مردم جاغوری هوشیاری در جنگ را پیشه کنند
 
تاریخ انتشار:   ۱۱:۵۴    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152572 منبع: پرینت

جنگ منفورترین واژه است و عملی که به آن جنگ اطلاق می شود گاهی تعبیر به دیوانگی نیز شده است اما گاهی برای زنده ماندن و دفاع از وجود فیزیکی، ارزش های انسانی مان نه تنها نکوهیده و مذموم نیست که لازم، ضروری و خردمندانه نیز است.

مردم جاغوری سال ها است که با متجاوزان در حال جنگ هستند اما این جنگ به شدت و ضعف و با تاکتیک‌ها و روش‌های مختلف علیه مردم جاغوری اعمال و تحمیل شده است. آمدن وزیر دفاع و با ذبح، سرزدن گاوه و خطاب نمودن طالبان کرام نه تنها خطر جنگ رفع نشده است بلکه راهگیری و اختطاف مردم جاغوری ادامه داشته و تشدید نیز شده است.

بنابراین مردم ما با تجارب تاریخی و الگوبرداری از جنگ‌ها در جهان به این قلم لازم می داند که زن و مرد در یک صف واحد تاکتیک های رزمی و دفاعی را فرا گرفته و از خود دفاع کنند و هوشیاری لازم را در این جنگی که پایان آن معلوم نیست باید داشته باشند!

حسن رضایی


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جنگ
هوشیاری مردم
نظرات بینندگان:

>>>   دستهای ناپاک فاشیستان ارگ نشین در نا امنی تمام ولایت از جمله جاغوری دخیل است. بنا بر این منتظر نباشید و زن و مرگ مسلح شوید و مردانه از جاغوری دفاع نمایید.

>>>   بلی بغیرتی را کنار گذاشته همه چیر را از اول بیاموزد تا از شر گاو های وحشی در امان باشد جاغوری........

>>>   مردم هزاره جاغوریر نهدین دارد نه ایمان جز مردم لایک چیز دیگری نسیت من کمان نمی برم مردم جاغوری از خود دفاع گرده بتواند هر کی آمد برای مردم هزاره جاغوری خوش آمد در احتیارش استند تجربه ها فروان نشان دادند از قتل عام امیر عبدالرحمن خان گرفته تا حالا........الی ماشاالله

>>>   این احتمال وجود دارد که دولت ممکن است مردم جاغوری را خلع سلاح کند تا دربرابر طالبان مقاومتی وجود نداشته باشد. دولت با سیاستی که در پیش گرفته می خواهد همه کسانی که مسلح غیر مسئول هستند یعنی در اردو و پولیس نیستند را نه تنها خلع سلاح بلکه می خواهد آنان را دستگیر کرده و مجازات نماید. این سیاست غنی برای گسترش طالبان در مناطق غیر پشتون انجام می گیرد. اشرف غنی می خواهد غیرپشتونها را به وسیله طالبان یا داعش از بین ببرد تا خودش نام بد نشود. و انگهی با خیال آرام پشتونها را بر تمام کشور مسلط کند.

>>>   مردم جاغوری گاو بی زیان را پیش پای گرگ غنی زی قربانی کردند. واقعا شرم آور است. این آدمک ها ارزش یک گاو را ندارد مردم چرا غافلید؟؟؟؟؟

>>>   اگر میخواهید به یکبارگی و برای همیشه از جنگ دائمی اوغان و جهالت اوغان خلاص شوید تمام نیروی تانرا صرف تجزیه کشور بین اوغانها و اتحادیه اقوام غیر اوغان بسازید.
اوغان انسان شدنی نیست و هنوز هم حکومت عبدالرحمن خانی یا نادر خانی خواب میبینند.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است