ساده اندیشی را کنار بگذارید
بر هیچ کسی پوشیده نیست که فتواهای علمای دینی عربستان از یکطرف و کمک های مالی این کشور از جانب دیگر باعث تشدید و تداوم و گسترش جنگ در همه نقاط افغانستان شده است 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۳۵    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152576 منبع: پرینت

نشست جهانی علمای اسلام درباره صلح و امنیت افغانستان در عربستان سعودی جریان دارد. این نشست دو روزه از سوی سازمان همکاری‌ های اسلامی برگزار شده است. دبیر کل این سازمان در نشست جهانی علمای اسلام برای صلح و امنیت در افغانستان گفت که جنگ یک راه حل همیشگی نیست و مساله افغانستان باید از راه گفتگو حل شود.
در این نشست نزدیک به 100 عالم دین از 57 کشور مسلمان جهان اشتراک کرده اند. در این نشست که در شهرهای جده و مکه عربستان سعودی برگزار شده است عالمان افغانستان با انتقاد از جنگ در کشور هفت خواست شان را مطرح ساختند.

خواست‌های علمای افغانستان از عربستان سعودی:
دعوت از هر دو طرف جنگ برای آتش‌بس و آغاز گفتگوهای مستقیم
تعیین یک هیات از میان این عالمان برای گفتگوهای مستقیم با طالبان
دعوت نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای برگزاری یک نشست بزرگ
دعوت از طالبان برای گفتگوهای صلح به عربستان سعودی
دعوت برای یک نشست بزرگ عالمان دین در افغانستان
واضح شدن موقف علما و سازمان همکاری اسلامی درباره جنگ افغانستان
واضح شدن موقف عالمان در باره افراطگرایی، کشتار و انفجار و انتحار

قیام الدین کشاف رییس شورای سرتاسری علمای افغانستان در این نشست خطاب به حکومت و پادشاه عربستان سعودی گفت، برای مذاکرات صلح باید طالبان دعوت شوند.
کشاف در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت، برای نتایج این نشست امیدواری‌ها زیاد است. وی افزود: نظریات تمام علما بسیار خوب بود، مثبت بود و تمام‌شان حق را گفتند و آنچه در افغانستان جاری است را غیر قابل توجیه خواندند، از نظر اسلام همین توقع ما بود و انشالله نتیجه آن مثبت خواهد بود.

نشست دو روزه عربستان برای آوردن صلح به افغانستان روز گذشته در جده آغاز و امروز در مکه پایان میابد.این نشست نیز مانند نشست های دیگر برای افغانستان شعاری و بدون نتیجه خاص به اتمام می رسد.

قابل توجه است که تمامی کشورهای برگزار کننده جلسات صلح برای افغانستان و یا دایر کنندگان نشست های تجدید کمک به افغانستان، همان کشورهایی هستند که از جنگ افغانستان نفع می برند. در پشت سر این جلسات، مخالفان مسلح از جمله طالب و داعش و دیگر اشرار را تمویل و تجهیز می کنند و از جانب دیگر برای آوردن صلح به افغانستان نشست های نمایشی برگزار می کنند.

امروز نیز بر هیچ کسی پوشیده نیست که فتواهای علمای دینی عربستان از یکطرف و کمک های مالی این کشور از جانب دیگر باعث تشدید و تداوم و گسترش جنگ در همه نقاط افغانستان شده است.

امروز دیگر برهمه مردم افغانستان ثابت شده است که عربستان هرگز اراده ای برای توقف جنگ در افغانستان نداشته و اینک نیز نخواهد داشت. زیرا در پناه جنگ و درگیری به ترویج وهابیت پرداخته مردم را از اصول اعتقادی شان دور می سازد.

امروز دیگر نمی شود مانند گذشته اذهان مردم را به سوی اعمال "بظاهر خیرخواهانه" عربستان جلب نمود و توجه شان را به طرف پادرمیانی عربستان هدایت کرد، زیرا دست عربستان برای مردم افغانستان رو شده و برای مردم ثابت گردیده است که عربستان و کلا عرب ها از جمله حامیان اصلی طالب و داعش در افغانستان هستند.

عربستان از اول در راستای منافع آمریکا در منطقه عمل می کرد و چند سال اخیر رسما به عنوان پایگاه و حتی زبان آمریکا در منطقه تبدیل شده است. ساده اندیشی است اگر بپذیریم واقعا عربستان برخلاف منافع خود و آمریکا برای آوردن صلح در افغانستان گام مثبتی بر می دارد.

