اشرف غنی شمشیر را از " رو " بسته است
اینها در کشورهای غربی هویت شان را از دست داده اند، دیگر نه پشتون می فهمند و نه افغانستان می شناسند، بل مجریانی هستند که فقط اطاعت امر می کنند. بدون اینکه بفهمند چرا و برای چه کسانی و به نفع و یا ضرر چه مردمی؟ 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۰۳    ۱۳۹۷/۴/۱۴ کد خبر: 152399 منبع: پرینت

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper.com) در یک روز وزیر قوم پشتون به جای اینکه محکمه شود به امریکا می رود، وزیر قوم هزاره محکمه علنی شده و توهین می شود، قابل اعتماد مردم اوزبیک به جای تقدیر شدن بازداشت می شود و...
اینجا یک سوال پیش می آید که آیا این برنامه ها از قبل طراحی می شود یا بطور ناگهانی اتفاق میفتد؟
جواب هردو مورد است! یعنی قمستی از برنامه ها از قبل اتفاق میفتد و قمستی دیگر در حین اجرای برنامه های از قبل طراحی شده، به وقوع می پیوندد و بطور ماهرانه و مهندسی شده ای از آنها استفاده می شود.

حاکمیت قبیله در صدد آن است تا بتواند برنامه های دقیق و هدفمند آمریکایی ها را در افغانستان اجرا کند و در این میان برای آنان نیز سودی برسد. زیرا غربی ها و در راس آنان آمریکا از سران تربیت شده قوم پشتون حمایت می کنند و آنان را در مسیر اهداف منطقه ای خود قرار داده اند تا بازوهای آنان در میدان گرم و سرد جنگ و چپاول کشورهای دیگر باشند.

از یکسو به وسیله پشتونها بر پاکستان فشار وارد می کنند و از سوی دیگر نوید کشوری بنام پشتونستان را در مناطق قبایلی پاکستان و تمام افغانستان به پشتون ها می دهند و به این وسیله آنان را تابع خواسته خود ساخته در راستای اهداف خود استعمال می کنند.

کرزی و اشرف غنی و دیگر مهره های از غرب و آمریکا برکشته به افغانستان، که ماموران ساده و پیاده هستند و از خود هیچ اراده ای ندارند، مجری برنامه های غربی ها شدند و متاسفانه مردم ما فکر می کنند که مقصر ناامنی ها و قبیله گرایی ها اشرف غنی یا کرزی و یا چند پشتون از غرب برگشته است. در حالیکه چنین نیست!

این افراد در کشورهای غربی هویت شان را از دست داده اند، دیگر نه پشتون می فهمند و نه افغانستان می شناسند، بل مجریانی هستند که فقط اطاعت امر می کنند. بدون اینکه بفهمند چرا و برای چه کسانی و به نفع و یا ضرر چه مردمی؟

چرا هنوز سران پشتون وطنی و دیگر اقوام، از این بظاهر پشتونهای غربی انتظار آوردن امنیت و ثبات و پیشرفت را دارید؟
مگر نمیدانید که اینها مامور اند و معذور و بجز این، دیگر هیچ چیزی برای شان قابل فهم نیست.
تا دیروز چل های سیاسی و بازیهای فریبکارانه و چشمک زدن های کرزی در خدعه و فریب بکار می آمد و امروز قاطعیت و لجبازی اشرف غنی برای آمریکایی ها کارا است.

در این میان بک تعداد دیگر هم از اقوام مختلف مورد سوء استفاده غربی قرار گرفته اند، مانند چند تن از سران پشتون وطنی و برخی رهبران احزاب و جریان های مختلف از دیگر اقوام که یا جاهلانه و یا عامدانه با آمریکایی ها همکار شدند، تا این مردم و این سرزمین را به نفع غربی ها نابود کنند.

خداوند عاقبت همه را بخیر کند.
کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
هویت
نظرات بینندگان:

>>>   بهتر است کشور پشتونستان شامل تمام اقوام پشتون ساکن افغانستان و پاکستان تشکیل شود تا هم افغانسنان و هم پاکستان بی غم شود.

>>>   اینجا خو بخارا نیست که فراموش شود! پشتون تا اخرت می ماند!

>>>   Raheel
عبدالرحمن خان با روس و انگلیس جور آمد، سرحدات را پذیرفت و در عوض حمایت روس و انگلیس را برای سرکوب مردم و ساختن یک حکومت خودکامه بدست آورد. در پی همین جورآمد بود که پشتونها در شمال جابجا شدند و هزاره ها قتل عام گردیده و به بردگی کشانده شدتد.

