برداشت آزاد: غنی مظلومانه دنبال وزیر خارجه آمریکا
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۰۶    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152515 منبع: پرینت


وزیر خارجه آمریکا رییس جمهور افغانستان عرف دیپلوماتیک برداشت آزاد



کد(14)

این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
برداشت
وزیر خارجه آمریکا
عرف دیپلوماتیک
نظرات بینندگان:

>>>   ای بیچاره مانند نوکر به دنبالش روان است. ملت ما رئیس جمهور نوکر نمی خواهد.

>>>   هرچه چاپلوسی کند حالا امریکا کرزی را انتخاب میکند

>>>   رئیس جمهور فقط درمقابل هزاره ها وازبک ها زور آور است اما درمقابل امریکائی ها وانکلیس ها نقش ناظر را پیش میبرد !

>>>   فکر نمیکنم این تصویر واقعی باشد در تاریخ ودر هیچ جای دنیا دیده نشده که ریس یک کشور ولو دست نشانده ومزدور هم باشد از ناحیه ای ظاهری هم باشدحد اقل دو یاسه متر عفب میبودتا این اندازه عقب بودن انهم بشکل بسیار مفتضح وذلت بار از نگاه عقل ومنطق سازگار نبوده ونیست چنانچه یک وقت ببرک کارمل را در شوروی وقت در جلسه ای مسکو ریس جمهور وقت ان کشور تهدید مینمود واو فقط توارش توازش {رفیق رفیق }میگفت ودیگر همه چیز را فراموش نموده بود حال ببرک احمد زی حالش بدتر از ان کارمل است منتها اگر این تصویر خدای نخواسته واقعیت داشته باشدبرای همه ای کشور های جهان سوم وملت افغان باعث ابرو ریزی وخجالات اور است انا لله وانا الیه راجعون
زهرا فرخنده نادری

>>>   جمهوری خواهان از مجاهدین در زمان جنگ شوروی پشتیبانی کردند.
مجاهدین در سال ۱۹۹۲ پیروز شدند، اما در امریکا دموکرات ها در سال ۱۹۹۲ به رهبری کلینتن قدت را بدست گرفتند و مجاهدین را فراموش کردند.
دولت ربانی از روی ناچاری و پروبلم های اقتصادی به طرف شوروی روی آورد و موافقتنامه تاجک ها امضا شد و جنگ تاجکستان ختم شد.
امریکا از نزدیکی اروپا و افغانستان و روابط نزدیک آنها در هراس شد ، بدین منظور در افغانستان گروپ طالبان تشکیل شد و روابط اقتصادی امریکا نیز با اروپا روی مسایل تجارتی به هم خورد و کلینتن در مسایل تجارتی بطرف چین و آسیا روی آورد.
دورا ن دموکرات ها و کلینتن ختم شد، نوبت جورج بوش و جمهوری خواهان رسید و حادثه یازدهم سپتامبر رخ داد و جمهوری خواهان دوباره از مجاهدین در مقابل طالبان دفاع کردند و طالبان را از افغانستان خارج کردند.
ادامه جنگ افغانستان و عراق سبب شکست جمهوری خواهان شد و دوباره دموکرات ها به رهبری بارک اوباما به قدرت رسید و قوای خود را از عراق کشید و در افغانستان پلان جنگ وصلح را همزمان با طالبان پیش برد و دوران کرزی پایان یافت و اشرف غنی به ریاست جمهوری نشست.
حالا دوباره جمهوری خواهان در قدرت هستند و دوباره جنگ در مقابل طالبان است و دوباره در انتخابات بعدی یک مجاهد، شاید این مرتبه مجاهد لوکس تر با دریشی و نیکتایی، مانند داکتر عبد الله رییس جمهور شود.
از ریاست جمهوری داکتر عبدالله هم پاکستان دفاع میکند، زیرا اگر بسته افغانستان را بگوید، به پاکستان تسلیم میکند، به شرطی که رییس جمهور باشد. هم ایران پشتیبانی میکند و هم روسیه و هم چین و هم هند و هم امریکا.
زیرا ریاست جمهوری دوره اشرف غنی تمام پلان های جنوب شرق آسیا امریکا را برهم زد و دشمنی اشرف غنی با پاکستان، سبب دشمنی امریکا با پاکستان و در نتیجه روی گشتاندن پاکستان از امریکا بطرف چین و در نتیجه عضویت پیمان شانگهای شد و هند نیز عضو پیمان شانگهای شد و ایران و ترکیه نیز در قدم بعدی شاید عضویت این پیمان را بدست بیاورند.
بنأ بعد از شکست کمونیزم امریکا دباره به پروبلم بزرگ تشکیلات نظامی جدید بنام شانگهای، همراه با پروبلم جدید رشد اقتصادی چین و هند و دیگر کشور های منطقه مواجه شده است که هم از نگاه نظامی و هم از نگاه اقتصای رهبری امریکا را در جهان به خطر مواجه میکند.
بنأ امریکا در فکر نظامی ساختن فضای جو زمین است و در آن اشارات ترافیکی نصب میکند و سیستم دفاع هوایی در فضای جو زمین نصب میکند که هیچ یک از سفینه های نظامی کشور های دیگر که فعلآ یک تعداد محدود کشور ها دارند و شاید در آینده کشور های زیادتری دارای پروگرام های جنگ ستاره گان شوند، نتوانند از روی جو امریکا عبور کنند.
زیرا جنگ زمینی و بحری و تحت البحری، حالا آنقدرمهم نیست که جنگ ستاره گان مهم است.
زیرا جنگ ستاره گان یک بلای آسمانی است که با سرعت سی هزار کیلومتر فی ساعت سفینه جنگی بالایت فرود می آید و نمیدانی که از کجا آمد.