گروه هایی که امروز باعث تشدید و گسترش درگیری ها در افغانستان هستند، در سال های گذشته با پول های عربستان در پاکستان رشد کرده و آموزش دیدند تا امروز در راستای منافع آمریکا و عربستان در افغانستان بجنگند نه اینکه به صلح روی آورند. اگر قرار بود که این گروه ها به همین سادگی و با برگزاری یک نشست و صدور یک فتوا به جنگ پایان دهند، که اینهمه هزینه طی دو دهه برای ایجاد و تربیت و رشد آنان نمی شد.

بطور یقین رییس شورای علمای افغانستان و دیگر شرکت کنندگان در نشست صلح افغانستان در عربستان سعودی، میدانند که این نشست ها و جلسات جز ضایع شدن وقت و از دست رفتن فرصت ها نیست. زیرا نه عربستان و نه افغانستان و نه دیگران به آوردن صلح در افغانستان آنهم توسط عده ای وهابی باور ندارند.

به سران و رهبران و متنفذین قومی و جهادی توصیه می کنیم که دیگر اینقدر ساده اندیش نباشید و در پی فریب مردم و دادن وعده های واهی، مدرم را دلخوش و امیدوار به آینده نکنید. بجای وعده های واهی و دروغین، واقعیت های پشت پرده را بازگو کنید تاهم بار خود را سبک کنید و هم دعای خیر مردم را همراه تان داشته باشید.

کد (4)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عربستان
صلح افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   Bakhshi Zafari
همان هایی که میگفتند ما طرفدار ساقط نمودن نه که طرفدار اصلاح نظامیم،امروز به این باور رسیده اند که این نظام قابل اصلاح نیست و باید تغییر کند.در حالی که داکتر#لطیف #پدرام از روز اول شکل گیری این حکومت تحت زمامت غنی به اینباور بود.

یعنی سیاسیون کشور به خصوص بزرگان حوزه ی مقاومت ده سال بعد به مسایلی پی خواهند برد که پدرام امروز،
پس قناعت کنید که شما نمی دانید او‌میداند.

وقتی پدرام سالها قبل مسله تغییر بنیادین نظام ریاستی فرسوده و‌نا کار آرا را مطرح کرد شما در هر مجلس و گرد همایی او را متهم به تجزیه طلب ی نمودید.حالا هم مطمینن شما حرف های او را ۱۵ سال بعد خواهید دانست.پس چه بهتر اگروقت مردم را ضایع نکرده در راستای تغییر نظام به نظام اسلامی و دیموکراتیک فدرال که تضمین کننده ی عدالت و حقوق مساوی تمام اقوام است،کوشش کنید.

>>>   درست است واقعیت هم همین قسم است مگر موضوع را به فال نیک میگیریم . ازینکه تشنه صلح هستیم از خداوند متعال خواهانیم که هرکس در افغانستان بخاطر صلح یک قدم مثبت هم اگر بردارد توفیق مزید برایش اعطانماید. ما از جنگ زیاد خسته شده ایم. چهل سال است که صدها هزار جنایات و منافع گیری را دیده ایم . این قوماندانان - این اشرار باید دیگر ختم شوند.

>>>   عجب ملا های ساده داریم
مگر این جنگ و ایجاد طالب بی عقل با فتوی شما انجام شده که با فتوی ختم شود؟
اگر از خدا میترسید فتوی دهید که هر نوع کمک مالی و جانی به طالب و داعش و امثالهم حرام است.

>>>   انتحاری های احمق یک فرصت طلایی را ازدست دادند.

>>>   ملا وفتوا مادر ایجاد پروبلم است نه حلال ان.

>>>   عربستان که پدر و پدر بزرگ داعش است چجوری این ملا آخوند رو باز به کشتن میده؟ چه جالب در افغانستان به ماه چه جلسه بزرگ هزار و خوردی ملا و علماء جمع و بعدش جناب طالبان با انتحار فهماند که بابا بروید به بهشت همان جا هر... که میکنید بکنن شما ها روی زمین؟ این بار باز هم در خانه خدا،؟

>>>   از پتـــواهای شیخ های سعودی !
فتاوای عجیب شامل:
- استفاده از دوچرخه(بایسکل) و سوار شدن بر آن حرام است زیرا وسیله شیطان هست!.
- روشن کردن کولر در غیاب شوهر برای زن حرام است!.
- خوردن گوشت ذبح شده بدست شیعیان حرام است!.
- حلال بودن ازدواج پدر با دخترش که از طریق غیر مشروع یعنى زنا به دنیا آمده باشد!.
- دیدن چهره‌ نامزد ازطریق اینترنت حرام است!.
- اگر چند نفر از شیر یک گوسفند استفاده کنند خواهر و برادر رضایى مى شوند و داستان محرمیّت و حرمت ازدواج دامنگیرشان خواهد شد!.
ر

