تاکید فایق بر سرکوب واحدهای مسلح وفادار به دوستم
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۱۳    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152477 منبع: پرینت

تاکید نقیب الله فایق یا همان عروسک غنی بر سرکوب واحدهای مسلح وفادار به جنرال دوستم.

ظاهرا بجای اعزام گروه مرگ از سوی ارگ یک گارنیزیون ویژه سرکوب در فاریاب تشکیل می شود. نقیب‌ الله فایق والی جدید فاریاب در جمع بزرگان محلی آن ولایت گفت که جلوی تردد افراد مسلح غیرمسوول در میمنه مرکز فاریاب را خواهند گرفت.

او گفت قرار است نیروی جدیدی موسوم به "گارنیزیون" تشکیل دهند تا با سلاح به دستان غیرمسوول برخورد کند این درحالی است که رهبری جنبش ملی بعد از اختطاف قوماندان قیصاری از سوی قطعات اعزامی ارگ از تقرر فایق بعنوان آنتن شورای امنیت ملی در فاریاب خشمگین است.

وجود افراد غیرمسوول که قادر بودند با اسلحه وارد شهر میمنه شوند به نگرانی‌ هایی در میان مردم دامن زده است. والی جدید همچنین گفت که نیروهای دولتی هم اکنون به ولسوالی قیصار مستقر شده‌اند تا به "پراکندگی" قدرت محلی در آنجا پایان دهند و اقتدار دولت را به نمایش بگذارند.

در تصاویر ویدیویی که جریان دیدار والی با یک جمع حدودا یکصد نفری را نشان می‌ دهد یکی از ریش‌ سفیدان با نفوذ فاریابی از رفتار نیروهای دولتی انتقاد کرد که به گفته او این نیروها به خانه نظام‌الدین قیصاری هجوم برده و سه نفر از محافظان منزل او را کشته اند.

فرید نعیمی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فایق
قیصاری
گارنیزیون
نظرات بینندگان:

>>>   داکتر فایق نماینده رییس جمهور در فاریات است نه نماینده دوستم باید افراد مسلح غیرمسول سرکوب شوند نه تنها درفاریاب بلکه درسراسر کشور

>>>   به امید روزی که تمام جنگسالاران و آدمکشان بسزای اعمال شان برسند از هر قوم و تباری که باشند. ان شاءالله بزودی ظاهر قدیر ، محقق و بقیه انسان های خود فروخته و آدمکش دستگیر میشوند و بسزای اعمال زشت شان میرسند.
امید حیدری کابل

>>>   مزه پولهای باد آورده اداره نورم وستندرد نه شوخی است و نه مزاح!!! یک انقلابی و فیلسوف گذشته گفته بود : "روشنفکران مرتجعترین قشر در جامعه اند"

>>>   قیصاری ‌ امثال آنها باید سکوی شوند تمام ملت ازین اقدام ولت حمایت می‌کنند

>>>   درکشور ما دولت قانونی وجود ندارد،دولت اشرفغنی یک دولت توافقی ودستوری به فرمان امریکا هست ،بنابراین ،همه بزرگان یک قوم مسولیت قوم خودرا به عهده دارد،وفرماندهان جنبش اسلامی و...حق دارد از مردم خود دفاع کند ،همه انهایکه مورد ظلم وستم وتبعیض هستند ، باید جلو فاشیصتهاوتمامیت خواه ارگ ،قیام کند

وآنهایک ساکت وآرام نشسته آنها خائنین به مردم خود وتجارت پیشه هستند ،همانند سگی که به اسخوانی راضی شده ..،،قیصاری به دست فرماندهان حزب اسلامی حکمتیار دست گیر شده ، ومحافظانش را همینها در داخل لواء تیرباران کرده ،این حکومت نیست بلکه نژادپرستی قوم (اوغان)است، دیگر اقوام ازین مساله به راحتی عبور نکند،زیرا نوبت اقوام دیگر خواهد رسید،
این حلقه ای ارگ نشین،هیج اعتقادی به انتخابات ،ومشارکت همه اقوام،درقدرت ندارد،


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است