اشرف عنی نیز در حال حاضر با پذیرش مخفیانه خط دیورند با پاکستان در پی "تکمیل پروزه" عبدالرحمن خان است. غنی میخواهد صلح با طالبلن را با بخشیدن شمال به آنها مورد استفاده قرار بدهد تا حاکمیت قومی با زور ترور و وحشت طالبی تامین و تحمیل شود.

به هوش باید بود که نه روس و انگلیس در گذشته به مسایل انسانی و بشری پشیزی ارزش قایل بودند و نه امریکا و کشورهای دیگر کفری و اسلامی در حال حاضر وقتی پای منافع و معاملات شان در میان باشد حقوق بشری می شناسند. به عبارت دیگر فاشیزم بدوی افغانی در هماهنگی و همنوایی تام و تمام با استعمار نو و کهنه در جهان متمدن امروزی عمل می کند.

ازینرو، با هرچه و هر گزینه‌یی که در دست است، بدون هیچگونه محدودیتی در انتخاب راهکارها و وسایل برای مقابله با فاشیزم لجام گسیخته حاکم بر کشور باید عمل کرد‌.

>>>   Raheel
اگر درین دولت وجدان و شرفی هست چرا کامران علیزی قلدر قداره کش در هرات و ملاتره خیل با لندغرانش را دست و مشت بسته گرفتار کرده و به مرکز انتقال نمی نمی دهند؟ مسلح غیر مسوول تنها تاجیک و غیر پشتونش قابل پیگرد است هاااا؟
این رژیم تصمیم گرفته است که هرگونه منطق و استدلال و انتقاد مردم را نادیده بگیرد و هرچهار پا دریک موزه به تعمیل اهداف قومی و فاشیستی خود ادامه بدهند.
آنهایی که تصور می کنند فاشیست و یا مزدور فاشیست نیستند، اگر شهامت ایستادگی و مخالفت ندارند، هرگز نباید از اینهمه رذالت جاری در این حکومت دفاع کنند و به زخمهای ملت نمک بپاشند.

>>>   همایون صادقی
غنی آخرین نماد فاشیزم و شوونیزم افغانوالی ( پشتونوالی ) است .
غنی آخرین میخ را بر تابوت این هیولای وحشت و انسانخوار قبیله ای می کوبد .
با رفتن غنی فاشیزم افغان میسوزد ، آتش میگیرد ، دود میشود و در آسمانها ناپدید .
انگلیس و آمریکا آن قدرت سابق نیست آنها دیگر از پا افتاده و در برابر قدرت های نو جهانی موش شده اند.
تا کی و تا کجا، فاشیزم اوغانی این چچ را در پشت خود انتقال خواهد داد .
حالا خودش در سوراخ جا نمیشود ناگزیر ، بلاخره این چچ بربریت اوغانی را رها کرده و فرار را بر قرار رجحان خواهد داد .

>>>   Salam
اين نظام و حكومت ديگر ربطى به اقوام غير پشتون ندارد ، تمام رهبرى اين نظام در دست فاشيست ترين افراد و گروه ها از ميان قوم پشتون است . هر كى به موجوديت اين حكرمت و اين ساختار تاكيد مى كند ، يا احمق است و يا هم احمق ترين .

>>>   من با نظردهنده ال موافق هستم پشتونها تا پشتونستان خود را تشکیل ندهند آرام نخواهند شد البته بدون محدوده بلوچستان چون بلوچستان خودش محدوده خود را دارد در این صورت ما هم در شما خراسان را تشکیل میدهیم

>>>   بهروز جلال آبادی
بیشتر از یک صد هزار تاجیک در غرب زندگی میکنند اگر اینها کم از کم ماهانه در حدود ۱۰ دالر برای مبارزان داخلی کمک کنند باور کنید گلم فاشیزم جمع خواهد شد
بدانید که ما به گدای هیچ کشوری نیاز نداریم فقط خودمان میتوانیم خود را کمک کنیم و از این بدبختی نجات پیدا کنیم ✌
همینطور ازبیک، هزاره و بلوچ

>>>   Khorasani
گفته ميشود تعداد از پشتونها به خاطر دفاع از اشرف غني سرك فراره آب را مسدود كردن و دو باشنده پنجشير را به جرم تاجيك بودن لت كوب نموده اند گفته ميشود حالت يكي از اين زخميان وخيم بوده و زخميان در شفاخانه ايمر جنسي بستر شده اند
شير كنيد تا هموطنان ما اگاهي حاصل كنند

