خيانت ملي اشرف غنی از بودجه بيت المال
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۱۴ کد خبر: 152402 منبع: پرینت

یافته‌های یک گزارش تحقیقی نشان می‌دهد که در سال 1397، برای پیش‌برد اهداف کمیسیون مشترک اجرایی توافق‌نامه‌ی حزب اسلامی و حکومت افغانستان، بیش از 212 میلیون و 980 هزار افغانی از دفتر ریاست جمهوری این کشور درخواست شده‌است.

به نقل از "خبرنامه" این مقدار پول از سوی داکتر اکرم خپلواک، رییس کمیسیون مشترک اجرایی توافق‌نامه‌ی حزب اسلامی با حکومت افغانستان درخواست شده و وزارت مالیه این مبلغ را از کُد 91 (کُد امنیت ملی) منظور کرده و نیز ریاست‌جمهوری «مطالبه‌ی متن پیشنهاد»، یعنی دو درخواست مالی این کمیسیون را پذیرفته و دستور اجرایی آن را داده است.

بررسی‌های اطلاعات روز نشان می‌دهد که وجود ابهام در توافق‌نامه صلح حزب اسلامی با حکومت و فرمان ریاست‌ جمهوری درباره‌ی اجرای این توافق‌نامه، سبب شده که مقدار قابل توجهی پول، صرف تأمین نیازهای مالی یک حزب سیاسی و رهبر آن شود. در حالی که مطابق قوانین و طرزالعمل تأسیس و ثبت احزاب و اسناد بودجه‌ی مالی حکومت، هیچ حکم صریحی در مورد حمایت مالی احزاب سیاسی وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، در ماده شش توافق‌نامه‌ی صلح میان حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار و دولت تصریح شده که: "دولت جمهوری اسلامی افغانستان همزمان با امضای این موافقتنامه رسما اعلام می‌دارد که رهبر حزب اسلامی افغانستان و دیگر شخصیت‌های برجسته‌ی آن می‌توانند در هر جایی از این کشور که خواسته باشند، مطابق با قوانین کشور آزادانه زندگی نمایند و دولت جمهوری اسلامی افغانستان خود را مکلف به تامین شرایط لازم و مساعد برای تحقق این شرایط می‌داند".

این در حالی است که یک عضو کنونی کمیته‌ی نظارت بر تطبیق قانون اساسی درباره‌ی مفاد توافق‌نامه‌ی صلح میان حزب اسلامی و دولت گفته که «محتوای این توافق‌نامه به ویژه در بخش تأمین شرایط لازم و مساعد برای این‌که اعضای حزب اسلامی در هرجای کشور که بخواهند زندگی کنند، و نیز تأمین ضرورت‌های محل اقامت رهبر این حزب، بسیار گنگ است و اجرای آن به دوش کمیسیون مشترک اجرایی موافقت‌نامه‌ی صلح حزب اسلامی و دولت واگذار شده است».

از سویی هم، دو مکتوب دیگر کمیسیون اجرایی مشترک موافقت‌نامه‌ی صلح حزب اسلامی و دولت در سال 1396 که به دست روزنامه ها قرار گرفته، نشان می‌دهد که این کمیسیون یک بار برای تعمیر و بازسازی اقامت‌گاه حکمتیار، 22 میلیون و 792 هزار افغانی درخواست کرده و در مکتوب شماره 210 نیز برای "رهبر حزب اسلامی دو عراده موتر جدید هایلکس پیک" و برای دفتر وی، 3عراده موتر کرولای 2011 و 2012 خریداری شده است.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
خیانت
نظرات بینندگان:

