نظام الدین قیصاری به دادستانی کابل معرفی شد
 
تاریخ انتشار:   ۲۳:۲۱    ۱۳۹۷/۴/۱۴ کد خبر: 152408 منبع: پرینت

نظام‌الدین قیصاری فرمانده امنیه و مسوول نیروهای خیزش های مردمی در فاریاب، چهار روز قبل توسط کاندوهای دولتی بازداشت و به کابل انتقال داده شد.

سرپرست دفتر سخنگوی وزارت دفاع گفته است که بیش از ۴۸ ساعت متهم را نزد خود نگه داشته و سپس قیصاری را به‌ نهادهای عدلی و قضایی سپرده‌اند.
قیصاری، به همراه سه فرمانده محلی دیگر به دادستانی کل معرفی شده‌اند.

کد (10)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
دادستانی
نظرات بینندگان:

>>>   گرفتاری و اتهام جرم قوماندان قیصاری ایستادگی در برابرترورستان طالبان و جلوگیری از انجام خیانت و جنایت ان گروه ولایت فاریاب برادران نا راضی و همزبان اشرفغنی احمدزی و دارو دسته قومگرای ان است که سبب خشم اشرف غنی احمدزی گردیده و امر دستگیری انرا بشکل عوام فریبان داده است و قوماندانی قول اردو۲۰۹ شاهین با فریب نادر غدار که در روی قران مهر و تهد کرده بود که با امیر حبیب الله خان خادم دین رسول الله کاری ندارد صرف سخن میزند اما بمجرد داخل شدن در ارگ از جانب سربازان نادر غدار تیر باران شدند و بشهادت رسیدند اکنون هم قوماندان قیصاری را بنام جلسه امنیتی بقول اردوی ۲۰۹ دعوت کردند و بدستور غنی احمدزی وقتیکه داخل اطاق جلسه گردید انرا توسط کماندو های مسلح گرفتار و بدل خوشی غنی بکابل فرستادند و بادیگاردان انرا بشهادت رساندند عمل اشرف غنی احمدزی با نادر غدار با کمی متفاوت یکسان عوام فریبانه و قومگرایانه و دشمنی با قوم غیر پشتون و قوم ازبیک که از خیرات سر انها بکرسی ریاست جمهوری و به اثر توافق دو تیم انتخاباتی و پا در میانی حامی غنی جانکیری وزیر خارجه دولت امریکا دستیابی پیدا کرده و امروز این حق ناشناس نمک حرام بد قول جنرال دوستم را تبیعت کرده و نماینده انرا با فریب گرفتار و زندانی کرده است این پندی باشد بدیگران که به عهدو قول و قسم و قران غنی احمدزی باور نکنند و از ان حمایت نکنند.

>>>   نظر به کدام قانون؟
مدعی کی است و در کجا است؟

>>>   قیصاری جرمهای زیاد دارد ولی بزرگترین جرمش قتل طالب ها ومقابله علیه داعش میباشد او بیچاره چه میدانست که زیر کاسه نیم کاسه است والقاعده وحکمتیار وطالب وداعش ساخت انگلیس وامریکاست گرچه در رسانه ها ومیدیا وتلویزیون ورادیو ها بعضا این موضوعات بیان میگردید ولی قیصاری از بس به وطن عشق می ورزید واز تروریزم نفرت داشت باورش نمیشد که جامعه ای ملل تا این حد تروریزم پرور وبانی تروریزم باشد او در حقیقت به جزای یاران ورفقای سابقش مطلب بیک واحمد خان وداود داود وملای سید خیل وحتی مزاری وربانی ومسعودبه دادگاه میرود زیرا انها نیز مانند قیصاری چنین می پتداشتند که تروریست ها را مانند خودشان دیگران هم مذموم می پندارند وازانها متنفر اند بیخبر ازین که انهای را که ما تروریست میخوانیم کرزی برادر خوانده واشرف غنی وعبدالله همسنگر وهم رزم میدانند وبرای اهداف مرموز وموهوم انهارا رشد وتوسیعه میدهند وازانها برای پیش برد اهداف استراتیجیک خود کار میگیرند وحقیقتا معاون صاحب اول وعطامحمدنور نیز عین اشتباه را مرتکب شده بودند که از مقام های خود دورکرده شدند
تبنگ چی