>>>   از فتواهای علمای جیدعربستان سعودی برای رهنمائی ما مسلمانان تا اینکه با رعایت آن مستحق جنت گردیم:
-خوردن زعفران جایز نیست؛ یکی از اعضای هیئت افتاء کویت در یک فتوای عجیب اظهار داشت: زعفران مواد مخدر است و خوردنش جایز نیست
-فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی جایز است؛ شیخ «جاسم السعیدی» مفتی سر‌شناس وهابیون بحرین در فتوایی عجیب گفت:‌‌ همان طور که قبلا هم اعلام کرده بودم، اگر هدف بر طرف کردن کمبود بودجه و ناتوانی اقتصادی بحرین باشد، فروش مشروبات الکلی و تجارت جنسی به اندازه مورد نیاز، البته با اجازه ولی أمر، جایز است!
- ۱۱. خوردن گوجه فرنگی(بادنجان رومی) برای مسلمانان حرام است؛ یک گروه در مصر که به گروه اتحادیه اسلامی مردم مصر مشهور است، ادعا نمود که خوردن گوجه فرنگی(بادنجان رومی) برای مسلمانان حرام است چرا که وقتی گوجه فرنگی را بطور عمودی برش می‌دهیم، در وسط آن یک صلیب می‌بینیم. بنابراین گوجه فرنگی بجای پرستش خداوند، صلیب را می‌پرستد
- حلیت هم‌جنس‌بازی!: دعی عبدالله؛ امام جماعت مسجد نور الاصلاح در واشنگتن، ضمن سخنانی ادعا کرد: هم جنس بازی حلال است. وی اعتراف کرد که خود او از نوجوانی آن را تجربه کرده و در زندگی‌اش با چهار مرد رابطه داشته است! زیرا اسلام آن را مجاز شمرده است! وی در پاسخ به این سوال که، شما امام جماعت یک مسجد هستید پس چگونه هم جنس بازی را مجاز می‌دانید؟! پاسخ داد: تمام سعی من این است که اسلام را به صورت امروزی عرضه کنم و با مظاهر تجدد آن را هماهنگ کنم. شکی نیست که حلال شمردن این رابطه یکی از مظاهر پیشرفت اسلام است!
- کسی که به علت بیماری ایدز بمیرد، شهید است
- خوردن گوشت جن جایز است؛ محمد الزغبی مبلغ مصری با صدور فتوایی، خوردن گوشت جن را درصورت دسترسی به آن مجاز دانست.
- استفاده از کمربند ایمنی: پوشیدن کمربند ایمنی در داخل وسیله نقلیه حرام است! زیرا مانع قضا و قدر می‌شود!
-بچه دار شدن از راه دور: برخی علمای وهابیت به ارائه فتواهای عجیب شهره هستند اما اخیرا فتوایی منتشر شده که در نوع خود قابل تامل است؛ اگر مردى دخترش را که در شرق جهان با وى زندگى مى کند به همسرى پسرى در آورد که او در غرب جهان با پدرش زندگى مى کند و هیچگاه آن دو یکدیگر را نبینند و از محل زندگى بیرون نروند، سپس شش ماه از ازدواج آنان بگذرد و آن دختر صاحب فرزند شود پدر او‌‌ همان کسى خواهد بود که در غرب دنیا زندگى مى کند، اگر چه هیچگاه همسرش را ملاقات نکرده و حتى ندیده باشد!

>>>   انسان و جامعه ایی که آزاد نباشد چه فرقی می کند حالا در قفس طلایی باشد و یا چوبی؟ آیا فکر می کنید آخوندها اگر کل کشور را راه آهن و اتوبان کرده و گل کاری کنند مشکل جامعه حل می شه؟ هرگز، آزادی و حق حاکمیت ملت و قوانین حقوق بشر جهان با راه آهن و دیوار و ساختمان ووو دیگر بناها قابل مقایسه و یا خرید و معاوضه نیست، این ارزشهای انسانی را دیکتاتورها نمی فهمند و مردم را بلانسبت گوسفند حساب می کنند و لذا آخر عاقبت ساخته های خود بر سر خودشان خراب می شود. مانند دوران شاه سابق و یا کمونیستها و لیبی و و و و و البته نوبت اخوندها هم دارد می رسد

>>>   عیب است اگر این سعودی رفته هارا علما بخوانیم طالب هزار بار ازین درباری های بی ماهیت شرف دارد اگر ملا عمر کشته میشود ویا ملا اختر محمد بمبارد میگردد وتعداد از طالب ها ازصف ای اس ای خودرا جدا میکنند همه دلالت به این دارد که انها مزدوران صد در صد نیستند گاهی موضوع روشن خودرا هم دارند وبسیاری انها را با نیرنگ وفریب در مقابل ملت شان استفاده نموده اند ولی این عملا{به ضم عین وفتح با ولام} مانند کشاف یک عمر درباری ودنباله رو وضعیف بودند وهستند وخواهند بود وسبب میشود که اجانب انها را ارزش نداده فقط صحنه ای تمثیل بسازند وبس همه ای انها از الف وبای سیاست خبر نیستند ونمیدانند که طالب را چه کسی بمیان اورده وسعودی چرا ظرف سی سال سه ملیون افغان را به قتل رسانیده ودر پشت سر این همه کشتار افغانها میباشد وغنی وعبدالله چگونه به قدرت رسیده اند؟و...؟
رهگذر

