چرا خداپرستی به آمریکاپرستی تبدیل شد؟
از خدا هراسی به آمريكا هراسی تبديل شديم! رهبران ديروز ما از خدا می ترسيدند، هر كار و هدف شان برای رضايت آن بود. رهبران امروز ما از آمريكا می ترسند و هر كار و هدف شان رضايت آمريكا است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۷    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152519 منبع: پرینت

روزی كه تانک های ارتش سرخ زمين را فرش می كردند، جنگنده های ميگ و سوخو دودش آسمان را سياه و ابری و هوا را باراني می كرد مردم ترسی نداشتند هرچه روس ها بی رحمانه تر حمله می كردند مجاهدان را جسورتر و مصمم تر دعوت به مبارزه می كرد اما چرا حالا در دل مردم ترس از آمريكا جايگزين ترس از خدا شده است؟

در آغاز بپذيريم آن جامعه ايمانی پاک تر، شجاع تر و مصمم تر از جامعه متلاشی شده امروز بوده است مردماني بودند پاک، بی آلايش، صاف، صادق، مومن به خداوند حتی اگر آمريكا و اروپا هم در كنار روس ها قرار می گرفتند آن مجاهدان بزرگ ترسی نداشتند زیرا از خدا می ترسيدند نه از خلق خدا...

آمريكا هر اندازه بزرگ باشد خداوند بزرگ تر از آن است! قدرت ها و امپراطوران بزرگ در اوج عظمت شان شكست خورده و فرو پاشيده اند. امپراطوری ها و قدرت ها در آشور، مصر، ايران، چين، روم، مغولستان، تركيه، جاپان، پرتغال، اسپانيا، انگليس، آلمان، روسيه و... چطور در اوج اقتدارشان فرو ريختند حتی باور نمی كردند ازكجا ديوار اين قدرت شان فرو می ريزد.

بلی هر چيز را خداوند روزگاری اوج می بخشد اما ماندگار ابدی نيست شايد فردا جای آمريكا چين باشد.

از موضوع خارج نشويم، داستان را طولانی نكنيم و برگرديم به اصل داستان:
چرا آمريكا هراسی و آمريكا پرستی در جامعه به وجود آمد؟
آمريكا در آغاز از يک طرف با حملات هوايی قدرت خود را نشان می داد از طرف ديگر با تزريق ميلياردها دالر در ميان رهبران كشورمان و عقد قرارداد با شركت ها و... بزرگان كشورمان را از اصول و ارزش هایشان كه دفاع بود دور می كرد!

بيشتر رهبران را مشغول معامله و سرمايه گذاری تجارت كرد سخن بجايی که رسيد رهبران ما فراموش كردند برای چی مبارزه كردند و اين همه قربانی، معلول، يتيم و آواره دادند؟ در كنار اينها تبليغات رسانه ای آنها در سمت و سو دادن افكار جامعه ما بی اثر نبود. زندگی سنتی ما را گرفتند، ايمان و باورهای راستين خود را فروختيم، اصول و ارزش هايمان را ناديده گرفتيم!

ما همه چيزمان را از دست داده ايم اما نمي پذيريم كه ايمان، دين و فرهنگ ساده زيستن مان از بين برود. آهسته آهسته از طرف خداپرستی به طرف آمريكاپرستی رجوع كرديم، از خدا هراسی به آمريكا هراسی تبديل شديم! رهبران ديروز ما از خدا می ترسيدند، هر كار و هدف شان برای رضايت آن بود رهبران امروز ما از آمريكا می ترسند و هر كار و هدف شان رضايت آمريكا است!

امروز فقر بدتر از ديروز است، ناامنی بيشتر از دوره روس ها و طالبان است، قتل و كشتار بيشتر از هر دوره ای است، آمار معتادان در كشور بسيار بالا است، آمار دزدی، تجاوز، ظلم، فحشا، بی عدالتی، تعصب قومی و... هر يک صدها برابر شده است!

جنايت آمريكا بدتر از روس ها و طالبان است اما چشمان خود را بسته ايم، در گوش های خود پخته مانديم، بجای بندگان خداوند بردگان آمريكا شده ايم و اين تلخ ترين حقيقت جامعه آمريكا پرست امروز ما است!

