با نشست عربستان، صلحی به افغانستان نمی آید
یکی از منابع اصلی مالی گروه های تروریستی و منابع تبلیغی گروه های تروریستی کشورهای عربی سرمایه داران عربی و دولت های عربی مانند قطر، امارات و عربستان هستند 
تاریخ انتشار:   ۰۹:۵۳    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152598 منبع: پرینت

نشست جهانی علمای اسلام درباره صلح و امنیت افغانستان در عربستان سعودی جریان دارد. این نشست دو روزه از سوی سازمان همکاری‌ های اسلامی برگزار شده است.
دبیر کل این سازمان روز سه شنبه در نشست جهانی علمای اسلام برای صلح و امنیت در افغانستان گفت که جنگ یک راه حل همیشگی نیست و مساله افغانستان باید از راه گفتگو حل شود.
در این نشست نزدیک به 100 عالم دین از 57 کشور مسلمان جهان اشتراک کرده اند. در این نشست که در شهر جده عربستان سعودی برگزار شده است عالمان افغانستان با انتقاد از جنگ در کشور هفت خواست شان را مطرح ساختند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی افغانستان (afghanpaper)، جواد حسینی، رییس حزب عدالت و توسعه گفت: با توجه به گذشته فعالیت های عربستان، چه در دوران جهاد و چه در سال های اخیر، عملا دیده شده است که عربستان، اراده ای برای بوجود آوردن صلح در افغانستان که کمک به افغانستان یا جامعه جهانی کند ندارد. بدون هیچ تردیدی عربستان برای آوردن صلح، در صورتی که بخواهد می تواند موثر واقع شود. ما در سال های گذشته فتواهای مفتی های عربستان را در مورد تروریزم ها داشتیم اما متوقف شدن جنگ در افغانستان با صادر کردن فتوا انجام نمی گیرد. باید در کنار فتواهایی که صورت می گیرد، دولت عربستان، افغانستان ودیگر کشورها مخصوصا پاکستان بیایند و در کنار همدیگر قرار بگیرند و روی پروسه صلح در افغانستان کار کنند.

وی، در خصوص تمویل منابع تروریستی توسط عربستان گفت: از لحاظ جغرافیایی منبع گروه های تروریستی در پاکستان است اما یکی از منابع اصلی مالی گروه های تروریستی و منابع تبلیغی گروه های تروریستی کشورهای عربی سرمایه داران عربی و دولت های عربی مانند قطر، امارات، عربستان هستند. اگر اینها واقعا بخواهند که به صلح در افغانستان کمک کنند، می توانند تاثیرگزار باشند اما هیچگاه دیده نشده است که اینها عملا بیایند و به صورت صادقانه درمورد آوردن صلح در افغانستان همکاری کنند. شما توجه حکومت کرزی به عربستان مخصوصا در سال های پایانی حکومتش را دیدید. شما توجه خاص اشرف غنی، حدود دو نیم سال قبل وقتی که حکومت وحدت ملی شکل گرفت را به عربستان دیدید. تضرع حکومت افغانستان را به عربستان دیدید اما هیچ صلحی در افغانستان نیامد و هنوز هم ما در انفجار و انتحار، به سر می بریم و هنوز هم یکی از منابع اصلی که می تواند به این انفجار و انتحار در افغانستان کمک کند، کشورهای عربی و عربستان هستند.

حسینی، در خصوص برگزاری نشست های عربستان برای آوردن صلح به افغانستان اظهار داشت: امیدواری کمی به نتیجه این کنفرانس ها وجود دارد. چنانچه مذاکرات بسیار زیاد صورت گرفته است اما نتیجه خاصی نداشته است. مشکل ناامنی در افغانستان قبل از اینکه یک مشکل ملی باشد، یک مشکل بین المللی است. لذا راهکاری که می تواند به این معضلات پاسخ بگوید، راهکارهای بین المللی است. اما کشورهای بین المللی زمانی می تواند موثر واقع شود که همه کشورها به این باور برسد که باید صلح در افغانستان شکل بگیرد. من بر این باور هستم که فعلا نه کشورهای غربی و نه کشورهای منطقه و نه کشورهای عربی به این باور نرسیده اند که واقعا صلحی در افغانستان به وجود بیاید.

وی در اخیر گفت: مشکل افغانستان یک مشکل بین المللی است، همین دولت هایی که می گویند برای صلح افغانستان کمک می کنیم، خود عامل ناامنی در افغانستان هستند.