>>>   شیوخ های عربستان.هر شب عیاشی شان.یگ مییلون دالر خرج میکند کدام عقل منطق قبول میکند با ادنها مشروت کند از طرف دیگه اون علمای ال سعود مگر نبود که حق مردم نظلوم فلسطین را زیر پا کرد و فتوا دوروغ داد که تظاهرات بر ضد اسراییل جنایتکار حرام است این ها علمای دین است یا مزدور اسراییل.؟؟
علماهای افغانستان هم که رفته به عربستان پیش ان علماها چهار تا وهابی خود فروخته و مزدور است اونها را باید به کشور راه نده
مصطفی ورزگانی

>>>   وای جه جالب ، باز دارد معامله صورت می گیرد که پشت پرده ،پرده های ضخیم وجود دارد که باید کنار گذاشته شود و یا پرده بسته بشه ، الا و عالم ، ای خدا دارد چه اتقاقی می افتد نکند که جناب ژنرال رفت ، و به سمت شمال آماده سازی داعش صورت می گیرد و ان هم در کشور پدر داعش ، خدا نکند .

>>>   عربستان اول از حمایت تروریستان دست بردارد و از قتل عام مردمان بیگناه یمن دست بردارد و رهبران آن از اتحاد یهودیان مسلمان ستیز برایند و بعد چیزی در مورد صلح بگوید

>>>   عربستان و مکتب وهابی یکی از عوامل اصلی گسترش تروریسم و جنگ در افغانستان هستند

>>>   عربستان رو چه به دخالت در افغانستان اونا چه ربطی به این کشور دارند اینجا سرزمین آریاییان(تاجیک‌ها) است و اگر کشوری بخواد دخالت کنه فقط و فقط تاجیکستان و ایران میتوانند و ن هیچ جا

>>>   همه میدانند که تروریزم پدیده ای شوم وغیر مرغوب ونهایت شنیع است این روش نادرست امروزه وسیله ای بسیار خطرناک ومضر برای همه خصوصا کشور ویرانه ای ما شده است انهای که میخواهند تروریست هارا به سعودی وپاکستان و... نسبت دهند یا عامل وعوامل اصلی انها را نمیشناسند ویا بیهوده طرفه میروند ونمیخواهند مسببسین اصلی ان را انگشت نشان کنند
بینظیر بوتو در پاکستان اظهار داشت که در تاسیس طالب ها ما هیچ تقصیر نداریم قدرت های بزرگ انها را برما تحمیل کردندونیز همه سیاسین ومحللین متفق القول اند که دوسیاست مدار بزرگ امریکا وانگلیس در کویته امدند ودرانجانطفه ای پلید ترور را به رهبری ملا عمر القاح نموده وپیشبرد امور انها وبودیجه ای لازیم وامکانات نظامی بسیار زیاد را دراختیار نصیرالله بابر گذاشتند وازانجا این غده ای سرطانی با سایر غدد موجود {القاعده وحکمتیار و...} اضافه گردید
البته بعد ها سعودی وخلیج وپاکستان در ترویج وتقویه ای انها پرداختنداین امر بدون اراده واختیار خود انها بوده به دستور خارجی ها واز روی مجبوریت صورت گرفته است هرچه پاکستانی ها بخاطر بدست اوردن امکانات ودیگران چون تابع وپیرو اجانب اند به این جنایت دست یازیدند
اینها که خدا را نمی شناسند وبه اخلاق ومقدسات ایمان ندارند من انگلیس را به امپراطوری بزرگش و امریکا را به امپریالیزم وسعودی را به لات ومنات وعزی وپاکستان و...را به روش غلامی قسم میدهم دیگر ملت مظلوم وبیچاره ای ما را نکشند وهر روز انتحار وانفجار را درین کشور ویرانه وتخریب گردیده به راه نیندازند وازین از مندان حریص تقاضا داریم تا این نیازمندان مجروح ومتعب وخسته ودرمانده را بیشتر ازار واذیت نکنند
تبنگ چی

