناهجویانی که در کابل جای نداشته باشند، برای دو هفته برای آن‌ها جای بود و باش داده می‌شود.

در همین حال وزارت مهاجرین می‌گوید اخراج اجباری مهاجرین پیامدهای خوبی نداشته اند. آقای میاخیل گفت: «اخراج اجباری نتیجه خوب ندارد و شاید باعث مهاجرت‌های دوباره شود و مشکلات دیگری را به بار بیاورد. خواست ما از کشورهای میزبان این است که شرایط امنیتی را در نظر بگیرند.»

چه کسانی اخراج می‌شوند؟
حکومت آلمان تاکنون آن عده از پناهجویان افغانستانی را اخراج کرده که تثبیت شده موجودیت آن‌ها برای امنیت آلمان خطر است. همچنین کسانی که مجرمین خطرناک ثابت شده نیز از آلمان اخراج شده‌اند.

از سوی دیگر حکومت افغانستان در سال ۲۰۱۶ توافقنامه‌ای را با حکومت آلمان امضا کرده که براساس آن افغان‌ستانی هایی که درخواست پناهندگی آنان قبول نمی‌شود، آلمان می‌تواند آنان را اخراج کند. آقای میاخیل گفت که برگشت این تعداد از مهاجرین باید داوطلبانه و عزتمندانه باشد: «براساس همان تفاهمنامه در ارتباط به این افراد تصمیم گرفته می‌شود. با توجه به اسناد بین المللی مهاجرت درباره هموطنان ما تصمیم گرفته می‌شود.»

کد (6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آلمان
اخراج
نظرات بینندگان:

>>>   وقت پشتون با خون‌ملت معامله میتوانه حتما با سرنوشت هم‌ میتوانه تا جیب های خود را بیش‌تر پول پر کند
چهار تا وزیر بی خاصیت و سمبولیک را از دیگر اقوام برگزیده در چوکی های مجلل و هر کاری دلش شد میکنه

>>>   (اخراج اجباری نتیجه خوب ندارد و شاید با عث مهاجرت دوباره شود).
باز که مهاجر شده آمد، باز اخراج اش میکند.
ببینیم که مصارفی که او به قاچاقبر برای رسیدن به اروپا میدهد ،زیاد است و یا مصارفی که دولت برای اخراج او میدهد.
یک تکت یک طرفه دولت برای پناهنده اخراجی شاید پنجصد ایرو شود.
اینکه مهاجر با مصرف پنجصد ایرو دوباره خود را زنده به اروپا میرساند، به طبیعت معلوم.

>>>   اروپاییان تروریستها وجنایتکاران را به صفت مهاجر نمی پزیرند وبایدهمینطور هم باشد.
عااقل

>>>   از مجموع { 200000} پناهجو افغان { 69} تن هیچ چیزی نیست اقلا { 100000} هزار آن باید برگشت داده شوند آنوقت شما بنشر بکذارید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است