پشت پرده سفر وزرای خارجه آمریکا و ازبکستان
 
تاریخ انتشار:   ۱۴:۴۹    ۱۳۹۷/۴/۱۹ کد خبر: 152539 منبع: پرینت

در آستانه جلسه سران ناتو که عنقریب در بروکسل در مورد افغانستان دایر می گردد ارگ نشینان برای جلب توجه اعضای ناتو و جلب پول بیشتر مانند گذشته دست به اقدام تبلیغاتی زدند که از یک جانب وحیدی وزیر سابق مخابرات را بدون ارتکاب جرم بجای اکلیل حکیمی وزیر مالیه به محاکمه ساختگی و بافتگی معرفی نمودند که روند این محاکمه انتخابی نه تنها مورد پسند ذهنیت عامه قرار نگرفت بلکه قضات محکمه که در حقیقت اجراکننده سیاست های ارگ نشینان است از عذاب وجدان نتوانستند حکم صادر کنند.

اما ارگ نشینان توانستند موج تبلیغات را در عرصه ملی و بین‌المللی ایجاد نمایند از جانب دیگر فرمانده قیصاری را مورد حمله قرار دادند تا از یک طرف در هنگام جلسه بدون نتیجه ملاها در عربستان سعودی برای طالبان چراغ سبز نشان دهند و از جانب دگر آخرین ضربه را بالای اپوزیسیون درون نظام خود وارد کنند و با یک هیاهوی تبلیغاتی به زعم خودشان با دستان پر در جلسه بروکسل اشتراک نمایند.

از آنجایی که کشورهای ناتو به رهبری آمریکا در مدت هفده سال هیچگونه دستاورد امنیتی ندارند و در عوض میلیاردها دالر پول مالیات دهندگان خود را به هدر داده اند تحت فشار ذهنیت مالیات دهندگان خود ضرورت به غوغای تبلیغاتی دارند چون آنچه را ناتو به رهبری آمریکا در افغانستان موفقیت می نامند صرفا جنبه خیالی دارند و در عمل چیزی نیست که بالای آن حساب کنند.

قضیه قیصاری هم آنگونه که ارگ نشینان محاسبه کرده بودند که با یک ضربه فنی اپوزیسیون در حالت کوماه را دفن می کنند و از بازی برای ابد خارج می کنند انکشاف نکرد بلکه تظاهرات پی در پی هزاران نفر در سمت شمال اپوزیسیون درون دولتی را دوباره وارد بازی برد و باخت کرده است از همین سبب است که وزیر خارجه آمریکا و ازبکستان وارد کابل شده اند که بازی را از نزدیک ارزیابی نموده و چاره سازی نمایند.

حسن علی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
وزیر خارجه آمریکا
وزیر خارجه ازبکستان
مقامات افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   موافقم با نظر نويسنده محترم
موسى وردك

>>>   Arianfar
52 minuten ·
شگفتا!
در چهار دهه گذشته که در افغانستان رودباری از خون روان بود و میلیون ها نفر کشته، زخمی، بی خانمان و در به در شدند، علمای اسلام؟!!!! هیچ کنفرانس صلحی برگزار نکردند.
در همه این سال ها شیوخ مرتجع عرب میلیاردها دالر هزینه ویدانی، بربادی و تباهی کشور ما کردند. در این جنایت بزرگ تاریخی پاکستان و ترکیه همدست شیوخ و صهیونیسم جهانی بودند.
اما اکنون که امریکایی ها کشور را اشغال نموده، پایگاه های شان را مستحکم و یک رژیم دست نشانده را در کابل حاکم ساخته و طالب و داعش را هم در مرزهای ایران و آسیای میانه جا به جا نموده اند، شیوخ مرتج عرب کنفرانس صلح برگزار می نمایند.!
طرفه این که علمای از کشور ما هم در چنین مضحکه اشتراک می کنند.
این را می گویند خینه بعد از عید.

>>>   Sajadi
به اين نگاره جالب تاريخي نگا كنيد خود سخن ميگويد .
اوج غلامي تملق قبيله به بادار شان و ترويج ظلم پشتونيزم گلون همه خراسانيان را تلخ كرده ما اقوام غير پشتون هشتاد درصد كشور را تشكيل ميدهيم بايد متحد شويم و اگر نه پشتونيزم همه را نابود خواهد كرد

>>>   akhshi Zafari
مردم را از قیام باز نمانید!
اگر وزیر خارجه به پمپو چیزی گفته یانگفته زیاد چیزی را تغییر نخواهد داد.اما قیام عمومی میتواند شما را از حمل یوغ استبداد و ستم های ارگ رهایی بخشد.پس به دوومی بپردازید و خود را مصرف این چه کرد‌و آن چه گفت نسازید.

>>>   Ali Faiq
التماسا پيام هايتان را براي تمويل كننده گان كشور به زبان انگليسي بفرستيد تا از عمق فاجعه دولت وحشت مُلي واقف شوند! ما هميشه -متأسفانه- مشكلات خود را به نزد گرگان گفته ايم و همان گرگان سوگند خورده دوباره ما را دريده اند! لطفا استراتيژي مبارزه تان را از حالت بومي خارج ساخته و جهاني اش كنيد!

سالها است بخاطر عدالت اجتماعي و حقوق شهروندي پيكار نموده ايم و اكثراً از حقوق #تاجيكان، #هزاراه ها و برادران #اهل هنود خود دفاع نموده ايم...امروز از حقوق برادران #ازبيك_خراساني خود سخت داريم در تيويتر و محافل سياسي دفاع مينمايم! اگر روزي #اوغان_خراساني هم مظلوم واقع شود، از حقوق آنها هم دفاع خواهيم نمود!

>>>   یک بعد دیگر این شرایط که عبارت از خراب شدن وضعیت امنیتی و در نتیجه عملیات های هوایی و زمینی است، عنقریب در ولایت قندوز شروع میشود.
بدین منظور قبلآ قوماندان ناتو با بعضی از قوماندان های قوای خارجی و جنرال های افغانی به قندوز سفر کرده اند تا مناطقی را که طالبان از آنجا باید حمله کنند و مناطقی را که قوای دولتی و ناتو در مقابل آنها مقاومت کنند، مشخص سازند...


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است