>>>   عربستان با پول هنگفت به عوض اینکه به کشور های مسلمان فقیر مانند یمن افغانستان مسلمان میانمار سودان قحطی زده سومالی و فلسطین کمک کند به تروربست های چیچنی ترکستانی وایغوری کمک تسلیحاتی و مالی میکند تا اسلام ضعیف شده کسی نتواند قدرت طاغوتی آنها را زیر سوال ببرد.
رسوا تر از همه که با دول کفر همدست شده برای بقا چند روز خود تلاش دارد.
پاکستان هم سود دو طرفه برده است

>>>   امریکا به کمک عربستان همه علمای کشور جها ن را با پول خریده که گویا جنگ افغا نستان نا روا است در حالیکه ریس جمهور ما توسط وزیر خارجه امریکا تعین می شود این یک چیزی واضع است که کفار ما را اشغا ل کرده است

>>>   این نوع کنفرانسها بانداره "یک سر سوزن" فایده ندارد. مهندس اصلی این درامه ها امریکا است!!!!

>>>   کفار شما رااشغال نکرده بلکه افکارپوچ وبی معنی وتوقع زیاد وخودخواهی وبی عقلی شما است که بنام اسلام کشورراویران کردید وهزاران نفرراکشتید وملیونها نفر رااواره کردید وملا های پاکستانی شمارا برده خودکرده وفرمان به گوش انها هستید اگرپاکستان دفاع ازاسلام میکند چرابه امریکا اجازه دادتا ازپاکستان به طالبان حمله کنه ؟؟وملیونها دلارازامریکاگرفت
دوم درپاکستان زنان ازادن درمدرسه دانشگاه خیابان وحتی بی حجاب هستن چرا درپاکستان جهاد فرض نیست
وامریکا درپاکستان هم حضوردارد وهمه کشورهای کافرسفارت دارن درپاکستان ولی درافغانستان جهاد فرض است وای برما وای برما جمشیدی اگرقدرت داشتم یک طالب هم زنده نمیذاشتم ...

>>>   این کنفرانس علما نیست اجتماع عملااست برکسی پوشیده نیست مدت تقریبا سی سال است که ملت افغان را به جان هم انداخته اند ودرست وبصورت مستقیم عربستان سعودی وامارات وپاکستان وتا حدی قطر وبحرین و... در عقب این کشتار ووحشت قرار دارند اصل فرمان را اسرایل وامریکا وانگلیس صادر میکند وپول وامکانات را کشور های نامبرده تهیه می بینند عده ای از کشور های دیگر هم مانند روس وایران وهند فقط ازدور به مقاومت وقهرمانی ملت ما صحه میگذارند وتنها افرین نثار میکنند وبسیار ضعیق وشکننده عمل می نمایند در حالی که مقاومت بخاط استقلال وازادی واعلای کلمة الله بود انها ازین روند به نفع خود بهره برداری نموده اسباب بد نامی ما ودشمنی بیشتر جانب مقابل را مهیا میسازند میان علما وعملا{مزدورها}از نگاه حروف تفاوت دیده نمیشود صرف در ترکیب کلمه یک حرف جلو تر از دیگری تحریر می یابد
قران کریم میگوید کسیکه یک انسان را بدون موجب به قتل می رساند گویا همه ای انسانهای دنیارا کشته باشد من قتل نفسا بغیر نفس او فساد فکانما فتل الناس حمیعا این کشور ها تنها در افغانستان اسباب قتل بیش ازیک ملیون انسانرا فراهم نموده اند کنون امده اندتا میان افغانها صلح نمایند
مارا زخیر تو امید نیست شر مرسان اینهم نقشه ای دیگری استعمار است که معلوم نیست چه اهداف مرموز در عقب این مجلس عملا مستتر وپنهان میباشد انجا دریمن مصر وبحرین وتونس ولیبی انسان میکشند اینجا کنفرانس صلح !!!را میزبان میشوند
انا لله وانا الیه راجعون
شیخ علی بلخابی سرپلی

>>>   برادران مسلمان ما!!! خیلی دیر از خواب بیدار شدند بعد از کشته شدن نزدیک به یک ملیون افغان واگر از زمان کمونیست ها ومجاهدین را هم حساب نمایم تقریبا سه ملیون انسان در جنگ افغان تلف گردیده ودر همه معادلات سیاسی ونظامی هم همین دوست های افغان!!! مستقیم ویا غیر مستقیم سهیم ودخیل بودند یک زمانی جهاد گران ومقاومت گران را قهرمان وازادی خواه میخواندند بمجر این که خطر ورود روسها در اب های گرم تقلیل یافت واتحاد شوروی ازهم پاشید همان ازادیخواه وقهرمانها تفنگ سالار شد وعلیه انها طالب را مسلح وبه حان هم انداختند وطالب را به رسمیت شناخته تا سفوط دولت ربانیانها را به اغوش کشیدند وهمه امکانات را در اختیارشان قرار دادند حال که طالب هم چند پارچه شده وخطر دولت اسلامی ربانی هم مرفوع گردیده دیگر طالب را نیز تروریست خواندند وطالب راهم امریکا وانگلیس وپاکستان وسعودی و... در کویتیه پاکستان هسته گذاری تسلیح وتمویل نمودند وبیشترینه رول را هم فبله ای مسلمینبه عهده داشت هنوز هم معلوم نیست که به عقب این نشست ها وکنفرانسها چه دسایس مرموز وخطر ناک دیگر نهفته است
خدیجه از دبی