کد (30)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
جواد حسینی
عربستان
افغانستان
نظرات بینندگان:

>>>   بنده نسبت به بر گذارى هرنوع نشست در خصوص پايان دادن به جنگ افغانستان خوش بين است ولو كه همه انتظاراتى كه مردم افغانستان از خروجى تصاميم اتخاذ شده در برگذارى اين چنين نشست ها روى اختتام جنگ و آمدن صلح وثبات در افغانستان دارند بدست نيايد ويا اينكه نتايج اين چنين نشست ها تأثير آنى وفورى در جهت تأمين صلح وثبات در افغانستان نداشته باشد اما يك نكته را نبايد فراموش كرد هر چند برگذارى اين چنين نشست ها قبلا در كابل،اندونيزيا و حالا عربستان يك سلسله نتايج را از خود بجا گذاشت نظير آتش بس سه روز در ايام عيد فطر در كابل، بنده معتقد است كه برگذارى نشست روى چگونگى تأمين صلح وامنيت و حرام دانستن جنگ جارى در افغانستان آن هم ازمجراى بزرگترين سازمان بين المللى اسلامى نظير سازمان كنفرانس كشورهاى اسلامى و بيان يك فتواى مشترك از طرف تمامى علماء جيد كشور هاى عضو اين سازمان مى تواند چند پيامد ها را در قبال آينده صلح وثبات در افغانستان داشته باشد
1:به رسميت شناختن ناروا بودن وغير اسلامى بودن جنگ جارى در افغانستان
2:تحت تأثير قرار گرفتن تمامى گروه هاى درگير جنگ بويژه طالبان وگروه إفراطى داعش كه تحت عنوان جهاد به مبارزه نظامى خود عليه ملت مظلوم ومسلمان افغانستان ادامه مى دهند
3:عدم موجوديت توجيه دينى نزد طالبان و گروه ترويستى داعش به منظور ادامه نبرد نظامى در افغانستان
4: إيجاد وحدت نظر وغير مشروع دانستن جنگ جارى از منظر دين اسلام ميان تمامى علماى كشورهاى اسلامى به منظور پايان دادن به خشونت هانه تنها در افغانستان بلكه در سايركشور هاى هاى اسلامى كه عملا دچار نبرد

عليه تروريزم داخلي وبين المللى (داعش) مواجه هستند
5: تفكيك قائل شدن مردم كشور هاى غير مسلمان نسبت به اينكه دين مقدس اسلام هيچ گاهى طرفدار نبرد ،خشونت،اعمال غير اخلاقى وانساني نبوده بلكه همواره مخالف اين چنين اعمال بوده وهمواره خواهان وطرفدار صلح وثبات،پيشرفت وترقى و پابند بودن به تمامى هنجارهاى اخلاقى وانساني واسلامى بدون تفكيك براى تمامى إنسانها در روى زمين مى باشد.
ودر نهايت از بين رفتن روحيه مبارزه تو سط گروه هاى تروريستى داخلي وبين المللى در تمامى كشور هاى اسلامى كه عملا با پرداخت هزينه هاى هنگفت جانى ومالى براى تأمين صلح وثبات در كشور خود عليه گروه هاى تروريستى مبارزه مى كنند.
بناء نتيجه اينكه نتايج نشست پيرامون جنگ وصلح افغانستان و غير مشروع دانستن جنگ جارى در افغانستان به ميزبانى افغانستان حتما بدون ترديد در آينده جنگ وتأمين وصلح امنيت در افغانستان تأثير بسزايى خواهد داشت هرچند كه آشكار شدن نتايج وپيامد هاى اين نشست يك مدت زمان را در بر خواهد گرفت.
باعرض حرمت
امرالحق خيرى

>>>   فراخوان
کمپاین جهانی به محاکمه کشانیدن اشرف غنی احمدزی رییس جمهور افغانستان به دادگاه لاهه
به خاطر کشتار مردم بیگناه افغانستان به بهانه های مختلف
۹ جولای ۲۰۱۸

