اعتراض به تیرباران محافظان قیصاری گسترده بود
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۵۸    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152563 منبع: پرینت

به اینکه نظام الدین قیصاری کیست و کردارش چگونه بوده است کاری نداریم اما درشرایطی که کشورهای دموکراسی و مردم سالار در افغانستان حضور داشته و دولتی را حمایت می کنند که در روز روشن کماندوهایش نخست دستان محافظان قیصاری ازبک تبار را از پشت می بندند و بعد تیربارانشان می کنند به هیچ عنوانی قابل تحمل و پذیرش نیست.

این حرکت کماندوهای غنی - گلبدین نشان داد که اینها با مدنیت، تفاهم، هموطنی و همزیستی مسالمت آمیز کاملا بیگانه بوده با زبان وحشت، ترور، کشتار و قساوت عبدالرحمان خانی و نادرخانی سخن می گویند.

اشرف غنی و تیم فاشیست وی با زمان بیگانه هستند و هنوز فکر می کنند که با سرکوب وحشیانه می توانند قلمروی حاکمیت استبدادی شان را بر سریر خون و آتش حفظ کنند اما اعتراضات گسترده ی هفت روزه در ولایات شمالی افغانستان نشان داد که خشم ملت را نمی توان مهار کرد و در حدی که در همه این ولایات از جمله دروازه شهر مزار شریف عکس غنی را به زیر کشیده زیر پاهایشان له کردند و آتش زدند.

دامنه اعتراضات مردم برخاسته از به رگبار بستن محافظان قیصاری و بازداشت وی رو به گسترش است و این اعتراضات تا پیروزی ادامه داشته و دولت اگر عاملان قتل محافظان را به محاکمه نکشاند، زمینه برگشت جنرال دوستم را مهیا نکند، توان مقابله با خشم مردم را نداشته و اشرف غنی باید استعفا بدهد.

در این روزها شهر بامیان هم شاهد اعتراض گسترده خواستار رهایی قیصاری گردیده و تیرباران محافظان وی را بشدت محکوم کردند و حمایت خود را از جنبش اعتراضی برادران ازبک، تاجیک و هزاره در شمال افغانستان اعلام کردند. به رغم سکوت تلخ برادران ازبک در جنبش تبسم، جنبش روشنایی و کشتار سربازان هزاره در جلریز امروز مردم فرهنگ مدار بامیان نشان دادند که در روزهای دشوار در کنار برادران ازبک خود می ایستند و تا پای جان از آنها دفاع می کنند.

نامه ی کارشناسانه شورای ایتلاف نجات افغانستان با امضای محقق، دوستم و عطا به سازمان ناتو اتمام حجت بزرگی برای کشورهای دوست و حمایت کننده مالی و نظامی افغانستان است. این نامه باید در محراق توجه جلسه مهم ناتو با شرکت غنی و عبدالله در بروکسل قرار بگیرد.

این نامه در واقع دلایل اعتراضات گسترده مردم را از حکوت فاشیستی غنی بیان نموده و تبلور از واقعیت های عینی در افغانستان است که رژیم سرکوبگر غنی و گلبدین تصمیم گرفته است که پاکسازی قومی و یکدست سازی قدرت را با کشتار اقوام غیرپشتون عملی نماید.

این نامه هشدار به موقع برای کشورهای حامی دولت افغانستان است که مبادا با حمایتشان شریک جرم یک دولت قوم محور، تمامیت خواه و انحصارگر شوند چون ملت در مقابل این کشتار علنی، بیدادگری و قساوت فاشیستی با تمام توان می ایستد.

علی تقوایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
اعتراضات
بامیان
محافظان قیصاری
قوم ازبک
نظرات بینندگان:

>>>   شرم آور است كه نامه به ناتو مى نويسند باز چطور جرّأت ميكنند كه از پشت مگرافون ها سر بلند كرده صحبت ميكنند ولا خجالت آور و ننگين است

>>>   چقدر احمقانه ، آدم به عقل شما تعجب میکند .
آغا جان ناتو پاتو ساتو همه شما را آزمودند که با کدام عقل و منطق دو و لت داری می کردید ، به گریه و وویلای شما به اندازه سر مو هم ارزش قائل نیستند .

>>>   طوریکه در تصاویر کشته شده گان سربازان ازبیک دیده میشود اول اسیر شده دست ها وپاهایشان بسته شده بعد تیرباران شده اند.این وحشت وقتل عام نشان میدهد که ارتش فاشیستی تک قومی غنی گلبدین نه به حقوق بشر پابند ومعتقد اند نه به اسلامیت نه به انسانیت
همینطر طالبان هم مردم را میگرفتند بسته وتیرباران میکردندکه دریکاولنک در بامیان در کلریز درشمالی داتخار درغور دیدیم که چه وحشیانه درمقابل اسیران عمل کردند.اگرکامندوی فک قومی تان ذره به قانون جنگ پابند میبودند باید اسیران را اینطور وحشیانه بسته وتیرباران نمیکردند طالب که هزار ها سرباز وطن مارا سربرید ولی این فاشیست ها اززندان ها رهایشان نمودند.اما افسرانی که برعلیه طالب خوب میجنگند امروز به دست طالب بنام کامند عملیات ووحشیانه کشته میشوند.اگرعدالت باشد وراست میگوییدکه افراد مسلح غیرمسءول....چرا افراد مسلح پشتون را هیچ چیزی نمگویید؟؟؟مثلن درکابل ملاطره خیل وافراد گلبدین طور مسلح گشت وگذار دارند درقاچاق ,حمل سلاح خفیفه وثقیله کشتار ترور ووحشت آفریده اند چراازشهر کابل آغاز نمیکنید؟؟؟اینها ازخود اند طالب وداعش وحقانی برادران شان هستند.

>>>   ای دولت گم شدن آمده جوان ازبک این طوری کشته

>>>   شرم آور آن است که نطفه پنجابی که پشتون ها باشه ظلم بی پایان را بالا ملت اجرا میکنه

>>>   قیصاری از وطن ومردمش دفاع کرد وبرای پول وقدرت سجده نکرد،مردم باید سمت شمال را از لوث وجود فاشیستان وتروریستان پاک نمایند،نادرشاه


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است