حیف و میل بیش از 700 میلیون دالر از عواید گمرکی
 
تاریخ انتشار:   ۱۲:۴۴    ۱۳۹۷/۴/۲۰ کد خبر: 152578 منبع: پرینت

حکومت افغانستان می‌ گوید که هنوز هم سالانه صدها میلیون دالر از عواید گمرکی این کشور به جیب زورمندان می‌ رود. حیف و میل شدن سالانه بیش از هفتصد میلیون دالر از عواید گمرکی افغانستان توسط زورمندان و افراد با نفوذ هنوز نیز منحیث یک چالش جدی در این کشور مطرح است.

به گزارش صنا، شاه حسین مرتضوی معاون سخنگوی رییس جمهور با ابراز این مطلب می‌ گوید که حکومت افغانستان سعی می‌ کند تا عواید گمرکی را به شکل درست جمع آوری کرده و این کشور را به خود متکی سازد.

مرتضوی روز گذشته در یک نشست خبری در کابل گفت: حیف و میل از عواید شاید به هفتصد میلیون دالر یا بیشتر از آن در سال می‌رسد و این پول به جیب افرادی می‌ رود که یا زورمند هستند و یا نفوذی که در گمرکات دارند استفاده می‌ کنند ما باید عواید خود را به هشت میلیارد دالر در سال برسانیم.

حیف و میل شدن بخشی از عواید گمرکی افغانستان همواره یکی از دغدغه‌ هایی بوده است که از آن یادآوری می‌ شود اما با تمام تلاش های حکومت هنوز نیز این چالش با قوت وجود دارد. حکومت افغانستان پیش از این گفته است که عواید سالانه افغانستان دو اعشاریه دو میلیارد دالر است درحالیکه تنها مصارف نظامی در کشور به پنج میلیارد دالر در سال می‌ رسد.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
عواید گمرکی
مرتضوی
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Mansoor Badry
هر کته سر شمال که مردمِ به پا ایستاده ، معترض و عدالت خواه ما را به خویشتن داری و آرامش فرا بخواند ، مزدور و غلام ارگ است و پا بوس غنی شوونیست .
تا آنجا که قلم شکسته ام رنگ دارد ، برایش هجویه خواهم نوشت بادا باد !

>>>   دالر مشکلی نیست افغانی نباشد دالر اگر ملیارد ها فساد کنید حتی مکافات میشوید اما افغانی چون پول ملی است اگر هزار افغانی فساد کردید منتظر صد محکمه باشید

>>>   إكليل حكيمى و نجيب وردگ به دستور اشرف غنى در حيف و ميل عوائد گمركات دست دارند

>>>   ههههههه لبنانی بردار زن اشرف غنی هم ملیون ها دالر به جیب میزنه چرا که مسول گمرکات او است و غنی بعد از گرفتن گمرک با خزانه بیت المال شریک است

>>>   Abdul Hai Khurasani
سیاست فاشیستی و ضد دموکراتیک اشرف غنی؛ بستر اتحاد فاسدترین سران مافیا و بانکداران قومی را، که سالهاست، سرمایه، مدیریت محلی،آزادی مدنی و حق مشارکت سیاسی مردم را به انحصار گرفته اند و دارای سرمایه های باد آوردهٔ غیر مشروع هستند را،فراهم ساخته است.
این اتحاد های مافیایی نه تنها هیچ نفعی برای شهروندان مظلوم ما ندارد،بلکه مانع انسجام طبیعی و ظهور زعامت های جدید و صالح در کشور می گردد.
از این اتحاد ها که اقطاب متناقض و اضلاع متضاد تنها برای حفظ ثروت ،تضمین امنیت و تثبیت میراثی شدن قدرت خواب تاراج دایمی سرمایه های کشور را دیده اند، هیچ نوع نفعی برای شهروندان مظلوم درپی نخواهد داشت.
تنها راه درست؛ مبارزه هدفمند و راهبردی در جهت تغییر اساسی نظام،قانون اساسی، نام و هویت کشور از مسیر دموکراتیک و مردم سالار است نه مافیا سالار.
یگانه راه پیروزی عبور از تمام چهره های فاسدی تمام هویت ها در کشور می باشد تا نسل نو و مبارز ،رهبری و زعامت خود را از طریق انتخابات و روش های دموکراتیک برگزیند.
نهضت احیاء خراسان در همراهی با رهبران فاسد و مافیا هر گز دست یافتنی نخواهد بود و بستر انحراف را فراهم می سازد.
شهروندان کشور نباید از هر نمایش بدون استراتیژی و چشم انداز راهبردی حمایت نمایند، برای پیروزی بر فاشیسم اول باید صاحب رأی و تفکر خود باشید تا مافیای فاسد از شما به عنوان برده در برابر فاشیسم استفاده نکند.

>>>   حیف نشده
به جیب معامله گران و خاینان میرود.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است