فایق بنام جنرال دوستم و گوش بفرمان حنيف اتمر
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۲۴    ۱۳۹۷/۴/۱۸ کد خبر: 152494 منبع: پرینت

گفته و شنیده می شود نقیب الله فایق والی جدید فاریاب با ورود به مقام ولایت فاریاب از هرچه سخن گفته بجز خواست اصلی مردم: آزادی فرمانده نظام الدین قیصاری.

نفرات کوماندو در حمله به خانه قیصاری باز هم خون ریخته اند به نظر می رسد که دولت وحدت ملی افغانستان تحت هیچ شرایطی برای فعا حاضر به رهایی قیصاری نیست وی از روی دسترخوان ارگ رفته فاریاب تا به نحوی مردم را قانع کند که دشمنی با طالب و داعش را کنار گذاشته و افاده داد که دنبال قیصاری نگردید اینکه من آماده ام برایتان کار می کنم!

جناب فایق در یک چرخش ظاهری از روی مجبوری و در تفاهم با رییس جمهور اشرف غنی احمدزی فاشیست اعلام کرده که من یک جنبشی هستم و رهبر من جنرال دوستم است ولی من کارمند دولت هستم و هیچکسی از من انتظار کار حزبی را نداشته باشد. یگانه گپ سرچپه والی جدید فاریاب فایق این بود که گفته من برای انتخابات هیچ کاندیدی ندارم پس بعد از بیرون کردن قیصاری از صحنه به چه کاری از ارگ روانه شده ای؟

بسیاری وطندارهای ما حتی بچه کاکایم طالب است. چطور کنم، بروم همرایش دشمنی کنم؟ این نخستین بار است که یک مسوول دولتی ارگ، سخنان اخیر احمد ضیا مسعود را تصدیق کرد که گفته بود اکثر کسانیکه در صف داعش و طالب علیه دولت می جنگند از نفرات جنبش و جمیعت است. فایق از این مساله عبور کرد که در موجودیت هزاران طالب و داعش چطور می گویی که بیایید وطن خود را آباد کنیم بیایید آتش بس کنیم.

محمدطاهر شهیدانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
فایق
اتمر
قیصاری
دوستم
نظرات بینندگان:

>>>   فايق و طاهر ظهير والى باميان از كأسه شوراى امنيت تغذيه ميشوند و بردگان زرخريد فاشيست ها استند،مردم فريب نمى خورند

>>>   فایق بدبخت افتخارش این بود که هر روز می توانسته اسرف غنی را ببیند ولی این فرصت را را برای خدمت نردن فاریاب از دست داد. او بر مردم فاریاب منت گذاشت که به خاطر آنان از دیدار اشرف غنی خود را محروم کرده است. به خدا قسم من بیچاره بر سر یک دسترخوان با اشرف غنی نان نمی خورم و از آن خجالت می کشم و انگی این آدم خود را خادم نردم دانسته و می کید که آنان این بدبخت را از دیدن اشرف غنی محروم نموده است.

>>>   شما مردم بی امت حالا منتظر وزیر خارجه امریکا باشید تا مشکل ما را حل کند ما وشما غیرتی ها غلا م امریکا هستیم

>>>   Aziz Arianfar
تشخیص اولویت ها در مراحل تاریخی بسیار مهم است.
در اوضاع و احوال کنونی باید:
1. شعار راندن اتمر از دستگاه دولت و گماشتن او به یک کرسی سفارت در یک کشور دور دست به شعار مرکزی و سراسری مبدل شود. در این امر باید همه احزاب و جریانات سیاسی مشارکت ورزند و پیش از این که اتمر آن ها را یکه، یکه از صحنه بیرون و یا حتا کاملا حذف نماید؛ بر برکناری او پا بفشارند.
زیرا همانا اتمر سلسله جنبان همه تنش های تباری در چند سال اخیر است. بدون اتمر غنی احمدزی قادر به پیاده کردن اندیشه های افراطی تبارگرایانه خود نخواهد بود.
2. دو دیگر، برای نخستین با برای جنرال دوستم شانس بسیار بزرگ تاریخی پدید آمده تا با پیوستن به جنبش مردمی و اپوزیسیون و بریدن و برهم زدن رابطه با غنی، غسل تعمید کند و کفاره همه معامله گری ها، خیانت ها و جنایات تاریخی خود را بپردازد.
اما اگر باز هم معامله و خیانت کرد و به اردوگاه غنی پیوست، دیگر تاریخ هرگز او را نخواهد بخشید.
با این هم، اگر درست عمل کند، می تواند به قهرمان ملی مبدل شود.