>>>   فاشیزم ارگ تمام سران اقوام غیرپشتون را قتل عام، حبس و تبعید میکند. تمام زمین، پول و ناموس اقوام غیرپشتون را چور و چپاول میکند. زندگی در زیر استبداد فاشیزم یک ملیون بار از مرگ بدتر است. مردم شمال و غرب و مرکزی نابود میشوند. مقاومت کنید تا از ناموس و زندگی خود دفاع کنید
حاجی گل محمد

>>>   فکرکنم که امنیت ملی باشد تا بعدازتکمیل تحقیق به سارنوالی داده میشود.منظوررادمنش هم نهادهای عدلی و قضایی بوده که امنیت هم در یگان مسایل موضوعات را برای عدل وقضا آماده میسازد.راستی هم وزارت دفاع حق ندارد افراد را باخودنگاه کند باید به یک اداره تسلیم کند،که تسلیم نموده است.
با احترام
امیرمحمد

>>>   چرا این قاتلین مردم افغانستان به دادگاه معرفی نمی شن؟ از یک در وارد از در دیگر خارج میشن این چه عدالتی است، کسی که به خاطر دفاع ناموس شمال و دشمن طالب خونخوار داعش بی ناموس بوده مورد بازجویی قرار گيرد. واوو چه عدالتی؟ آری از ایچی مقابل دوستم، ایچی عزت، شرف پیری اش را فروخت، دلار خوبی هم درآورد و الان همین سناریوی تازه مقابل قیصاری انجام میشه، این ستون پنجمی ها شاهکار میکنن واوو.

>>>   جنرال دوستم اگر می آید حالا بیاید و یا هیچ وقت نیاید. زیرا زمان منتظر او نمی ماند. اگر می آید در وقت انتخابات برای بقدرت رساندن یک فاشیست دیگر بر سر شانه هایش، دیگر هر گز نیاید که بیش ازین مردم حوصله اشتباهات و معامله های سنگین او را ندارند.

>>>   آريايى
نامه داكتر لطيف پدرم به جنرال دوستم در واقع به قول عام يك سيلى سياسى است كه همه نكات را در بر دارد. داكتر پدرام به خوبى واضح ساخته است كه دليل وضعيت موجود مردم ازبيك اقدامات خود دوستم است . كسى كه خط مش و هدف نداشته باشد، عاقبت به همين سرنوشت دچار خواهد شد. رهبران تاجيك و هزاره نيز از اين قافله عقب نخواهند ماند، چون انها داراى همين شرايط اند. بعضى انها تا فعلاً با مدارا و معامله باقى مانده اند كه به زودى بازار معامله هم بسته خواهد شد و ان روز نه تنها حاكم شهر انها را حتى براى دست بوسى نخواهد پذيرفت بلكه مورد نفرت و نكوهش مردم نيز قرار خواهند گرفت. نمونه هاى ان را همين حالا مى بينيم. اينكه داكتر پدرام تاكيد كرده به هيچ قيمتى از اصول خود نخواهد گذشت درسى است تاريخى و اساسى. هر چند انچه اتفاق ميفتد براى عده يى ممكن تلخ واقع شود اما از سوى به نفع مردم است تا صف مرد ها از نامرد جدا شود. امروز عده يى با منافع شخصى شان بهانه يى براى ضايع سازى حق مردم شان شده اند در حاليكه هيچ دستاورد و بازده براى مردم شان نداشته اند. زمان آن رسيده تا ثابت سازند اگر هنوز علاقه دارند در موقعيت هاى باد اورده خويش باقى بمانند و منافع خويش را حفظ كنند بايد از اين پس ان را با مبارزه صادقانه براى منافع مردم بدست بياورند نه با موج سوارى هاى فرصت طلبانه و فروش مردم!