اشرف غنی احمدزی در انتخابات سال ۱۳۹۳ خورشیدی/۲۰۱۴ مسیحی به نماینده گی تیم «تحول و تداوم» بعد از تلاش های سودجویانه و غیر قانونی به همکاری یک کمسیون فاسد اداری انتخابات، سهم ۵۰ فیصد را به دست آورد و رقیب دولتی و امور حکومتی داکتر عبدالله "اصلاحات و همگرایی" گردید. با گذشت زمان بیشترین امور کاری دولت را از عبدالله و وزرای او سلب کرد و کرسی های کلیدی وزارت خانه ها را برای تیم خویش کسب کرد.
با مرور زمان، نظریات و علایق برتری جویی او و گروه اش نسبت به اقوام دیگر کشور در کارکرد ها، سخنرانی ها و واکنش هایش تبارز یافت و مردم بیشتر از پیش به ماهیت اهداف او پی بردند. دولتی که از آمیزش دو تیم متخاصم به میان آمده است، نهایت بی مسؤولیت، فاسد و غیر مردمی است. بیشترین تلاش تیم غنی نا امن سازی صفحات شمال کشور بوده است. پیش از قدرت او مردم شمال در آرامش نسبی به سر میبردند. اینک مردم همه ولایات کشور در دشوار ترین شرایط امنیتی،‌ اقتصادی و سیاسی به سر میبرند و نسل کشی در کشور جریان دارد.
ما اشخاص و نهاد های اجتماعی، فرهنگی، حقوقی و سیاسی در داخل و خارج کشور، به نماینده گی مردم ستم دیدهٔ افغانستان، با اطمینان کامل میگوییم که اشرف غنی و تیمش در مواردی از این دست مجرم و محکوم میشوند:
گلبدین حکمتیار را که نامش در لست تروریستان جهان بود و متهم به کشتار مردم افغانستان به ويژه هزاران کابلی در جنگهای سال ۱۹۹۲ میباشد، بر علاوه یی که به محاکمه نکشانید، با حرمت و امکانات فراوان با تمام ملیشا و افراد مسلح در کابل راه داد؛
در صورتی که طالبان دست به حملات انتحاری می زنند و هزاران هموطن ما را در این بیش از ده سال اخیر کشته و یا زخمی نموده اند، اشرف غنی ایشان را از زندانها رها نموده و مورد عفو قرار میدهد؛
به عساکری که در برابر تجاوز طالبان می جنگند اکمالات محاربوی صورت نمی گیرد و حتی گرسنه می جنگد تا جان میدهند؛
حوادث انتحاری حتی در قلب پایتخت کشور به ساده گی سازمان دهی و تطبیق میشود و دولت صرف مردم را تسلیت میگوید و از تضمین امنیت مردم شانه خالی می کند؛
حوادث انتحاری، کشتار فارسی زبانان و ترک تباران در فرقه های عسکری، شفاخانهٔ جمهوریت، هوتل کانتیننتال، به خون کشانیدن جنبش روشنایی، جنبش گذار، جنبش رتاخیز، کشتارهندوان در جلال آباد وصد ها مورد دیگر برعلاوه که پیگیری نشد، به فراموشی سپرده شد؛
در جریان جنبش ها و حرکت های مدنی و مسالمت آمیز مردم، یا از جانب دولت به روی مردم آتش کشوده میشود یا این که مردم مورد حملهٔ انتحاری قرار میگیرند و دولت هیچگونه حس مسؤولیت نکرده است؛
در صورتی که دولت هیچگونه تضمینی برای امنیت شهروندانش داده نمیتواند، این حکومت چه معنی دارد و چرا استعفا نمیدهد؟
دولت برای بهبود وضعیت مناطق جنوب و کشیدن پشتون ها از سطلهٔ فرهنگی و سیاسی طالب هیچگونه اقدام ننموده و طالبان و داعشیان بیشترین عسکر خود را از این اقوام میگیرند و درنهایت جوانان پشتون قربانی بی تفاوتی دولت و اعمال شوم طالبان می شوند که در نتیجه این جنگ، به جنگ تباری میان اقوام مبدل شده است؛
وضع زنان در دوران حکومت اشرف غنی رقتبار بوده، قتل فرخنده در کابل، سنگسار رخشانه در ولایت غور، بریدن گردن شکریه تبسم در ولایت زابل از نمونه های هولناک این جنایات اند که متخلفین در پناه حکومت فاسد و جنایتکار بدون مجازات زندگی می کنند.
قتل و کشتار انفرادی و جمعی ژورنالیستان در دوران حکومت غنی بخاطر خاموش ساختن صدای مردم و خفه نمودن آزادی بیان به اوج رسیده که در تاریخ بشریت نظیر آن دیده نشده است. کشتار جمعی کارمندان تلویزیون طلوع به علایم قومی و مذهبی از نمونه های آنست.
و در نهایت، ما همواره شاهد خطکشی های تبعیض آمیز منطقوی و قومی در داخل مردم نجیب پشتون، همچنان کشتار هزاره ها، تاجیک ها، ازبیکها و اقلیت های مذهبی و قومی کشور چه در شاهراه ها و چه در مراکز دولتی و فرقه های عسکری بوده ایم. در حالی که این موارد هیچگاه پی گیری نشدند و هرروز ادامه دارد، اینک کماندو های دولتی شماری از جوانان شمال را بدون محاکمه با دستان بسته تیر باران می کرده و حکومت اشرف غنی، سران قومی را تبعید یا ترور نموده و یا با شکنجه در بند می کشند.