>>>   اکرم اخپلواکیک خاین دزد معامله گر برای یک جنایتکار خاین جاسوس پاکستان قصاب کابل گلبدین حکمتیار چنین پیشنهادی را کرده اما سوال در اینجا است که چرا استثنایی و مخفی یانه برای یک قاتل ملت خاین ملی جاسوس معلوم الحال پاکستان منافق درز انداز بین ملت چنین دادن پول پیشنهاد شده و چگونه ریس جمهور به این خیانت صحه میگذارد همکاری و همیاری با خاین جنایتکار شریک در جرم پنداشته میشود که در قانون جزا از ان ذکر شده پس مردم از کی گله کند و دیگر ارگان ها چگونه به قانون و صداقت پابند باشند و به خیانت دست نزنند در صورتیکه ارگ خود به این مرض خانمانسوز گرفتار است مردم بکی و بکجا شکایت کنند تا جلو چنین خیانات گرفته شود ملتی که خود بفقر گرفتار است و اکثر فامیل ها شب ها نان خشک بهفامیل شان ندارند اما خاینین هر روز دزدی و خیانت شان به دارایی های عامه بالا وبالا میرود .

>>>   اشرف غني بايد اعدام شود اين ديوانه رواني در دزديدن پول بيت المال خيلي هوشيار است تمام پول افغانستان را در قبضه گرفته به حكمتيار و پسر خودش در لندن حواله كرده. چيزي در بيت المال باقي نمانده. از قراردادي ها مبلغ چهار مليارد دالر دستبرد زده تا حال.

>>>   حا لا دیده شود که برای برادران ناراضی خود چقدر پول را از بانک می کشد

>>>   Raheel
عبدالرحمن خان با روس و انگلیس جور آمد، سرحدات را پذیرفت و در عوض حمایت روس و انگلیس را برای سرکوب مردم و ساختن یک حکومت خودکامه بدست آورد. در پی همین جورآمد بود که پشتونها در شمال جابجا شدند و هزاره ها قتل عام گردیده و به بردگی کشانده شدتد.

اشرف عنی نیز در حال حاضر با پذیرش مخفیانه خط دیورند با پاکستان در پی "تکمیل پروزه" عبدالرحمن خان است. غنی میخواهد صلح با طالبلن را با بخشیدن شمال به آنها مورد استفاده قرار بدهد تا حاکمیت قومی با زور ترور و وحشت طالبی تامین و تحمیل شود.

به هوش باید بود که نه روس و انگلیس در گذشته به مسایل انسانی و بشری پشیزی ارزش قایل بودند و نه امریکا و کشورهای دیگر کفری و اسلامی در حال حاضر وقتی پای منافع و معاملات شان در میان باشد حقوق بشری می شناسند. به عبارت دیگر فاشیزم بدوی افغانی در هماهنگی و همنوایی تام و تمام با استعمار نو و کهنه در جهان متمدن امروزی عمل می کند.

ازینرو، با هرچه و هر گزینه‌یی که در دست است، بدون هیچگونه محدودیتی در انتخاب راهکارها و وسایل برای مقابله با فاشیزم لجام گسیخته حاکم بر کشور باید عمل کرد‌.

>>>   ماهانه دو صد هزار دالر از بودجه اوپراتيفي امنيت ملي بصورت غير قانوني به سفارت افغانستان درواشنگتن انتقال ميابد تا از طريق حمدالله محب به كسانيكه به نفع غني وتيم فاشيستي وي لابي ميكنند پرداخت گردد.

>>>   همایون صادقی
غنی آخرین نماد فاشیزم و شوونیزم افغانوالی ( پشتونوالی ) است .
غنی آخرین میخ را بر تابوت این هیولای وحشت و انسانخوار قبیله ای می کوبد .
با رفتن غنی فاشیزم افغان میسوزد ، آتش میگیرد ، دود میشود و در آسمانها ناپدید .
انگلیس و آمریکا آن قدرت سابق نیست آنها دیگر از پا افتاده و در برابر قدرت های نو جهانی موش شده اند.
تا کی و تا کجا، فاشیزم اوغانی این چچ را در پشت خود انتقال خواهد داد .
حالا خودش در سوراخ جا نمیشود ناگزیر ، بلاخره این چچ بربریت اوغانی را رها کرده و فرار را بر قرار رجحان خواهد داد .

>>>   Najib Salam
بهترين فرصت براى سقوط غنى و تيم فاشيستش همين لحظه يى تاريخى است ، چنين فرصت ها هميش بدست نمى آيند . مردم آماده يى قيام اند .

