چرا در انتخابات 93 قیصاری چهره ای خطرناک نبود؟
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۶    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152480 منبع: پرینت

چه کسی ظلم روا می دارد؛ ارگ نشين غدار يا فرمانده دلير شجاع نظام الدین قيصاری؟

شماری از افراد به بهانه و زیر نام جنگ سالار و افراد مسلح غیرمسوول هر چند می‌ تواند بار عاطفی خاص خود را داشته باشد و به شکلی اذهان عمومی را تلطیف کند اما بار قومی آن که در تضاد با منافع دیگر اقوام قرار دارد بدون شک بسیار سنگین است.

در اینکه مردم خواهان حاکمیت قانون و تضعیف نقش جنگ سالاران در زندگی خود هستند هیچ تردیدی نمی‌ تواند وجود داشته باشد اما سوال این‌جا است که واقعا افراد دستگیر شده، جنگ سالار و مخالف مصالح علیای کشور هستند؟ در اینجا است که سوال‌ های بسیاری مطرح می شود و نسبت به این اقدام‌ ها اذهان عمومی را به شک و تردید وادار می‌ سازد.

اگر قیصاری یکی از فرماندهان حزب جنبش اسلامی افغانستان تحت رهبری جنرال دوستم واقعا فردی خطرناک برای منافع عمومی می‌ تواند باشد چرا در انتخابات سال 1393 در کنار رییس حکومت و معاون او در کارزارهای انتخاباتی چهره منفور و خطرناک پنداشته نمی‌ شد؟ چرا رییس جمهور فاشیست اشرف غنی در آن سال‌ ها از قیصاری بعنوان جنگ سالار سخن نمی‌ گفت؟ اینها همه نشانه‌ های روشن از یک رویکرد کلان تصفیه قومی در سیاست‌ های کشور دارد.

غنی و تیم ارگ به صورت لجام گسیخته و بدون توجه به وضعیت کشور در حال پاک سازی قومی در کشور هستند. وقتی غنی فاشیست کوچی فریاد می زند که به هیچ صورت به جنگ سالاری بلی نخواهد گفت این فریاد چرا شامل جنگ سالاران و جنایت کاران جنگی نمی‌ شود که به نام قوم و برای خود در سیاست‌ های کشور جای باز کرده‌ اند؟ غنی به صورت بی محابا میلیون‌ ها افغانی را به حساب گلبدین یکی از شاخه‌ های حزب اسلامی واریز می کند و عملا او را در جنگ قومی مدد رساند ولی حاضر نیست که شخص حکمتیار و فرماندهان او را که به جنایت جنگی و ضد بشری متهم هستند به دادگاه بکشاند.

آیا بخواست این توده های میلیونی شهروندان ترکباران که مدت چند روز می شود در ولایات مختلف کشور صدای عدالتخواهی خود را بخاطر آزاد شدن نظام الدین قیصاری و علیه بی عدالتی، قوم گرایی و فاشیستی رییس جمهور اشرف غنی احمدزی بلند کردند دولت فاشیست و جامعه بین الملل پاسخ خواهد داد؟

محمدطاهر شهیدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
قیصاری
اشرف غنی
جنگ سالار
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است