واکنش نمایندگان مجلس در پیوند به بازداشت قیصاری
 
تاریخ انتشار:   ۱۰:۳۵    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152604 منبع: پرینت

شماری از اعضای مجلس نمایندگان افغانستان از حکومت می‌ خواهند که درباره بازداشت و نیز سرنوشت نظام الدین قیصاری وضاحت بیشتر بدهد از سوی دیگر شماری دیگر از اعضای مجلس بازداشت قیصاری را برنامه ارگ برای ناامن ساختن ولایت‌های شمال و شمال شرق کشور می‌ دانند اما معاون سخنگوی ریاست‌ جمهور این اتهام‌ ها را بی بنیاد و صحبت‌های تکراری شماری ازاعضای مجلس می‌گوید.

به گزارش طلوع، ده روز از اعتراض‌ های شماری از شهروندان کشور در ولایت‌های شمال و شمال شرق در پیوند به بازداشت نظام الدین قیصاری می‌گذرد و روز گذشته مجلس نمایندگان هیاتی را برای بررسی چگونگی این رویداد به ولایت فاریاب فرستاد.

همایون همایون معاون نخست مجلس نمایندگان گفت: "سلاحی که به آقای قیصاری توزیع شده از سوی همین حکومت توزیع شده است و بخاطر اینکه ما دقیق بفهمیم که در قضیه آقای قیصاری چی اتفاق افتاده است پیشنهاد تالار است که یک هیات از طرف مجلس نمایندگان فرستاده شود" اما شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان حکومت را متهم می سازند که در ناامن ساختن شمال کشور دست دارد.

ظاهر قدیریکی از اعضای مجلس نمایندگان گفت: "به رییس جمهور صدا می کنیم که در سیاست‌ های خود تغییر بیاورد ما گفتیم که شما دومین مغز متفکر هستید اما شما خود تمام کشور را به باد دادید".

در همین حال لالی حمیدزی عضو دیگر مجلس نمایندگان گفته است: "تظاهراتی که در شمال افغانستان جریان دارد مسایل قومی را دامن می زند افغانستان را به تجزیه سوق می دهد". از سویی هم احمد بهزاد یکی دیگر از اعضای مجلس می افزاید که بی عدالتی ها سبب شده اند که مردم به کسانیکه متهم به زورگویی و جنگ سالاری هستند رو بیاروند.

بهزاد گفت: "اگر می شود بادیگاردهای فرمانده قیصاری را دست و پا بسته تیرباران کرد چرا جنایتکاری را که با پا درمیانی و تضمین یک رهبر جهادی آزاد شده است تعقیب نمی کند" اما شمار دیگری از اعضای مجلس نمایندگان از آن چه آغاز پیکار حکومت برای بازداشت زورمندان محلی می گویند، استقبال می کنند.

نادرخان کتوازی عضو مجلس نمایندگان گفت: "هرکسی که زورگو است از هر قومی که است به هر زبانی که است او باید گرفتار شود و به پنجه قانون سپرده شود و ما از این روند استقبال می کنیم". در این میان عبیدالله بارکزی عضو دیگر مجلس نمایندگان از آغاز پیکار و بازداشت زورمندان از سوی حکومت استقبال کرد و بیان داشت: از مردم می خواهم که به نام قوم و زبان از زورمندان پشتبانی نکند.

نظام الدین قیصاری یکی از فرماندهان محلی و از نزدیکان معاون نخست رییس جمهور است که از سوی ارتش به اتهام زورگویی و کارکردهای غیرقانونی بازداشت شده است.

کد(14)


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
نمایندگان مجلس
قیصاری
حکومت
نظرات بینندگان:

>>>   Najib Salam
اكنون كه بخش بزرگى از مردم عملن اين حكومت را نه گفته اند ، قدم بعدى چيست ! مشكل در اين نيست كه غنى خواست هاى اين مردم جدى مى گيرد و يا نه !
مشكل و پرسش اساسى بر مى گردد به خود مردم كه به خواست هاى مقطعى و كوچك اكتفا مى كنند و روزى با معامله ى تيكه داران دوباره فروكش مى كنند و يا مصمم اند جدا از عملكرد اين معامله گران حرفوى ، خود تا آخر خط كه سقوط اين حكومت و تغيير نظام است خواهند رفت و تن به تسليم شدن نخواهند داد !
فرض كنيد غنى خواست هاى كوچك شمارا كه آزادى قيصارى و برگشت دوستم است با يك چرخش تاكتيكى بيپذيرد ، باز چه ! آنگاه تصوير هاى غنى را دوباره بلند مى كنيد و باز او را رييس تان مى خوانيد ؟
آيا مى دانيد در فرجام چه مى خواهيد و چه را مى خواهيد تغيير دهيد !

>>>   برای عبید الله بارکزی از باند جنایتکار گلبدین حکمتیار میگویم که چرا قوماندان قانت که سلاح غیر قانونی از ای اس ای را با خود دارد و در روز جمعه بداخل مسجد در حالیکه نماز گذاران مصوف عبادت بودند با افراد مسلح خود داخل شد چنین تن را بشهادت رساند و رهبر تو خبیث خاین گلبدین قصاب کابل ازین عمل ان استقبال کرد و از دست جنایات و خیانات همین قوماندان قانت مردم تظاهرات کردند و خواهان دستگیری وجلوگیری همین قوماندان جنایتکار زور گو خاین جاسوس ای اس ای ریس جمهور و ارگانهای نظامی و عدلی و قضایی بگرفتاری و خلع سلاح ان جانی اقدام نکردند بخاطریکه از باند خاین گلبدین رهبر تو خبیث است و از قوم و زبان ریس جمهور است ایا این عدالت و مساوات و یک شهروند از دیگر شهروند برتری ندارد همین است که اشرف غنی احمدزی بار بار انرا بدروغ یاد میکند در حالیکه قیصاری سلاح اش از دولت و بنفع ملت و دولت بر ضد طالبان ترورست مبارزه میکند و مانع پیشرفت شان گردیده و کسی از محل ان شکایت هم ندارد همه مردم محل از ان راضی و حمایت میکنند وازدستگیری زندانی ان بدستور ارگ و کشتن افراد دست بسته خلع سلاح توسط گروپ نظامی خاص ریس جمهور انهم بشکل فجع ان مظاهرات براه انداخته اند همین استعدالت و برابری شهروندی ارگ و باند گلبدین خاین جاسوس پاکستان که با قلدری از ان پشتیبانی میکنید .

>>>   نه این کار را نمی کنیم. عکس غنی را به فلان جای ما ميماليم بعدش می اندازیم به بيلر تنظیفات کسی را آن بالا نصب میکنیم که شخصیت ملی و دوست داری ملت باشد.وبا اصل و نسب باشد


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است