>>>   این همه پروگرام ها توسط امریکا انجام م

>>>   Abdul Hai Khurasani
سیاست فاشیستی و ضد دموکراتیک اشرف غنی؛ بستر اتحاد فاسدترین سران مافیا و بانکداران قومی را، که سالهاست، سرمایه، مدیریت محلی،آزادی مدنی و حق مشارکت سیاسی مردم را به انحصار گرفته اند و دارای سرمایه های باد آوردهٔ غیر مشروع هستند را،فراهم ساخته است.
این اتحاد های مافیایی نه تنها هیچ نفعی برای شهروندان مظلوم ما ندارد،بلکه مانع انسجام طبیعی و ظهور زعامت های جدید و صالح در کشور می گردد.
از این اتحاد ها که اقطاب متناقض و اضلاع متضاد تنها برای حفظ ثروت ،تضمین امنیت و تثبیت میراثی شدن قدرت خواب تاراج دایمی سرمایه های کشور را دیده اند، هیچ نوع نفعی برای شهروندان مظلوم درپی نخواهد داشت.
تنها راه درست؛ مبارزه هدفمند و راهبردی در جهت تغییر اساسی نظام،قانون اساسی، نام و هویت کشور از مسیر دموکراتیک و مردم سالار است نه مافیا سالار.
یگانه راه پیروزی عبور از تمام چهره های فاسدی تمام هویت ها در کشور می باشد تا نسل نو و مبارز ،رهبری و زعامت خود را از طریق انتخابات و روش های دموکراتیک برگزیند.
نهضت احیاء خراسان در همراهی با رهبران فاسد و مافیا هر گز دست یافتنی نخواهد بود و بستر انحراف را فراهم می سازد.
شهروندان کشور نباید از هر نمایش بدون استراتیژی و چشم انداز راهبردی حمایت نمایند، برای پیروزی بر فاشیسم اول باید صاحب رأی و تفکر خود باشید تا مافیای فاسد از شما به عنوان برده در برابر فاشیسم استفاده نکند.

>>>   شورای علمایی که به کاخ سلطنتی آل یهود به دستور آمریکا جمع شده اندوفتوی صادر می کنند مسخره تر از همان مبارزه آمریکا بر علیه تروریسم یا داعش در سوریه،عراق،افغانستان وجاهای دیگر است.
به قول معروف مردم قسم را باور کنند یا دم خروس را؟
کریمی

>>>   یوسف بن احمد العثمین، دبیر کل سازمان همکاری اسلامی گفت: تجاوز بر خون، مال و عزت مسلمانان حرام است و از همین رو تاکید می ورزیم که حمله‌های انتحاری که مردمان بی گناه را آماج قرار می دهند و جنگ میان مسلمانان از سوی خدا و رسول او حرام شده اند.
کشتار مردم بیگناه ازبک بدستور اشرف غنی اتمر و استانکزی و وزیردفاع خاین از سوی خدا و رسول حرام نیست؟؟ باید عاملین قصاص شرعی شوند و در حضور مردم اعدام شوند. غنی اتمر و استانکزی و وزیردفاع که دستور کشتار مردم ازبک را دادند باید محاکمه و قصاص شدند

>>>   Ahmad Parwani
تردید:
احتمالا بیس امنیتی در بغلان و حوزه هشتم امنیتی در فراه از سوی کسانی در داخل نظام، به نفع طالبان سقوط داده شده باشد تا بتوانند افکار مردم را از اعتراضات گسترده مردمی در ولایات شمالی منحرف سازند.
اگر درین بازی هایی خاینانه ده ها فرزند جوان مردم شهید و زخمی میشوند و یا طالب روحیه اش بهتر شده به جنگ افزار های بیشتری دست می یابد برای این بی ریشه ها اصلا مهم نیست‌.
۳۲ تابوت آورده شده در شفاخانه ساحلی تخار

>>>   فراخوان
کمپاین جهانی به محاکمه کشانیدن اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان به دادگاه لاهه
به خاطر کشتار مردم بیگناه افغانستان به بهانه های مختلف
۹ جولای ۲۰۱۸