>>>   در سال ٢٠٠٧ موسسه مستقل امريكايي بنام Independent statistics يك نفوس شماري را در افغانستان آغاز كرده بود كه الي اخير همين سال متذكره ختم كرد و در روزنامه نيوز امريكايي نشر كرد كه پشتونها از هفده الي نوزده درصد است و در سال ٢٠٠٩ موسسه روسي به اسم Независимая статистика ويا احصايه دمكراتيك ازپانزده الي هجده درصد تذكر كرده بودند
امازمانيكه جدول نزد كرزي آوردند خيلي باعصبانيت گفت كه اين احصاييه درست نيست و من قبول ندارم
اين احصائيه ها از منطقه ناامن گرفته نشده درحالي كه محاسبه از تمام افغانستان شده ولي كرزي باجسارت تمام ردش كرد و گفت اين احصائيه هاوحدت ملي رااز بين ميبرد.
علي سجادي

>>>   Khorasani
دوستان عزیز
رژیم منفور غنی احمدزی فاشیست به حمایه و دستور انگلیس و امریکا با سرکوبی نیرو های ضد طالب و داعش در پلان تبدیلی شمال به جای وزیرستان است .

>>>   اشرف غنی احمق ترین ریس جمهور در دنیا شناخته شده است

تظاهرات و قیام‌های خیابانی برای مردم افغانستان جدید نیستند. در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰، دانشجویان دانشگاه کابل قیام کرده و پادشاه را سرنگون نمودند. آن‌ها به بیش از دو قرن حکومت سلطنتی پایان دادند. در دهه‌ی ۱۹۸۰، شورش خشونت‌آمیز مجاهدین منجر به سقوط دولت تحت حمایت شوروی شد که یک جنگ خونین داخلی را در دهه‌ی ۱۹۹۰ در کابل به‌دنبال داشت.

تیم فاشیست و جنایت کار اشرف غنی با پلان و برنامه به پیش میرود ، آنها در تبانی با طالبان ، گلبدین ، خلقی های سابق با پشتیبانی دوستان خارجی شان زمینه های تسلط یک حکومت تک قومی فاشیستی را مهیا ساخته اند. خاموشی ملت در برابر این حکومت فاسد وخون آشام تاسف بار است.

ای مردم از خواب گران طولانی در این عصر 21 بیدار شوید تا به تدریج قتل عام از طرف گروپ فاشیستی غنی شو ید و آزادی خود را از حکومت قبیله جعل کار و نابکار بگیرید بخاطریکه هر وز ده سربازان و افسران شجاع سرزمین ما به همکاری تروریستان داخل نظام غنی فاشیست توسط دشمنان مزدور پاکستان و انگلیس و بشریت به شهادت می رسند. بنا برین یک قیام سراسری برعلیه غنی کوچی که منجر به ختم حاکمیت قبیله فاشیست و طنفروش خاین اشدی لازم وضروری است .

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » مقصر همه بدبختی درکشور همین غنی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو است .
در بین قبیله کوچی ناقل یک آدم هم روشنفکرد یده نمی شود و هم ندارد ولی میلیون تن فاشیست وطن فروش خاین دارد که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور مانند حفظ الله امین خون خوار هیچ درک انسانی ندارد و تنها درک حیوانی مانند کفتار دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع سربازان ما مردم شجاغ وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که بودن غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه گیری نا امنی بوده است .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شما کشور ظلم و بیدا می کنند .
مبارز دلسوز به بوطن مرم در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

اولین گام درراه ازبین بردن تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   پشتون افغانستان را در آتش میسوزاند و خاکستر آنرا بدریای اتک و سند میریزد

>>>   فردوس آریایی
کدام قوم است که که در طول تاریخ کارش وطن فروشی بوده، اول وطن را به خارجی ها می فروشد بعد که معامله سودش مستقیم به جیبش نریخت پشیمان می شود وداد وفریاد سر می دهد که گویا وطن ما اشغال شده است.؟
باانگلیسها
روسها پاکستانی ها
وامریکا ییها
کی ها پای معامله امضا کردند؟

>>>   Salam
چرا ما خراسان را جاگزين افغانستان مى ناميم ؛
عدالتخواهان تاجيك با درك عميق از تاريخ و شناخت
معضل كنونى كشور به اين نتيجه رسيدند كه نام ها و نشان هاى تبارى از هر قومى باشد نمى تواند محور اتحاد شود. اينكه اكثريت مطلق مردم نام قومى افغانستان را نمى پذيرند ناشى از همين رويكرد قومى و تبارى است كه يك قوم همه يى نماد هاى ملى را بنام خود اختصاص داده است و ادعاى شان هم اين است كه نام كشور افغانستان است و افغان هم مترادف پشتون است و اين كشور متعلق به پشتون ها است و ديگران همه مهاجر اند .
براى آنكه اين بن بست بشكند و كشورى بنا شود كه همه اقوام خود را در آئينه آن بيبنند و اسم و رسم آن در گرو قوم خاص نباشد ، ما نام كهن اين سرزمين يعنى خراسان را بر گزيديم .نخبگان تاجيك فهميده از نام هاى محلى و تبارى فاصله گرفتند و خراسان را بر همه مقدم شمردند.عدالتخواهان تاجيك قطعن مى خواهند منشا اتحاد ، اتفاق و هم دلى ميان همه اقوام باشند و در هيچ جاى برنامه هاى شان رويكرد هاى تبارى برجسته و اصل نباشد .
در يك خراسان فدرال و دموكراتيك ، استان هاى فدرال مى توانند در يك همه پرسى شفاف نام هاى مناسب خود را دريابند و درفش و نشان هاى خود را داشته باشند ، اصلى كه در همه كشور هاى فدرال معمول است .
ما خراسان فدرال و دموكراتيك را يگانه راه براى زدودن تفوق طلبى هاى قومى بر گزيده ايم و به حقانيت آن باور داريم .