>>>   Najib Salam
آيا دوستم بيش از اين درخور رهبرى قوم شريف ازبيك است !
پاسخ منفى است ، زيرا دوستم ديگر آن دوستم سالهاى نود نيست ، او نتنها آن هئيبت رهبرى را باخته است بل آن امكانات نظامى ديروز را در اختيار ندارد ، دوستم پوتانسيل مردم شريف ازبيك را در پاى يك فاشيست چون غنى ريخت و غنى را رهبر ازبيك ها ناميد ، معلوم مى شود نه دوستم و نه مشاوران او از فهم سياست هاى بلند عاجز اند و هيچ برنامه يى سياسى بلند مدت ندارند . دوستم با آنكه مردم هنوز هم به او حرمت دارند و او را به عنوان رهبر تحمل كرده اند ولى او مردمش را در شرايط بحرانى تنها گذاشته است ، دوستم با وجود يكه رسمن فرد دوم كشور شمرده مى شود ولى او صلابت وجرات استفاده اين حق را ندارد و تن به ذلت و تبعيدداده است . در اين روز ها غنى و تيم فاشيستش مردم اوزبيك را دارند توهين و تحقير مى كنندو به رگبار مى بندند ولى او حتا توان و قدرت پخش و نشر يك پيام ويديوى را به مردمش ندارد . پرسش اين است كه چنين آدمى آيا درخور رهبرى قوم بزرگ چون ازبيك ها است !
نخبگان سياسى ازبيك بايست دوستم را به چالش بكشند و از او بخواهند يا با مردمش باشد و يا صحنه را به مردمان با اصالت و هدف مند خالى سازد .

>>>   شخصیت هوشیار وسیاستمدارجوان که شرایط عینی جامعه رادرک ودرصدد تطبیق قانون وضد وحشی ګری ولمپن ګری است - خداوند موفق بداردش

>>>   این سخنان یک فریب است مردم باید فریب این چنین اشخاص را نخورند واین یک باز ی سیاسی است
جواداز مزار

>>>   نقیب الله فایق هیچ وقت یک سیاستمدار شده نمی تواند بخاطر چوکی نورم واستندرد چه کار های که نکرد حال والی فاریاب شده برایش ت وصیه میکنم ا زمامور دولت کرده راه جوانمردی ومردانگی را بیاموز همین دوستم بودکه خودت را به شورای ملی وریاست نورم استندرد رساند حال خودت ااینطور حرف میزنی عملکرد عین داکتر صاحب عبدالله واری است به قدرت رسیدید همه را فراموش کردید
قیامن
افسوس افسوی خودت

>>>   بزرگان این سه قوم(تاجیک، هزاره و ازبیک) بیش از حد ضعف النفس و بی غیرت هستند باهم تعهد میکنند و یا با قوم خود تعهد می کنند اما متأسفانه با نشان دادن یک چراغ سبز و وعده موقت و کم ارزش از طرف پشتون ها تمامی تعهدات و آرمانهای خود را زیر پا می کنند و مزدوری قوم پشتون را قبول میکنند. و بین خود دشمن می شوند. و پشتون ها هم نطقه ضعف هر سه قوم را یافته و از آن بهره میبرند. به امید بیداری و عزت نفس.

>>>   فايق اگر خون شيرمردان ازبك در رگش باشد خو مرد واري پهلوي ملتش استاد ميشود. اگر نشد معلوم ميشود كه ....
ارتاش

>>>   زرخريد فاشيست ها


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است