بهانه مزخرف برای تصفیه‌ حساب‌ های سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۲۹    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152567 منبع: پرینت

همه می‌دانیم که پدیده‌ای به نام«خیزش‌ های مردمی» به دلیل کوتاهی و ضعف حکومت در دفاع از نوامیس، جان و مال مردم در مقابل تروریست ها شکل‌ گرفت بگذریم از اما و اگرهایی‌ که در این زمینه وجود دارد.

حال اگر حکومت و حلقه‌ های خاص همین خیزش‌ های مردمی‌ را «افراد مسلح غیرمسوول» می نامند و به شکل بسیار ناشیانه و تبعیض‌ آمیز برای قلع و قمع آنها اقدام کرده و می‌کنند معنی این اقدام‌ های فریبکارانه چیست؟

تجربه نشان‌ داده است که حکومت در بسیاری‌ از موارد نتوانسته و یا نخواسته است از امنیت و زندگی مردم در مقابل گروه‌ های هراس افکن دفاع نماید با این‌ وصف اگر چنانچه خدا نخواسته مردم در هرجایی‌ که به علت کوتاهی، غفلت، ناتوانی و یا مماشات عمدی حکومت با تروریست‌ ها حتی در معرض نسل‌ کشی از سوی هراس‌ افکنان هم قرار بگیرند حق ندارند تا از خودشان دفاع نمایند چونکه باز زیر نام«افراد مسلح غیرمسوول» با آنها مثلا برخورد قانونی می‌ شود.

نکته: به هیچ وجه طرفدار تشکیل گروه‌های مسلح، خارج از چارچوب نظام نیستیم اما مسوولیت تمامی این نابسامانی‌ ها به خود حکومت و زمامداران بر می‌گردد آرزوی‌ همه این‌ است که خداوند به حکومت افغانستان توفیق‌ مزید بدهد تا بتواند و بخواهد به وظیفه اساسی‌اش که حفاظت از جان، مال و ناموس مردم‌ است به خوبی عمل‌ نماید در غیر اینصورت اگر وضعیت مطابق معمول گذشته ادامه پیدا کند به هیچ‌ وجه مردم مکلف نیستند تا بخاطر بهانه جویی‌ های مزخرف حکومت دست‌ بسته در معرض کشتارهای دسته‌ جمعی از سوی هراس‌ افکنان قرار بگیرند.

سلمانعلی ارزگانی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
حکومت
زمامداران
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
هر کته سر شمال که مردمِ به پا ایستاده ، معترض و عدالت خواه ما را به خویشتن داری و آرامش فرا بخواند ، مزدور و غلام ارگ است و پا بوس غنی شوونیست .
تا آنجا که قلم شکسته ام رنگ دارد ، برایش هجویه خواهم نوشت بادا باد !


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است