اشرف غنی در پی چیست؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۲۵    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152478 منبع: پرینت

غنی احمدزی در پی چیست؟ آیا او مامور تجزیه است؟

به باور من سیاستگر موفق کسی است که دست‌ کم صف مخالفان خویش را طویل نسازد.‌

بر این بنیاد غنی احمدزی ناکام‌ ترین سیاستگر پشتون پساطالبانی است اعمال غنی صرفا شماری از نوچه‌ ناسیونالیست‌ های برتری طلب، کم سوادان پشتون و پیران شوونیست پشتو زبان را خوشحال می‌کند و بس غنی نه تنها رهبران ازبک، تاجیک و هزاره را از خود دور کرد که با شمار زیادی از متحدان سیاسی همتبار خودش نیز سر به مهر نشست.

او واقعا چه می‌ خواهد؟ در پی انجام چه ماموریتی است؟ من از دیر زمانی تا اکنون فکر می‌ کنم و این دو پرسش در ذهنم رژه می‌ روند. انتخاب مجدد روسای جمهوری برای دور دوم در جهان خیلی معمول است. جورج بوش دو دور انتخابات را برد، بارک اوباما دو دور انتخابات را برد، در ایران احمدی نژاد و حسن روحانی هر کدام دو دور حکومت کردند. در ترکیه و روسیه اردغان و پوتین نیز دو دور انتخابات را بردند حتی در افغانستان حامد کرزی دو دور با تقلب رییس جمهور شد.

آیا می‌ شود غنی را در چنان موقعیتی نشاند؟ غنی در دو دهه‌ی پسا طالبانی تنها پشتونی است که تقریبا نفرت عمومی تاجیک، ازبک و هزاره را علیه‌ی خود بسیج کرده است. جنبش‌ های جوان تاجیک و هزاره؛ جنبش روشنایی (محوریت هزاره) و رستاخیز تغییر (تاجیک محور) در حکومت غنی و به دستور غنی مورد حمله قرار گرفت. در نسل کهن‌ سال عموم به اصطلاح رهبران تاجیک را به حاشیه راند، بزرگترین رهبر ازبک را تبعید کرد، فقط اندکی با رهبران هزاره مدارا می‌ کند.

گمان نمی‌کنم از نسل جوان و سنتی تاجیک و ازبک کسی در انتخابات ریاست جمهوری پیشِ‌ رو کنار غنی بایستند. ایستادن در کنار غنی شاید ننگین‌ ترین کاری باشد که رهبران تاجیک و ازبک می‌ کنند. شاید از میان هزارگان بتواند باز سرور دانش را قناعت بدهد. در میان سران پشتون غیر از کوچی و غلجایی دیگر چنان محبوب نیست. با این پیش درآمد می‌ خواهم بگویم که اگر رای در انتخابات معیار باشد غنی کمترین شانس ریاست جمهوری را نخواهد داشت. آیا غنی چنین محاسبه‌ای دارد؟

من شکی ندارم که غنی چنین محاسبه‌ای را دارد او قطعا آگاه‌ است و می‌ داند که جایگاه مردمی اش به شدت صدمه دیده است اما چرا دست به اعمال نفرت انگیز می‌ زند؟
به باور من غنی مامور تجزیه‌ی افغانستان است. خودش به درستی می‌ داند که رفتار و اخلاق او معطوف به دولت-ملت‌ سازی نیست.

کشورها بیشتر به دو دلیل تجزیه شده اند:
1. شدت تضاد‌های قومی و مذهبی
2. ایجاب منافع قدرت‌ های خارجی

فکر می‌ کنم در کشور ما هر دو عامل مصداق عینی دارد و اشرف غنی احمدزی مامور انجام تجزیه‌ی این سرزمین است اگر چنین نباشد هیچ آدم ملی‌ گرا، عاقل و مهین دوست دست به اعمالی نمی‌ زند که سبب ساز نارضایتی مردم تا سرحد برافراشتن پرچم‌ های قومی و جدایی طلبی شوند.

