بر مردگان نفرين كردن كار برازنده ای نيست
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۵    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152538 منبع: پرینت

عزيزان مبارز ضدپشتونيزم!

امروز هموطنی را ديدم که از مرگ يک بيگناه پشتون ابراز خوشحالی می كرد. اين بار اول نبود گاهی ديده شده از مرگ كودكان و زنان بيگناه پشتون عده ای ابراز خوشحالي كرده اند! اگر قرار بر اين باشد ما از مرگ جامعه پشتون ذوق زده شويم و جشن شادي برپا كنيم پس مبارزه و عدالت برای چيست؟ اسلاميت و انسانيت ما كجا است؟

درست است جامعه غيرپشتون اكثريت هستند حق شان به علت رهبران ناكارآمدشان توسط مزدوران خارجی پشتون خورده شده است قتل و كشتار زياد توسط پشتونيست ها عليه شان به راه افتاده است اما قرار نيست انتقام را از همه پشتون ها گرفت چه بسا بسياری از آنها حتی نمی دانند غنی، كرزی و اتمر كيست؟

نفرت، تعصب، ستيز بی پايان قومی مشكلات بی پايان و طولانی مدت را به همراه دارد. ما كه در عين حال در راه تحقق عدالت اجتماعي مبارزه می كنيم آرمان ها و ارزش های انسانی، اسلامی، برابری و برادری را فراموش نكنيم، حرمت كودكان و زنان بيگناه را حفظ كنيم اين جز اصول ارزش هایمان است.

راستی بر مردگان نفرين كردن كار برازنده ای برای صاحبان خرد نيست آنها مرده اند ديگر در توان شان چيزي نيست. آيا با دشنام دادن و نفرين كردن مردگان چيزی بدست می آيد؟ اما نمی دانم آيا بر مرده ظالمان نفرين كردن جايز است؟ اگر جايز است دليلش چيست و چه سودي برای ما زنده ها دارد؟

گاهي چيزهايی را نمي شود گفت و نوشت.

گل امیری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
پشتون
مردم بیگناه
مردم غیرپشتون
نظرات بینندگان:

>>>   در افغانستان مرده بد وجود ندارد که کسی نفرین کند

>>>   از قديم زماني كه كوچي هاي اوغان در مناطق هزاره جات زمان جمع حاصلات گندم ميامدند، زنده هايشان هم گندم را ميدزديدند و هم بالاي زنان تجاوز ميكردند، و مرده هايشان مرد ها را تجاوز ميكردند

>>>   اقای گل امیری با برداشت شما کاملا موافق هستم پیشنان گفته اند گه مرده را با لگد زدن از شهامت افغانی نیست ولی چند روز قبل دیدید که جنازه های افراد نظام الدین قیصاری را چگونه بی حرمتی میکردند وچند نفر از حریم شخصی قیصاری پاسداری مینمودندبالای انها حمله برده همه را به شهادت رسانیدنداگر انها مقاومت مینمودند ودست به سلاح میبردند حد اقل یک نفر از طرف مقابل هم زخمی میشد در یک قدمی این قطعه ای خاص طالب وداعش قرار دارد چرا این نیروهای نخبه ای اتمر وغنی بالای انها عملیات نمیکنند مگر این که قیصاری ومحافظینش را به جرم مقاومت ومقابله با طالب وداعش شهید نموده اند
لالی از ننگرهار

>>>   Najib Salam
تاريخ شاهد است كه حاكمان پشتون تبار با توهين و تحقير خارجى ها عادت كرده اند و اين راز موفقيت شان در سياست بوده است ، خارجى ها مى دانند كه اين طايفه حاضر است تن به هر گونه ذلتى دهند در بدل حاكميت ، براى همين خارجى ها ، استعمار و استكبار اين طايفه را برگزيده است .
اينجا بحث لابى گرى و اين واژه ها نيست ، بل انتخاب استكبار ميان مزدور ها و رستم ها و سر بلند ها است .

>>>   Mustafa Omid
"آنچه غنی و کماندوهای مخصوص ارسال شده اش با سربازان و اسیران جنگی در فاریاب انجام داده اند، «جنایت علیه بشریت» محسوب میشود. دوستان مقیم اروپا، آماده‌‌گی پیشکش آنرا به دادگاه لاهه داشته باشند."

>>>   بر مرده ظالم و بي رحم لعن و نفرين رواست.
من هميشه اين نفرين را ميكنم.

>>>   واقعا" به مردگان نفرین فرستادن و لعنت کرد ن جواز ندارد و ما بای ازین حرف ها جلوگیری کنیم از آقای گل امیری حماین میکنیم
صابر شمال

>>>   یاد آوری از جنایات و یا خدمات مردگان خصلت تاریخ است در غیر آن تاریخ مفهوم خود را ازدست میدهد و ما چیزی نخواهیم داشت تا با یاد آوری آن پند و یا عبرت بگیریم اما دشنام دادن به آنان چه دردی را دوا میکند؟


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است