با این راهکارها مردم قربانی می‌شوند نه جنایتکاران
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۱۶    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152532 منبع: پرینت

بعنوان یک شهروند باورمند به ارزش‌های انسانی، عدالت اجتماعی و عدالت انتقالی از اقدام دولت برای به محاکمه کشانیدن مفسدین، مجرمین و جنایتکاران جنگی استقبال می‌کنم هرچند ملاحظاتی مبنی بر برخوردهای سلیقه‌ای را در این مورد نیز نمی‌توانم انکار کنم.

درحالیکه شهر کابل بیشترین مفسد، مجرم و جنایتکار جنگی را در حکومت، پارلمان، ارگ، سپیدار و در درون دیوارهای کانکریتی در "آغوش گرم" گرفته است چه لازم به مانور در دور دست‌ ها است که می‌تواند زمینه ساز تبلیغ برای عناصر فرصت طلب از یک سو و ایجاد زمینه برای قربانی شدن دوباره قربانیان از سوی دیگر گردد.

ای‌کاش حکومت وحدت ملی برای نمایش توانایی‌ها، اراده راستین، جلب اعتماد مردم و "گزارش بهتر" به کنفرانس ناتو پروژه ی توقف وسایط شیشه سیاه و پروژه ی برداشتن موانع از سرک‌ ها را تکمیل می‌ کرد.

باور دارم اگر حکومت همین کار ساده را که تا به حال سر ده‌ها وزیر داخله، رییس امینت و غیره را خورده است انجام می‌داد حالا با دست پُر به کنفرانس ناتو می‌رفت و اعتماد مردم را نیز با خود می‌برد اما حالا چگونه می‌توان گزارش داد که در یک دوسیه یکی را محاکمه کردیم و دیگری را مدال دادیم یک جنایتکار را به آغوش گرفتیم ولی جنایتکار دیگری را تبعید و زندانی کردیم؟

اگر دردی را دوا نمی‌ توانید درد دیگری ایجاد نکنید با این راهکارهای نسنجیده مردم بیشتر قربانی می‌شوند تا جنایتکاران هم‌پیمان شما!
ای داد و بیداد!

عزیز رفیعی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
نشست ناتو
راهکارهای نسنجیده
جنایتکاران
نظرات بینندگان:

>>>   عطا صفوی
خود کرده را نه درد است ونه درمان...!
---------------------------------------
وقتی خود کمر یک قاتل تاریخی وتفنگ به دست مادر زاد را برای کشتن مردمت بدون هیچ تمکینی وغیر آگاهانه محکم میبستی و با افتخار وبه شکل خیلی سبکسرانه وبدون درنظر داشت حد اقل نگاه به گزشته تلخ تاریخ ویادی از زخم های نامرحم شده خونین بجا مانده از گزشته های نه چندان دور فریا د میکشی : " که ما نفرخودرا ( اشرفغنی احمدزی) پیدا کرد ه اییم ..... " بلاخره عاقبتش چنین باید بوده باشد ....
احترام وحرمت به کرامت انسانی این هموطن به خون غلطیده ام که نمیخواهم وآرزو هم ندارم که حرف تحقیرآمیزی به آدرس ایشان در این حال احوال بنویسم.
ولی اگر یاد تان بوده باشد اشرف غنی درجریان کمپاین انتخاباتی تیم تحول وتداوم گفته بود : داگز دا میدان هرکه با ما بزکشی میکند بفرماید...!
درحقیقت این صحنه دلخراش مهر تا ییدی است برحرف های حساب شده اشرفغنی ...ومطمینا هدف از "بزکشی" اشرفغنی احمدزی این صحنه درد آور که فرزندان پاک سرشت وپاک دیانت این مرزبوم را یک نیروه اجیر شرفباخته نظامی به میدان بزکشی انداخته اند میباشد ؛ زیرا وی ادامه دهنده راه سیاست امانی ومومندی است....!!
ولی فراموش نباید کرد که نوبت آنانیکه که کفته بودند" : " دربین افغانهاکسی دیگری که یک دیدگاه را ترسیم کنند که مانفت داریم ، سرمایه داریم ؛ تاریخ داریم واین احساسات واین رود طوفانی بخاطر سرسبزی وآبادی استفاده کنند , این نیاز به یک ادبیات نو داشت ؛ این ادبیات نو را درافغانستان دااکتر صاحب« اشرف غنی احمدزی» معرفی کردند .. " روزی خواهد رسید ، ویکی پی دیگری به این وضعیت دچار خواهند شد واگر به حال نیاید این شتر بدبختی عقب خانه وکاشانه هرکدام مان لم خواهد زد ....
بقول رودکی بزرگ :
هرکه ناموخت ازگزشت روز گا ر
نیزناموزد زهیچ آموزگار


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است