سونامی تفکر فاشیزم افغانی را متوقف کنید
بدون شک همه اینها چه ایتلاف های کهنه و چه هم ایتلاف های جدید همه و همه در یک خط حتی به مشوره یکدیگر یکجا عمل می کنند گاهی خود را به دامان کرزی و گاهی هم در پای اشرف غنی می اندازند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۵    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152508 منبع: پرینت

بارها گفته ام و بار دیگر تکرار می کنم:
خود را مصروف این بازی های دستوری و سازمان یافته که در واقعیت امر بیرون از مرزهای این کشور تنظیم شده است و خصلت موسمی دارد ننمایید.

این چنین افراد، اشخاص و حتی گروه ها دانه های شطرنجی هستند که بازیگران اصلی این دانه ها را در وقت معین و جای مناسب با درنظرداشت منافع شان می گذارند فرمان نشستن بر "تاج و تخت سپیدار" و با حذف از این مقام نه در صلاحیت حاکمان موجود قصر سپیدار و ارگ است و نه هم در صلاحیت به اصطلاح امپراطور و یا فرمانروایی اسبق بلخ می باشد زیرا فرمانروای اصلی که تاج و تخت را اعطا می کند کسانی دیگری اند.

همه چیز دیگر آشکار گردیده است و به هیچ کسی هم مسلما پنهان نبوده و نیست و ضمنا تجربه تلخ نه چندان دور هم نشان داد که خود و نیز وابستگان شان در حقیقت بخاطر نفاق و شقاق نمودن نیروهای مترقی وطن پرست و ضربه جبران ناپذیری به جوانان غرور آفرین و باشهامت این سرزمین هر آنچه در توان داشتند دریغ نورزیدند و به شکل ناجوانمردانه ولی حساب شده حرمت و اعتبار میلیونی مردمان این کشور را به بازی گرفتند و باورهای شان را معامله کردند و از هیچ گزینه هم تا اکنون بخاطر رسیدن به گند قدرت دست بردار نبودند و نیستند و نخواهند بودند.

بدون شک همه اینها چه ایتلاف های کهنه و چه هم ایتلاف های جدید همه و همه در یک خط حتی به مشوره یکدیگر یکجا عمل می کنند گاهی خود را به دامان کرزی و گاهی هم در پای اشرف غنی می اندازند که این هر دو مریضان متعصب قوم پرست به گرگ درنده ای شباهت دارند که واژه رحم را هرگز نمی شناسد ولی یکی در لباس روباهی مکار و دیگری بدون هیچ نوع تمکینی همچون درنده عمل می کند.

بقول معروف: "آزموده را باز آزمودن خطا است"

بلی هموطن!
واقعا زمان آن فرا رسیده است که با این مهره های زنگ زده و آزموده شده و حتی شرم آور بلادرنگ وداع کرد. به گفته حافظ بزرگ: "فلک را سقف بشکافیم و طرحی نو دراندازیم".

پیشنهاد من به شما هموطنان گرامی به مثابه یک فرد این است:
نعره تکبیر را زمانی فریاد بکشید که سونامی تفکر فاشیزم قبیلوی درهم کوبیده شود.

در شرایط فعلی بخاطر حداقل بیرون رفت از این وضعیت اسفناک و نبود کوچکترین امید به یک روشنایی بیایید بدون درنظرداشت دیدگاه های آیدیولوژیکی به دور "برنامه" یگانه شخصیت مناسب به وضعیت جاری چون داکتر لطیف پدارام رییس گنگره ملی که به شکل جانبازانه و نترس علیه دشمنان قسم خورده گروه بی فرهنگ فاشیزم قومی و اشغالگران بخاطر دفاع هویت و تاریخ این سرزمین مردانه ایستاده است و سینه خودرا سپر نموده است جمع شویم و من تاکنون الترناتیف دیگری را بجز این فریاد (عدالتخواهی) را خصوصا در این شرایط حساس تاریخی واقعا نمی بینم.

به اطلاع تمام هموطنان گرامی صادقانه و بی پرده به عرض می رسانم که من عضو حزب کنگره ملی نبوده و نیستم ولی در شرایط فعلی قطعا من دیگر گزینه جز لطیف پدرام که حداقل درحد توان خویش سد راه سونامی تفکر فاشیزم قومی ایستاده است نمی بینم ولی اگر دیگر هموطنانم درمورد کدام گزینه و یا آدرس دیگری دارند و یا شخصیتی دیگری را با چنین خصوصیات می شناسند به معرفی بگیرند تا برای هموطنان روزنه باز گردد.

