هزاره محصور در جغرافیایی اجتماعی و سیاسی
 
تاریخ انتشار:   ۱۷:۳۳    ۱۳۹۷/۴/۲۱ کد خبر: 152627 منبع: پرینت

هزاره برای تداوم حیات نسلهای بعدی چند مورد را باید درنظر بگیرد:
اول: اتحاد و اتفاق را الگو سازی کند تا مورد خشم هموطنان پشتون اگر قرار بگیرد بدون کدام توجیه منطقوی و طایفه ای در کنارهم در یک سنگر واحد و در یک صف واحد منسجم تر از گذشته های دور و نزدیک دوشادوش هم باشند.

دوم: هزاره ها بخاطر ازدیاد نفوس نمیتوانند در مناطق تحت نفوس شان به زندگی روز مره شان ادامه بدهند. زیرا زمینهای بایر و کوهستانی که به خاطر کم آبی فاقد زرع و چراگاه است کفاف زندگی هزاره را نمیکند و حتی جا برای اسکان خانه سازی را هم بعد از این دچار مشکل می سازد.

سوم: هزاره ها برای اینکه بتوانند بهتر و خوبتر در عرصه های زندگی، اقتصاد، هنر، علم و دانش بهتر و خوبتر بدرخشند به شهرهای کلان نقل مکان کنند. زیرا تاریخ خود گواه این ادعا است که هزاره ها بر اساس تلاشهای شبانه روزی که دارند در مدت کم صاحب زندگی خوب و مرفه میشوند.

چهارم: هزاره های شهری باید تعامل شان را با هزاره های مناطق محصور مرکزی بنام هزارستان هرگز قطع نکنند و در هر بعد با هم تعامل و همکاری لازم را داشته باشند.
بالفرض اگر هزارستان از هر قسمت مورد تهاجم هموطنان پشتون قرار میکیرد هزاره های صفحات مرکزی سریع در کنارهم و هزاره های شهری هم از طرق مختلف هزاره های مرکز را یاری رسانند چه از بعد سیاسی و یا هم نظامی، تا دشمنان هزاره ها متوجه شوند که هزاره برای خودشان دیگر حد و مرز تعیین نمیکند و در هرجا هزاره هزاره است و درد های مردم شان را جسما لمس میکنند و در کنار هم هستند.

ولی حیدری


این خبر را به اشتراک بگذارید
تگ ها:
هزاره
حیدری
نظرات بینندگان:

>>>   Azimi
حال وقت آن رسیده است تا تمام راه های مواصلاتی شمال، شمالشرق و غرب را ببندیم .
غنی کوچی به خواستهای مدنی به این آسانی تمکین نخواهد کرد.
مگر اینجا کمپ نازی در پولند است؟؟

>>>   مردم مومن و زحمت کش هزاره جات از صادق ترین وزحمت کش ترین مردم افغانستان هستند که در رای حصول آزادی و رشد کشور در طول تاریخ مقام برجسته و عالی داشته اند.این مردم درطول جهاد مقدس برای آزادی کشور شان و حفظ نوامیس ملی و منافع علیای کشور ازهیچ نوع قربانی وجانفشانی دریغ نه ورزیده اند.مردم زحمت کش ومومن افغانستان با اینکه درطول تاریخ حقوق واقعی ملی وقومی شان توسط حکمروایان گذشته افغانستان به شکلی از اشکال غصب ونابود شده اند اما این مردم مجاهد و حاضر درمیدان کار وسازو آبادی و ترقی افغانستان سهم فراموش ناشدنی داشته اند لذامردم هزاره حات باید با سایر برادران و وطنداران هموطن شان برای تامین امنیت وصلح دائمی درین وطن زجر کشیده تلاش همه جانبه بنمایند تا آرزوی های چهل ساله مردم مومن و زحمت کش افغانستان برای صلح واقعی ودایمی تحقق یابد.
انشالله وتعالی‌الحاج انجنیر.ع.ناصری ازآسترالیا

>>>   Badry
هنگامی به کوچی ها ۱۰ کرسی پارلمان به گونه فوق العاده داده میشود ، اقوام دیگر مانند گجر ها ، ایماق ها ، نورستانی ها ، عرب ها ، سادات ها و چی کمی و کمبودی از کوچی ها دارند که محروم ازین بخشش حکام شوونیست قبیله می شوند .
آیا این نماد شوونیسم و فاشیزم قبیله نیست ؟ ( پدرام )

