آیا جنرال در بازداشت قیصاری همدست ارگ است؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۵    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152447 منبع: پرینت

برخی ها مدعی اند که ارگ با مشورت و اجازه جنرال دوستم، فرمانده نظام الدین قیصاری را با لت و کوب باز داشت کرد و تعدادی از همراهان او را کشت و خانه او را تاراج کرد.

پرسش اساسی این است که فرمانده قیصاری یکی از افراد سرسپرده و وفادار به جنرال دوستم بود و تکیه گاه مردم فاریاب در جنگ علیه طالبان بود، با کدام منطق دوستم با ارگ همدست شده باشد؟

واقعیت این است که فرمانده قیصاری یک جنگجوی دلیر و بی رحم بود و در نبود دوستم او از یک طرف بخاطر جسارتش در جنگ با طالبان در میان مردم فاریاب روز تا روز محبوب تر می شد. افزون بر آن او به یک رسول پهلوان نیرومند و رقیب دوستم تبدیل می شد. چنانچه جنرال دوستم در اوج بحران های شمال رسول پهلوان را در یک توطئه مثل بسیاری فرماندهان ازبیک کشت. محبوبیت قیصاری به حدی است که برای چندین روز متوالی مردم خشمگین ازبیک برای رهایی او از زندان اعتراض می کنند. این در حالی بود که با تبعید و تحقیر دوستم به ترکیه توسط ارگ یک نفر هم اعتراض نکرد.

فاشیستان حاکم در ارگ تحمل فرماندهان نیرومند ضد طالبان را ندارند و از خود خواهی ها و اختلافات آنها به نفع خود استفاده می کنند. چنانچه اشرف غنی از باز داشت و سرکوب فرمانده قیصاری قدرت نمایی نموده و برای ترساندن به فرماندهان دیگر ضد طالبان استفاده نمود.
جنرال دوستم از یک طرف در تبعید مظلوم نمایی می کند و از جانب دیگر باتور دوستم پسر ارشد او در کنار اشرف غنی قرار دارد.

باتور دوستم بحیث نماینده خاص دوستم حاضر نشد که برای رهایی قیصاری با ارگ وارد گفتگو شود و یا حد اقل در کنار مردم معترض ازبیک قرار بگیرد.
مردم عوام ازبیک از بازی جنرال دوستم و ارگ به سر نوشت شان بی خبرند. هنوز بسیاری ها با خوش باوری به دوستم بحیث رهبر و ناجی باور می کنند.

اعتراضات مردمی بخاطر آزادی قیصاری با گذشت هر روز گسترده تر میشود ولی هوا خواهان جنرال دوستم نیز در تلاش اند که اعتراضات بخاطر رهایی قیصاری را به خواست های مردم به برگشت جنرال دوستم از ترکیه تبدیل کنند. اما درین میان موضع خود دوستم چندان روشن نیست. او واقعا خواهان برگشت به کشور است؟

هارون امیرزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
دوستم
ارگ
نظرات بینندگان:

>>>   جنرال صاحب دوستم شخص وطن دوست وقوم دوست است همیشه در کنار مردم خود بوده وهم اکنون خواهد بود بخاطر این در تبعید به سر میبرد که در افغانستان زنده گی او در خطر است وهم قیصاری یکی از معاونین سر سخت وطرف دار دوستم است دوست هیچ وقت چنین اشتبا را نخواهد کرد این یک توطعه است
سمنگانی

>>>   یک دهقان بچه را از سر کشتزار هایش آوردند، چند میل سلاح به دستش دادند، چند قلدر و اوباش منطفه را دَورش جمع کردند و نامش را گذاشتند، قوماندان!
این دهقان بچه هم شروع کرد به تهدید مردم، آدم کشت و باجگیری نمود و حتی آنقدر جسور شد، آنهائی را که برایش معاش میدهند، تهدید به مرگ کند.
پس خود قضاوت کنید که با این دهقان بچه چطور برخورد کرد؟

>>>   زورفاشست را میبینی صبرکو

>>>   هارون جان فتنه اندازي نكنيد، مردم حق خواه اگر ازبك باشند، يا تاجك، هزاره و پشتون همه شان متحداً عليه رژيم افغان دشمن كنوني به مبارزه بر آمده اند، و طبعاً هر مبارزه وقت ، سربازي و خون كار دارد، و هميشه به كاميابي ميانجامد،

>>>   به نظرم نويسنده اين متن يا پشتون است و ميخواهد بين ما ازبك ها نفاق اندازي كند و يا اصلا شخص نا اگاه در مسايل سياسي افغانستان است و نه در مورد دوستم چيزي ميداند و نه قيصاري را ميشناسد.
بايد بگوييم كه اين مخلوق ترك تبار همه دوستم صاحب را رهبر خود ميدانند و احترام دارند. خيزش مردم بخاطر قيصاري هم دفاع از يك سرباز قهرمان ازبك است و هم حق خواهي مردم ترك بخاطر است كه قيصاري كدام جرم ندارد صرف از وطن دفاع كرده و بخاطر حرف و گپ كسي مجرم نميشود اگر شود بايد اول اشرف غني بندي شود چون هر روز مردم افغانستان را بچه خر خطاب ميكند.
اينكه چرا مردم بخاطر خود دوستم به خيابان ها نريختند دليلش ان است كه خود جنرال صاحب دوستم انرا نميخواهد ورنه يك هدايت دهد بيرق تركستان بلند ميشود و گلم اوغانستان جمع.

>>>   خنده آور است از يك ادم ....بى نام و نشان ببو چور كردين يك بار عميق و دقيق متوجه شويد اين جناب قيصارى نه سواد دارد نه اخلاق دارد و نه تَر بيه دارد از نظام عسكري تبيله خانه جور نكنيد شما كمى به گذشته اين اقا رفته و اگاهى حاصل كنيد بهتر است

>>>   برادر قند اگر شما سخن از بچه دهقان میزنید کدام قومندان جهادی مکتب خوانده ویااز حربی پوهنتون فارغ گردیده است یابچه دهقان بوده یا کلینر یاینچرمین یاسقاو یا قاچاق برهروهین ویاهوتلی حال از قوماندانی به ریاست اجرائه ویا رئیس جمهوررسیده اند
حلبی ساز


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است