با توجه به این وضعیت در افغانستان وبه منظور درجریان نهادن مردمان، مؤسسات و نهادهای مدافع حقوق بشری و جلب توجه دادگاه لاهه نخست برای محکومیت اشرف غنی این فراخوان را انتشار میدهیم.
ما همه اقوام مردم افغانستان برای راه اندازی این کمپاین جهانی از داخل و خارج کشور همصدا و هم پیمان برای به محاکمه کشایندن اشرف غنی در قدم اول می ایستیم و هرگونه اسناد و شواهد را در دسترس این حرکت قرار خواهیم داد و از دادگاه جهانی لاهه خواهشمندیم تا بر این وضعیت دشوار مردم افغانستان توجه کنند.
ما مردم افغانستان در سراسر جهان اعم از از مهاجر و متوطن از نهاد حقوقی بشری و کیفری جهانی خواهشمندیم که اشرف غنی و گروه وی را مطابق میثاق های جهانی محاکمه نمایند.
غنی و دستگاه استبدادی اش ناقض آشکار اعلامیه جهانی حقوق بشر و کلیه میثاق های بین المللی، منجمله کنوانسیون ضد شکنجه و سایر مجازات یا رفتار بی رحمانه، غیر انسانی یا تحقیر آمیز، مصوب 18 دسامبر 2002 در پنجاه و هفتمين اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل متـحد؛ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی؛ میثاق بین المللی حقوق اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی؛ کنوانسیون رفع کلیه تبعیضات علیه زنان؛ کنوانسیون جلوگیری از نسل‌کشی و مجازات آن ؛ کنوانسیون ژنو در مورد رفتار با اسیران جنگی و نورم ، اصول و قوانین جنایات علیه بشریت هستند که خلاف این رژیم خون آشام در هزاران تصویر، مقاله و اسناد در رسانه ها نشر شده اند و مردم افغانستان و سربازان قوای بین المللی شاهد این جنایات بوده اند.
به آرزوی امنیت، برابری و عدالت در کشور!
با حرمت
کمپاین جهانی به محاکمه کشانیدن اشرف غنی احمدزی

>>>   مردم دشمنان راشناخته اند وباید خود مردم اقدام کنن ودرتمام مناطق که درتصرف طالبان هست مردم حمله ورشون وبه هیچ طالبی رحم نکنن ومثل شوروی سابق انها را تارومارکنن تنها راه نجات کشورازجهل ونادانی وخرافات طالبان همین است طالبان هرروز مردم مارامیکشن وهمه کشورراویران کردن ومردم رااواره وهمه زیربناهای اقتصادی کشورراازبین بردن شما ببینید درکجای جهان چنین اسلام یا چنین حکومت هست که درافغانستان باشد اگرمیخواهیدبرای هزاران سال ازدست طالبان خلاص شوید یک انقلاب مردمی نیاز است یاباید برای همیشه شهیدبدهیم واواره باشیم فقط وفقط همه چهره های ضدطالبان با همکاری مردم به یاری خدا حرکت کنید وازهیچ کس نترسید سی هزار طالب دربرابر مردم ما چیزی نیست
جمشیدی

>>>   Salam
اين سر زمين، سر انجام بايد راهش را به مدرنيته باز كند و مانند ساير جوامع مترقى براى انسان جامعه خوشبختى و رفاه ، عدالت و آزادى را تضمين كند . پرسش اساسى اين است كه رشد افراطيت مذهبى و سياست هاى تبعيض آميز قومى ، آيا مجال خواهد داد تا ما جامعه مدرن بسازيم !

>>>   يك نشست نمايشي بود، حتي چهره هاي اشتراك كننده افغان هم كدام عالم نداشت، از علماي سعودي هيچ اثري نبود، ملا هاي ديوث پاكستان هم وجود نداشتند، از أزهر مصر هم كسي نبود، از اخوان ، جماعت اسلامي پاكستان، هيچ كس نبود، لهذا اين گردهمائي هم به نفع طالبان تبديل شد، چون هيچ كدام چهره شناخته شده و عالم اسلامي مقتدر در اين نشست ديده نميشد.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است