>>>   هزاره اول باید تولدات را در حد ۲ طفل کند دوم اقتصاد خود را قوی کنند یا حتی صندوقهایی بوجود آورند سوم درسهای مسلکی و تخصصی مثل کمپیوتر ، طب و اینجینری را بطور استندرد یاد بگیرند
و همچنان صداقت و اتحادشان را حفظ و تقویت کنند

>>>   کوچی اوغانی فاشیست تنها زبان زور را میفهمد. پشتون هیچ وقت بدون زور ادم نمیشود.
زنده باد تاجیک هزاره ازبیک.

>>>   مرغ هر قدر خاک را باد میکند بسر خود میریزد ضرر ان بیشتر بخودش میرسد غنی هم که قومگرایی و تعصب قومی و زبانی و سمتی و تگ قومی حکومتی را پیشه کرده نه تنها که برایش مفید نبوده بلکه دشمنی اکثریت مردم را بیشتر از گذشته بخود خریده است حنیف اتمر و معصوم استانکزی این دو تربیه شده کا جی بی شیطان صفت که خود شانرا در جلد غنی احمدزی داخل کرده اند و درک درست کرده اند که غنی احمدزی متعملق و چاپلوس راخیلی دوست دارد که بهر حرف ان کله بجنباند با همین خصلت تمعلق و چاپلوسی به اعمال نادرست غنی صحه گذاشته و تشویق بیشتر کرده اند غنی احمدزی رادر کار حکومتداری و مردم داری ناکام کرده اند و باعث بدنامی وی گردیده اند بادرک درستی که از غنی احمدزی کرده اند کهشخص معتصب قومی و قومگرا است بیشتر انرا درین مورد تشویق کرده اند و همین قومگرایی اشرف غنی احمدزی و تشویق حنیف اتمر و معصوم استانکزی دست بدست هم داده باعث بد نامی و ناکامی و دوری از مردم را سبب گردیده است .

>>>   مردم قهرمان و زحمت کش هزاره و بعبارت شیعه ابتدا باید وحدت و انسجام سیاسی و فرهنگی و اقتصادی خود را مستحکم نماید و ثانیا در انتخاب رهبران سیاسی خود باید دقیق و اینده نگر باشند چون بعضی از رهبران به فکر منافع و پیشرفت مردم خود نیستن بلکه بفکر منافع و قدرت اقتصادی خود هستند و اگر واقعا بفکر رشد و شکفای جامعه هزاره بودند امروز بامیان مرکز هزارستان از نظر اقتصادی و فرهنگی عقب نمی ماند و پیشرفت میکرد و تا مردم هزاره سایه ای فقر فرهنگی و بخصوص فقر مادی را از میان جامعه ریشه کن نکنند جامعه هزاره به شکوفای نخواهم رسید ببنید بیشتر مردم ما به علت فقر در جهان مهاجرند و همیشه هم از طرف دوست ودشمن توسری میخورند

>>>   اگر افغانستان را تجزیه کنید و هزارستان خیالی تان را عملی کنید ، در یک محاصره ای جغرافیایی و اقتصادی قرار خواهید گرفتید که همه در ها بروی تان بسته خواهد شد و راه فرار وجود نخواهد بود. حالا لااقل میتوانید به شهر های بزرگ کوچ کنید و یک زندگی مرفه برای تان یسازید. ممنون باشید و به زور برای تان دشمن نتراشید.

>>>   آرزوهای ولی حیدری در صورتی برآورده می شود که باند مخوف خلیلی و محقق و دانش (گروهک نصر) دست از سر کچل هزاره ها بردارند و مردم نیز هوشیار شوند. وگرنه وضع بدتر از این خواهد شد.

>>>   کوچی اوغانی فاشیست تنها زبان زور را میفهمد. پشتون هیچ وقت بدون زور ادم نمیشود.
زنده باد تاجیک هزاره ازبیک.


مهلت ارسال نظر برای این مطلب تمام شده است



پربیننده ترین اخبار 48 ساعت گذشته
کليه حقوق محفوظ ميباشد.
نقل مطالب با ذکر منبع (شبکه اطلاع رسانی افغانستان) بلامانع است