اشرف غنی احمدزی در انتخابات سال ۱۳۹۳ خورشیدی/۲۰۱۴ مسیحی به نماینده گی تیم «تحول و تداوم» بعد از تلاش های سودجویانه و غیر قانونی به همکاری یک کمسیون فاسد اداری انتخابات، سهم ۵۰ فیصد را به دست آورد و رقیب دولتی و امور حکومتی داکتر عبدالله "اصلاحات و همگرایی" گردید. با گذشت زمان بیشترین امور کاری دولت را از عبدالله و وزرای او سلب کرد و کرسی های کلیدی وزارت خانه ها را برای تیم خویش کسب کرد.
با مرور زمان، نظریات و علایق برتری جویی او و گروه اش نسبت به اقوام دیگر کشور در کارکرد ها، سخنرانی ها و واکنش هایش تبارز یافت و مردم بیشتر از پیش به ماهیت اهداف او پی بردند. دولتی که از آمیزش دو تیم متخاصم به میان آمده است، نهایت بی مسؤولیت، فاسد و غیر مردمی است. بیشترین تلاش تیم غنی نا امن سازی صفحات شمال کشور بوده است. پیش از قدرت او مردم شمال در آرامش نسبی به سر میبردند. اینک مردم همه ولایات کشور در دشوار ترین شرایط امنیتی،‌ اقتصادی و سیاسی به سر میبرند و نسل کشی در کشور جریان دارد.
ما اشخاص و نهاد های اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و سیاسی در داخل و خارج کشور، به نماینده گی مردم ستم دیدهٔ افغانستان، با اطمینان کامل میگوییم که اشرف غنی و تیمش در مواردی از این دست مجرم و محکوم میشوند:
گلبدین حکمتیار را که نامش در لست تروریستان جهان بود و متهم به کشتار مردم افغانستان به ويژه هزاران کابلی در جنگهای سال ۱۹۹۲ میباشد، بر علاوه یی که به محاکمه نکشانید، با حرمت و امکانات فراوان با تمام ملیشا و افراد مسلح در کابل راه داد؛
در صورتی که طالبان دست به حملات انتحاری می زنند و هزاران هموطن ما را در این بیش از ده سال اخیر کشته و یا زخمی نموده اند، اشرف غنی ایشان را از زندانها رها نموده و مورد عفو قرار میدهد؛
به عساکری که در برابر تجاوز طالبان می جنگند اکمالات محاربوی صورت نمی گیرد و حتی گرسنه می جنگد تا جان میدهند؛
حوادث انتحاری حتی در قلب پایتخت کشور به ساده گی سازمان دهی و تطبیق میشود و دولت صرف مردم را تسلیت میگوید و از تضمین امنیت مردم شانه خالی می کند؛
حوادث انتحاری، کشتار فارسی زبانان و ترک تباران در فرقه های عسکری، شفاخانهٔ جمهوریت، هوتل کانتیننتال، به خون کشانیدن جنبش روشنایی، جنبش گذار، جنبش رتاخیز، کشتارهندوان در جلال آباد وصد ها مورد دیگر برعلاوه که پیگیری نشد، به فراموشی سپرده شد؛
در جریان جنبش ها و حرکت های مدنی و مسالمت آمیز مردم، یا از جانب دولت به روی مردم آتش کشوده میشود یا این که مردم مورد حملهٔ انتحاری قرار میگیرند و دولت هیچگونه حس مسؤولیت نکرده است؛
در صورتی که دولت هیچگونه تضمینی برای امنیت شهروندانش داده نمیتواند، این حکومت چه معنی دارد و چرا استعفا نمیدهد؟
دولت برای بهبود وضعیت مناطق جنوب و کشیدن پشتون ها از سطلهٔ فرهنگی و سیاسی طالب هیچگونه اقدام ننموده و طالبان و داعشیان بیشترین عسکر خود را از این اقوام میگیرند و درنهایت جوانان پشتون قربانی بی تفاوتی دولت و اعمال شوم طالبان می شوند که در نتیجه این جنگ، به جنگ تباری میان اقوام مبدل شده است؛
وضع زنان در دوران حکومت اشرف غنی رقتبار بوده، قتل فرخنده در کابل، سنگسار رخشانه در ولایت غور، بریدن گردن شکریه تبسم در ولایت زابل از نمونه های هولناک این جنایات اند که متخلفین در پناه حکومت فاسد و جنایتکار بدون مجازات زندگی می کنند.
قتل و کشتار انفرادی و جمعی ژورنالیستان در دوران حکومت غنی بخاطر خاموش ساختن صدای مردم و خفه نمودن آزادی بیان به اوج رسیده که در تاریخ بشریت نظیر آن دیده نشده است. کشتار جمعی کارمندان تلویزیون طلوع به علایم قومی و مذهبی از نمونه های آنست.
و در نهایت، ما همواره شاهد خطکشی های تبعیض آمیز منطقوی و قومی در داخل مردم نجیب پشتون، همچنان کشتار هزاره ها، تاجیک ها، ازبیکها و اقلیت های مذهبی و قومی کشور چه در شاهراه ها و چه در مراکز دولتی و فرقه های عسکری بوده ایم. در حالی که این موارد هیچگاه پی گیری نشدند و هرروز ادامه دارد، اینک کماندو های دولتی شماری از جوانان شمال را بدون محاکمه با دستان بسته تیر باران می کرده و حکومت اشرف غنی، سران قومی را تبعید یا ترور نموده و یا با شکنجه در بند می کشند.