>>>   Najib Salam is met ‎حامیان کنگرهٔ ملی در تخار‎.
هر چند دوستم با مزدور صفتى اش درخور اين نامه نيست ، اما پدرام به مردم ازبيك حرمت فراوان دارد و هميش در پهلوى آنها بوده است ؛
لطیف پدرام:
نامه‌ی سرگشاده به جناب ژنرال دوستم بنیان‌گذار و رهبر حزب جنبش ملی-اسلامی افغانستان!
چرا این نامه را نوشتم؟!
مبارزان و عدالت‌خواهان، فعالان‌برابری طلبی هویتی، اتحاد مبارزه برضد شوونیسم و فاشیسم افغانی! شماری از شهروندان ازمن خواستند موضع خود را در باره‌ی فاریاب اعلام کنم. از من پرسیدند چرا در این باره سکوت کرده‌ام؟ چرا در باره‌ی غزنی موضع گرفتم؟ و چرا در مورد فاریاب موضع نگرفتم؟
جناب ژنرال دوستم!
چرا این نامه را به نشانی شما نوشتم و شما را مخاطب قرار دادم؟
بحران غزنی کاملا روشن بود؛ قانون انتخابات نقض شده بود، درضمن هموطنان نجیب هزاره‌ی ما در رابطه با انتخابات غزنی متحد و قانونمند وارد میدان شدند. ماجرای فاریاب اما ابهام داشت؛ با این‌وصف می‌خواستم روز چهارشنبه 13 سرطان موضع خود را در ساعت امتیازی کاملا روشن سازم. در همان لحظات نمایده‌گان جوزجان و فاریاب مرا برحذر داشتند و از آن‌چه در فاریاب گذشته بود به‌عنوان منازعه میان اوزبیک ها یاد کردند. آقای بهزاد هم در کنار من نشسته بود و گفت‌وگو ها را می‌شنید. پنج‌شنبه شب در برنامه‌ی محور طلوع این اختلاف درون قومی کاملا آشکار بود، طبعا یک چنین وضعیتی تصمیم‌گیری را دشوار می‌ساخت و مرا مجبور می‌ساخت احتیاط کنم.
اما چرا ژنرال دوستم؟!
با همه‌ی بحران های یکی دو سال پسین برادران اوزبیک ما ژنرال را به طور کلی رهبر و بزرگ خود می‌دانند. با مخاطب قرار دادن جناب ژنرال دوستم می‌خواهم با مردم قهرمان اوزبیک و همه‌ی عدالت‌خواهان و نیروهای ضد شوونیسم سخن بگویم و اتمام حجت کنم.