>>>   پوتين ريس جمهور روسيه :
اگر ميخواهيد كه يك افغانستان آرام و بدون انتحار داشته باشيد بايد قوم پشتون را دوباره به #اسرايل رون كنيد
اگر موافق هستيد #شير كنيد
اگر مخالف هستيد كومنت

>>>   Mohaiuddin Mahdi
موافقت نامه‌ی استراتژیک افغانستان با امريكا، حکمِ معاهده‌ی دو فقره‌ا‌ی انگلیس با عبدالرحمن خان را دارد:
«بدون اذن شما با هیچ کشوری رابطه قایم نمی کنم؛ شما هم مرا در امور داخلی آزاد بگذارید».
افغانستان با هیچ کدام از کشورهایِ همسايه- و حتا منطقه-مناسبات دوستانه ندارد، يا نمى تواند داشته باشد. در حاليكه با استفاده از موافقت نامه‌ی مذکور، حقِ طرد، حذف و محو رقبا و مخالفين سياسى خويش را دارد.
امریکا هر بدی را که از سوی ارگ صادر می شود، بلا فاصله مهر تایید می گذارد.

>>>   Aziz Arianfar
باید به هر گونه معامله گری و زد و بند و خیمه شب بازی پایان داد. هرگاه انتخاباتی برگزار شود، دیگر نباید به باندهای مافیایی کرزی و احمدزی اجازه داد با سرنوشت مردم و کشور بازی نمایند و ما را اسیر و برده بسازند.
هرگاه قرار باشد، مانند امریکا سیستم دو حزبی داشته باشیم، چرا باید این احزاب قومی باشند؟
ما به احزاب فراگیر سراسری فراتباری نیاز داریم.
سیستم حزبی دو قومی مردود است.
بایسته است تا همه احزاب و گروه های اپوزیسیون یک نامزد واحد و نیرومند پیش نمایند.
هر تاجر سیاسی هم که به تیم کرزی و احمدزی برود، باید بایکوت شود.
زیرا دیگر کارد به استخوان رسیده است و نمی توان فروش کشور در ازای زد و بند و معامله با دالر های خون الود شیوخ عرب را برتابید.

>>>   Homayoun Paiez
درحیرتم از آنانیکه،هنوز هم نمی دانندکه:
امریکا وناتو،فقط در استحکام قدرت یک قوم، بالای همه، سرمایه گذاری کرده و می کنند.در غیر آن،مگرآنها تقلب وقانون شکنی هاوخردوانی های غنی رانمی بینند؟!

>>>   Feroughi
امریکاییان دیروز اعلام داشتند که منطقه ی « گورگوری » « پایتخت » خلافت اسلامی داعش را در ولسوالی ده بالای ننگرهار نابود نموده اند.
راستش کاربرد واژه ی « پایتخت » خلافت اسلامی داعش حداقل برای خودم نو و پرسش برانگیز بود .
هرچند در خبرنا مه آمده است که 9 مغاره ، 5 تونل و چندین مخفیگاه و انبار اسلحه ی داعشیان را نابود کرده و 167 داعشی را کشته اند ؛ اما همانند پرتاب بمب مادر در اچین ننگرهار که سا ل پار انجام دادند تا هنوز تصاویر روشنی از محل و انبار کشته ها به نمایش نگذاشته اند .
همه بخاطر داریم که امریکاییان با پرتاب بمب مادر ، سال 2017 را سال پایان کار داعش در افغانستان اعلام نموده بودند . اینکه چرا داعش تا هنوز نابود نشده و در شمال کشور حتا قوی تر ، فعال تر و خشن تر سر می برند و قریه ها را آتش می زنند ، پرسش مهمی است که تنها سخنگویان دولت وحدت ملی میتوانند به آن پاسخ بگویند .


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است