با توجه به این وضعیت در افغانستان وبه منظور درجریان نهادن مردمان، مؤسسات و نهادهای مدافع حقوق بشری و جلب توجه دادگاه لاهه نخست برای محکومیت اشرف غنی این فراخوان را انتشار میدهیم.
ما همه اقوام مردم افغانستان برای راه اندازی این کمپاین جهانی از داخل و خارج کشور همصدا و هم پیمان برای به محاکمه کشایندن اشرف غنی در قدم اول می ایستیم و هرگونه اسناد و شواهد را در دسترس این حرکت قرار خواهیم داد و از دادگاه جهانی لاهه خواهشمندیم تا بر این وضعیت دشوار مردم افغانستان توجه کنند.
ما مردم افغانستان در سراسر جهان اعم از از مهاجر و متوطن از نهاد حقوقی بشری و کیفری جهانی خواهشمندیم که اشرف غنی و گروه وی را مطابق میثاق های جهانی محاکمه نمایند.
غنی و دستگاه استبدادی اش ناقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر و کلیه میثاق های بین المللی، منجمله کنوانسیون ضد شکنجه و سایر مجازات یا رفتار بی رحمانه، غیر انسانی یا تحقیر آمیز، مصوب 18 دسامبر 2002 در پنجاه و هفتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متـحد؛ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی؛ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی؛ کنوانسیون رفع کلیه تبعیضات علیه زنان؛ کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات آن ؛ کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با اسیران جنگی و نورم ، اصول و قوانین جنایات علیه بشریت هستند که خلاف این رژیم خون آشام در هزاران تصویر، مقاله و اسناد در رسانه ها نشر شده اند و مردم افغانستان و سربازان قوای بین المللی شاهد این جنایات بوده اند.
به آرزوی امنیت، برابری و عدالت در کشور!
با حرمت
کمپاین جهانی به محاکمه کشانیدن اشرف غنی احمدزی

>>>   مشکل اصلی جنگ افغانستان همان افکار خبیث و خشن وهابی است که از سوی آل یهود(سعود)تمویل می شود. خیلی جالب است که برای صلح خواهی نزد گرگ وحشی رفته اند. امروز دنیای اسلام گرفتار خباثت و کینه رژیم مسلمان نمای آل یهود است. این ژی مسبب بسیاری از جنگهایی است که مسلمانان را گرفتار کرده است. به نظر من مسلمانان برای رهایی از جنگ و تقرقه باید رژیم آل یهود را از بین ببرند. در این صورت جهان اسلام روی آرامش را خواهد دید. در همین چند سال اخیر هرجا که جنگ شده است دست آل یهود آلوده بوده است. برای مثال می توان به جنگ های اعراب با رژیم صهیونیستی، جنگ صدام با ایران، جنگهای طولانی در افغانستان، جنگهای تحمیلی در عراق و سوریه که هنوز هم ادامه دارند و اخیرا هم می توان به جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم یمن اشاره کرد. بهتر است که دولت مردان افغانستان به رژیم آل یهود اعتماد نکنند. جنگ و خونربزی بخشی از اعتقادات گروه وحشی وهابی است. اصولا این گروه را انگلیس برای تفرقه و جنگ در بین مسلمانان ایجاد کرده است. اعتماد به وهابی ها همانند رها کردن گوسفندان در مقابل کفتار های وحشی است

>>>   فهیم فتیان
نیو یورک تایمز ۱۵ سپتامبر ۱۹۲۹: امان لله پادشاه افغانستان با همسر ش به دین مسیحیت روی اوردند. آقای وحید عمر ملنگ و عاشق دل باخته امان الله و سفیر افغانستان در ایتالیا، مارا از این راز‌ها خبر نکرده.

>>>   اعتماد به سعودی ها که از نوکران بدون شک امریکا می باشند اشتباهی محض می باشد و خیانت به خون هزاران شهید افغانستان می باشد. عایشه از ایران

>>>   امان الله غازی روح کشور است! اگر امان کافر هم شده باشد از رهبران جهادی بهتر است اما فهمیده می شود که این سخن را اکادیمیسین سقاو در سهنامه خود درج نموده بود!


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است