>>>   بیچاره گک کدام اتمر به این حال نبینه تو را راکت نزنه وزیر خارجه داکتر صاحب غنی را وضعش خربا شود
ماریا

>>>   غلام هیچ گاه از بادار خود کرده پیش نمی رود گناه اش چیست
ع ا

>>>   Mohsen
اين حكومت شايسته حاكميت نيست و مگر امريكائيها و همدستان شان بخاطر منافع خود ايشان را فراشوتي آورده و نصب كرده تا از منافع شان دفاع كند ، انها منافع ملت را تأمين نميكنند

>>>   Homayoun Paiez
عامل تمام فجایع وخونریزی هادراین کشور، قوم پرستان فاشیست بودندوهستند.عده ای بی غمباش می آیندومیگویند:همه چیز را قومی نسازید!!
مگر شما کورید؟!
نمی بینید که غنی به خاطر تداوم و به بقول خودش، کار های نیمه تمام عبدالرحمن خان و امان الله خان و نادر خان و داود خان و بالاخره، مانیفست دوهمه سقوی دوره را، با حذف و نا بودی دیگر اقوام در حال اکمال است؟! آن اجندا ها چیست؟ افغانیزه کردن این جا ومسجل ساختن این خاک تا قیامت به نام یک قوم! وبدینترتیب، سیادت یک قوم تا ابد بالای همه!...
کسیکه هنوز هم، اعمال شریرانهء غنی و دیگر شوونیست های فاشیست را نمی بیند و یا نادیده می گیرد؛ به داشتن وجدان سالم و حتا انسان بودن چنین آدم هایی؛ باید شک کرد!

>>>   Ahmad Parwani
زیاد سخت نگیرید، به خیر ما است.

این صرفا نمایی از واقعیت های پشت صحنه‌ی چگونگی تعامل حاکمان دست نشانده کشور با ولی نعمت های شان در یک و نیم دهه ی اخیر است که اشتباها یا عمدا، توسط مایک پمپو در روی صحنه اجرا شده.
احتمالا همه میدانیم و میدانستیم، آنچه یک در نیم دهه اخیر، پشت صحنه و پشت در های بسته اجرا می شده چیزی کم تر از این نبوده و شاید بدتر نیز بوده. تنها امری که همواره از سوی مقامات غربی لحاظ می شد، رعایت عرف دیپلماتیک و لحاظ دروغ های دهن پر کنی چون دیدار با همتای خارجی و همکار استراتیژیک ادبیات چیان ارگ بوده تا کلیت صحنه ای که در آن افغانستان یک کشور مستقل و امریکا دایه ی مهربان تر از مادر است، حفظ شود‌.

عرف دیپلماتیک را چی کنیم، ما در عرف دیپلماتیک جور در نمی آییم. گپ وطنی اینکه، آنجا که وزیر خارجه یک کشور، رئیس جمهور کشور میزبان و به اصطلاح مستقل را در مقابل رسانه های جهانی، در حد یک سکرتر از پشت خود می کشاند، معادل فحش دادن به تمام کسانی است که تا حالا نمایش های قبلی را باور کرده بودند.
خوب است که مردم ما بیدار شوند و فریب ظاهر سازی های مضحک را نخورند. این حرکت آقای پمپو دو خوبی داشت یکی اینکه بعد ازین مردم به صحنه سازی های ارگی ها باور نکنند و دوم اوضاع را مطابق واقعیت ها تحلیل کنند.

از سویی خوبی این برخورد ها آن است که جایگاه واقعی حاکمان دست نشانده را که پشت دروغ های دهن پر کنی چون پذیرفتن همتای آمریکایی و همکار استراتیژیک پنهان می شوند بهتر برملا می سازد‌.

پ.ن: پمپو ادبیات مرتضوی خیل را فالوده جور کرد.

>>>   به اصطلاح مردم عام ما کله و کپوس یک ریس جمهور یا یک رهبر را ندارد . ژست های که در محفل بین المللی و یا در برابر سایر رهبران جهان از خود نشان میدهد از دیدنش هر آفغان خجالت می کشد. مثل همین عکس . نمیداند که آخر تو ریس جمهور هستی و پمپ پیو وزیر خارجه . چطور تو دنبال وی روان هستی حد اقل اگر پیش از وی نمیروی پهلو پهلو حرکت کن. این عمل تحقیر یک ملت و یک کشور است !

>>>   راز شکست را هنوز ندانسته اید تاجیک به تنهایی اعتراض میکند قبیله فاشیست حمام خون را ه می اندازد هزاره به تنهایی اعتراض میکند قبیله حمام خون راه می اندازد ازبک به تنهایی اعتراض میکند کشتار میکند اما اگر تاجیک + هزاره + ازبک متحد شوند حزب قبیله را شکست داده و گوشمالی خواهند داد که فکر نکند همیشه جنایت میکند و بدون پاسخ خواهد بود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است