كليم الله همسخن


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اشرف غنی
انتخابات
اقوام
نظرات بینندگان:

>>>   Haidary
بلى بايد چنين شود غنى به طور آشكار منسوبين نظامى وجنرالان مربوط به ديگر قوم را حذف كرد وقرار اخبار تلويزون طلوع به 19نفر افسران پشتون رتبه جنرالى وسه ماه معاش فوقالعاده داده اين واضيح وروشن تبعيض گرايى غنى را ثابت ميسازد بايد نيروهاى امنيتى ديگر اقوام اين عمل كرد غنى را مد نظر گر فته صف خورا جدا كنند در غير ان توسط تيّم فاشيستى غنى حذف ميشوند

>>>   اشرف غنی سوگند خودره که افغانستان نابود کند و از عراق و سوریه بدتر سازد

>>>   من کاملن با شما موافق هستم اقای کلیم الله همسخن شما درست و بجا و دقیق تحلیل و ارزیابی کرده اید .

>>>   او مانند همه تکنوکراتهای امریکایی مامور نابودی و به فقر کشیدن افغانستان است!!!!

>>>   قیام ملی برعلیه فاشیستیان ارگ نشین اشدی لازم وضروری است .

حکومت نا مشرو ع غنی « یعنی حکومت حفظ الله امین ادم کش است » اشرف غنی پیشا هنگ نیروهی ا شغالگر امریکایی مقصر همه بدبختی درکشور اسلامی ما همین غنی احمدزی کوچی روانی و متعصب و گذافه گو شخص احمق است .
اشر ﻏﻨﻲ ﻓﺎشیست و ﻣﺘﻌﺼﺐ تنها ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ احمدزی های کوچی کوچی متعصب است ﻧﻪ ﺭﻳﺲ ﺟﻤﻬﻮﺭ ازبک ، تاجیک ، هزار ه دیگر اقوام شریف کشور نیست .


در بین قبیله احمدزی کوچی ناقلین هندی الاصل ملتانی یک آدم روشنفکرد با تفکر انساتی و اسلامی دیده نمی شود ولی صد ها تن فاشیست وطن فروش آدم کش تروریست دارند که امروز نسل کشی می کند، حکومت قبیله احمدزی کوچی با طالب وحشی هم دست است جوانان پولیس و ارتش ، امنیت مربوط به یک قوم خاص غیر افغان را اشرف غنی هر روز دسته دسته می کشد و یا به دست طالب می سپارد.

غنی احمدزی کوچی هیچ درک فهم از بدامنی ، بیچاره گی ، بیکاری و ناداری، گرسنگی و بی دفاعی مردم عام کشور ندارد مانند حفظ الله امین یک شخص خون آشام و خون خوار کم اصل و کم درک است و تنها غنی احمدزی درک حیوان صفت مانند کفتار ها دارد . سیاست و رفتار کردارغنی در مقابل جان بی دفاع مردم عام و سربازان شجاع ما و مردم شریف وطن ما مانند افکار حفظ الله امین خون ریز است به آگاهی همه جامعه مدنی و سران احزاب سیاسی چه در داخل و خارج از کشور به عرض می رسانم که ادامه حکومت اشرف غنی خون خوار در قدرت باعث بحران کلان مانند جنگ بین اقوام در کشور است حتی کشور را بسوی تجزیه می برد و در این چهار سال حکومت نابکار بی برنامه غنی کوچی فاشیست فقد آغوشته تعصب قومی بین مردم غیر افغان و انها را آغوشته به فساد ، رشوت ، را ه د گیری نا امنی می برد .