با عرض حرمت
عطا صفوی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
تفکر فاشیزم
پدرام
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Amirzada II
مسوول کشتار این فرزندان بیگناه ازبیک اشرف غنی، پدر نیو فاشیزم اوغان نیست، بلکه محصول خود خواهی ها و بیسوادی سیاسی جنرال دوستم است، کسیکه فاشیزم را با شکوه به تخت نسل کشی نشاند. حالا خودش در عشرت و حسرت در ترکیه در مهمانخانه اردوغان زندگی می کند و پسرش باتور دوستم در کنار اشرف غنی پدر فاشیزم قتل عام مردم شریف ازبیک را نظاره می کند.
تا این رهبران خائن و عوامفریب باشند تاجیکان، ازبیک ها و هزاره ها روی آرامش را نخواهند دید.
آیا تلاش ها برای بازگشت جنرال دوستم به افغانستان ارزش این همه قربانی ها را دارد؟

>>>   Mohsen
اين حكومت شايسته حاكميت نيست و مگر امريكائيها و همدستان شان بخاطر منافع خود ايشان را فراشوتي آورده و نصب كرده تا از منافع شان دفاع كند ، انها منافع ملت را تأمين نميكنند

>>>   Homayoun Paiez
درحیرتم از آنانیکه،هنوز هم نمی دانندکه:
امریکا وناتو، فقط در استحکام قدرت یک قوم، بالای همه، سرمایه گذاری کرده و می کنند.در غیر آن،مگرآنها تقلب وقانون شکنی هاوخردوانی های غنی رانمی بینند؟!

>>>   همان طور که شما اشاره کرده اید؛ به قول شما ابر قدرت ها، یا به قول معروف" استعمار گران" در هر زمان و هر مکانی دنبال منافع خود هستند؛ و این منافع را هر شخص، گروه ویا قومی بتواند برای شان تامین و تضمین کند؛ آنها، همان شخص و گروه ویا قوم را بالا می کشند و کمک می کنند.
امریکایی ها و شرکای شان، واقعیت های این جا را آنطوری که باید، نمی دانند؛ برای آنان، در طی سال ها تا به امروز، چنین تفهیم شده است؛ که اکثریت مطلق، حاکمیت سنتی و... از آن یک قوم است؛ و دیگران که اقلیت های کوچکی اند؛ در این اواخر مسلح شده اند و بغاوت می کنند... که این چنین باوری از ریشه جعل و کذب و دروغ است...
گذشته ار این، برای استعمار گران، لقمهء سهل الهضم، آنانی اند که ریشهء عمیق و گشن در جوامع نداشته باشند؛ ملت های تمدن ساز و با ریشه هرگز مزدور نمی شوند...

>>>   Homayoun Paiez
عامل تمام فجایع وخونریزی هادراین کشور، قوم پرستان فاشیست بودندوهستند.عده ای بی غمباش می آیندومیگویند:همه چیز را قومی نسازید!!
مگر شما کورید؟!
نمی بینید که غنی به خاطر تداوم و به بقول خودش، کار های نیمه تمام عبدالرحمن خان و امان الله خان و نادر خان و داود خان و بالاخره، مانیفست دوهمه سقوی دوره را، با حذف و نا بودی دیگر اقوام در حال اکمال است؟! آن اجندا ها چیست؟ افغانیزه کردن این جا ومسجل ساختن این خاک تا قیامت به نام یک قوم! وبدینترتیب، سیادت یک قوم تا ابد بالای همه!...
کسیکه هنوز هم، اعمال شریرانهء غنی و دیگر شوونیست های فاشیست را نمی بیند و یا نادیده می گیرد؛ به داشتن وجدان سالم و حتا انسان بودن چنین آدم هایی؛ باید شک کرد!

>>>   همایون صادقی
این لباس ها و بیرق سه رنگ فاشیستی را همه اقوام تحت ستم با غنی ها و کرزی ها یکجا آتش بزنند .
...ست آن جوان غیر افغانتبار که برای غنی فاشیست خدمت سربازی میکنند .

