هموطنانی که پول گرفتند به افغانستان بازگردند
 
تاریخ انتشار:   ۱۳:۰۳    ۱۳۹۷/۴/۱۷ کد خبر: 152451 منبع: پرینت

دوازده هزار پناهجو درآلمان برای بازگشت به کشورشان پول گرفته‌اند از جمله افغانستانی ها!

بیشتر کسانی که حاضر به ترک آلمان شده بودند شهروندان عراقی بودند (۲۲۶۱ نفر)، در مرحله دوم و سوم پناهجویان افغانستانی و روسی (۱۳۰۷ نفر / ۹۵۱ نفر) از طرح دولت آلمان استفاده کردند.

دولت آلمان به پناهجویانی که بختی برای دریافت پناهندگی ندارند پیشنهاد کرده که اگر خودخواسته و به سرعت به کشورشان بازگردند، مبلغی دریافت خواهند کرد .

از آغاز اجرایی شدن طرح دولت آلمان به نام "کمک آغازین مثبت" حدود ۱۲ هزار پناهجو در آلمان با دریافت مبلغی خاک این کشور را ترک کرده‌اند. ۱۵۰۰ نفر از این تعداد قبل از پایان بررسی پرونده پناهندگی ‌شان از آلمان خارج شده‌اند. دولت آلمان طرح "کمک آغازین مثبت" را از ماه فوریه سال گذشته میلادی (۲۰۱۷) آغاز کرد.

آلمان به هر پناهجویی که حاضر باشد داوطلبانه خاک این کشور را ترک کند مبلغی می‌پردازد این طرح بیشتر در ارتباط است با پناهجویانی که امکان پذیرش تقاضای پناهندگی‌شان پایین است.

بر مبنای اطلاعات وزارت کشور آلمان ۱۱ هزار و ۶۱۸ نفر تا پایان سه ماه اول سال ۲۰۱۸ از این طرح استفاده کرده و با پس گرفتن تقاضای پناهندگی‌شان داوطلبانه خاک آلمان را ترک کرده‌اند.

دولت آلمان برای اجرایی کردن این برنامه تاکنون ۴۰ میلیون یورو هزینه کرده است. بر اساس این طرح پناهجویان بین ۸۰۰ تا ۱۲۰۰ یورو برای خروج از آلمان دریافت می‌کنند و اگر چهارعضو یک خانواده با هم خاک آلمان را ترک کرده و به کشورشان بازگردند، به مبلغ دریافتی‌شان ۵۰۰ یورو اضافه می‌شود.

حزب چپ‌های آلمان به شدت به طرح "کمک آغازین مثبت" دولت آلمان انتقاد کرده است.

منجمزاده


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
مهاجرت
آلمان
نظرات بینندگان:

>>>   مجبوريت بالاي انسان هر چيز را قبول ميكند، با رفتن شان تا ألمان بار ها با مرگ مقابله كرده و هزاران يورو به قاچاقبران ....صفت پرداخته اند، و حالا تنها هزار يورو براي ترك خاك كشور ألمان ، عجيب أنصاف ملا نصرالدين؟ خوب است كه مردم مظلوم كشور هاي كه بطرف ديموكراسي ميدوند تا حقوق انساني خود را كسب نمايند، ولي ديموكراسي در غرب يك شعار است و بس، ديگران بايد فريب ديموكراسي را نخورند، با كم و كاست ملك خود ساخته و در فكر بهبود اوضاع و زندگي و رفع مشكلات خود و ملك خود شوند،

>>>   به نظر دهنده اول!
دولت آلمان برای اینها دعوت نامه نفرستاده بود که به آلمان بیایند.
خودشان آمدند، پناهندگی سیاسی شان رد شد. دولت آلمان قانون پناهندگی اقتصادی ندارد. خودشان باید پیش ازین که توسط پلیس دستگیر شده رد مرز شوند، باید خودشان بار و بستره خود را بسته کرده ، دوباره به وطن عودت کنند.
هشتصد ایرو جیب خرچی نیز برایشان داده میشود و در کابل نیز اگر جایی ندرند، چند روز تا وقتی که برای خود جای پیدا میکنند، در مرکز تجمع پناهندگان اخراج شده میتوانند بود و باش
کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است