از اینکه هر روز تابوت عزیزان مان را با اجسادشان به زیر خاک دفن کرده خسته شدیم، هیچ بی وجدان و بی غیرت تاجیک هزاره و ازبک نیست که تمام جوانان ما را از جنوبی جمع کرده بیاورد تا هر قوم امنیت ولایت و خانه و محل زندگی خود را بگیرد، ما هر روز از جنوبی محافظت می کنیم، با تاسف در بدل محافظت از خانه و منزل این بزرگواران نا سپاس کوچی تابوت جوانانمان را هدیه می گیریم. مظاهره چیان زن چند روز پیش در ولایت جوزجان گفته اند که غنی مسلمان نیست و آنها غنی کوچی را به صفت ریس جهمور کشور مشور نمی شانس ؛ بخاطریکه طلبان به کمک غنی در نواحی شان ظلم ستم و بیدا می کنند .
مبارزان دلسوز به بوطن مردم شریف چه در داخل و خارج کشور همه خواهان برکناری غنی متغصب و خون ریز و دیگر رهبران بی کفایت دولت نا و حدت ملی هستند و محاکمه ای علنی آنها میخواهند.

یکی از اولین گام درراه ازبین بردن ختلافات و تعصبات قومی وقبیلوی تخییر نام افغانستان به بنام خراسان یا باختر است. زیرا افغان ، علاوه بر اینکه درزبان انگلیسی به سگ شکاری ، اطلاق شده است، وهم در اروپا این نام از نظر مواد مخدربنام سورته افغان« جرس سیاه افغان » ! از نظر تاریخی متاسفانه یکی ازسه نامهای یک قوم واحد است، یعنی ، افغان؛ پتان، پشتون یا پختون، هرسه این نامها به یک قوم خاص اطلاق میگردد. بقیهء ملیتهای این کشور هرگز نه افغان استند ونه هم با افغان کدام پیوند تاریخی وفرهنگی ویا نژادی دارند.

افغانها مطابق تیوری پدر ژورنالیزم اوغانی، محمود خان طرزی، زبان قومی خودشان را دارند، که زبان اوغانی یا پشتو می باشد.
ازنظر تباری،افغانها یا پشتونها تعدادی ازقبایل هندی الاصل ملتانی بوده که سرزمینهای آبایی شان اطراف کوه سلیمان، خیبر پشتخوا و وپشین وژوب می باشد و این مناطق درتاریخ بنام افغانلند یاد شده است و دریاد داشتهای تاریخی بعضی ازنویسنده گان انگلیسی منجمله ( الفنستون) مولف کتاب افغانان نمایندهء انگلیس در دربار شاه شجاع نامهای تمام مناطق افغان نشین با تفصیل آن ذکر گردیده است.

درقرن بیست ویک برای ازبین تعصبات قومی وقبیلوی، یگانه راه حل در افغانستان کنونی، تغیر نام قومی افغانستان است که اساس تعصب های قومی پنداشته میشود.

>>>   دوستان محترم من دیروز در سایت دانشنامه ویکیپدیا مقاله ای مشاهده کردم که تعداد کشته های جنگ در کشور های مختلف جهان را ثبت کرده بود و من از مطالعه آن در نهایت تعجب و حیرت فرو رفتم
مقاله با نام تعداد قربانیان جنگ در جهان از سال ۲۰۱۵ به بعد بود من فکر میکردم قربانیان جنگ عراق و سوریه و لبنان و یمن و لیبیا با وجود جنایات داعش بیش از کشور ما بوده باشد اما آمار متاسفانه اینچنین بود،:
اول افغانستان ۲ میلیون نفر!
دوم سوریه ۵۰۰ هزار نفر
سوم عراق ۴۰۰ هزار نفر
چهارم جنگ مکزیک ۱۵۰ هزار نفر
پنجم یمن و لیبیا ۵۰ هزار نفر
ششم سومالی و نیجریا در درجات بعدی قرار داشتند.
بر این اساس افغانستان نا امن ترین کشور میباشد دوستان محترم برادران خوب فکر کنید قاتلان این همه قربانی در کشور ما چه کسانی هستند؟ از کدام قوم هستند؟ خوب منطقی باشید و حقیقت را ببینید اگر یک نفر هم قومی شما جنایت کرده است از او اعلام بیزاری کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است