>>>   حکومت غنی به دلیل تحمیل هویت تک قومی افغان در آستانه سقوط است!
متفکر دو جهان اشرف غنی کشتی لرزان افغانستان را در طی بیشتر ازچهار سال به ساحل کشیده نتوانست . اشر ف غنى و اطرافيان اش يک باند مافياىی دارای عمل ناسالم بر خورد دوگانه وي در برابر ساير اقوام غیر افغان كشور در امورات رسمي بخصوص در اداره امو مانند ثواب الدين مخكش کوچی از گروه طالبان ترویست بحیث معاون اداره امور در ارگ جمع كرده است.
افغان تنها نام یک قوم از اقوام افغانستان است و انها نام ها تاریخ و فرهنگ و استوره یکسان با خراسانیان کهن ندارند بلکه بر ضد مردم بومی آن هستند و تلاش دارند هویت تک قومی « افغان » خود را بر‌دیگر اقوام تحمیل میکنند. آنها بتنهایی در افغانستان حکومت تک قومی خود دارند و دیگر اقوام را در معادله قدرت در مرکز ولایت صلاحیت راه نمی‌دهند.
بنا ؛ ای ملت خواب برده امروز دشمنت در ارگ ارام با طالب نشته ولی تو هر روز ازدست چاپلوسان محافظ کار به خاک و خون غطه افتیده , مغز گنده غنی نمی تواند انسانی فکر کند ، بناً ، برخیز تاچه زمانی خواب خواهید بود تا چه زمان اطفال ما بزرگان ما در شهر و دهات قربانی این جاهلان قدرت طلب ارگ نیشن خواهدشد.
شهود است که غنی مغز تعصب دشمنی از روی حسادت به اقوام غیر افغان کشور درمصاحبه تلویزونی گفته بود : عادلانه نیست که 98 در صد زندانیان بگرام, گویندگان یک زبان باشند, هموطن عزیزم این سخن غنی متعصب معنی دارد یعنی گوینده زبان پشتو به گزافه گوی های غنی شوونیسم در جامعه قبيله ای در دامن فرهنگ غژدى نشينى و صحرا گردى جوان شده است و نيم قلب قبيله ای اش با طالبان تروریست است , اومردم شریف اعتما د به گپ های دروغین چرب غنی مکار نکنید.
جوانان شجاع دلیر وارث این سزمین کابلستان ، زابلستان تخارستان بلخ بومی سرزمین شما هستسد ، هرچه عاجل برخیز در مقابل ظلم ستم و استبداد فاشیست وجنایت کاران ارگ نیشن و همدستان تروریست خونخوار خودرا آماده کنید.
باید خاطر نشان ساخت که از هیچ تهدی نه ترسید نیروهای جامعه جهانی کشور های دوست بخاطریکه از بین بردن ظلم , ستم , استبداد و برتری جویی قومی در کشور ما حضور دارند و این فرصت خوب یک جانس طلای برای نجات وطن ما از دست حلقه ای های فاشیست و تروستان درون حکومتی است و این فرصت را هموطن دلسوزو مبارزان شجاع دلیر راه آزادی از دست ندهید.
مبارزان , دلیر شجاع وطن یک روز حرکت قیام برای نجات از ظلم , استبداد , ستم برتری جویی قومی ازحلقه فاشیست , شوونیسم قبیله گرا را از بیخ بنیاد برکنید, و موا فقیت ابدی را در این کشور زیبا آفتابی نیاکان تان به پیروزی رسانید و ادامه هرروز ریختن خون پاک کود کان ، پیر و برنا بی دفاع ما در شهر ها و دهات باعث نابودی ملت ما در سرزمین نیاکان ما است .
یگانه راه حل و بیرون رفت از این قتل و کشتارمردم بی دفاع ما قیام سرتاسری مردم افغانستان بر علیه بیگانگاه آتش نفرت در کشور غزیز ما افغانستان است , هموطن عزیزو آگا هان قلم بدست سکوت و محافظه کاری راه حل نیست، با جسارت با دلیری روی میدان بیاید.
البته نه باید فراموش کرد هموطن عزیزم من متعصب نیستم همزیستی وهمگرای که ازنیاکان فرهنگ دوست خود ارث برده ام که بنی آدم اعضای یکدیگرند, که در آفرینش ز یک گوهرند.
هزاره عزیز م , تاجیک عزیزم ، افغان عزیزم ، ازبک عزیزم و ترکمن عزیزم طراح طرح ها ی ترورستی عاشقان حراست وطن و نخبگان با ننگ و ناموس کشورعزیز ما از طرف این حلقه تروستی درون حکومت طی این 18 سال صورت می گیرد کیست ؟
غنی مرد ِ عصبی بیمار روانی و جسمی است و شهود آن چیغ و صدا و مرد بدخوی غش و مکار و حیله و مرد بی برنامه رفاه و آسایش است و هم به عدالت اجتماعى، برابرى اقوام و تبارها، دموكراسى، تقسيم مساويانه ثروت و ارزش هاى انسان ساز باور ندارد. چون غنی دارای مغز پوچ گنیده است از بابت رفتارتعصب و عمل شیطانی اقوام شریف افغانستان را بنام اوغان دارانی , غلجی , تاجیک , هزاره , از بیک و ترکمن جدا کرد بین مردم غیور دلیر شجاع مسلمان کشور عزیرما نفاق قوم انداخته و هیچ کار بنیادی در این سه سال انجام نداد و نکرده است.
بیـا هموطن همـدل شــویم از بهـر امن و آبادی میـهـن
هزاره تاجک و افغان ترکـمن از این میهن
سـنی و شیـعه گلـهای یک باغ این میهن
با همدیگر پذیر ریشــه بر کنیــم بنیـاد استبدا میهن
بیاید ملک را از دست ظلم و استبداد گر ران آزادسازیم
با همدلی همپذیری یکدیگر این مهن افتابی ما را آباد سازیم