>>>   این بار اول نیست که چنین خیانت در بیت المال از جانب ارگ بخاطر کسب قدرت شان صورت میگیرد در زمان گذشته صمت وزارت مالیه عمر زاخیل وال و زمان صمت وزارت اکلیل حکیمی و همچان زمان صمت وزارت اشرف غنی بحیث وزیر مالیه چنین خیانت ها بار بار تکرار گردیده است و اکنون این مقدار پول که به بنام گلبدین از خزانه خالی ملت کشیده میشود بخاط دادن رشوت به اشخاص مورد نظر شان که در جعل و تقلب دست بالا دارند و بنفع ارگ نشینان جعل و تقلب را انجام میدهند از همین مقدار پول کار گرفته میشود خرچ و مصارف ماهوار گلبیدین حکمیار قصاب کابل جاسوس فعال و سابقه دار ای اس ای طور جداگانه و مخفیانه از پول دزدی های وزارت مالیه از طریق پول عواید گمرکات و پول مالیه دهندگان بخصوص ده فیصد پول وضع شده از کریدت کارتها که در چندسال گذشته حساب ان نا معلوم است و سایر دزدی های دیگر اجراات میگردد این پول مذکور داخل پیشنهاد اکرم اخپلواک دزد خاین و منظور ان از جانب اشرف غنی احمدزی بخاطر مصارف کمپاین انتخابات پارالمانی و ریاست جمهوری پیشرو است که کشیده میشود .

>>>   تمام خاک و مردم افغانستان را فاشیزم ارگ به تروریستان طالب داعش و گلبدین تسلیم کرده است افغانستان را بداعش داده اند. غنی مزدور داعش و طالب است

>>>   ار اشرف غنی کرده خاین ریس جمهور در طول تا ریخ دیگر پیدا نمی شود زیرا شما قضا وت کنید متقا عدین فعلی را با معا ش های گذاف تقاعد می دهد اما تقا عد های گذشته را در قصه شا ن نیست در حالیکه همه متقاعدین نظا می فعلی نه چندان در جنگ بود و نه کدام کار ی را انجام داده است اگر واقعا ریس جمهور بالای ملتش عدالت دارد باید همه اتباع کشور یکسا ن حقو ق داشته باشند اصلا مردم ما بی امت شده اند حق خود راگر فته نمی تو انند

>>>   ایکاش تنها همین خیانت ملی اشرف غنی می بود.
توافق نامه امنیتی باامریکا خیانت ملی نیست ؟. رها کردن صد ها قاتل مردم از زندان خیانت نیست ؟ فروش بیتالمال به نرخ کجالو خیانت نیست ؟ مقرری صدها مشاور .آتش گوشودن به روی مظاهره چیان . سازمندهی انتحاری ها توسط دستگاهی امنیتی خلاصه هزارا خیانت دیگر چه چاره باید کرد ؟

>>>   ایکاش تنها همین خیانت ملی اشرف غنی می بود.
توافق نامه امنیتی باامریکا خیانت ملی نیست ؟. رها کردن صد ها قاتل مردم از زندان خیانت نیست ؟ فروش بیتالمال به نرخ کجالو خیانت نیست ؟ مقرری صدها مشاور .آتش گوشودن به روی مظاهره چیان . سازمندهی انتحاری ها توسط دستگاهی امنیتی خلاصه هزارا خیانت دیگر چه چاره باید کرد ؟

>>>   اکرم خپلواک دزد بی مثالی است که سرمه را از چشم میزند.

>>>   دیگران ۱۵ سال هست کی میگیرد حکمتیار دو سال هست

>>>   جالب است که داد از اسلام و مسلمانی هم میزنند.

>>>   ما غنی را درحالی حاضر برای این که یک سکولار واقعی است نظر به دیگران بیشتر قبول اش داریم اگر با طالب همدست است با هرکسی دیگری است.واینکه به مردم خوداش خیانت میکند روزانه ده ها نفر توسط انتحاریهای ناجوانمردانه وبرادر های نا راضی شان آن مسله اش جداست.واینکه خودش تحصیل کرده خارج وروشنفکر است.این راماقبول داریم


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است