جناب ژنرال!
ما با هم دوستی دیرینه داریم و هر بار که موضع شما درست بوده‌است و مظلوم واقع شده اید از شما دفاع کرده‌ام. اما بگذارید گله کنم که، در دو دور انتخابات یعنی در مقاطع مهم تصمیم‌گیری های عدالت‌خواهانه و ملی شما از کاندیدا های فاشیست و شوونیست حمایت کردید و بر خلاف منافع اقوام مظلوم عمل نمودید؛ شما در مقام یک رهبر مطرح قومی خود و مردم خود را دست کم گرفتید و اشرف غنی را رهبر خود خطاب کردید، در حالی‌که اشرف غنی اعتبار و نفوذ مردمی شما را نداشت و به‌خاطر این مردم زحمتی هم نکشیده بود. با وجود احترام به آن دوستی های دیرینه نمی‌توانستم اصول خود را در پای فاشیست ها قربانی کنم. زمانی‌که از من خواستید برای ثبت نام ریاست جمهوری در کنار اشرف غنی شما را تا کمیسیون انتخابات همراهی کنم به شما پاسخ رد دادم و گفتم اگر خود کاندیدا می‌بودی به دلیل مظلومیت‌های تاریخی این قوم به شما رأی می‌دادم حتا اگر یک تاجیک رقیب انتخاباتی شما می‌بود. ″این پاسخ ادامه‌ی پاسخ منفی به اشرف غنی احمدزی در منزل خودش بود؛ گفت‌وگویی که با پا در میانی آقای خلیل زمر در آستان انتخابات فراهم شده بود″. خلاصه من به تیم شما و دکترعبدالله رأی ندادم، و به اصول خودم وفادار ماندم.
به‌هر حال، حکایت‌ها بسیار اند، بگذریم. بعد از صدور فرمان تقنینی غنی، بر خلاف قانون ثبت احوال نفوس مصوب مجلس دایر بر افغانی کردن هویت های غیرافغانی و آن جدال های سخت در مجلس در نخستين روز اقدام غنی و شرکایش برای اخذ تذکره‌ی برقی حاجی باتور فرزند شما، پشت سر اشرف غنی احمدزی ایستاد شده بود تا آن تذکره‌ی فاشیستی را اخذ کند؛ حضور باتور در مغایرت با حقوق حقه و هویت بقیه‌ی اقوام قرار داشت، و درست در اوضاع و احوالی بود که جناب شما به عنوان معاون اول غنی در ترکیه به صورت یک تبعیدی غنی به سر می‌بردید. حضور فرزند شما در کنار شقی ترین دشمن مردم ما توهین به شما و خلق رنجدیده‌ی اوزبیک بود و نیز بی‌پروایی و بی‌احترامی به صد ها هزار رأی هم‌تباران تان. این وضعیت واقعا نفرت انگیز بود، آرزو داشتم "باتور" را در ميدان نبرد برأي تحقق عدالت و در صف آزادي خوآهان ببينم نه در كنار غني شوونيست ودشمنان مردم ما، آن چنان که هر نوع اعتماد به شما را به خطر مواجه ساخت. مردم می‌پرسند حالا چه تضمینی وجود دارد که آن اشتباهات باز تکرار نمی‌شوند به‌ویژه با توجه با مجبوریت‌هایی که حالا دارید و زنجیر های محکم دامی که غنی و تیم ارگ دورادور شما تنیده اند؟
من در همین یک‌سال پسین، گذشته بماند، به شما هشدار دادم که، فاشیست ها شما را نمی‌بخشند، به‌جای خواست‌های کوچک، تغییر نظام، فدرالی کردن سیستم و توزیع عادلانه‌ی قدرت به ایالات را مطرح کنید اما نشنیدید و فاشیست‌ها شما را مثل هر بار دیگر اغفال کردند.
آری!
روش گرفتاری قوماندان نظام قیصاری قانونمند نبود، برخلاف تشریفات قانونی بود و واقعا نمی‌دانم قیصاری آدم خوب است یا آدم بد؟ اما نسبت به روش‌های گزینشی رژیم شوونیستی کابل نسبت به آن‌چه در شمال و شمال‌شرق می‌گذرد و یا مناطق مرکزی و هر جای دیگر حساس بودم و اعتراض کردم.
تظاهرات فاریاب، جوزجان، سرپل، بلخ و تخار را به دقت نگاه می‌کنم، آن تظاهرات می‌باید سرنگونی رژیم کابل، هویت و فدرالی کردن نظام را در دستور کار خود قرار دهد. از شما به عنوان بزرگ قوم اوزبیک می‌خواهم خشم و خواست مردم را در این جهت کانالیزه کنید، یعنی در جهت سقوط رژیم و فدرالی شدن نظام سوق بدهید در این صورت با وجود همه‌ی تردید ها و نگرانی ها در دفاع از جنبش خلق قهرمان اوزبیک ایستاد خواهیم شد. در غير آن خواست رهایی قوماندان نظام قیصاری به خودی خود خواست مهمی نیست. اگر خواست همین باشد که تا حال دیده‌ایم چند روز بعد فروکش می‌کند و یک معامله و امتیاز کوچک، یا تهدید آمریکایی ها ماجرا را به پایان می‌رساند. به‌راستی، دیگر آن قدر تجربه داریم که، هم دوستی‌ها را پاس بداریم و هم اصول خود را حفظ کنیم؛ اما اگر مجبور شویم میان دوستی و اصول یکی را انتخاب کنیم اصول و ارزش هایی را که به آن اعتقاد داریم و باور داریم انتخاب خواهیم کرد. این نکته را باید بگویم که همیشه در کنار ستم دیده‌گان کشورم قرار خواهم داشت.

>>>   مثل قیصاری دیگران هم درلیست اند که از طرف طالبان وپاکستان داده شده تااینها که خوب جنگیده وطالب کشته اند باید کشته شوند دولت لیستکرده.مثل عزیزالله کاروانی.سیدخیلی.داوود...
..وغیره درلیست کشته ها.وترور اند.

>>>   هر کسی که حرف های غیر اخلاقی و بی ادب قیصاری ره شنیده باشه شاید هرگز از وی کوچکترین دفاع نخواهی کرد. چون وی با نهایت حرف های زشت و خارج از چوکات ادب بر انسانها تعرض کرده و این هرگز قابل بخشش نیست با وجودیکه خودش منحیث یک فرد محلی قدرتمند ولی خود را بالاتر از قانون پنداشته عزت و احترام انسانی را فراموش کرده است. وی در برابر کسانیکه ملبس با یونیفورم نظامی بوده و به اندازه عمر این جناب تحصیل کرده از حرف زشت و رکیک استفاده کرده که در نظام عسکری قابل بخشش نمیباشد. بهتر است وی خود را با اخلاق انسانی که زیبنده انسان است آراسته نماید تا مورد احترام همه قرار گیرد. وسلام

>>>   کسی که سیاست نداند،رهبری نتواند،آرمان نداشته باشد.ارسال چنین نامه برایش از طرف هرکس که بیهوده و بی فایده است.چون جاهیلان هیچ وقتی حرف عاقلان گوش نمی کنند.

>>>   خوبیش کرده تسلیم ایشچي کنیش.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است