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
مردم افغانستان
خداپرستی
نظرات بینندگان:

>>>   دیروز که میجنگیدن کور کورانه بود اصلاً نمی فهمیدن که ما بخاطر چه میجنگیم فقد همین را می دانستند که باداران شان برای شان میگفتند که اسلام در افغانستان در خطر است شما جهاد کنید! یعنی مکتب را بسوزانید ، مسجد را بسوزانید ، پل را انفجار بدهید ، بند های برق را انفجار بدهید مردم را بکشید ، ترس وحشت را در بین مردم بی اندازید که این را خذا گفته در کجای قران این ها نوشته است. آقای امیری جهاد همین بود. نه! در آنوقت که اینها سلاح در دست داشتند نه شهر را دیده بودند ، نه بلند منزل را دیده بودند ، نه سرمایه را ، نه موتر های عجیب وغریب را حالا از برکت جهاد صاحب همه اینها شده اند هرکدام شان شش شش تا زن گرفت ، دها موتر کلاس بالا ، دها بلند منزل ، در دها بانک سرمایه گزاری کردند وهمه اینها از برکت جهاد و امریکا سر این مردم پیش امریکائی ها پاهین است بخاطریکه همه اینها دزدانی بیش نیستند و هر دستوری که برایشان از طرف ............... داده شود بخاطریکه سرخمی دارند مجبور هستند که بیپزیرند وبه جان دل انجام بدهند.

>>>   وقتیکه کشوری رئیس جمهور آن از امریکا آورده شده باشد. تمام اعضای کابینه آن نوکر امریکا باشد پس از کی بترسند؟

>>>   Mohsen
اين حكومت شايسته حاكميت نيست و مگر امريكائيها و همدستان شان بخاطر منافع خود ايشان را فراشوتي آورده و نصب كرده تا از منافع شان دفاع كند ، انها منافع ملت را تأمين نميكنند

>>>   Homayoun Paiez
درحیرتم از آنانیکه،هنوز هم نمی دانندکه:
امریکا وناتو،فقط در استحکام قدرت یک قوم، بالای همه، سرمایه گذاری کرده و می کنند.در غیر آن،مگرآنها تقلب وقانون شکنی هاوخردوانی های غنی رانمی بینند؟!

>>>   همان طور که شما اشاره کرده اید؛ به قول شما ابر قدرت ها، یا به قول معروف" استعمار گران" در هر زمان و هر مکانی دنبال منافع خود هستند؛ و این منافع را هر شخص، گروه ویا قومی بتواند برای شان تامین و تضمین کند؛ آنها، همان شخص و گروه ویا قوم را بالا می کشند و کمک می کنند.
امریکایی ها و شرکای شان، واقعیت های این جا را آنطوری که باید، نمی دانند؛ برای آنان، در طی سال ها تا به امروز، چنین تفهیم شده است؛ که اکثریت مطلق، حاکمیت سنتی و... از آن یک قوم است؛ و دیگران که اقلیت های کوچکی اند؛ در این اواخر مسلح شده اند و بغاوت می کنند... که این چنین باوری از ریشه جعل و کذب و دروغ است...
گذشته ار این، برای استعمار گران، لقمهء سهل الهضم، آنانی اند که ریشهء عمیق و گشن در جوامع نداشته باشند؛ ملت های تمدن ساز و با ریشه هرگز مزدور نمی شوند...

>>>   Feroughi
امریکاییان دیروز اعلام داشتند که منطقه ی « گورگوری » « پایتخت » خلافت اسلامی داعش را در ولسوالی ده بالای ننگرهار نابود نموده اند.
راستش کاربرد واژه ی « پایتخت » خلافت اسلامی داعش حداقل برای خودم نو و پرسش برانگیز بود .
هرچند در خبرنا مه آمده است که 9 مغاره ، 5 تونل و چندین مخفیگاه و انبار اسلحه ی داعشیان را نابود کرده و 167 داعشی را کشته اند ؛ اما همانند پرتاب بمب مادر در اچین ننگرهار که سا ل پار انجام دادند تا هنوز تصاویر روشنی از محل و انبار کشته ها به نمایش نگذاشته اند .
همه بخاطر داریم که امریکاییان با پرتاب بمب مادر ، سال 2017 را سال پایان کار داعش در افغانستان اعلام نموده بودند . اینکه چرا داعش تا هنوز نابود نشده و در شمال کشور حتا قوی تر ، فعال تر و خشن تر سر می برند و قریه ها را آتش می زنند ، پرسش مهمی است که تنها سخنگویان دولت وحدت ملی میتوانند به آن پاسخ بگویند .

