اعمال تعرفه امریکا بر 200 میلیارد دالر کالای چینی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۰    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152552 منبع: پرینت

آمریکا فهرست جدیدی از 200 میلیارد دالر کالای چینی تهیه کرده است که در نظر دارد بر آنها تعرفه اعمال کند.

به گزارش شبکه سی.ان.بی.سی، واشنگتن اسامی این کالاها را منتشر کرده است اما بلافاصله تعرفه وضع نمی شود بلکه روند اعمال تعرفه ها دو ماه به طول می انجامد.

دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هفته گذشته تعرفه ای 25 درصدی بر 34 میلیارد دالر کالای چینی وضع کرد. چین نیز در اقدامی تلافی جویانه همین میزان تعرفه را بر حجم مشابهی از واردات کالاهای آمریکایی اعمال کرد.

آمریکا درنظر دارد بر 16 میلیارد دالر دیگر از واردات چین تعرفه ببندد. پکن تهدید کرده است که این اقدام را هم تلافی خواهد کرد.

«رابرت لایت هایزر» نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد: دولت ترامپ بیش از یک سال است از چین می خواهد که رویه های غیرمنصفانه تجاری خود را متوقف کرده، بازارش را بگشاید و وارد یک رقابت تجاری واقعی شود اما چین به جای رفع نگرانی های مشروع، دست به اقدامات تلافی جویانه علیه محصولات آمریکایی زده است.

این فهرست جدید پس از آن منتشر شده که آمریکا تهدید کرده بود که اگر چین اقدام به فعالیت تلافی جویانه علیه تعرفه های واشنگتن کند، بر 500 میلیارد دالر از کالاهای چینی تعرفه می بندد.

این فهرست مرحله تازه ای از تنش های تجاری میان واشنگتن و پکن را نشان می دهد. صندوق بین المللی پول هشدار داده است که جنگ تجاری تمام عیار میان این دو کشور تاثیری منفی بر اقتصاد جهانی خواهد گذاشت.

ترامپ ماه گذشته از دفتر نمایندگی تجاری آمریکا خواسته بود فهرستی از 200 میلیارد دالر کالای چینی تهیه کند تا بر آنها تعرفه 10 درصدی وضع شود.

رییس جمهوری آمریکا تهدید کرده است که می تواند تقریبا بر تمام واردات از چین تعرفه اعمال کند.

مقام های آمریکایی چین را متهم به نقض قوانین مالکیت معنوی کرده اند و از طریق تعرفه ها درصدد مجازات پکن هستند.

کد(6)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
آمریکا
چین
نظرات بینندگان:


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است