حكومت ستمگر خطرناکتر از مسلح غيرمسوول است
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۲۲    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152533 منبع: پرینت

1. باری کنفوسیوس از دامنه کوه تایی می‌گذشت و زنی را دید که بر سر گوری زاری می‌کند. استاد به سوی آن زن راند و آنگاه تسه‌لو را پیش فرستاد تا از آن زن سوال کند. گفت: «زاری تو به کسی می‌ماند که اندوه بر اندوهش افزوده باشند». زن پاسخ داد: «چنین است. یکبار پدرشوهرم را ببری در اینجا کشت شوهرم نیز کشته شد و اکنون پسرم به همان طریق جان داده است». استاد گفت: «چرا از اینجا نمی‌روی؟» زن پاسخ داد: «در اینجا حکومت ستمگری نیست». آنگاه استاد گفت: «فرزندان من! این را به یاد داشته باشید: حکومت ستمگر از ببر هولناک‌تر است».

2. تصاوير جنایت را كه ديدم ياد كمپاين های انتخابات رياست جمهوری سال 1394 افتادم. در كمپاين های انتخاباتي رياست جمهوری گذشته مسوولان رسانه ای و سخنگويان تيم تحول و تداوم هشدار می دادند كه اگر تيم اصلاحات و همگرايی به قدرت برسد وضعيت سياسی و امنيتی كشور به دهه هفتاد باز خواهد گشت تاكيد من در رسانه ها اما اين بود كه با پيروزی تيم تحول و تداوم يک حكومت ستمگر بر سرنوشت ما حاكم خواهد شد.

3. دهه هفتاد نماد انارشيسم، هرج و مرج و قانون گريزی در افغانستان است اما حكومت ستمگر خطرناكتر از آنارشيسم و هرج و مرج است. تجربه دنيای معاصر نشان می دهد كه آنقدر كشتار و وحشتی كه دولت های توتاليتر و مستبد سازماندهی كرده اند گروه هاي شورشي و نيروهاي مسلح غيرمسوول نكرده اند. تجربه نازيسم، استالينيسم، حكومت خلق و پرچم و انقلاب فرهنگي چين را يكبار ديگر مرور كنيد تا بدانيد كه نيروهاي مسلح غيرمسوول خطرناک اند يا حكومت هاي ستمگر و توتاليتر.

4. در افغانستان يک حكومت ستمگر معتقد به روش هاي خاديستي مسلط است. اين حكومت اگرچه هنوز در موقعيتي نيست كه كاملا مثل يک رژيم پوليسي عمل كند اما اگر جلوی غني را نگيريم ظرفيت آن را دارد كه به يک مستبد تمام عيار بدل شود. مبارزه با يكه تازي ها و خودسري هاي غني تنها مسووليت احزاب جمعيت، جنبش و وحدت نيست بلکه رسالت تک تک شهروندان آگاه اين سرزمين نيز است.

دستگاه هاي تبليغاتي حكومت با بوق و كرنا تبليغ مي كنند كه اولويت افغانستان مبارزه با گروه هاي مسلح غيرمسوول است اما من مي گويم مردم ما بايد به اين واقعيت پي ببرند كه حكومت ستمگر خطرناكتر از گروه هاي مسلح غيرمسوول است.

عبدالشهید ثاقب


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت ستمگر
جنایت
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
تاريخ شاهد است كه حاكمان پشتون تبار با توهين و تحقير خارجى ها عادت كرده اند و اين راز موفقيت شان در سياست بوده است ، خارجى ها مى دانند كه اين طايفه حاضر است تن به هر گونه ذلتى دهند در بدل حاكميت ، براى همين خارجى ها ، استعمار و استكبار اين طايفه را برگزيده است .
اينجا بحث لابى گرى و اين واژه ها نيست ، بل انتخاب استكبار ميان مزدور ها و رستم ها و سر بلند ها است .

>>>   همین سه حزب باعث تمام این فجای در افغانستان شدند

>>>   آنهای که مسئول هستند از کیان کشور و شرف و ناموس مردم دفاع نمی کنند و در برابر طالب و داعش از سیاستهای آمریکا پیروی می کنند و همین مسلحین غیر مسئول هستند که در برابر طالبان و دشمنان کشور از جان خود می گذرند و از شرف و ناموس و حیثیت کشور دفاع می کنند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است