>>>   Homayoun Paiez
عامل تمام فجایع وخونریزی هادراین کشور، قوم پرستان فاشیست بودندوهستند.عده ای بی غمباش می آیندومیگویند:همه چیز را قومی نسازید!!
مگر شما کورید؟!
نمی بینید که غنی به خاطر تداوم و به بقول خودش، کار های نیمه تمام عبدالرحمن خان و امان الله خان و نادر خان و داود خان و بالاخره، مانیفست دوهمه سقوی دوره را، با حذف و نا بودی دیگر اقوام در حال اکمال است؟! آن اجندا ها چیست؟ افغانیزه کردن این جا ومسجل ساختن این خاک تا قیامت به نام یک قوم! وبدینترتیب، سیادت یک قوم تا ابد بالای همه!...
کسیکه هنوز هم، اعمال شریرانهء غنی و دیگر شوونیست های فاشیست را نمی بیند و یا نادیده می گیرد؛ به داشتن وجدان سالم و حتا انسان بودن چنین آدم هایی؛ باید شک کرد!

>>>   همایون صادقی
این لباس ها و بیرق سه رنگ فاشیستی را همه اقوام تحت ستم با غنی ها و کرزی ها یکجا آتش بزنند .
... است آن جوان غیر افغانتبار که برای غنی فاشیست خدمت سربازی میکنند .

>>>   اقای امیری! این پرستی ها از ابتدا بود یک زمانی روس پرستی وچین پرستی وپاکستان پرستی وسعودی پرستی وایران پرستی بود البته انگلیس پرستی وامریکا پرستی و... از سابق هم بودکنون زیاد شده وبه اضافه پول پرستی وقدرت پرستی وشهوت پرستی به ان اضافه میگردد تنها چیزی که کم رنگ است وبازارش کساد گردیده صداقت وراستی وخدا پرستی میباشد واین روند ادامه دارد تا ظهور مهدی موعود تحقق یابد وحدیث شریف راست شود که بدءالاسلام غریبا وسیعود غریبا فتوبا للغربا اسلام در ابتدا از غربت اغاز یافت ودرنهایت نیز بهمان سرنوشت مبتلا میگردد خوشا به حال غربا که در غربت اسلام خودرا محکم میگیرند
تبنگ چی

>>>   Ahmad Parwani
زیاد سخت نگیرید، به خیر ما است.

این صرفا نمایی از واقعیت های پشت صحنه‌ی چگونگی تعامل حاکمان دست نشانده کشور با ولی نعمت های شان در یک و نیم دهه ی اخیر است که اشتباها یا عمدا، توسط مایک پمپو در روی صحنه اجرا شده.
احتمالا همه میدانیم و میدانستیم، آنچه یک در نیم دهه اخیر، پشت صحنه و پشت در های بسته اجرا می شده چیزی کم تر از این نبوده و شاید بدتر نیز بوده. تنها امری که همواره از سوی مقامات غربی لحاظ می شد، رعایت عرف دیپلماتیک و لحاظ دروغ های دهن پر کنی چون دیدار با همتای خارجی و همکار استراتیژیک ادبیات چیان ارگ بوده تا کلیت صحنه ای که در آن افغانستان یک کشور مستقل و امریکا دایه ی مهربان تر از مادر است، حفظ شود‌.

عرف دیپلماتیک را چی کنیم، ما در عرف دیپلماتیک جور در نمی آییم. گپ وطنی اینکه، آنجا که وزیر خارجه یک کشور، رئیس جمهور کشور میزبان و به اصطلاح مستقل را در مقابل رسانه های جهانی، در حد یک سکرتر از پشت خود می کشاند، معادل فحش دادن به تمام کسانی است که تا حالا نمایش های قبلی را باور کرده بودند.
خوب است که مردم ما بیدار شوند و فریب ظاهر سازی های مضحک را نخورند. این حرکت آقای پمپو دو خوبی داشت یکی اینکه بعد ازین مردم به صحنه سازی های ارگی ها باور نکنند و دوم اوضاع را مطابق واقعیت ها تحلیل کنند.

از سویی خوبی این برخورد ها آن است که جایگاه واقعی حاکمان دست نشانده را که پشت دروغ های دهن پر کنی چون پذیرفتن همتای آمریکایی و همکار استراتیژیک پنهان می شوند بهتر برملا می سازد‌.

پ.ن: پمپو ادبیات مرتضوی خیل را فالوده جور کرد.

