خواست‌ های علمای افغانستان از عربستان سعودی
 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152553 منبع: پرینت

نشست جهانی علمای اسلام درباره صلح و امنیت افغانستان در عربستان سعودی جریان دارد. این نشست دو روزه از سوی سازمان همکاری‌ های اسلامی برگزار شده است.

دبیر کل این سازمان روز سه شنبه در نشست جهانی علمای اسلام برای صلح و امنیت در افغانستان گفت که جنگ یک راه حل همیشگی نیست و مساله افغانستان باید از راه گفتگو حل شود.

در این نشست نزدیک به 100 عالم دین از 37 کشور مسلمان جهان اشتراک کرده اند. در این نشست که در شهر جده عربستان سعودی برگزار شده است عالمان افغانستان با انتقاد از جنگ در کشور هفت خواست شان را مطرح ساختند.

خواست‌های علمای افغانستان از عربستان سعودی:
• دعوت از هر دو طرف جنگ برای آتش‌بس و آغاز گفتگوهای مستقیم
• تعیین یک هیات از میان این عالمان برای گفتگوهای مستقیم با طالبان
• دعوت نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری یک نشست بزرگ
• دعوت از طالبان برای گفتگوهای صلح به عربستان سعودی
• دعوت برای یک نشست بزرگ عالمان دین در افغانستان
• واضح شدن موقف علما و سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ افغانستان
• واضح شدن موقف عالمان در باره افراطگرایی، کشتار و انفجار و انتحار

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
علمای افغانستان
عربستان
نظرات بینندگان:

>>>   عیب است اگر این سعودی رفته هارا علما بخوانیم طالب هزار بار ازین درباری های بی ماهیت شرف دارد اگر ملا عمر کشته میشود ویا ملا اختر محمد بمبارد میگردد وتعداد از طالب ها ازصف ای اس ای خودرا جدا میکنند همه دلالت به این دارد که انها مزدوران صد در صد نیستند گاهی موضوع روشن خودرا هم دارند وبسیاری انها را با نیرنگ وفریب در مقابل ملت شان استفاده نموده اند ولی این عملا{به ضم عین وفتح با ولام} مانند کشاف یک عمر درباری ودنباله رو وضعیف بودند وهستند وخواهند بود وسبب میشود که اجانب انها را ارزش نداده فقط صحنه ای تمثیل بسازند وبس همه ای انها از الف وبای سیاست خبر نیستند ونمیدانند که طالب را چه کسی بمیان اورده وسعودی چرا ظرف سی سال سه ملیون افغان را به قتل رسانیده ودر پشت سر این همه کشتار افغانها میباشد وغنی وعبدالله چگونه به قدرت رسیده اند؟و...؟
رهگذر

>>>   شیوخ های عربستان.هر شب عیاشی شان.یگ مییلون دالر خرج میکند کدام عقل منطق قبول میکند با ادنها مشروت کند از طرف دیگه اون علمای ال سعود مگر نبود که حق مردم نظلوم فلسطین را زیر پا کرد و فتوا دوروغ داد که تظاهرات بر ضد اسراییل جنایتکار حرام است این ها علمای دین است یا مزدور اسراییل.؟؟
علماهای افغانستان هم که رفته به عربستان پیش ان علماها چهار تا وهابی خود فروخته و مزدور است اونها را باید به کشور راه نده
مصطفی ورزگانی


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است