افغانستان پناهگاهی برای داعشیان است
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۱۸    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152520 منبع: پرینت

گوین ویلیامسون وزیر دفاع انگلستان اظهار کرد: افراط گرایان تاکتیک‌ های خود را پس از شکست در عراق و سوریه تغییر داده‌ اند.

او در خصوص احتمال بروز حملاتی در انگلستان از سوی این نیروها هشدار داد و افزود: ممکن است نیروهای داعش پس از شکست در کشورهای دیگر نظیر افغانستان و لیبیا پناه‌ گرفته باشند.

به گزارش آریانا نیوز، هشدارهای وزیر دفاع انگلستان در حالی مطرح شده است که یکی از فرماندهان نیروی هوایی انگلستان اظهار کرد یکی از عاملان داعش پیش از آنکه فرار کند و تروریزم را به انگلیس صادر کند باید کشته شود.

پیش‌ بینی می‌ شود که اعضای ناتو در نشست پیش‌ رو در بروکسل به بررسی وضعیت امنیتی در افغانستان بپردازند و به نظر می‌ رسد که ترزا می صدراعظم انگلستان در این نشست اعلام کند که نیروهای بیشتری برای آموزش به کشورمان اعزام می‌ شوند.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
افغانستان
داعش
وزیر دفاع انگلستان
نظرات بینندگان:

>>>   طوریکه تجربه ثابت کرده است که جنگ راه حل نبوده باید راه های دیگری مانند گفتگو ها ادامه کند تا جانبین قضیه افغانستان با هم صحبت کنند که چی میخواهند. به همه معلوم است که داعش یک پدیده خارجی است و در داخل افغانستان محبوبیت ندارد و فقط برای کشورهای آسیای میانه آمده است تا از خاک ما برای چند زمانی استفاده کنند. اما موضوع طالب طوریکه دیده شده در 16 سال گذشته از طریق جنگ حل نشده بناء بعد از این هم حل نمیشود. پس بهتر است که دیالوگ کنند که طالبان از دولت و دولت از طالبان چی میخواهند. در غیر آن جنگ راه حل نبود، باعث بروز مشکلات دیگر میشود. همسایه های دیگر از این وضعیت استفاده میکنند و بخاطر اینکه نیروهای خارجی خصوصاً پای آمریکا در افغانستان بند شود و در نتیجه به شکست مواجه شود، گروه های طالب را حمایت های مالی و تخنیکی میکنند که این وضعیت در درازا به نفع افغانستان و کشورهای حمایت کننده نبود، بیشتر وضعیت را بغرنج ساخته و هیچگاهی از راه زور به صلح نخواهند رسید. تا هر اندازه و تا لحظه آخر هم اگر جنگ نمایند، فایده نداشته و ندارد، مشکل افغانستان فقط از طریق صلح و گفتگو حل شده میتواند و بس.
وسلام. ا.س

>>>   Homayoun Paiez
درحیرتم از آنانیکه،هنوز هم نمی دانندکه:
امریکا وناتو،فقط در استحکام قدرت یک قوم، بالای همه، سرمایه گذاری کرده و می کنند.در غیر آن،مگرآنها تقلب وقانون شکنی هاوخردوانی های غنی رانمی بینند؟!

>>>   اندیشمند
بشيراحمدتهينج سخنگوي جنرال دوستم اجساد افرادي را در صفحه خود به نمايش گذاشته است كه با دستان از عقب بسته شده تيرباران شده اند. او نوشته است كه اين ها نيروها و محافظان نظام الدين قيصاري بودند كه توسط كماندو (نيروهاي دولت)اين چنين به قتل رسيدند.
اگر اين اجساد افراد نظام قومندان باشند كه توسط نيروهاي دولتي كشته شده باشند، آيا نظام الدين قيصاري از اين معركه جان به سلامت برده و در زندان است؟
من وقتي اين اجساد را با دستان از عقب بسته شده ديدم، اجساد همراهان عبدالعلي مزاري به يادم آمد كه بصورت مشابه با دستان از عقب بسته شده توسط طالبان در حوت ١٣٧٤ در چهار آسياب به قتل رسيده بودند.
قتل اين افراد با دستان بسته نشان مي دهد كه آن ها پس از اسارت بدون پرسان و محكمه تير باران شدند. اگر اين ادعاي تهينج و تصاوير اجسادي را كه به نمايش گذاشته صحت داشته باشد، به معني آن است كه امريكايي ها و اروپايي هاي حامي حكومت غني دستان اين حكومت را براي اين چنين سركوب و كشتار باز گذاشته اند

>>>   Feroughi
امریکاییان دیروز اعلام داشتند که منطقه ی « گورگوری » « پایتخت » خلافت اسلامی داعش را در ولسوالی ده بالای ننگرهار نابود نموده اند.
راستش کاربرد واژه ی « پایتخت » خلافت اسلامی داعش حداقل برای خودم نو و پرسش برانگیز بود .
هرچند در خبرنا مه آمده است که 9 مغاره ، 5 تونل و چندین مخفیگاه و انبار اسلحه ی داعشیان را نابود کرده و 167 داعشی را کشته اند ؛ اما همانند پرتاب بمب مادر در اچین ننگرهار که سا ل پار انجام دادند تا هنوز تصاویر روشنی از محل و انبار کشته ها به نمایش نگذاشته اند .
همه بخاطر داریم که امریکاییان با پرتاب بمب مادر ، سال 2017 را سال پایان کار داعش در افغانستان اعلام نموده بودند . اینکه چرا داعش تا هنوز نابود نشده و در شمال کشور حتا قوی تر ، فعال تر و خشن تر سر می برند و قریه ها را آتش می زنند ، پرسش مهمی است که تنها سخنگویان دولت وحدت ملی میتوانند به آن پاسخ بگویند .

>>>   گل گفتی............


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است