>>>   کل امیری خود ت نفهمی که جی وقت از خدا غیر شدن و به دامن امریکا په ناه بردن

>>>   الله ورسولش به این ملت رنجیده وفلاکتبار روح تازه بدهد و ملت ما را از خواب غفلت بیدار کند ،یکی از خواص های مومنان ترس از الله متعال است و زمانیکه این ترس در ایمان مومن نباشد و آنرا در خواهشات نفسانی خود از دست دهد باز به این مومن میکویم آدم بی ایمان ،این رهبران بی ایمان اند ورنه ملت چنین خوار وزار نمیشد ،مردمان هم در سرزمین ما اند که از راه فسق وفساد قمار شراب فروش مواد هرویین امرار معاش میکنند وبعضی مردمان اند که در حالیکه کاملآ بیسواد اند خود را خوبتر و بهتر از دیگران میدانند ،بعضی اند که پاچهای خود بالا میزنند و کاملآ در وجود. شان به ذرهبین هم انسانیت وجود ندارد وسلاع و مهیمات وافری دارند که یک اندازه آنرا بفروش میرسانند ویک تعداد از این سلاح ها را در مقابل مردم بیچاره بیگناه ما استفاده ناجایز میکنند ،نمیدانم زودتر از کی بنالیم از طالبان وداعشیان نکتایی پوش ویا از بعضی مجاهدان سرمایه دار ،الله ورسولش به این مردم رحم کند
عبدالله ریحان

>>>   گل امیری !
زمانی در یک ّایتخت هرج ومرج بین دو فرقه جریان داشت و قتل وقتال میانشان روان و خانه های یک دیگر را می سوختاند!
شاه ملک همه روزه در زمان ریش و موی سر از سلمان می پرسید: خلیفه در شهر چی گپها است؟ خلیف همه روز میگفت! خیر وخیریت است جناب سلطان!
شاه حیران ماند که در شهر تباهی روان است و او می گوید خیر وخیریت است! شاه امر کرد تا پند نفر پنها برود و خانه اورا در دهد و بسوزاند! رفتند و پنین کردن!
بر فردایش شاه از خلیفه پرسید: خلیفه در شهر چی گپها است؟ خلیفه گفت: جناب عالی! در شهر انش می بارد!!!!
گل امیری! تو همان خراسانی نیستی که زیر سایه این جبریل (امریکا) به کابل امدی؟
حال که امریکا شما وندبازان را دید و شیر لاخهایش را بشما نمیدهد حال اتش می بارد!!!

>>>   امیری بیادر!
جواب همی سوال ساده نتانستی پیدا کنی.
خدا بعد از مردن کلگی و پایان دنیا در روز محشر گناهکار ره محاکمه میکنه و جزا میته و به خاطر رحمان و رحیم بودن خداوند امکان بخشش هم وجود داره. و اما امریکا که صبر خدا ره نداره فوری جزا میته, به ای علت مردم از امریکا بیشتر میترسند و به امریکا پرستی روی میارند.

>>>   الحق و انصاف حقیقت گفتی آمریکا اول روح آزادی را در ملت ما مردانده است بعد هم یک مزدور دست نشانده بالای ما تحمیل کرده است

>>>   Ali Faiq
التماسا پيام هايتان را براي تمويل كننده گان كشور به زبان انگليسي بفرستيد تا از عمق فاجعه دولت وحشت مُلي واقف شوند! ما هميشه -متأسفانه- مشكلات خود را به نزد گرگان گفته ايم و همان گرگان سوگند خورده دوباره ما را دريده اند! لطفا استراتيژي مبارزه تان را از حالت بومي خارج ساخته و جهاني اش كنيد!

سالها است بخاطر عدالت اجتماعي و حقوق شهروندي پيكار نموده ايم و اكثراً از حقوق #تاجيكان، #هزاراه ها و برادران #اهل هنود خود دفاع نموده ايم...امروز از حقوق برادران #ازبيك_خراساني خود سخت داريم در تيويتر و محافل سياسي دفاع مينمايم! اگر روزي #اوغان_خراساني هم مظلوم واقع شود، از حقوق آنها هم دفاع خواهيم نمود!

>>>   Najib Salam
تاريخ شاهد است كه حاكمان پشتون تبار با توهين و تحقير خارجى ها عادت كرده اند و اين راز موفقيت شان در سياست بوده است ، خارجى ها مى دانند كه اين طايفه حاضر است تن به هر گونه ذلتى دهند در بدل حاكميت ، براى همين خارجى ها ، استعمار و استكبار اين طايفه را برگزيده است .
اينجا بحث لابى گرى و اين واژه ها نيست ، بل انتخاب استكبار ميان مزدور ها و رستم ها و سر بلند ها است .