به آن يكعده آدم هاي ساده لوح كه ميگن جابجايي و اسكان دهي كوچي به حال ما فرق نميكند و اهميت اين مسئله وا ناديده مي گيرند . حالا ببنيد !!
اگر برنامه ناقلين تكميل شد و كوچي ها در تمام نواحي شمال جاي يافتند عاقبت اش چنين خواهد بود ، هر روز جنگ و خونريزي .

>>>   در کشورهای آزاد و دموکراتیک قانون حکومت می کند و نه شخص و یا نژاد و مذهب و زبان خاصی. هر موقع دولتمردان و سیاستمداران افغانستان به این مرحلهً رشد و بلوغ سیاسی و اجتماعی رسیدند ، آنوقت نژاد پرستی و زبان پرستی جای خود را به پیشرفت و احترام و آرامش و امنیت و عدالت خواهد داد و در غیر اینصورت فردای دیگر جنگ و دعوای قومی و و ودیگری ظهور خواهد کرد.

>>>   خودت برو دیگران را نصیحت مکن.

>>>   عارق مرده شما از کدام غار کرم بیرون آمدید بروید به چهار طرف تان قبله شمارا به افغانستان و افغان چی

>>>   Najib Salam
تاريخ شاهد است كه حاكمان پشتون تبار با توهين و تحقير خارجى ها عادت كرده اند و اين راز موفقيت شان در سياست بوده است ، خارجى ها مى دانند كه اين طايفه حاضر است تن به هر گونه ذلتى دهند در بدل حاكميت ، براى همين خارجى ها ، استعمار و استكبار اين طايفه را برگزيده است .
اينجا بحث لابى گرى و اين واژه ها نيست ، بل انتخاب استكبار ميان مزدور ها و رستم ها و سر بلند ها است .

>>>   برادر محترم تشکر از متن تان!
آیا از خود پرسیده اید، چرا آنوقت که کرسی های زیاد دولتی نزد افراد دارای مدیریت بسیار ضعیف ، بی کفایت ، غرق در فساد و ماجرا جو که کشور را به چنین بن بست کشید هیچ صحبت نکردید. آیا آن مهره ها زنگ زده نبودند؟ انوقت که مناطق پشتون نشین به شکل بی رحمانه ازبین میرفتند، هیچ نوع چنین متن ها رسانش نمی شدند. پدرام کسی نیست که کشور را از این بن بست بکشد به نظر بنده در این شرایط یگانه کسی که موثر خواهد بود جناب غنی است. مردم باید تغیرات مثبت را که موصوف در کشور آورد نادیده نگیرد. نتایج کارهای وی دراز مدت است، مردم خواهد به وی افتخار کردند و این مسئله را وقت ثابت خواهد کرد. شما کسانی هستید که آبادی کشور آرزوی شما نیست. به خاطر این مردم رنج دیده از معرفی افراد بی کفایت جداً خودداری کنید.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است