>>>   آقایی پنچرمین خود کرده را نی درد است نی درمان وقتیکه یک پنچرمین عادی بنام مسعود قدرت را گرفت فکر کرد که همه چیز همین است وبس دین آخرت انسانیت همه را به عقب زد دلار را کتاب خود قبول کرد و امریکا را خدای خود ‌سرزمین غریب و بیچاره مارا به تول تلخان به امریکا فروخت و فهیم بینی ربانی بنگبنگی خاصیت فرعونی به خود اختیار کرد وحدت را فراموش کرد و حالا چوکره هایی ایشان هم همان‌ خاصیت را به میراث گرفته اند ولی مانند فرعون در بین دریا افتاده آند که چی وقت غرق می‌شود به خدا معلوم

>>>   گل امیری برایت متاسفم که تا حالا متوجه نشدی که چرا مردم به امریکا پرستی رو آوردن.
برای این که یک تعداد از اشخاصی پست فطرت و بی اصل و نسب. برای این که چندصباحی دراین دنیا زودگذر صاحب ارگاه وجايگاه باشد واز این طریق به پول و ثروت برسد اسلام را فدای حوس ها عیاشی ها و رزالت های خودش نمود.ومتکي به کشور های ظالم خونخوار هم ملت وهم مملکت را به فلاکت کشاندن وهم از اسم اسلام.سواستفاده را کردن. وهم به خودشان سپرقرار دادن وهم از طرف خودشان خیلی از مطالب های خشن. وغيري انسانی را به اسلام اضافه کردن. بخاطر کار های پست و ناشایست این ها اکثریت هموطنان ما که مهاجر کشور غربی بودن میلیون ها نفر در همانجا به دین مسيحت روی آوردن.مسیحی شدن.این همه بدبختی ها فلاکتي ها را دراخرت پیش خداوند متعال فقط چند نفر خبیث .احمق.خود فروخته.غلام خارجی ها وخودخواه جوابگو هستند آنها را تمام مردم افغانستان می شناسند بلاخره این دنیا صاحب دارد بعضی گناه کاران را درهمین دنیا به جزای اعمالشان ميرساند و بعضی ها را در دنیای ابدی.

>>>   زمانی شعار داده میشد مرگ به شوروی زنده باد امریکا-
همین مردم بود کسی دیگر نبود همین جهالت بود که هنوز جریان دارد- هنوز مردم سرعقل نیامده اند. ازین بدتر میشه وخوبتر نه. همین چیز را خود مردم میخواست. اینکه کی ملامت است وکی سلامت. - گپ جداست . مگر چشم دید ما چیز دیگریست فقط جهالت. واین جهالت است که تمام کره زمین ازآن نفع میبرد جز خود افغانها. ق ازلوگر

>>>   کاملا مشخص است آنهای از زیر دل خداوند را می‌پرستن وبه مذهب خودشان ایمان کامل داشتن جانهايشان رااز دست دادن رفتن.تعداد اندکی متشکل از انسان های پاک نفس و اعتقاد خداوند و اسلام هستند اما آنهای هم که باقی ماندن.دلی خوشی ندارنخیلی ها از دست همین اسلام نماها به بینی رسیدن سرمايه هایشان غارت شد به ناموس هایشأن تجاوز شد دراین اواخر .واقعا یک تعداد از اشخاصی پست و کثیف خود فروخته.بنام اسلام کار های را کردن و اسلام را به خودشان سپهر قرار دادن یک نوع مطالب های را خودسرانه و خبیثانه به مقررات اسلام اضافه نمودن قيودات را برای مسلمین حکم فرما نموداند. که تاثیرات منفی ومخرب اش برای جهانیان سراحت کرده از این عملکرد پست اینهاباعث دلسردی جهانیان از اسلام آغاز شد فعلا در کشور ما آنهای که از بابا و اجدادشان و هفت پشت شان اسلام بودند.حالا به امریکا واعتقادات آمریکایی ها روی آوردن چون رویش وسبک زندگی آمریکایی ها را برای جامعه افغانستان.بیشتر قبول دارند واحساس آرامش میکنند .خداوند متعال این خود فروخته های پست فطرت را به خشم اش گرفتار کند.سببی ویرانی اسلام در، دنیا همین ....صفت ها مانند.داعش.القاعده.طالب.وده ها گروه دیگری از این نوع اشخاص کثیف و خبیث شدن خداوند این ها را لعنت کند
( یعقوب از کراچی پاکستان


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است